Hammaslääkärille meno pelottaa...

apuaaaa

Laitoinkin jo viestiä tuohon edelliset "hampaat" keskusteluun,mutta laitan vielä tänne uuden oman viestin,jos vaikka joku tähän vastaisin :) elikkä siis mulla on ollut bulimia vähän päälle 3 vuotta.Tä näkyy jo hampaissa mikä ei sinänsä ole ylllätys.Hampaista lähtee paloja,kiille menny ja reikiä varmaan täynnä koko suu.No haluisin mennä hammaslääkärille,mutta se pelottaa todella paljon.Asiaa ei helpota se,että olen aina pelännyt hammaslääkäriä ilman tätä pelkoa.Pelkään siis että hammaslääkäri kysyy onko mulla bulimia... voiko näin käydä? Useinhan sanotaan,että hammaslääkärit tämän ensimmäisenä huomaavat hampaista.No mitä sitten,jos hän sen huomaa ja sanon kyllä....Onko siitä jotai seurauksia? Pelkään kamalasti,että hän tuomitsee tai syyttää minua.En ole siis mitään hoitoa tähän hakenut...Miten siis sinulla meni kun ekan kerran menit hammaslääkärille,näkikö hammaslääkäri bulimian,miten suhtautui asiaan yms.Ja niin mitä sinulle hampaiden remppa maksoi? Se tietenkin on yksilöllistä,mutta kiva silti kuulla arvioita hinnoista,kalliiksi se tulee sen tiedän.Kiitos kaikille ketkä viitsivät vastata ja paljon voimia!

6

1079

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rikottu

      multa ei kyselty mitään, pistettiin koko hampaisto nyt kuntoon, mikä motivoi tosi paljon olemaan oksentamatta, koska ekaa kertaa on nyt suu kunnossa varmaan kymmeneen vuoteen, enkä halua pilata tätä. Rohkeasti vaan, jos jotain kyselee niin heidät on koulutettu tällaisiin tapauksiin, eikä mitään syyttelyä tapahdu :)

      tsemppiä!

      • apuaaaa

        Okei sama juttu mulla uskoisin sen olevan hyvä motivaatio olla oksentamatta:)Kiva kuulla,ettei sulla ainakaan mitään syyttelyä tai muuta ollut,häpeän itseäni niin paljon muutenkin,että menisin varmaan ihan paniikkiin syyttelystä...Jos saan vielä kysyä niin mitä sinulle tuo hammas remppa maksoi? Se tietenkin on yksilöllistä,mutta kummiskin:D.Oliko sinulla hampaat todella pahassa kunnossa?En ole vielä täysi-ikäisenä ollut hammaslääkärissä,joten hinnoista ei ole mitään hajua,kallista se on sen tiedän.Ja alaikäisenäkin välttelin hammaslääkäriä parhaani mukaan viime kerrasta varmaan kaksi vuotta jo.Kiitos vastauksesta! :)


      • rikottu
        apuaaaa kirjoitti:

        Okei sama juttu mulla uskoisin sen olevan hyvä motivaatio olla oksentamatta:)Kiva kuulla,ettei sulla ainakaan mitään syyttelyä tai muuta ollut,häpeän itseäni niin paljon muutenkin,että menisin varmaan ihan paniikkiin syyttelystä...Jos saan vielä kysyä niin mitä sinulle tuo hammas remppa maksoi? Se tietenkin on yksilöllistä,mutta kummiskin:D.Oliko sinulla hampaat todella pahassa kunnossa?En ole vielä täysi-ikäisenä ollut hammaslääkärissä,joten hinnoista ei ole mitään hajua,kallista se on sen tiedän.Ja alaikäisenäkin välttelin hammaslääkäriä parhaani mukaan viime kerrasta varmaan kaksi vuotta jo.Kiitos vastauksesta! :)

        Mulla tais olla kymmenisen reikää suussa hammaskivee ja eroosiosta aiheutunutta lohkeilua. Kävin kunnallisella, jossa ne kolmessa kerrassa sai reijät paikkailtua, n 100€/kerta, eka meni jo tarkastuksen yhteydessä. Sit kävin suuhygienistillä poistattaa hammaskiven ja hiottii noita lohkeamia, sinne meni ehkä n.20-30€ :) mua kans hävetti oma tilanne niin paljo, mut yritin miettii et aina ne on nähny jotai pahempaaki:D ite saatoin sanoo jotai ahlerasta limun juonnista ni ei ollu niiepäilyttävää :D


    • apuaaaa

      Okei tuleehan se aika kalliiksi pelkään et mul on viel pahempi tilanne :/ ja aattelin kans mainostaa hirveesti et joo limsaa menee jokapäivä ja karkkii ja kaikkee mikä tuhoo hampaat :D en vaa tiiä mahtaakoha mennä sellane selittely läpi ku mun hampaita kattoo...nii totta onha sit niitäki ketkä on koko ikänsä polttanu ja se on kyl karmaseva näky verrattuna mun hampaisiin :D ei kai siinä mikään auta ku sinne vaa mennä ja toivoo parasta :D

      • rikottu

        Mäki luulin et tilanne mullaki ois ollu pahempi, jote ei se välttämättä oo nii paha mitä ite luulee. Luulin jo itekii et juurihoitoja yms joutus tekee joka hampaaseen mut selvisin huomattavasti vähemmällä. Kallistahan se on mut kunnallisella ei yleesä saa kovi tiuhaa aikoja ja laskuilla on se 14pv maksuaikaa niin saa vähä jaoteltua laskua osiin, ja muuteki se antaa tsemppiä "normaaliin" elämään, et pieni hinta siitä :)


    • apuaaaa

      nii totta toivottavasti ei oo nii paha mitä luulen :D joo ne jonotusajat tosiaa on aika pitkiä et on tässä vielä aikaa henkisesti valmistautua :D toi on kyllä totta ja uskon,etten sen jälkee raaski oksennella vaikka vaikeetahan se on lopettaa mut hampaat on kyllä tarpeeks hyvä syy varsinki ku on hymy taas kunnossa ja itsetunto edes vähän parempi :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1425
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      154
      1127
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      84
      967
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      867
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      840
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      737
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      62
      733
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      718
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      692
    Aihe