ei ui!!

p.p.e

tuliliskoni ei ui. sen iho kuivuu välillä ja tulee harmahtavaksi... silloin laitan sen veteen mutta se menee samantien takaisin maalle! mitä pitäisi tehdä??

3

829

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nel1varvas

Tuliliskosi viettää maakautta. Se on täysin normaalia. Ihon muuttuminen harmahtavaksi johtuu todennäköisesti siitä että liskosi on lähiaikoina luomassa nahkansa. Nahka lähtee kuin "hansikas" ja tulilisko syö sen. Nahanvaihdon jälkeen iho on taas tumma ja kiiltävä.

Tuliliskot viettävät pitkiäkin maakausia etenkin nuorina. Ja pitkällä tarkoitan viikkoja-jopa kuukausia. Todennäköisesti tuliliskosi käy vedessä yöaikaan joten kannattaa laittaa veteen ruokaa.

• Erika

Oletko varma että vesiarvot ovat kohdallaan? Siis onko vesi tarpeeksi puhdasta? Onko lämpötila oikea n. 20-22 astetta?

Lisko on muuttunut harmaaksi sen takia että sen iho on kuivinut ku se on viettänyt nii pitkän ajan maalla. Voi tosin olla että se vaihtaa ihoa ku se palaa takaisin veteen (ja tosiaankin syö sen).

Onko akvassa muitakin liskoja? Meidän yksi lisko oli masentunut ja vietti pitkiäkin aikoja maalla mut sit otettiin sille sulhanen ja nyt sitä ei korkinpalasen päällä (tai kannon päällä) ole näkynyt ikuisuuksiin!

Liskolla on maavaihe siinä puolen vuoden iässä joka voi kestää jopa puoli vuotta. Lisko nousee myös maalle erityisen useasti paritteluajan ulkopuolella.

• Zuuls

Niin koita toimia sillä tavalla mistä täällä onkin jo puhuttu eli "opeta salamanteri veteen" laskemalla maa-aluetta.

Mutta olisi helpompi vastata, jos tietäisi syökö lisko yms, mutta jos lisko antaa itsensä kuivua niin se on hiukan huolestuttavampaa, koska nämä eivät ns. kuivata itseään nahanluontia varten.

Ja sama, kuin Erika, eli altaan olosuhteet: vesiarvot, koko, paljon salamantereita on jne jne.

Ja muuten..Mielummin, kuin laitat veteen niin kastele salamanteri vain kädestä tiputtamalla vettä ja älä koske siihen. Salamanterillasi on kohta jokin tulehdus, jos kosket siihen päivän - kahden välein..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      123
      1853
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1640
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      51
      1215
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      49
      1098
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      978
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      876
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      876
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      810
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      798
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      38
      797
    Aihe