Sain lääkäriltä astma diagnoosin muutama vuosi sitten. Minulla ei koskaan ollut pef arvoissa mitään aamu-/ilta heittelyä ja tuloksetkin paranivat avaavalla vain noin 20 l/min. Spirometriassa löytyi kuitenkin palautumaton obstruktio ja avaavalla FEV1 parani 13% ja samoin MMEF ym.. pienet hengitystiet huomattavasti. Sain käyttöön silloin aikoinaan buventol easyhealerin ja avaavan tarvittaessa. Koirien lähellä mm. hengitykseni alkoi aina vinkumaan, mutta siihen hengenahdistukseen en saanut apuva avaavasta vaan olo helpottui kun pääsin pois samoista tiloista missä koira oli.
No nyt on alkanut tämä "katupölykausi" ja tuntuu, että keuhkoja/keuhkoputkia raapii, kutiaa ja tuntuu kuin siellä olisi tulehdus päällä. Nykyään lääkkeenä on innovair 100/6 ja annos oli pitkän aikaan 1xannos aamuin ja illoin. No tästä ei ollut apua vaan keuhkoissa tuntu edelleen pahalle ja otin käyttöön nyt prednisolon tabletit. Vejin aamulla 20mg tabun ja nyt on ihan "ok" olo tai ainakin tuntuu, että pystyy jo keuhkot ottaa täyteen ilmaa.
Kuulostaako tämä astmalta vai joltain muulta keuhkosairaudelta sillä ventolinestä en saanut yhtään apua tähän olooni, vaan vasta tosta prednisolonista?
Kuulostaako astmalta vai jotain muuta?
pdgkgrg
1
395
Vastaukset
- Anneli8
Ilmeisesti keuhkosi menivät tukkoon katiupölystä, siitepölystä.
Oletko saanut lupaa tuplata tuota Innovairia annokseen 2 2 astmaoireiden lisääntyessä? Annoksen tuplauksella voisi välttyä kortisonitabletin käytöltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv262466- 1142096
- 1211749
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?451577Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91507Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901075Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161241059Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87975Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35967Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15959