Saako tänäpäivänä asuntolainaa jos äitiyslomalla, takana neljän vuoden vakituinen työsuhde joka siis edelleen voimassa, nimike on tarvittaessa työhön kutsuttava mutta opintojen ohessa olen saanut tehdä töitä n. 15 000 vuositulon verran. Olen siis opiskelija ja työssäkäyvä mutta nyt äitiyslomalla, mies yrittäjä. Tarvitsisimme n. 220 000 lainan. valmistun kahden vuoden kuluttua hyväpalkkaiseen ammattiin, äitiysloma loppuu kesän lopussa, onko siis mahdollista saada lainaa? Tarvitsenko pankkiin todistuksen voimassaolevasta työsuhteesta?
äitiyslomalla asuntolainaa
10
2742
Vastaukset
- aloittaja1
lisänä miehellä jo henk. koht laina ja asunto jonka arvo n.120 000 eli se myydään jolloin lisälainan tarve olisi 100 000 yhteisiin nimiin.
- :::::))))
Kertomasi mukaan miehen omavarallisuus on 0 euroa (jos tulkitsen oikein).. Ja sinä käytännössä tuloton. Kärpäsenä haluaisin olla katossa kun neuvottelette pankin kanssa...
- siis olisiko
lainaa 220 000 plus 100 000?
vai mikä kumman lisälaina??
- nggkck
Et saa kannattaa odottaa että palaag toihin
- Ei Tänään, Kiitos
En ainakaan toivo teitä oman pankkini asiakkaiksi. ;)
- pankissa selviää
Turhaa täältä kysyä, pankissa selviää. Mutta näköjään saa lainaa, tyhjätaskutkin. Kuulin juuri eräästä nuorestaparista jotka sai lainan. Äiti äitiyslomalla, mies osa-aikatöissä...
- ehkätaiei
Voi hyvinkin olla että yrittäjä on isompi riski pankille kuin äitiyslomalla oleva palkkatyöläinen, jolloin lainaa ei saa.
Ajattelin juuri samaa. Yrittäjät ovat riskilainoitettavia, vaikka firmalla olisi vakiintunut kassavirta. Palkansaajalla 15000 € vuositulot hädin tuskin ylittävät henkilökohtaiseen kulutukseen tarvittavan maksuvaran, mutta kun siellä on lisäksi se lapsi. Varsinaista palkkatuloa ei ole tiedossa kahteen vuoteen, jolloin voi olla aika seuraavan lapsen saapua maailmaan. Sinänsä oikea ajatus, että lisää tilaa tarvitaan perheen kasvaessa, mutta lainarahaan tarvitaan aina maksukyky.