tollasta w211 korista hakusessa kumpi luottevampi 200tai 220 cdi vuosimalli 06-08 siinä välis. mitä pitää yleensä tarkistaa kestääkö koneet mitään onko onko jakopää ongelmia onko ruoste kuinka vaivaksi. mikä on täs mallis heikommat kohdat asialisia vastauksia kiitos
kiinnostais ostaa w211 millä koneella 200 tai 220 cdi
32
4194
Vastaukset
- kyllä on ??????
itsekkin mietin tätä,ongelmia on eli pitää tietää jonkin verran.
No 2006 tuossa kysyin itsekkin farmarina ja oli hyvin huolettu hirveä määrä kuitteja toiselta omistajalta,8000e hinta,samalla omistajalla tulee nyt myyntiin myös 2009 ja sen hinta 14000e tähän oli kone vaihdettu jo,koska noissa on tupla turbo ja se ei kestä niin kuin nuo vanhemmat,eli hajoaa.
Molemmat autot hienoja ja ammattilaisella taksista.
2004 farmaria tarjosi 270cdi :tä hinta 6700e tässä on alustassa airmatic (kallis pitää)edessä myös ilmapussit.
sitten oli yksi mersu farkku myös 2003 edustajan mersu erittäin hyvin huolettu,kuitteja oli 4-5 vuoden ajalta kertynyt 15000e edestä siis 15000e joten halpaa ei tule olemaan. - Kyllä on ??????
Nämä ei siis oikeastaan ole huoltamista vaan korjaamista,tuo 2004 mallin mersu 270cdi ei mene katsastuksesta läpi vaan on laitettava alustasta välyksiä,sitten vasta katsastus mutta myy sen hintaan 6700e.
Eihän noista kyllä viiti paljoo maksaa,niissä on yllättävän paljon kaikkea.
Jos 2006 alkaa mennä lähelle 10000e niin saa pitää hyvänään,niin hyviä ne ei ole,takapään pussit ja sähköjarrut,suuttimet,korkeapaine pumppu,on niin paljon vielä murhetta alle 2007 mallisissa ettei huvita maksaa noista paljookaa.
Tämä auto pesee tuon auton ja kirkaasti,ei ruostu ei alusta ongelmaa ja ajaa kuin kuninkaalinen,ehdottomasti dieselinä kone kestää eikä tule suutinongelmia ja pumppu ongelmia.
http://www.youtube.com/watch?v=IcXshzPlWHk - 7654yt
Joo, se turbo hajoaa 500 000 km:n tietämillä, tietysti jos on ajettu huonoilla öljyillä, siis liian pitkällä vaihtovälillä, se lyhentää kestoikää.
Se turbo kannattaa vaihdattaa ennenkuin se hajoaa, selviää halvalla. Suoraan saksasta tilattuna se kustantaa 300 - 400 €.
Noihin joutuu uusimaan kuluvia osia puolen miljoonan molemmin puolin mutta kun ne on uusittu niin taas mennään pitkään huoletta. - Kyllä on ?????
Niissähän on jakopää ketjulla,ei niitä paljoa vaihdella riippuu kilometreistä mutta ei yleensä vaihdeta.
Eihän ne ruostu niin kuin väyrynen jota tehtiin 2003 saakka,ne oli ja on mätäautoja pääosiltaan.
220cdi ,siitä saa tehoja otettua 190 hp melkohelposti jolloin kulutustakin saadaan pienemmäksi ja vääntöä lisää,maksaa muutaman satasen ja kone kestää sen.
Pienistä koneista ja sedan mallista ei pidä maksaa paljoa,nettiauton myyjät tosin luulevat saavansa pyyntöjä muutei saa enään mikäli meinaa myydä,jos ostat sedanin niin ei saa maksaa paljoa niissä ei ole sitten niitä ilmapusseja komressoria takana.joten sikäli hyvä. - kyllä on ?????
Se turbo pitää huoltaa, mutta vanhemmissa ei ole ongelmaa,kunhan putsarit vaihtaa.
Se ei riipu öljyistä taksimiehet huoltaa hyvin autoja jolloin öljynvaihdot on kyllä ajallaan tehty.tuo 2009 taksin omistaja vaihtoi koko koneen.- Kyllä on ?????
Tässä on samalla palstalla ollut juttua joskus tuossa linkki.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/7027146
- kannataakow211
kaunko noi ilmapussit kestää pitää 100tkm vaihtaa ?????
- Kysymys?????
Riippuu missä asutkin?
Jos on paljon pakkasta niin ei kauaa vaan ne alkaa vuotamaan,eivätkä kestä ajaa välttämättä kauaa,kompressori myös.......
Lue tämä ja tämä on faktaaa
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=77000 - Kyllä on ????
Kysymys????? kirjoitti:
Riippuu missä asutkin?
Jos on paljon pakkasta niin ei kauaa vaan ne alkaa vuotamaan,eivätkä kestä ajaa välttämättä kauaa,kompressori myös.......
Lue tämä ja tämä on faktaaa
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=77000Kaveri kertoo tuossa näin.....
(Juuri 15min ennen hajoamista ajattelin ajellessani, että täytyisikö käydä koeajamassa W212. -Ei todellakaan tarvitse näillä kokemuksilla tästä autosta ja Vehon huollosta. En edes ottaisi vakio W211 farkkkua jossa ilmajouset vain takana jos nyt kysyttäisiin. )
- Kyllä on ?????
Harmihan se on kun noita pähkäilyjä on ja liian kanssa.
Autohan ei ruostu hillittömästi niin kuin edeltäjänsä,mutta kallista on sen korjaaminen,kyllä se autona on ?????,merkki.
Niitä ilmapusseja menee se on ihan varmaa,hitto kun olisivat tehneet niin kuin citröenin niin ei tarvitsisi arpoa,citikalla on ongelmatonta c5 alusta 500000km asti ja ylikin.- ainoastaan käteisell
Sitikka Simo taas jatkoi asiallista keskustelua , no jokainen tyylillään .
Enpä tiedä huollon kalleudesta -09 W211 C-huolto 220cdi (140tkm) 500euroa ja ihan merkkihuoltoa saanut koko ikänsä kyseinen auto löytyy sähköinen huoltokirja eli se kateiden mittariruuvari kauhuskenaario ei edes mahdollinen ja yksi raidetangonpää laitettu tuossa huollossa ja jarrunesteet suodattimineen ja ne "laatuöljyt" sen partikkelisuodattimen takia saa äkkiä pilattua niillä tuhkaavilla öljyillä nekin vaihtokuntoon eli säästin kymppejä ja maksan tonneilla.
Elämä on valintoja päivittäin mutta eipä sitä sitikkaa / tojoa, kiakaan vuosihuollossa ainakaan kellään tutulla halvemmalla ole käynnyt pyhumattakaan ford fiestan huoltoja ja osia saa tilaamalla saksasta hintataso 50-70% suomen hinnoista. - Wuk Yu
Menes Citrus C5 Konsta seksipalstalle onanoimaan!
- Paavo Pesusieni
Ilmapussi kestää aikansa, mutta vaihto ei ole kallista. Bilsteinin pusseja saa muualtakin kuin marmori tiskiltä samoin muita osia. Mersun huollossa ja korjauksessa kuten muissakin nykyisissä autoissa töitä joita tehdään testerin kanssa. Testeri on Star ja se on ainoa testeri jolla saadaan sielunelämän mustat puolet esiin, mutta testeri on myös vekotin jolla säästetään rahaa vian etsinnässä ettei mutu tuntumalta pureta puolta autoa. Huolto ja korjauksissa kaikki työt eivät vaadi raketti-insinöörin tutkintoa vaan ammattitaitoa ja huolellisuutta. Itse sanoisin vajaan neljän vuoden ja 160000 km:n jälkeen että käytetty mersu on aika edullinen vaihtoehto ja hyvä ajaa. Takseista sanoisin että ne tulee tehtaalta taksiversioina, korkeampi maavara, parannettu nk. hd-alusta. Autoista on pidetty tarkkahuoli ja ne on huollettu ajallaan koska seisottaminen maksaa. Jos itse pääsisin valkkaamaan joku maaseudulla käytössä ollut voisi olla aika hyvä. Naapurini joka on isäntänä taksissa totesi just vaihtoon menneestä W212 200 Cdi autosta kun tekee ruosteen eston lisäkäsittelyn niin neljännesmiljoona kilometriä pitäisi mennä seuraavalla omistajalla kivasti.
> Ilmapussi kestää aikansa, mutta vaihto ei ole kallista.
Vaihto ei ole kallista, mutta ilmapussit maksavat muutaman satasen kappale. Ja jos vika onkin kompurassa, niin hukkaan meni. Toisaalta, usein vika on vaikkapa vuotavassa letkussa, joka on luokkaa muutaman euron osa.
Aloittajalle sanoisin, että kaksisatanen kuluttaa vähemmän. Ota se. Riittävän tehokas sekin on... :)- Paavo Pesusieni
The_Rat kirjoitti:
> Ilmapussi kestää aikansa, mutta vaihto ei ole kallista.
Vaihto ei ole kallista, mutta ilmapussit maksavat muutaman satasen kappale. Ja jos vika onkin kompurassa, niin hukkaan meni. Toisaalta, usein vika on vaikkapa vuotavassa letkussa, joka on luokkaa muutaman euron osa.
Aloittajalle sanoisin, että kaksisatanen kuluttaa vähemmän. Ota se. Riittävän tehokas sekin on... :)Minä en väitä että ilmapussit kestäisivät maailman tappiin asti, hinnat taitavat olla 400 €:a kappale mistä sitten ne hankkii. Mutta farkussa ihan ehdoton varuste, S211 on ilmajousilla täysin tunteeton kuormalle eli älyttömän hyvä ajettava. Pussien lisäksi kulutustavaraa on kompressori, letkut ja suodatin sekä rele. Pari vuotta sitten merkkiosana marmorin kautta kompressori noin 400 ja loput 60 €:a. Ei niitä kuitenkaan vaihdeta vuosittain kyllä ne kestää vuosia ja kilometrejä. Itsellä on 220 Cdi ja hyvissä oloissa talvinopeusrajoituksilla matka-ajossa polttoaineen kulutus luokkaa 5.6 litraa/100 km. Minusta se onko pre- vai facelift on aika sama, yksi suurimmista eroista on sbc-jarrut, toiset kiroavat mutta itse olen ajanut 160000 km:ä ja mittarissa on 420000 km eikä jarrut ole mitään kitajanut. Lähinnä katsoisin korin ja alustan kuntoa, mikäli ei ole ruostetta pohja massautukseen ja koteloihin suoja-ainetta. Siitä saa luotettavan, edullisen, kuljetuskapasiteettia omaavan hyvän ajopelin vuosiksi.
- ykkösluokan kyydit
The_Rat kirjoitti:
> Ilmapussi kestää aikansa, mutta vaihto ei ole kallista.
Vaihto ei ole kallista, mutta ilmapussit maksavat muutaman satasen kappale. Ja jos vika onkin kompurassa, niin hukkaan meni. Toisaalta, usein vika on vaikkapa vuotavassa letkussa, joka on luokkaa muutaman euron osa.
Aloittajalle sanoisin, että kaksisatanen kuluttaa vähemmän. Ota se. Riittävän tehokas sekin on... :)S211 / 200 cdi 2008 ja keskikulutus viimeisimmältä 30000tkm,ltä 5,6l/100km,lle.
Ei taida paljo vähemmällä päästä ja kyyti on hyvää ja pehmeää. Paavo Pesusieni kirjoitti:
Minä en väitä että ilmapussit kestäisivät maailman tappiin asti, hinnat taitavat olla 400 €:a kappale mistä sitten ne hankkii. Mutta farkussa ihan ehdoton varuste, S211 on ilmajousilla täysin tunteeton kuormalle eli älyttömän hyvä ajettava. Pussien lisäksi kulutustavaraa on kompressori, letkut ja suodatin sekä rele. Pari vuotta sitten merkkiosana marmorin kautta kompressori noin 400 ja loput 60 €:a. Ei niitä kuitenkaan vaihdeta vuosittain kyllä ne kestää vuosia ja kilometrejä. Itsellä on 220 Cdi ja hyvissä oloissa talvinopeusrajoituksilla matka-ajossa polttoaineen kulutus luokkaa 5.6 litraa/100 km. Minusta se onko pre- vai facelift on aika sama, yksi suurimmista eroista on sbc-jarrut, toiset kiroavat mutta itse olen ajanut 160000 km:ä ja mittarissa on 420000 km eikä jarrut ole mitään kitajanut. Lähinnä katsoisin korin ja alustan kuntoa, mikäli ei ole ruostetta pohja massautukseen ja koteloihin suoja-ainetta. Siitä saa luotettavan, edullisen, kuljetuskapasiteettia omaavan hyvän ajopelin vuosiksi.
> Itsellä on 220 Cdi ja hyvissä oloissa talvinopeusrajoituksilla
> matka-ajossa polttoaineen kulutus luokkaa 5.6 litraa/100 km
Talvinopeusrajoituksilla tarkoitat mitä matkanopeutta? Minulla tuo tarkoittaa noin 110 km/h nopeutta, jolloin kulutus tankilta mitattuna pyörii jossain 6,5 - 7,0 välillä. Alle 6,5 ei mene millään. Samanlainen auto siis kyseessä...
Mutta sanotaan nyt vaikka niin, että jos ostat tuollaisen -02 tai -03 (milloiin tuo S211 nyt tulikaan) auton hintaan 8 000 euroa (realistinen, edullinen yksilö), niin kyllähän se ketuttaa, jos heti ensimmäiseksi pitää pistää 1500 - 2000 euroa jousituksen uusimiseen. Itse ei ole onneksi tarvinnut, mutta olen valmiiksi selvitellyt vähän hintoja.
Hemmetin hyvä auto ajaa kyllä, ei siinä mitään. Arvokkaita kohteita vain automaatti ja jouset (ja jarrut, mutta en ole kuullut niissä olevan varsinaista vikaa kellään).
- kannataakow211
pitääpäs käydä koeajamaan volemmat nii sit huomaa kumman ottaa. pitääkö moottoritilasta ottaa niitä suojia pois kattoo onko ruostetta vai onko siihen tehty paranusta entä toi mistä huomaa onko tiputtaako laattikoon jäähtysnestettä ????
- mbman
Jos siinä on valeon valmistama syyläri niin jäähdytysnesteongelma on mahdollinen. Ei ongelmia muilla.
Tosin taitaa kaikki valeot olla jo vaihdettu muihin.- manuaali pop
Jokin unohtui koskee vain automaattilaatikolla olevia.
- mbman
manuaali pop kirjoitti:
Jokin unohtui koskee vain automaattilaatikolla olevia.
Pahus, olin jo unohtanut, että on laatikoita, joiden rattaita hämmennetään kepillä.
Itsellä oli tosiaan semmoinen -80 luvun lopulla. - Paavo Pesusieni
manuaali pop kirjoitti:
Jokin unohtui koskee vain automaattilaatikolla olevia.
Koskee vuosimallia 2003 Valeon jäähdyttimellä. Mutta automaatti loodan pitäisi huuhdella säännöllisesti vuoden kahden välein jotta se toimisi notkeasti.
- Paavo Pesusieni
Ota se muovikoppa irti, katso minkä näköiset ovat suuttimien juuret. Kuuntele koneen käyntiä, pyydä kaveria polkemaan kaasua ja kuullostele kuuluuko vihellystä. Jos se tuntuu kuuluvan ahtimesta se ei ole hyvä asia. Koeaja auto kuunte kuuluuko kolahduksia edestä tai takaa. Suurinosa noista jutuista on osien osalta aika edullisia hoitaa pois. Katso ovet myöskin päältä tiivisteiden alta. Onhan noita paras olisi Starilla katsoa onko vikamuistissa mitään, semmoinen löytyy veholta ja mb kalustoon erikoistuneilta korjaamoilta tai mene mersufoorumille tekniikka osioon missä myöskin on tietoa mistä löytyy.
- MB not
MB tänäpäivänä samaa sukua muitten Sakujen kanssa,selittelyjä, puollusteluja,epätasata laatua, halpis osien metsästystä? Missä MB laatu? Useimmissa merkeissä ongelmat "alkoi" kun alettiin repimään älyttömiä tehoja diesel koneista jo tehdas säädöillä, ja sit nämät kotimaiset virittäjät. Yks ihmetyksen aihe, MB,n jousitus onglelmat? No, käytettyjen MB autojen hinnat kertoo oman viestin.
- Paavo Pesusieni
Jousitus? Tämä koskee kaikkia automerkkejä. Autojen painot ovat nousseet aika reippaasti 1980 luvun alun jälkeen. Toinen syy jarrujen parantuminen tarkoittaa isompia levyjarruja josta seuraa vannekoon suurentuminen ja rengasprofiilinpienentyminen. Koska maailma menee eteenpäin tämän päivän autotehtaat tekevät mahdollisimman hyvin ajettavia alustoja joten turha haikailla villinlännen hevosvankkureista jousituksen kopioita kuten Darttia tai Valtteria. Lisäksi maamme tiestön kunto on surkea ja taajamissa laitetaan Summasta mallia saaneita tankkiesteitä ajoradoille. Kuunnelkaapa vierestä kun väki aja niihin. Tämä näkyy myös katsastus tilastoissa suhteellisen raskaiden autojen hylkäysten syistä. Toisaalta osalla niistä ajetasn toisen tai kolmannen omistajan toimesta vähän. Huollot venyvät öljyn vaihtoväli voi olla enemmän kuin vuoden ajosuoritus ja jos et erikseen mainitse kukaan ei käy kopeloimassa alustas.
- cititojo
ei kannata ostaa mersua osta toyota tai citroen c5 mersut ruostuu ja on kunno vika pesia
- kannataakow211
tuli sitten ostettua se Mersu w211 200 cdi vuosimalli 2007 ajettu 150tkm hopea värinen hyvät kyydit muutenkin hienossa kunnossa ei ole ruostetta automaatti laatikko öljyt ja peräöljyt ja moottoriöljyt ja kaikki suodattimet just vaihdettu
en kadu ostostani - Älä osta mersua.
No onneksi olkoon päätöksestä.
Itse kävin vielä eilen ajamassa 2004 farkkua E sarjaa 220 koneella,olin jo kerinnyt ostamaan volvon d5 farkun,mielestäni tai omalla kohdallani ei ahaata tullut tuossa mesun kohdalla oli toki ajettu 300000km mutta ei vakuuttanut mitenkään,eihän se huono ole mutta ei siitä nyt ollut 211 korisesta minulle autoa.Eikä ollut väysrysestäkään,saatan kyllä ostaa 124 mersun huvikseni jos hyvä sattuu mutta muut ohitan. - ilmajouset
missä 2007-2009 malleissa on ilmajouset? vaikuttaa olevan aika rasittava tyyppivika niissä ja olisi jo hyvä ennalta välttää nämä ongelmat.
200CDI moottoreissa ei ilmeisesti ole niitä suutinongelmia mitä on 220 cdi malleissa?- 200cdi S211-09
mese-fi
mersuforum siellä se tieto löytyy täällä sitikka simo ja toiota tero tulee kuminkin sotkemaan mielipiteensä vanhan carinansa tai C5,sen kehuilla eli etsittävä tieto ja vastaukset "asiallisilta" keskustelupalstoilla.
Airmatic=ilmajouset joka kulmassa ja on W ja S autoissa.
Ilmapalkeet pelkästään aina farkuissa takana enkä taida pitää suurena ongelmana kun katsot jonkun muun kuin marmoritiskin hintoja.
200,sessa totta tuo suutinongelman pois oleminen ja muu ero 220,seen on "tasapainoakselin" puuttuminen käytännössä et eroa huomaa ja 100kw riittää hyvin liikumiseen.
- Anonyymi
5 milj. km eikä mitään vikaa ole ollut.Uskoo ken tahtoo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.35088781 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12581Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692358- 1791955
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161542Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91401- 1121347
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181841328RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601310Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421227