Jaksa tätä paskaa enää

10+15

En enää jaksa tätä loputonta psykiatreilla ramppaamista ja kuntoutusyrityksiä. Kohta varmaan lyön nyrkkiä pöytään siellä psykiatrin vastaanotolla ja alan raivota oikein kunnolla.

21

923

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muuuta

      Miksi käyt psykiatreilla? Mitä haet heiltä? Eivät he ole sinua kiinnostuneet auttamaan. Heidän tarkoitus on kontrolloida oireilusi ja käytöksesi tasaiseksi, ei ratkaista ongelmiasi. Mene psykologille tai vaikka psykoterapeutille, jos tahdot puhua asioistasi. On syy miksi psykiatreija ei kouluteta kohtaamaan ihmisiä, joten sitä on turha heiltä odottaa.

    • 10+15

      Käyn myös terapiassa mutta on aikoinaan tullut tehtyä se virhe että lähdin tuohon systeemiin mukaan enkä ongelmistani johtuen oikein osaa lopettaakkaan.

    • otat päähän

      Ikävä kyllä te jotka ehdotatte olemaan käymättä psykiatreilla olette unohtaneet sen että

      a) jos on todella sairas eikä pärjää ilman apua niin muuta vaihtoehtoa ei ole

      b) jos on niin sairas että työssäkäynti tai opiskelu estyy niin psykiatri on ainoa joka voi kirjoittaa B lausunnon että pääset sairaslomalle, määräaikaiselle työkyvyttömyyseläkkeelle tai eläkkeelle

      B kohdassa ihmisen toimeentulo on psykiatrin lausunnosta kiinni niin että pidä sinä ehdotuksesi mahassasi. Ei kukaan psykiatrille huviksensa mene. Sinne mennään kun on pakko ja jos on pakko niin sinun kehotuksillasi ei ole mitään painoarvoa.

    • ahter

      Mitä muuta vaihtoehtoa sinulla on kuin yrittää kuntoutua? Kuinka kauan olet sairastanut? Minkä ikäinen olet? Eiköhän ne kaikki keinot kokeile ennen kuin pysyvälle työkyvyttömyyseläkkeelle sinut päästävät. Itsekin olen tuossa kuntoutuslimbossa.

      Toisaalta, jos sinut laitetaan/päästetään pysyvälle eläkkeelle niin hoitosi loppuu kuin seinään. Onko se sen parempi vaihtoehto? Koska sitten sinusta ei enää ole potentiaalista taloudellista hyötyä yhteiskunnalle niin ei sinun hoitoosi enää panoksiakaan laiteta, saat kärsiä yksinäsi ilma apua. Eli jos tarvitset hoitoa/tukea niin tuo limbo on kuitenkin parempi vaihtoehto kuin leima perseeseen ja hyvästi.

      • ahter

        Lainaus sähköhoito ketjusta:

        "Muistiani ei ole tutkittu, toivoisin kyllä että tutkittaisiin, mutta olen aika ulkona "systeemistä" nyt kun olen eläkkeellä, tuntuu ettei ketään enää kiinnosta, mitään ei enää tutkita. En saa aikaa edes psykiatrille. "

        Eli ei se kivaa ole eläkkeelläkään kun sit ketään ei enää kiinnosta sinun ongelmasi.


      • 10+15

        Olen 25-vuotias ja sairastanut jo ainakin 8 vuotta. Kuntoutusta on yritetty jo muutaman vuoden ajan mutta asiat ovat menneet ennemminkin vain huonompaan suuntaan. Tuskin siitä haittaakaan olisi minun tapauksessani vaikka pääsisin pysyvästi eläkkeelle.


      • 10+15
        10+15 kirjoitti:

        Olen 25-vuotias ja sairastanut jo ainakin 8 vuotta. Kuntoutusta on yritetty jo muutaman vuoden ajan mutta asiat ovat menneet ennemminkin vain huonompaan suuntaan. Tuskin siitä haittaakaan olisi minun tapauksessani vaikka pääsisin pysyvästi eläkkeelle.

        Enkä kyllä edes halua elää sen takia että olisin jotenkin hyödyksi yhteiskunnalle. Tilanne kuulostaa lähinnä siltä että yhteiskunta haluaa vain käyttää minua hyväksi mutta niinhän se haluaa kaikkien ihmisten kohdalla.


    • löysin rantein

      Ota löysin rantein, älä jännitä,
      ota vastaan mitä tarjoo elämä.
      Eihän suremalla maailmasta
      mitään saa
      päivä päivältä vaan lähestyypi maa.
      Ota löysin rantein, älä jännitä,
      ota vastaan elämä!

      • 10+15

        Helppo se on neuvoa ottamaan löysin rantein kun tuskin itse on kokenut vastaavaa vuosia kestävää helvettiä. Ota siinä sitten löysin rantein.


      • neuvo sinullekin
        10+15 kirjoitti:

        Helppo se on neuvoa ottamaan löysin rantein kun tuskin itse on kokenut vastaavaa vuosia kestävää helvettiä. Ota siinä sitten löysin rantein.

        Ota löysin rantein, älä jännitä,
        ota vastaan mitä tarjoo elämä.
        Eihän suremalla maailmasta
        mitään saa
        päivä päivältä vaan lähestyypi maa.
        Ota löysin rantein, älä jännitä,
        ota vastaan elämä!


    • mnft

      Isäni oli todella vaikeasti masentunut ja joutui pois työelämästä jo 35v. Minä perin moisen masennuksen ja jännitystilat. Kärsin erilaisista masennustiloista ja paniikkihäiriöistä nuorempana mutta nyt olen asiakaspalvelussa töissä ja olen nyttemmin yrittäjänä ja olen 32v. Armeijastakin sain vapautuksen mielenterveyden takia. Nyt tuntuu että kaikki paha on takanapäin kun olen joka päivä ihmisten kanssa tekemisissä. Uskoisin että sinullakin 10 15 on kaikki mahdollisuudet täysipainoiseen elämään.

      • 10+15

        Uskon kyllä itse tietävänäi parhaiten sen että minulla ei toivoa ole. Minulla taas mielenterveysongelmat lähtivät vain pahenemaan armeijan jälkeen. En siis saanut enkä edes yrittänyt saada vapautusta armeijasta.

        Nyt sitten en ole kyennyt moneen vuoteen tekemään mitään eikä se asia tule miksikään muuttumaan. Joku voi nyt erehtyä luulemaan minua reippaaksi kun sain jotenkin ihmeen kaupalla armeijan käytyä vaikka se oli kyllä täyttä tuskaa päivästä toiseen. Koulutkin jäi lukioon ja eipä sitä surkeilla yo-papereilla mitään tee. Parempi kun ei niitä edes olisi.

        Pelkoni on joskus sitä luokkaa että roskatkin täytyy viedä yöllä kun pelkää näkevänsä naapureita ja kauppaankin meno on yhtä helvettiä ahdistuksen takia. Huonoimpina päivinä joudun miettimään että pääsenkö olenkaan kämpästäni pihalle.


      • 10+15
        10+15 kirjoitti:

        Uskon kyllä itse tietävänäi parhaiten sen että minulla ei toivoa ole. Minulla taas mielenterveysongelmat lähtivät vain pahenemaan armeijan jälkeen. En siis saanut enkä edes yrittänyt saada vapautusta armeijasta.

        Nyt sitten en ole kyennyt moneen vuoteen tekemään mitään eikä se asia tule miksikään muuttumaan. Joku voi nyt erehtyä luulemaan minua reippaaksi kun sain jotenkin ihmeen kaupalla armeijan käytyä vaikka se oli kyllä täyttä tuskaa päivästä toiseen. Koulutkin jäi lukioon ja eipä sitä surkeilla yo-papereilla mitään tee. Parempi kun ei niitä edes olisi.

        Pelkoni on joskus sitä luokkaa että roskatkin täytyy viedä yöllä kun pelkää näkevänsä naapureita ja kauppaankin meno on yhtä helvettiä ahdistuksen takia. Huonoimpina päivinä joudun miettimään että pääsenkö olenkaan kämpästäni pihalle.

        Että turha tässä mitään kuntoutusta on yrittää kun asiat on näin pahassa jamassa.


    • paskathousussa

      Tuskinpa sitä 25 iästä enää omakotitaloa, yritystä ja mitä lie hommataan, ehkä ajokortin ja ruosteisen 99 corollan mut eipä se hirveesti innosta hikoilemaan kaheksaa tuntia,päivässä

    • ahter

      "Enkä kyllä edes halua elää sen takia että olisin jotenkin hyödyksi yhteiskunnalle. Tilanne kuulostaa lähinnä siltä että yhteiskunta haluaa vain käyttää minua hyväksi mutta niinhän se haluaa kaikkien ihmisten kohdalla. "

      No, jokaisella asiasta tietenkin oma kokemus. Minä jäin opiskeluista nuppilomalle ja sittemmin määräaikaiselle työkyvyttömyyseläkkeelle. Takana jo yli 5 vuotta ja mikään ei auta ja sama epätoivo kuin sinulla. Tuntuu että turha yrittää että ei minusta mitään tule koskaan kuitenkaan.

      Siltikin koen asian niin että minun tulisi itse elättää itseni. Nyt töissä käyvät ystävät elättävät minut verorahoillaan. Ei sekään reilua ole. Heitä kohtaan. Nyt käytän itse yhteiskuntaa hyödykseni. Jos tekisin töitä ja maksaisin verot niin ensisijaisesti elättäisin itseni ja vasta toissijaisesti hyödyttäisin myös yhteiskuntaa. Mutta tämä on täysin teoreettista pohdintaa sillä kaikki aseet sähkö- ja magneettihoitoa lukuunottamatta on kokeiltu ja mikään ei ole auttanut niin miksipä tämä tästä enää tulisi muuttumaan.

      Voin vain toivottaa voimia sinulle. Toivottavasti sinun tahtoasi ja kokemuksiasi kuunnellaan ja jossain vaiheessa lopettavat kuntoutusyritykset ja päästävät sinut haluamallesi eläkkeelle. Toivon että jonain päivänä tulee sellainen aika että pääset kauppaan ja kävelylle ilman ahdistusta.

    • 10+15

      Ajattelin lopettaa kuntoutuksen vaikka voi olla että rahan tulo loppuu kokonaan. Onneksi on vähän omiakin säästöjä tosin siitä ne ongelmat vasta alkaakin sitten kun on säästötkin syöty loppuun. Alkaa olla mahdollisuudet elää aika vähissä.

    • Oma kokemukseni

      Saan varmaan kuraa niskaani tästä, mutta kerronpa kuitenkin oman kokemukseni.

      Teini-ikään asti elämä sujui oikein hyvin, olin iloinen aktiivinen lapsi jne. Sitten alkoi tulla ensin lieviä masennusoireita, ei kuitenkaan mitään vakavampaa. Armeijan suoritin ilman mitään ongelmia ja kaikki näytti hetken hyvältä. Sitten opiskeluaikana iski kuin tyhjästä sosiaalinen fobia, ahdistus, jännittäminen, paniikit ja masennusoireet. Hain propralreseptin ja sinnittelin sillä, ei se päähän mitään auttanut mutta fyysinen ahdistus sillä helpotti. Kaikki elämä kodin ulkopuolella oli helvettiä, opiskelu, työt, kaupassakäynti, jopa autolla ajo meinasi aiheuttaa paniikkikohtauksen. Opiskelut jäivät kesken, työpaikka meni vähän myöhemmin. 1,5 vuotta makasin kotona, kunnes päätin lopettaa kahvin juonnin kun monet sanoivat sen pahentavan oireita. Kolmessa viikossa ahdistus ja paniikkioireet tuntuvat kadonneen täysin, viimeisen viikon aikana olen syönyt yhteensä yhden tabletin kun ennen meni useita päivässä. Masentuneisuutta, voimattomuutta ja väsymystä on edelleen, jokainen päivä tuntuu kuitenkin paremmalta.

      Tarkoitus ei ole vähätellä ongelmianne tai väittää että ongelmanne johtuvat samasta syystä. En minä tiedä mistä ongelmanne johtuvat, mutta jos käytätte kofeiinia missään muodossa edes vähän, suosittelen lämpimästi kokeilemaan lakkoa.

      • 89797

        Kun olisikin pelkästä kofeiinista kiinni. :D


    • Koska Kuntoulakkautetaan

      Koska kaikenlainen Kuntoutus lopetetaan.Kun ei ole varaa työllistää ketään Vammaista.Saatikka sitten muitakaan.

    • SUUTTUMINEN ON

      TERVEHTYMISEN MERKKI.

      Joka ei suutu suomen mielenterveyshoidolle, on ihan oikeasti sairas ja ns. toivoton tapaus.

      ONNITTELEN, OLET PELASTUNUT !

    • Anonyymi

      itse tänään se töissä kuin kuollut n clean ... Tappa itse pois hirttä.itse että minä.hirttä itse tänään n clean ... Tappaa Petra ase ampua pää irti poltat. Äänestä.



      Suomi24 Keskustelut

      https://keskustelu.suomi24.fi › ncl...

      Nclean palkka?

      n clean uhkaa tappaa. Kaikki Työpaikat Kuvahaku ... Semmonen tappaa Petra ase ampua pää irti poltat. ... itse perehdyttäneet itsensä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      8009
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4552
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2210
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2109
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1925
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1795
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1726
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1699
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1633
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe