Ihmeellisintä Tampereella

???

Olen käynyt useassa eri paikassa ns. toimistoissa, joissa ei ulkopuolisia asiakkaita normaalisti käy. Sellaisissa missä toimiston väki itse huolehtii siivouksesta ja sellaisissa, missä siivous on ulkoistettu isoille siivousliikkeille.

Jälkimmäisissä lika kerrostuu nurkkiin. Vessoissa on ihan hirveää, niin paksusti on lattioilla likaa ja haju pinttynyt tilassa, eikä lavuaarit ja pytyt ole koskaan todella puhtaita. Kuitenkin siivooja käy parikin kertaa viikossa.

Vastaavaa en ole muissa kaupungeissa tavannut. Siivousfirmoilla menee lujaa, työntekijät on kai se siivousliikkeissä että toimistoissa sokeita ja tupakoinnista nenät tukossa? Tällaista pidetään vaan rentona meininkinä ja plussana kaikkialla. Miten ihmeessä siivooja saa työaikansa kulumaan tuollaisissa tiloissa? Miten siivousliike voi määritellä kenties alimman puhtaanapitoasteen tälle tasolle ja tarjota sitä jopa valittavana palveluna ostettavaksi jollekin?

7

220

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totta..

Olet oikeassa, se on ikävä kyllä "normaalia" Treella. Olen kauhistellut samaa jo vuosia. Minne tahansa menee vessaan tai tiloihin, aina on jotain pinttynyttä pas*aa, lattiat, seinät, pinnat, hanat. Ei ihme jos taudit tarttuvat ja influenssat.

Viimeksi erään tavaratalon wc:ssä käydessäni oli yksi siisti seinä, se on harvinaisuus - melkein kolmas ihme. Olin hämmästynyt. Lähikaupan lattiat, liukuhihna ja korit ovat iltaisin tahraiset ja likaiset. Ilmeisesti vain aamuksi niitä vähän siistitään, joskus. Oikeita tautipesiä. Entä bussien tangot, hissien napit, kaupan korttimaksulaitteet, muovikortit ja ovien kahvat.

Wc:t ovat ahtaita Tampereella ja niitä on vähän. Ei ihme jos siivoojakaan ei mahdu sinne kunnolla. Mutta mikä ohjeistus on firmalta. Hyvä siivoustekniikka, helpot pinnat, sopiva palkka ja riitävän iso tila siivota voi auttaa siivousta?

• pop49h5

Mitäs näistä,katsokaa Tamperetta ja ympäristöä.Kaikki paikat täynnä
        roskia,liikennemerkit vinossa kaiteet länässä.Kävin vuosia sitten Venä
        jällä,näky alkaa ola samanlainen.

• Helinä

Kerroin eräässä cat-keskustelussa tulevani Stadista Ilvekseen.

Trelaisen kommentti: Pyh, Tappara on parempi.

Onko siellä Tappara- nimistä hotellia?

• 9+4

Ongelma on siinä, että siivoojilla on rajallinen aika kohteessa. Pidemmällä ajalla saisi enemmän tehtyä ja huolellisemmin.

• Sitä saa mitä tilaa

. Siivousfirma tekee tasan tarkkaan sen, mistä on diili tehty. Jos tilaaja on halunnut nuukailla ja tehnyt sopparin vain minimisiivouksesta, niin seuraukset näkyy ennemmin tai myöhemmin.

• Åbo

No tamperehan on junttien kaupunki eikä muuksi muutu!

• fsg

joo mutta Tappara on se parempi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3819
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2954
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1865
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1598
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1079
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      934
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      864
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      774
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      731
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe