Mä olen muutamia saneeraustöitä tehny vanhoihin taloihin. Tapetointiakin siis ollu jonkin verran. Omiin asuntoihin olen aina tapetoinu suoraan vanhojen tapettien päälle, jos vaan pohja on tasainen. Pienet kolothan tasoittuu tasoitteella. Usein vanhoissa taloissa voi olla useampiakin tapettikerroksia, eli näin on menetelty iät ja ajat.
Nykyään on sitten tullut tapa, että vanha tapetti poistetaan ennen tapetointia. Joskus se sujuu seinät kastelemalla kohtuudella. Joskus jälki on kuin perunapeltoa ja työtuntia tulee roimasti lisää. Ja rautakauppias hymyilee myydessään tasoitetta pohjamaaleja ym.ym mitä nyt remontoija vain suostuu ostamaan.
Kertokaa nyt mulle, miksi?
Perusteluksi en kelpuuta parempaa pintaa, kun vanhan tapetin päälle tapetoidessa pinta on yhtä sileä, kuin pohjakin on.
Voisin kyllä puolestani perustella miksi ei: työtunnit vähintään triplaantuu. Rakenteiden tarpeeton kastelu. Turha materiaalimenekko(tapetinpoistotökötit, tasoitteet, pohjamaalit ym ym.
Minkä tähen vanha tapetti poistetaan
Tasoitemyyjienkö
1
143
Vastaukset
- eikä haise niin palj
No itse poistin siksi, että saumat oli limittäin. Tasoitetta olisi mennyt vielä enemmän jos olisi poistanut saumat ja tasoittanut ne. Lisäksi 30 vuotta vanha tapetti oli likainen ja huonosti kiinni. Olisi tullut vanhat ja uudet alas. Että aina ei onnistu vanhan päälle. Eikä sitä vettä nyt letkulla tarvitse roiskia. Sitä paitsi vanhat pinnat on hyvä sitoa maalilla. Lopputulos on freesimpi ja seuraavan kerran voi sitten tapetoida päälle. Vaikka useamman kerran. Pysyy kiinni ja tulee siistiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1192715Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701121Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2151119- 401035
- 61001
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38951- 36926
- 47904
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke123873Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.36837