Esikoisten keskuudessa on juurtunut vihollisen kylvämä hapatus, jonka kimi on "usko syntisi anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä".
Tämä S*tanan vääristelemä evankeliumin näköinen harha nostaa päätään heti, kun Sanaa totuudellisesti tukitaan ja saarnataan ja uskossa otetaan vastaan.
Mistä tunnistat tämän petollisesti kristinuskoa muistuttavan eksytyksen?
Helposti. Pyhä Henki vaikuttaa sellaisen opetuksen ja saarnan, jonka mukaan sinä olet kuolemasi jälkeen seisova Kristuksen tuomioistuimen edessä ja teet siellä tilin, mitä olet elämässäsi tehnyt hyvää ja pahaa. Jokaisesta turhasta sanastakin teet tiliä.
Jumalan lapsi kuulee tämän raamatullisen opetuksen, parahtaa Herra armahda, ja alistuu tuomittavaksi jo tässä elämässä monista asioista.
Eksytetty lammas määkii "ei ole totta, ei ole mitään tuomiota sille, joka yksin uskossa turvaa Kristuksen sovitustyöhön". Hän eksyy, koska ei tunne Jumalan voimaa eikä kirjoituksia. Raaatussa näet lukee, ettei ole mitään kadotustuomiota sille, joka uskoo että Jumala on herättänyt Kristuksen kuolleista.
Jokainen meistä on kerran seisova Kristuksen tuomioistuomen edessä. Oletko ikinä kuullt esikoisten seuroissa tästä pyhän Raamatun opetuksesta saarnattavan?
Eksytys on petollinen, syvälle juurtunut ja tuottaa kitkerää hedelmää valvomattomien särkymättömien uskovien tuomitess oisia kadotukseen,
Kristuksen tuomioistuin
18
107
Vastaukset
- .ePaimen
Esikoisten saarnaajat eivät julista totuudellisesti pyhän Raaatun totuutta, vaan vievät nykyisten vanhinten aaisuudessa tätä hertystä kohti kristillstä ahka omitusine oppeineen.
Mistä tämän näemme.
Siitä, että he hyökkäsivät joukolla totuudellsta Raamatun opettajaa Risto Blomia vastaan. Kristus antoi tälle kristillisyydelle lahjakkaan ja uskollisen opettajan, joka vanhinten myötävaikutuksella tuomittiin sudeksi ja ajettiin ulos "niin että Kajaaniin asti kuuluu"
Sama armoitettu opettaja on kirjoittanut totuudellisesti Raamattuun perustuvan arvostelun esikoisuuden opista. Ei korvaa lopsauta yksilään saarnaaja.
Näin siis Suomen saarnaajien panssarijoukot ovat kollektiivisesti syypäitä Raamatun totuuden sivuuttamiseen. Tästä on tehtävä parannus ja julkisesti lähetettvä lähetysmiehiä vanhinten valtuuksin pyytämään Ristolta anteeksi ja näytetyt opilliset epäkohdat hetimiten krjattava.
Kunnes tämä ajan merkki toteutuu tietäkää että rukoushuoneissa ei kuulu Jumalan pyhä Sana vaan ihmisopit eksytyksineen. Lampaat eivät edes tää tiedä.
Ei yksikään saarnaaja julista totuudessa Kristuksen tuomioistuimesta, vaan katras nukutetaan tuutimaan rauha, rauha. Ei ätä
Mitään, kunhan pysyt porukassa ja teet mitä käsketää etkä tee, mitä kielletään.Kommentti kirjoitukseen ePaimen 21.3.2014 22:07:
Oikeassa olet. Suomen saarnaajat ovat KAIKKI vastuussa siitä, että esikoisten luterilaisin saarnaaja ajettiin pois.
Jotkut heistä ovat ymmärtäneet mistä on kysymys, ja sen näkee heistä jo kaukaa päältäpäin. Häpeän painekattilassa alkaa olla painetta.- Rakkaudesta tunnetaa
tyhmelin kirjoitti:
Kommentti kirjoitukseen ePaimen 21.3.2014 22:07:
Oikeassa olet. Suomen saarnaajat ovat KAIKKI vastuussa siitä, että esikoisten luterilaisin saarnaaja ajettiin pois.
Jotkut heistä ovat ymmärtäneet mistä on kysymys, ja sen näkee heistä jo kaukaa päältäpäin. Häpeän painekattilassa alkaa olla painetta.Joka tapauksessa epaimen on väärä henkilö puhumaan esikoislestadiolaisuudesta mitään. Siihen tarvitaan vähintään
50 vuotta esikoislestadiolaisena elettyä elämää, ennen kun
voi neuvoa. Eikä se ole hänen tehtävänsä, siihen tehtävään on
päteviä, mitat täyttäviä, joilla on sydämellinen rakkaus esikoislestadiolaisiin. Rakkaudesta tunnetaa kirjoitti:
Joka tapauksessa epaimen on väärä henkilö puhumaan esikoislestadiolaisuudesta mitään. Siihen tarvitaan vähintään
päteviä, mitat täyttäviä, joilla on sydämellinen rakkaus esikoislestadiolaisiin.Voi olla tai sitten ei, en tunne ePaimenta luonnossa. Siksi kommentoinkin asiaa asiana.
Kyllä meistä muistakin, sinusta ja minustakin, saa näillä keskustelupalstoilla usein ärsyttäviä, vääriä tai kapeita käsityksiä.- Leeviläinen
Rakkaudesta tunnetaa kirjoitti:
Joka tapauksessa epaimen on väärä henkilö puhumaan esikoislestadiolaisuudesta mitään. Siihen tarvitaan vähintään
päteviä, mitat täyttäviä, joilla on sydämellinen rakkaus esikoislestadiolaisiin."Joka tapauksessa epaimen on väärä henkilö puhumaan esikoislestadiolaisuudesta mitään. Siihen tarvitaan vähintään
voi neuvoa"
Jaha. Ja mitäsitten neuvoillaan tekevät nämä alle viisikymmpiset ja sitä nuoremmat "lapinvanhemmat"? Vähintään 50 vuotta esik.laestadiolaisena elettyä elämää??
Olen kuullut kyllä saarnattavan tuomiosta, joten hiukan meni harakoille tämä haukku.
- JeesuksenNimijaVeri
Sinä harhassa olet.
Sekä Jeesuksen nimi että Jeesuksen veri, kumpikin todistus on Raamatussa. Ihminen jolla ei ole Pyhää Henkeä ei tietenkään voi näitä käsittää eikä käyttää.
Ihminen jonka sydän ei ole särkynyt, hänen tappaessaan synneillään Jeesuksen, ei voi tuntea Jumalaa. Lukemalla ei Jeesusta tunne. Kristuksen Henki täyttäessään sydämen, tekee vasta eläväksi JUmalan lapseksi.
Ap. t. 10:40 Hänet Jumala herätti kolmantena päivänä ja antoi hänen ilmestyä,
Ap. t. 10:41 ei kaikelle kansalle, vaan Jumalan ennen valitsemille todistajille, meille, jotka söimme ja joimme hänen kanssaan sen jälkeen, kuin hän oli kuolleista noussut.
Ap. t. 10:42 Ja hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että hän on se, jonka Jumala on asettanut elävien ja kuolleitten tuomariksi.
Ap. t. 10:43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, ...
**) ... saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
*) Ef. 2:13 mutta nyt, kun olette Kristuksessa Jeesuksessa, olette te, jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä.- .ePaimen
Joka sunnuntai kautta maailman Kristuksen kirkko yhdestä suusta tunnustaa "on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita"
Sam totuus on lainaamassasi Apostolien tekojen kohdassa... Tuomariksi
Mutta koska tämä ei sovi oman sydämesi kuvitelmien luoman kristinopin kanssa, et lue niinkuin on kirjoitettu.
Mahtoiko Tyhmelin kuulla ruksalla saraa siitä, että tämän kristillsyyden sydäen uskovat joutuvat hekin Kristuksen tuomioistuimen eteen kuoltuaan? Tietääkseni sellainen saarnaja poikkeaa hertysliikkeen opetksesta ja on epäilyttävän raamatullinen. .ePaimen kirjoitti:
Joka sunnuntai kautta maailman Kristuksen kirkko yhdestä suusta tunnustaa "on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita"
Sam totuus on lainaamassasi Apostolien tekojen kohdassa... Tuomariksi
Mutta koska tämä ei sovi oman sydämesi kuvitelmien luoman kristinopin kanssa, et lue niinkuin on kirjoitettu.
Mahtoiko Tyhmelin kuulla ruksalla saraa siitä, että tämän kristillsyyden sydäen uskovat joutuvat hekin Kristuksen tuomioistuimen eteen kuoltuaan? Tietääkseni sellainen saarnaja poikkeaa hertysliikkeen opetksesta ja on epäilyttävän raamatullinen.ePaimen
21.3.2014 23:35: "Mahtoiko Tyhmelin kuulla ruksalla saraa siitä, että tämän kristillsyyden sydäen uskovat joutuvat hekin Kristuksen tuomioistuimen eteen kuoltuaan?"
Kyllä näin voisin väittää. En muista kuka tai milloin, mutta opetus tuomiosta on kyllä tuttua. Olen kyllä kuullut toisinkin opetettavan.tyhmelin kirjoitti:
ePaimen
21.3.2014 23:35: "Mahtoiko Tyhmelin kuulla ruksalla saraa siitä, että tämän kristillsyyden sydäen uskovat joutuvat hekin Kristuksen tuomioistuimen eteen kuoltuaan?"
Kyllä näin voisin väittää. En muista kuka tai milloin, mutta opetus tuomiosta on kyllä tuttua. Olen kyllä kuullut toisinkin opetettavan.Laestadiuksen saarnasta 6 SUNNUNTAINA KOLMINAISUUDESTA 1859:
"Siinä seisoo nyt opetuslasten vanhurskaus, joka on paljon enempi kuin kirjan oppineitten ja fariseusten oma vanhurskaus ja oma pyhyys, että opetuslasten oma vanhurskaus pitää niin peräti loppuman, että he tulisit elävällä tunnolla tuntemaan, että he vajoavat helvettiin ja joutuvat iankaikkisen tuomion alle, ellei Kristus anna heille vanhurskauttansa ja tee heitä niin vanhurskaaksi, ettei Jumala enää saata heitä tuomita.
Kuinkas nyt on, te Jeesuksen opetuslapset?
Onkos nyt teidän vanhurskautenne suurempi, kuin kirjanoppineitten ja fariseusten oma vanhurskaus. Olettekos nyt riisuneet oman vanhurskauden
traasuja pois päältänne ja ottaneet Kristuksen vanhurskauden, jolla te saatatte
kerskata tuomiopäivänä ja sanoa: Meidän vanhurskautemme on paljon suurempi ja jalompi kuin kirjanoppineitten ja fariseusten oma vanhurskaus, sillä meillä on Kristuksen vanhurskaus."
=> Laestadius opettaa, että tuomiopäivä koskee kaikkia.
Kuitenkin, Laestadiukselle näyttäisi tuomio-sana tarkoittavan aina langettavaa tuomiota. Johtuneeko tämä ruotsinkielestä? Minun ymmärtääkseni ruotsinkielessä "dom" ei voi tarkoittaa koskaan vapauttavaa tuomiota.
Siksi Lestadiuksen mukaan tuomiopäivänä tuomio julistetaan vain kadotetuille, Laestadiukselle vapauttava tuomio ei ole tuomio vaan joku muu, kuten vapautus. Tämä kielitieteellinen ajattelumalli on periytynyt esikoisuuteen, eikä minun mielestäni ole kovin ongelmallinen loppupelissä. Oleellista on, että opetusta viimeisestä tuomiosta ei ole kumottu.
- muuttis
8 Mutta kun ilta tuli, sanoi viinitarhan herra tilansa hoitajalle: 'Kutsu työmiehet ja maksa heille palkka, viimeisistä alkaen ensimmäisiin asti.'
9 Kun nyt tulivat ne, jotka olivat saapuneet yhdennentoista hetken vaiheilla, saivat he kukin denarin.
10 Ja kun ensimmäiset tulivat, luulivat he saavansa enemmän; mutta hekin saivat kukin denarin.
11 Kun he sen saivat, napisivat he perheen isäntää vastaan
12 ja sanoivat: 'Nämä viimeiset ovat tehneet työtä vain yhden hetken, ja sinä teit heidät meidän vertaisiksemme, jotka olemme kantaneet päivän kuorman ja helteen.'
13 Niin hän vastasi eräälle heistä ja sanoi: 'Ystäväni, en minä tee sinulle vääryyttä; etkö sopinut minun kanssani denarista?
14 Ota omasi ja mene. Mutta minä tahdon tälle viimeiselle antaa saman verran kuin sinullekin. -Matteus-
Lisää Matteusta: 31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'
41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'
46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."- muuttis
Monet opettavat tekemään paljon hyviä töitä jotta saisi paljon palkkaa tulevassa elämässä. Mielestäni noissa vertauksissa ei Jeesus puhu palkan määrästä, vaan sama palkka lampaille ja sama tuomio vuohille?
- hubander..
"usko syntisi anteeksi Jeesuksen nimessä ja viattomassa ja kalliissa sovintoveressä". rohkaise sydämesi uskomaan"-- näin olen kuullut esikoisten saarnaavan lapsesta asti pöntössä.. seuraväkeä käy pöntössä kymmeniä...satoja viikottain..
Onko jokin muuttunut? Saarnaajan puheet ja julistus tullee kyllä mahtipontisella Jumalalta saadulla valtakirjalla ja tyylillä, kuka todistaa aitouden.. - Usko sydämessä
"Esikoisten keskuudessa on juurtunut vihollisen kylvämä hapatus, jonka kimi on "usko syntisi anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä".
Tämä S*tanan vääristelemä evankeliumin näköinen harha nostaa päätään heti, kun Sanaa totuudellisesti tukitaan ja saarnataan ja uskossa otetaan vastaan."
Tällainen kirjoittelu on lähtöisin paholaisesta. Synninpäästön sanat ovat käytössä kaikkialla missä Jumalan lapsia on. Myöskin evankelisluterilaisessa kirkossa julistetaan alttarilta synninpäästö Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimessä. ON outoa ettei kouluttettu teologi tunne tuon vertaa kristinuskon perusasioita. Jeesuksen nimi ja veri ovat perusteet syntien anteeksiantamiselle RAAMATUSSA.
JOs ihmiseltä puuttuu Pyhä Henki joka JUmalan sanan avaa ymmärrykselle, niin ei hän Jumalan sanan valtaakaan (Jeesuksen valta) tietenkään ymmärrä käyttää, koska ei usko siihen itsekään, kuten lainaamastani tekstistä käy ilmi.
Kaikenlaisia kolpötöörejä esiintyy opettajina. ON kaikkina aikoina esiintynyt, ei vain nyt. Voidakseen selviytyä kaikenlaisista opetuksen tuulista jumalan lapsen suhde Kristukseen on oltava kunnossa ja asuva Pyhä Henki sydämessä oppaana. Ei ole turhaan sanottu, että on vaarallinen aika. Jeesuksen tuntee rakkaudesta ja armosta syntisiä kohtaan. Siinä on aina hyvä ja turvallista olla missä Jeesus on. Vaikka Jeesuksella oli kaikki tieto ja ymmärrys, hänellä oli aina aikaa kaikista heikoimmille ihmisille. Ja ne joilla oli kuvitelma omasta tietämisestään ja muita ihmisiä paremmasta ymmärryksestään, joutuivat poistumaan tyhjinä Jeesuksen luota. Näin käy tänäänkin. Jos Jeesuksen haavat joita minä itse olen häneen lyönyt, eivät ole särkeneet sydäntä, niin se pysyy kovana kuin kivi.ePaimen voisi tarkentaa. Mitä eksyttävää on siinä, että julistetaan: usko syntisi anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä? Eikö syntienanteeksiantamuksen evankeliumi olekaan suussasi ja sydämessäsi?
Room. 10:8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
- yht.lasku
Nämä synninpäästön sanat herättävät minussa ajatuksia, jotka eivät ehkä kuulu tähän yhteyteen. Voinen kai ne kirjoittaa kuitenkin?
Muistan, kuinka itse olin "ahkera" niiden sanojen tarvitsija seuroissa. Tuohon tilanteeseen liittyi monenmoisia ajatuksia ja tunteita. Monesti tunteet olivat sellainen ryöppy, mistä en oikein itsekään tiennyt, mistä ne tunteet tulivat tai mitä ne olivat.
Uskon, että synninpäästön julistus kuitenkin on tärkeä ja noilla sanoilla voimallinen.
Se on kummallista, että monet ajattelevat, ettei niitä sanoja voi käyttää toisen seurakunnan jäsen - ne ovat silloin mitättömiä tai niitä ei voi uskoa. Näin esim. jos joku muu kuin esikoinen ne sanoo, vaikkapa vl tai kirkon pappi.
Tiedän myös henkilön (en tiedä onko heitä useampia eli onko käsitys yleinen), jonka mielestä nämä sanat merkitsevät jopa enemmän kuin ehtoollinen. En tiedä, mistä käsitys on peräisin, mutta muistelen itsekin jossain vaiheessa siihen suuntaan ajatelleeni. Eli voin olla käymättä ehtoollisella, kunhan kuulen noita sanoja riittävän usein.
Jotenkin nuo sanat ovat alkaneet elää omaa elämäänsä. Ihan niinkuin niistä olisi tullut se VT:n pronssikäärme. Sitä katsomalla pelastui - mutta sitten siitä Kristusta symboloivasta asiasta tuli itsestään tärkeä. Kansa uskoi siihen kuin epäjumalaan.
En tiedä. En väitä tietäväni mitään. Kunhan ihmettelen. Synninpäästön sanat ovat ihanat millaisia ne sitten ovatkin, kunhan ovat Jumalan sanaa. Mutta että niistä olisi kiinni autuus - ilman niitä olisin kadotettu - sellaista en usko.- .ePaimen
Tästäkin keskustelusta avauksen provokaation jälkeen näkyy niin selvästi, millaista sydämen kristillisyyttä, teologista viisautta, asioiden asettamista yhteyksiinsä, näkemysten huolellista perustelua Raamatulla ja käytännön kristillisyyttä asustaa esikoislestadiolaisten maallikkojen keskuudessa. Aivan hämmästyttävää.
On siksi suorastaan strateginen virhe, etteivät vanhimmat, lähetysmiehet ja saarnaajat osaa tätä virtaa ohjata myllyjä pyörittämään ja etenkin että kristityt naiset pidetään sivussa. Anemiahan siitä seuraa.
- Κέρβερος
Niin - .
Yksipuolinen asioiden käsittelytapa on havaittavaa.
Keskustelupalstojen yksisuuntaisuudesta (anemiasta) käytetään vastaavaa termiä "veren vähyys".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi735022Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1214727- 804213
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak1074189Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa33338Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1253147- 352848
- 282787
- 402783
- 372762