Paljonko tämän tontin arvo voisi olla?

erierkjefkj

2 000neliön metsätontti, mäkisellä maastolla. Tontilla 2 rakennusta, toinen asumiskelvoton purkua vailla oleva laho vanha kesämökkirakennus, n. 50neliötä, ja toinen pienempi 1990 valmistunut mökkirakennus n. 40-50neliötä, edelleen asumiskelpoinen ja hyväkuntoinen.
Asumiskelpoinen mökki on mäen päällä, ja laho mökki taas alamäessä. Lahossa mökissä olisi ollut myös iso sauna, mutta sekin on laho.

Ei laituria tai ranta-aluetta, mutta 1 mökkinaapuri jolla laituri ja ranta-alue, joka yhteiskäytössä vaikka naapurin tontilla/omistuksessa. Pienen matkan päässä on järvi jossa pieni yleinen uimaranta.
Vieressä siis vain 1 mökkinaapuri, muuten aika syrjässä metsäisellä alueella.
Tontille ei lupaa rakentaa okt-taloa.
Sijainti n. 30km Tampereesta.

Tuttava sanoi että tuolla alueella erittäin harvoin tulee minkäänlaista tonttia ja myyntiin ja silloin harvoin kun on tullut niin hehtaarin kokoisen tontin hinta ollut keskimäärin 30 000.. Eli toisinsanoen tuon minun kuvaileman tontin arvon saattaa olla n. 6 tonnia? Kuulostaa aika vähältä.

3

293

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äläuneksi

      vähintään 50 000€ kun tontilla vielä hyvä kuntoinen rakennus.

    • huuh1

      Riippuu niin järvestä, minätyyppinen järvi siinä on vieressä. Jos suolampi tms, niin ei hyvä. Jos paikka syrjäinen ja vähän naapureita, on yleensä kyseessä sellainen vähemmän houkutteleva paikka. Yleensä hyvillä ja kysytyillä paikoilla on paljon mökkejä. Lisäksi jos tontti ei kerran sisällä rantaa, niin se laskee arvoa jo paljon. Laiturin yhteiskäyttösopimus ei sinällään lisää arvoa, varsinkaan jos se on suullinen. Nuo yhteiskäyttösopimukset kun tapaavat loppua, mikäli naapurisopuun tulee jokin särö. Tuo 30km etäisyys Tampereeseen ehkä lisää jonkin verran arvoa, mutta täytyisi nähdä paikka ensin omin silmin.

      Onkohan tuo tuttavan kertoma hehtaarihinta sitten miltä vuodelta peräisin? Hinnat ovat meinaan nousseet koko ajan.

      Entä tuleeko mökkiin vesi, sähkö?

      Hmmm, kyllä tuosta nyt ainakin sen 20 000 euroa voi pyytää. Ylärajaa en voi arvata, koska täytyisi nähdä itse ensin. Mutta jo näillä tiedoilla voisin heittää alarajaksi parikymppiä siis. Ettei ainakaan sen alle.

      • Metsuri

        Helposti tontin arvoa saa nostettua siistimällä pensikot ja heinikot pois.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3487
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2109
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      206
      1805
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1716
    5. 80
      1165
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      285
      1071
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      130
      999
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      939
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      895
    Aihe