Aika:22.3.2014 klo 11.40
Kuljetus JAPE Oy:n se iso bussi kaahasi Pöllösenlahden kadulta kohti Paloisvuorentietä hävyttömällä nopeudella. Alueella 40 nopeusrajoitus ja bussin nopeus oli arviolta reilut 60kmh.
Itse ajan yhdistelmää reilut 100tkm/vuosi joten osaan arvioida isojen autojen nopeudet aika hyvin.
Olen aiemmin henkilökohtaisesti lähettänyt firmalle palautetta kyseisen firman autojen ajavan hyvin suurta nopeutta esim kankkulan koulun edestä kun koululaiset on kotimatkalla, mutta kerran ei osannut kuljettajiensä vauhtia taajamassa hillitä, ilmoitetaan asiasta sitten täällä julkisesti.
Kuljetus JAPE Oy
27
1021
Vastaukset
- Törkeää
Eilen aamulla noin klo 7.35 ajoin Pohjolankadulla Kuopion Liikenteen bussin nro 138 vieressä vasenta kaistaa ja bussi meni oikealta ohitse arviolta 65 km/h.
- heheeeeeee
Koetetaan kestee? Eekös se Kuopion liikunta vettäävy Iisalamesta syksyllä, ihan ku Ukraina Krimiltä? Ee nää sitten enempi ku Makkosn kaaahoojia aekanaan. Valta kunnassa kaekki hyvin sitten. Mittari virheetä henkilöaatoissa suattaa olla jonniin verran? Arviot on arvioita tutka se nykysin pitäs jokkaesella olla, jotta näkis mittee mistään päen tulloo. Hämmentäjiä riittäää.
- driving team
Entäs driving team ajelee takapuskurissa kiinni vaikka itse ajaisi 10km mittarinopeutta yli rajoitusten.
- kuljettaja
45km/t ajoin päivällä!ota minun yhteyttä niin näytän sinulle kiekon!
- out1
Kuljettaja, valitettavasti ammattiliikenteessä on siirrytty DIGI piirtureihin, joten ns. ajamisesi ja ns kiekkosi lienee täyttää paskaa..
- 7111
Digipiirtureista pystyy tarkastamaan nopeuden minuutilleen jos tarvetta on
- sdgsd
Tässäpä kuljetus JAPE:lle aivan mahtavaa mainostusta, onko lapsesi turvallisessa kyydissä jos näin ajetaan? Myös paikallisliikenteen autot työntyy usein liikenneympyrässä eteen..
- Wilikki
oel noppeus mikä tahasa nii toevottavast on jatkos se kuasujalaka pikkasen kevyempi. oon itekkii nähäny se aek kovvooo huristelevan pitki ja poeki kuapunkii
- zorro74
Lapset kouluun taksilla. Niin meillä menevät. Nämä saakelin bussit joko kaahaavat, tai sitten ovat ensimmäisillä liukkailla ojassa! Ei luottoa ja lapsieni henki tärkein.
- Hupsista vaan
Aika paljonpa nopeusarviosi heittäny, yli 20 km/h ? Kantsii ehkä käyvä silmälääkärissä, varsinkin jos yhdistelmää vielä ajaa! Eikä taija kyseinen firma paljoa kaupungissa eestakasi ajella, kun käsittääkseni ajaa pelkästään tilausliikenne ajoja. Eiköhän siellä aina ole aikuisia kyydissä mukana, kun lapsia kuskaavat...!
- TimoR
Itsekkin näin kyseisenä aamuna sen täällä pöllöskällä. Ei ole niiden mikään reitti täällä. Kyllä omastakin mielestäni se reilua ylinopeutta paahtoi, ei todellakaan ajanut rajoituksen mukaan tai sitten minunkin pitää silmälääkärissä käydä :D
- safasfas
No toivottavasti ainakin kuski on aikuinen...
- Ehkä
kantsii kai hypätä joskus kyytiin ja tarkistoo...
- volvolla
Ehkä kirjoitti:
kantsii kai hypätä joskus kyytiin ja tarkistoo...
Oon huomannu et monet ajaa 20km,h alinopeutta kun mittarivirhe varsinkin tojotissa suuri.kääkeepä lapinlahelle mennessä tarkistamassa nopeus näytöltä mittarinne.tietysti jos enää näette sitäkään sokeudeltanne?silimälääkäriin tai kortti pois sokeilta.
- BMWrulaaaaa
volvolla kirjoitti:
Oon huomannu et monet ajaa 20km,h alinopeutta kun mittarivirhe varsinkin tojotissa suuri.kääkeepä lapinlahelle mennessä tarkistamassa nopeus näytöltä mittarinne.tietysti jos enää näette sitäkään sokeudeltanne?silimälääkäriin tai kortti pois sokeilta.
GPS:n mukaan ajelen ainakin itse (eli samat lukemat kuin mitä poliisin tutka antaa)
- vaara1
BMWrulaaaaa kirjoitti:
GPS:n mukaan ajelen ainakin itse (eli samat lukemat kuin mitä poliisin tutka antaa)
Kuopiossa toimii kuorma-autokuljettaja joka ajelee holtittomasti lääkkeiden vaikutuksen alaisena, käyttää kolmiolääkkeitä mielenterveyteensä. eikö tuollaiset ole hieman vaarallisia alalla, eikö olisi suotavaa että jäisi selvittämään päätään kotiin ja hakisi sairaseläkettä kunnes terve nupista.
- paitsi pyöräilijät
volvolla kirjoitti:
Jos mittavirhe on 10 % eli ajat 90km/h vaikka mittari näyttää 100km/h,niin 40 alueella virhe ei olekaan enää kuin 4km/h.Moni näyttää ajavan viittäkymppiä,kun on muka tarkistanut mittarinsa ja luulee.että voi ajella aina 10km/h yli rajoitusten.
Kylläpä ei kukaan aja 20km/h edes pihakaduilla,jossa nopeusrajoitus juuri tuon verran. - volvolla
paitsi pyöräilijät kirjoitti:
Jos mittavirhe on 10 % eli ajat 90km/h vaikka mittari näyttää 100km/h,niin 40 alueella virhe ei olekaan enää kuin 4km/h.Moni näyttää ajavan viittäkymppiä,kun on muka tarkistanut mittarinsa ja luulee.että voi ajella aina 10km/h yli rajoitusten.
Kylläpä ei kukaan aja 20km/h edes pihakaduilla,jossa nopeusrajoitus juuri tuon verran.Saapiko sillä pihakavulla juosta tai ajjoo polokupyörällä yli 20 kilometriä tunnissa?Mittarivirheet eri autoissa erilaisia.Ee voi yhtäpitävää sääntöä arvata.peltosalamen jäläkeen on nopeusnäyttötaulu.Käykää tarkistamassa mittarinne.voe kokkeilla eri nopeuksia yöaikaan varsinnii.
- kumitossu
paitsi pyöräilijät kirjoitti:
Kylläpä ei kukaan aja 20km/h edes pihakaduilla,jossa nopeusrajoitus juuri tuon verran.No on taas joku pölkkypää saanut kuningasajatuksen! Jos mittari näyttää 100 km/h ja todellinen vauhti taulun mukaan on 90 km/h, niin kokeileppa ajaa tauluun 40 km/h niin yllätyt...vauhtisi ei ole 36 km/h vaan 30 km/h.
Olisi syytä pitää ne prosentit pullossa, kun et niistä tiedä hölynpölyäkään! - volvolla
kumitossu kirjoitti:
No on taas joku pölkkypää saanut kuningasajatuksen! Jos mittari näyttää 100 km/h ja todellinen vauhti taulun mukaan on 90 km/h, niin kokeileppa ajaa tauluun 40 km/h niin yllätyt...vauhtisi ei ole 36 km/h vaan 30 km/h.
Olisi syytä pitää ne prosentit pullossa, kun et niistä tiedä hölynpölyäkään!Sinun tojotasi mittari näyttää sitten päin persettä.
Eihän se mikään ihme oo kun itäauto kyseessä.
Kyllä se nopeus näyttötaulu ihan todellisen nopeuden näyttää,usko vaan! - 6+2
kumitossu kirjoitti:
No on taas joku pölkkypää saanut kuningasajatuksen! Jos mittari näyttää 100 km/h ja todellinen vauhti taulun mukaan on 90 km/h, niin kokeileppa ajaa tauluun 40 km/h niin yllätyt...vauhtisi ei ole 36 km/h vaan 30 km/h.
Olisi syytä pitää ne prosentit pullossa, kun et niistä tiedä hölynpölyäkään!http://www.uusisuomi.fi/raha/71795-taman-auton-mittari-valehtelee-eniten
- täysillä tutkaan
Jopa on taas ahasmieliset liikennepolliisit vauhissa,ihme urpoja ootta.
- ooooooooo
eihän tuo vielä mitään, mut kuopiossa toimii yrittäjä joka ajelee kuin mielipuoli koska sekaisin nupistaan, käy nimittäin psykiatrisessa hoidossa. miten annetaankin toimia alalla sellasen hullun. Tomi, mut sukunimeä en kerro.kyllä ainakin osa kuopiolaista kuljettajista tietää jo sen kuljettajan mielenhäiriöstä
- yksipluskolme
Kvick
- 262626
savon sanoman uutinen levinny tännekin.
- perustajasta
Japen perustaja on vain entinen maatalouslomittaja. Ei voi paljoa vaatia.
- naiskuski
Viime viikolla mies harmaalla pölynlikaisella autolla vaihtoi kaistaa pohjolankadulla kiilaten eteeni, joten väistin mahdollisen törmäyksen!!!!! Olen nainen ja reagoin kyllä ei ne miehetkään hallitse kaikkea vaikka luulevat niin!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-20140000604987324h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?92441Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2101795Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja231573- 711010
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.42956Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?74862Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57852En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.43822Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä77745