Laitoinkin jo viestiä tuohon edelliset "hampaat" keskusteluun,mutta laitan vielä tänne uuden oman viestin,jos vaikka joku tähän vastaisin :) elikkä siis mulla on ollut bulimia vähän päälle 3 vuotta.Tä näkyy jo hampaissa mikä ei sinänsä ole ylllätys.Hampaista lähtee paloja,kiille menny ja reikiä varmaan täynnä koko suu.No haluisin mennä hammaslääkärille,mutta se pelottaa todella paljon.Asiaa ei helpota se,että olen aina pelännyt hammaslääkäriä ilman tätä pelkoa.Pelkään siis että hammaslääkäri kysyy onko mulla bulimia... voiko näin käydä? Useinhan sanotaan,että hammaslääkärit tämän ensimmäisenä huomaavat hampaista.No mitä sitten,jos hän sen huomaa ja sanon kyllä....Onko siitä jotai seurauksia? Pelkään kamalasti,että hän tuomitsee tai syyttää minua.En ole siis mitään hoitoa tähän hakenut...Miten siis sinulla meni kun ekan kerran menit hammaslääkärille,näkikö hammaslääkäri bulimian,miten suhtautui asiaan yms.Ja niin mitä sinulle hampaiden remppa maksoi? Se tietenkin on yksilöllistä,mutta kiva silti kuulla arvioita hinnoista,kalliiksi se tulee sen tiedän.Kiitos kaikille ketkä viitsivät vastata ja paljon voimia!
Hammaslääkärille meno pelottaa...
6
1214
Vastaukset
- rikottu
multa ei kyselty mitään, pistettiin koko hampaisto nyt kuntoon, mikä motivoi tosi paljon olemaan oksentamatta, koska ekaa kertaa on nyt suu kunnossa varmaan kymmeneen vuoteen, enkä halua pilata tätä. Rohkeasti vaan, jos jotain kyselee niin heidät on koulutettu tällaisiin tapauksiin, eikä mitään syyttelyä tapahdu :)
tsemppiä!- apuaaaa
Okei sama juttu mulla uskoisin sen olevan hyvä motivaatio olla oksentamatta:)Kiva kuulla,ettei sulla ainakaan mitään syyttelyä tai muuta ollut,häpeän itseäni niin paljon muutenkin,että menisin varmaan ihan paniikkiin syyttelystä...Jos saan vielä kysyä niin mitä sinulle tuo hammas remppa maksoi? Se tietenkin on yksilöllistä,mutta kummiskin:D.Oliko sinulla hampaat todella pahassa kunnossa?En ole vielä täysi-ikäisenä ollut hammaslääkärissä,joten hinnoista ei ole mitään hajua,kallista se on sen tiedän.Ja alaikäisenäkin välttelin hammaslääkäriä parhaani mukaan viime kerrasta varmaan kaksi vuotta jo.Kiitos vastauksesta! :)
- rikottu
apuaaaa kirjoitti:
Okei sama juttu mulla uskoisin sen olevan hyvä motivaatio olla oksentamatta:)Kiva kuulla,ettei sulla ainakaan mitään syyttelyä tai muuta ollut,häpeän itseäni niin paljon muutenkin,että menisin varmaan ihan paniikkiin syyttelystä...Jos saan vielä kysyä niin mitä sinulle tuo hammas remppa maksoi? Se tietenkin on yksilöllistä,mutta kummiskin:D.Oliko sinulla hampaat todella pahassa kunnossa?En ole vielä täysi-ikäisenä ollut hammaslääkärissä,joten hinnoista ei ole mitään hajua,kallista se on sen tiedän.Ja alaikäisenäkin välttelin hammaslääkäriä parhaani mukaan viime kerrasta varmaan kaksi vuotta jo.Kiitos vastauksesta! :)
Mulla tais olla kymmenisen reikää suussa hammaskivee ja eroosiosta aiheutunutta lohkeilua. Kävin kunnallisella, jossa ne kolmessa kerrassa sai reijät paikkailtua, n 100€/kerta, eka meni jo tarkastuksen yhteydessä. Sit kävin suuhygienistillä poistattaa hammaskiven ja hiottii noita lohkeamia, sinne meni ehkä n.20-30€ :) mua kans hävetti oma tilanne niin paljo, mut yritin miettii et aina ne on nähny jotai pahempaaki:D ite saatoin sanoo jotai ahlerasta limun juonnista ni ei ollu niiepäilyttävää :D
- apuaaaa
Okei tuleehan se aika kalliiksi pelkään et mul on viel pahempi tilanne :/ ja aattelin kans mainostaa hirveesti et joo limsaa menee jokapäivä ja karkkii ja kaikkee mikä tuhoo hampaat :D en vaa tiiä mahtaakoha mennä sellane selittely läpi ku mun hampaita kattoo...nii totta onha sit niitäki ketkä on koko ikänsä polttanu ja se on kyl karmaseva näky verrattuna mun hampaisiin :D ei kai siinä mikään auta ku sinne vaa mennä ja toivoo parasta :D
- rikottu
Mäki luulin et tilanne mullaki ois ollu pahempi, jote ei se välttämättä oo nii paha mitä ite luulee. Luulin jo itekii et juurihoitoja yms joutus tekee joka hampaaseen mut selvisin huomattavasti vähemmällä. Kallistahan se on mut kunnallisella ei yleesä saa kovi tiuhaa aikoja ja laskuilla on se 14pv maksuaikaa niin saa vähä jaoteltua laskua osiin, ja muuteki se antaa tsemppiä "normaaliin" elämään, et pieni hinta siitä :)
- apuaaaa
nii totta toivottavasti ei oo nii paha mitä luulen :D joo ne jonotusajat tosiaa on aika pitkiä et on tässä vielä aikaa henkisesti valmistautua :D toi on kyllä totta ja uskon,etten sen jälkee raaski oksennella vaikka vaikeetahan se on lopettaa mut hampaat on kyllä tarpeeks hyvä syy varsinki ku on hymy taas kunnossa ja itsetunto edes vähän parempi :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113465MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681868Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin801178Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768