Saako tänäpäivänä asuntolainaa jos äitiyslomalla, takana neljän vuoden vakituinen työsuhde joka siis edelleen voimassa, nimike on tarvittaessa työhön kutsuttava mutta opintojen ohessa olen saanut tehdä töitä n. 15 000 vuositulon verran. Olen siis opiskelija ja työssäkäyvä mutta nyt äitiyslomalla, mies yrittäjä. Tarvitsisimme n. 220 000 lainan. valmistun kahden vuoden kuluttua hyväpalkkaiseen ammattiin, äitiysloma loppuu kesän lopussa, onko siis mahdollista saada lainaa? Tarvitsenko pankkiin todistuksen voimassaolevasta työsuhteesta?
äitiyslomalla asuntolainaa
10
2742
Vastaukset
- aloittaja1
lisänä miehellä jo henk. koht laina ja asunto jonka arvo n.120 000 eli se myydään jolloin lisälainan tarve olisi 100 000 yhteisiin nimiin.
- :::::))))
Kertomasi mukaan miehen omavarallisuus on 0 euroa (jos tulkitsen oikein).. Ja sinä käytännössä tuloton. Kärpäsenä haluaisin olla katossa kun neuvottelette pankin kanssa...
- siis olisiko
lainaa 220 000 plus 100 000?
vai mikä kumman lisälaina??
- nggkck
Et saa kannattaa odottaa että palaag toihin
- Ei Tänään, Kiitos
En ainakaan toivo teitä oman pankkini asiakkaiksi. ;)
- pankissa selviää
Turhaa täältä kysyä, pankissa selviää. Mutta näköjään saa lainaa, tyhjätaskutkin. Kuulin juuri eräästä nuorestaparista jotka sai lainan. Äiti äitiyslomalla, mies osa-aikatöissä...
- ehkätaiei
Voi hyvinkin olla että yrittäjä on isompi riski pankille kuin äitiyslomalla oleva palkkatyöläinen, jolloin lainaa ei saa.
Ajattelin juuri samaa. Yrittäjät ovat riskilainoitettavia, vaikka firmalla olisi vakiintunut kassavirta. Palkansaajalla 15000 € vuositulot hädin tuskin ylittävät henkilökohtaiseen kulutukseen tarvittavan maksuvaran, mutta kun siellä on lisäksi se lapsi. Varsinaista palkkatuloa ei ole tiedossa kahteen vuoteen, jolloin voi olla aika seuraavan lapsen saapua maailmaan. Sinänsä oikea ajatus, että lisää tilaa tarvitaan perheen kasvaessa, mutta lainarahaan tarvitaan aina maksukyky.
En myöskään ymmärtänyt, mitä tässä omistetaan nyt ja paljollako ollaan uutta ostamassa. Olisiko uuden asunnon kauppahinta tuon 220 000 € ja entisen asunnon myyntihinta 120 000 €? Entisestä on kuitenkin velkaa jäljellä? Onko varainsiirtoverot ja välityspalkkiot huomioitu?
- naps tähän päivään
Ja minä voitan lotossa ensi viikolla, saanko lainaa?
- toinen virtanen
Mulla huomioitiin lainaa hakiessa tuloiksi kotihoidon tuki vaikka vakituinen työpaikka oli odottamassa ja töihinpaluuaika tiedossa. Tai eihän ne vakituisia nykyaikana ole vaan sopimus on voimassa "toistaiseksi"... teidän kannattanee odotaa että palaat töihin, ja jos mahdollista niin kerätä vähän rahaa säästöön odotellessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2246979Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421259Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271062- 75901
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48855Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61847Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93804Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733