Onhan se hienoa seistä bussipysäkillä, kun tulee vanhempi pariskunta eteen, eikä heitä tunnu kiinnostavan että sinä seisot siinä, vaan he kävelevät päällesi kuin mitään ei olisi tapahtunut, ja syyttävät siitä vielä sinua. Tai sitten kun kaadut bussin ovesta ulos, lyöt pääsi ja melkein murrat luita, sitten joku äiti lastenvaunuineen tulee ja huutaa että mitä sinä siinä seisot lasteni tiellä.....
Sellaista nyt tapahtuu kaikille, ajattelette, ja mietitte samalla miten kilttejä ihmisiä on olemassa... Noh, minun näkemykseni asiasta muuttui tänään. kirjoitin toiseen keskustelufoorumiin miten yksi minun sukulaisista joutui tänään sairaalaan, eikä ehkä koskaan palaa. Arvatkaapa mitä sain kuulla- HAHAHAHA OIKEIN SULLE V!TUN PSKA HAHHAHAHHAAHHA jnejne jne jnejnejnejnejne siellä ei vaan kirkunut trollit, vaan kaikki muutkin.. sama asia YouTubessa... ihmiset TOIVOVAT kuolemaa ja tuskaa ihan avoimesti aika monille ihmisille, kuten esim. mustille, homoille, kaikille niille jotka ovat vähänkin erilaisia kuten he,... esim niinkin kummallisille asioille kuten *-.-* my little ponyn katsojille... siis niille miespuolisille joita kutsutaan ns bronyiksi... NIIN, HE TOIVOIVAT AVOIMESTI että he palaisivat helvetissa ja kokisivat tuskaa.... miettikääpäs nyt, nämä eivät olleet mitään trolleja, jotka yleensä ovat suht siedettäviä, nämä olivat *OIKEAMIELISIä, TERVEITä IHMISIä...? mietin vain että jos ihmiset keskittyisivät masentavan p4sk4n jauhamisen sijaan johonkin parempaan... ? mutta ei, heidän täytyy ehdottomasti jatkaa oikeamielistä ja ns. puhdasta (taas, N.S.) totuuden... jakamista? minun mielipiteeni maailmasta> sairasta... jos nämä ihmiset johtaisivat maailmaamme, mitä tulisi maailmastamme? vastaus > natsistinen maa, jossa vain ns. puhtaat saavat elää... Voisitteko kommentoida? ja älkää jaksako trollata tätä, leimaatte vain itsenne samanlaisiksi kuin muut, sairaat ihmiset... menkää mieluummin trollaamaan muille keskusteluille kiitos.
Maailma, ja sen ihmiset...
13
79
Vastaukset
Olet siis alkanut valaistua... Lopeta heti! Tieto lisää tuskaa.
Tervetuloa todellisuuteen, neuvon kääntymään heti takaisin sinne pumpuli linnaan missä monet muutki asustavat kaikessa rauhassa ajattelematta miltä muista tuntuu tai näkemättä mitään. Sulkeu'u sieki sinne niinku muutki. Pääset helpommalla.
- Neriss
Broneissa ei ole mitään pahaa xP
Mutta on totta, että asioita pitäisi katsoa monelta puolelta. Sitä ei vain moni tiedä, tai jaksa tehdä vaikka tietäisikin. Maailma on täynnä tuskaa. - taeteat
Kuka oikeasti uskoo että tuo tapahtui...?
- Harrastuskustannukset10
Taetat. näytät elävän jonkinlaisessa laatikossa piilossa maailman "pahiksilta"? Jollet ole huomannut että suurin osa maailmasta on p4sk44 niin kannattaa kurkistaa ulos
- Puoskari
Älykkäät ihmiset ovat taipuvaisempia masennukseen ja syy on ilmiselvästi tämä. Kun on fiksu, tajuaa miten kurja paikka maailma oikeastaan onkaan. Tyhmät elävät onnellisina pumpulilinnoissaan.
Minä olen kai menettänyt osan myötäelämiskyvystäni juuri siksi, että psyykeni ei kestäisi sitä kärsimystä, jos välittäisin kaikista muista ihmisistä. Tämän takia en esim. välitä, vaikka monet kärsivät tälläkin hetkellä nälänhädästä ja ties mistä.
Julmaa ehkä, mutta toisaalta: mitäpä minä voisin tehdä, vaikka välittäisinkin?- pitäisikö tehdä näin
jokutyyppi19 kirjoitti:
Minä olen kai menettänyt osan myötäelämiskyvystäni juuri siksi, että psyykeni ei kestäisi sitä kärsimystä, jos välittäisin kaikista muista ihmisistä. Tämän takia en esim. välitä, vaikka monet kärsivät tälläkin hetkellä nälänhädästä ja ties mistä.
Julmaa ehkä, mutta toisaalta: mitäpä minä voisin tehdä, vaikka välittäisinkin?Olisiko tähän sitten sopiva ratkaisu, että muutu tyhmemmäksi > tuhoa aivosi > käytä kaikkea mahdollisia päihteitä.
pitäisikö tehdä näin kirjoitti:
Olisiko tähän sitten sopiva ratkaisu, että muutu tyhmemmäksi > tuhoa aivosi > käytä kaikkea mahdollisia päihteitä.
En halua ratkaisua. Näin on hyvä. Ja välitän toki muista ihmisistä jollain tasolla, mutta jos välittäisin KAIKISTA, en vain kestäisi.
jokutyyppi19 kirjoitti:
En halua ratkaisua. Näin on hyvä. Ja välitän toki muista ihmisistä jollain tasolla, mutta jos välittäisin KAIKISTA, en vain kestäisi.
Luulen että tajuan. Minä ajattelen sen niin, että teen sen minkä voin. En koe välittämistä mitenkään uuvuttavaksi, eli en myöskään kuormitu.
- Israelin tukija
(Tämä on pitkä saarna, joka sisältää optimismia ja on erimieltä edellisten kirjoittajien kanssa)
Nimimekki "Puoskari", en usko että älykkäillä on taipuvaisuus masennukseen, koska onnellisuus koostuu niin monesta erilaisesta "vaikuttajasta" (esim. kasvu- ja elinympäristö, läheiset), ihminen ei pysty itse arvioimaan älykkyyttään mutta voin kertoa itse "opiskelleeni itseni onnelliseksi"...
Diogenes Laertioksen kirjan mukaan Diogenes Sinopelainen on sanonut:
"jumalat ovat antaneet ihmisille helpon elämän, mutta ihmiset eivät tätä huomaa koska he haluavat hunajakakkuja"
Onnellisuus riippuu ihminen ajatusmaailmasta enimmäkseen, toinen hankkii itselleen väliaikaistanautintoa (onnellisuus) syöpöttelemällä ja toisen onnellisuus tulee (tapahtumista) paastoamisajan loputtua tai saavutuksistaan (menestys).
Omalla kohdallani tiedostin ettei murehtiminen lisää elämänimittaa kyynäränvertaa, jonka seurauksena aloitin lopettamalla tulevaisuuden miettimisen pessimistisestä näkökulmastani ja aloin miettimään ainoastaan tulevaa "menestystäni". Tämä ajattelutavan muutos mahdollisti paremman opiskelumotivaation --> numeroni rupesivat nousemaan ja aloin pyrkimään parempaan fyysiseen kuntoon (, joka on pieni osa onnellisuutta), sekä lukemaan enemmän (filosofiaa ja historiankirjoitusta).
En näe mitään syytä murehtia muiden ihmisten pahuutta tai "maailman kurjuutta", koska niiden ajatteleminen ei muuta maailmaa paremmaksi paitsi korkeintaan saa sinut ainoastaan masentumaan. Eikö ne viksut pysty tajuamaan että he voisivat yrittää vaikuttaa asioihin omalla vaikutuspiirillään (yhteisöt, joihin kuulut)?
Kirjoitin ylempänä onnellisuuden johtuan ajatusmaailmasta, annan esimerkin elämästäni: olin joskus kiusaamisen seurauksena osittain masentunut, mutta kun se loppui ainut syy masennukselleni oli että minä edes muistelin surkeaa menneisyyttäni, silloin päätin lopettaa masennukseni hyysäyksen, joka päivä kehittämällä itseäni ja vaikuttamalla ongelmiini.Minulla taas on sellainen mielikuva, että puoskarin väite olisi saanut tieteellistä kannatusta. Muistan lukeneeni tällaisista tutkimustuloksista pariinkin otteeseen.
En muista, että mihin tutkimuksen tulokset perustuivat, mutta onhan se ihan loogista, että älykäs ihminen tekee enemmän havaintoja ja osaa paremmin yhdistellä asioita toisiinsa.
Jos samaan aikaan sattuu vielä olemaan herkkä, empaattinen ja omaa vahvan oikeudentajun, niin nopeastikos siinä nuori huomaa, että asiathan menee ihan päin vittua.
(Varmuuden vuoksi: olen oikeasti vanhempi kuin trolliprofiini antaa ymmärtää: tämä maailman paskuus on aihe, jonka suhteen olen jotenkin täydellisen neuvoton, kun nuoret paljastavat huomanneensa sen. Tulee sellainen olo, että pitäisi jotenkin motivoida noudattamaan yhteiskunnan normeja ja kannustaa eteenpäin, mutta... En vaan tiedä mitä sanoa.)
Onnellisuustaitoja voi tietysti kehittää kuka tahansa. Tai siis monet voivat. Muista, että kaikilla ei ole pelivaraa eikä valinnanvaraa. Jotkut saavat perheen ja vanhempien ja muidenkin tukea, mutta sitten on paljon niitä, jotka ovat jo nuorena tulleet kohdelluksi todella väärin ja kohdanneet niin paljon pahaa, etteivät selviä siitä pois enää pienellä asenteenmuutoksella.- Israelin tukija
nasse_seta kirjoitti:
Minulla taas on sellainen mielikuva, että puoskarin väite olisi saanut tieteellistä kannatusta. Muistan lukeneeni tällaisista tutkimustuloksista pariinkin otteeseen.
En muista, että mihin tutkimuksen tulokset perustuivat, mutta onhan se ihan loogista, että älykäs ihminen tekee enemmän havaintoja ja osaa paremmin yhdistellä asioita toisiinsa.
Jos samaan aikaan sattuu vielä olemaan herkkä, empaattinen ja omaa vahvan oikeudentajun, niin nopeastikos siinä nuori huomaa, että asiathan menee ihan päin vittua.
(Varmuuden vuoksi: olen oikeasti vanhempi kuin trolliprofiini antaa ymmärtää: tämä maailman paskuus on aihe, jonka suhteen olen jotenkin täydellisen neuvoton, kun nuoret paljastavat huomanneensa sen. Tulee sellainen olo, että pitäisi jotenkin motivoida noudattamaan yhteiskunnan normeja ja kannustaa eteenpäin, mutta... En vaan tiedä mitä sanoa.)
Onnellisuustaitoja voi tietysti kehittää kuka tahansa. Tai siis monet voivat. Muista, että kaikilla ei ole pelivaraa eikä valinnanvaraa. Jotkut saavat perheen ja vanhempien ja muidenkin tukea, mutta sitten on paljon niitä, jotka ovat jo nuorena tulleet kohdelluksi todella väärin ja kohdanneet niin paljon pahaa, etteivät selviä siitä pois enää pienellä asenteenmuutoksella.Muistan itsekin nähneeni samankaltaisen jutun YLE:llä tai iltalehdissä, mutta olen silti sitä mieltä että "viksulla" olisi paremmat edellytykset pyrkiä pois/ehkäistä masennuksesta, etenkin jos masennus on omalla mielettömyydellä hankittu kuten rahansa menettäneet juopot/uhkapelaajat, jos masennus on ympäristön vaikutusta tilanne on vaikeampi.
Jos "viksulla ihmisellä" on nuo ominaisuudet (empatia, herkkyys, oikeustaju) hän "oppieni" mukaani pyrkisi auttamaan ihmisi mielensä mukaan omilla resursseillaan (raha, teot, henkinen apu). Nämä herkät ja empaattiset nuoret kuitenkin köyttävät itseään laivoihin ja puihin ympäristön puolesta...
Kuka tahansa voi "saavuttaa" onnellisuuden toisille se vain vaatii psykologista (yhteiskunnalta/yhteisöiltä) apua ja motivaatiota, ja toinen ei tarvitse kenenkään apua. Jos pienenä on kohdannut pedofiilien (tai läheisen kuoleman) kaltaisia ongelmia silloin pieni asenteenmuutos ei auta, mutta heidänkin kohdalla muutos lähtee heidän omasta pyrkimyksestään parempaan tulevaisuuteen.
(En näe "trollinimimerkkisi" ikää, koska olet suojannut nimerkkisi)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1744978- 1004949
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?904380Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1182713Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1372688- 442237
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian322154Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2261900- 901826
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni121821