kiroilu

ei oo eka uhkaus

Onko vanhemmilla oikeutta laittaa tai uhkailla suukapulalla tai jollain kuonokopalla jos kiroilee tai muuten käyttää rivo kieltä?

8

71

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei ole oikeutta laittaa, eikä uhkailla.
      Voisit toki kiroilla vähemmän, mutta en puhu siitä sen enempää, koska tajuat sen varmaan itsekin.
      Noista uhkauksista voi ilmoittaa poliisille.

• ei oo eka uhkaus

Tuli vaan mieleen että onko kellään ollu kuonokoppaa tai vastaavaa puhumisen estävää tsydeemiä vastaavassa tilanteessa?

• typerää

Ei. Mutta voisit lopettaa sen oman maineesi vuoksi. Kiroilu kun saa mielikuvan kielellisesti heikkotasoisesta henkilöstä, joka ei osaa ilmaista asioita muuten.

• Rajansa kaikella
        typerää kirjoitti:

Ei. Mutta voisit lopettaa sen oman maineesi vuoksi. Kiroilu kun saa mielikuvan kielellisesti heikkotasoisesta henkilöstä, joka ei osaa ilmaista asioita muuten.

Lisäksi kiroilun hyöty katoaa sen arkipäivästyessä. Voimasanat lievittävät kipua, mutta jos "vittu" on joka toinen sana muutenkin, ei sillä ole mitään voimaannuttavaa vaikutusta. Kiroilkaa vain tarpeen tullen ;)

Silloin tällöin kiroileva ei anna kuvaa kielellisestä lahjattomuudesta, mutta jos itseilmaisukyky rajoittuu kirosanoihin niin sitten on asiat huonosti.

• Rajansa kaikella kirjoitti:

Lisäksi kiroilun hyöty katoaa sen arkipäivästyessä. Voimasanat lievittävät kipua, mutta jos "vittu" on joka toinen sana muutenkin, ei sillä ole mitään voimaannuttavaa vaikutusta. Kiroilkaa vain tarpeen tullen ;)

Silloin tällöin kiroileva ei anna kuvaa kielellisestä lahjattomuudesta, mutta jos itseilmaisukyky rajoittuu kirosanoihin niin sitten on asiat huonosti.

Tuota meidän äitikin aina sanoi. Saa kirota jos on hyvä syy, mutta kukaan ei rupea kuuntelemaan jotain vittua joka toisessa lauseessa.

Toki kiroiua voidaan pitää harmittomana retorisena keinona, mutta niin voidaan myös kuonokopalla uhkailua. Siinä mielessä on vain kohtuullista, että jokainen siivoaa oman turpansa.

• Ovelaa. Käännetäänkin juttu niin päin, että sinä olet vanhempiesi mielivallan viaton uhri.

Etkö jukoliste vaan voi vähentää sitä kiroilua?

• Itse sano aina kun suutun voi vitsi, käy hyvin "vittu" sanan sijaisena eikä kuulosta niin törkeältä. En kiroile pajoa, se on vain tapa, en tykkää kiroilla. Joskus jos oikein suututtaa saatan pari kirosanaa lausua. En ymmärrä niitä joiden toinen/ joka neljäs sana on kirosana. Tai niitä jotka puhuu ärsyttävän asia kiroilemalla. Kiroilun lopettaminen kannattaa, tällöin lauseet kuulostavat mukavemmilta ja sinusta saadaan parempi kuva.

• mr.näätä

itse kiroilen vain kaverien/serkkujen seurassa tai netissä. Paska. Vanhempien ihmisten ympärillä en ollenkaan

Mut kuonokoppa?? Wut O_o

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      41
      2760
    2. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      56
      2588
    3. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      49
      2222
    4. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      335
      1940
    5. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      137
      1682
    6. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1515
    7. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      7
      1348
    8. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      10
      1207
    9. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      42
      1126
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1086
    Aihe