Porvaripeli poikki

Työeläkeläinen

Kommunistinen puolue SKP on moista tapahtumasarjaa eri paikkakunnilla mainostanut mutta en löytänyt yhtään kertomusta tai kuvia siitä paljonko tuota porukkaa on paikalle vaivautunut.

Pitääkö siis luottaa niihin muutamaan kuvaan ja esitykseen joiden perusteella paikalle vaivautui järjestäjien lisäksi alle 10 henkilöä mm. Joensuussa ja Jyväskylässä josta on oikein piotkä keskustelukin vaan yleisöä ei näytetä ja sieltä esittää kantojaan äänestä päätellen muutama henkilö eli tuo Joensuun 10 riittänee sielläkin.

Sama homma kuin aikoinaan "Tavataan torilla" johon ainakin Turussa, jossa kävin asiaan tutustumassa, oli kymmenkunta uteliasta minä mukaan lukien.

Nyt todella pitäisi huomata mihin SKPon menossa jos se ei pysty korjaamaan linjaansa siten, että luottamus kasvaa. Toisaalta se saattaa olla jo niin mennyttä jottei mikään auta.

Mahtaakohan se porvaripeli katketa tuolla kansan määrällä demokratiassa, huomatkaa jottei meillä ole kansandemokratiaa vaan ihan oikea sellainen.

18

106

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koroljov

"Mahtaakohan se porvaripeli katketa tuolla kansan määrällä demokratiassa, huomatkaa jottei meillä ole kansandemokratiaa vaan ihan oikea sellainen."

Kyllä kansan määrän ja demokratian painoarvo putoaa länsimaiden silmissä hyvinkin nopeasti, kun kansanvalta tuottaa USA-NATO-EU:n kannalta ei-toivotun ja Venäjän kannalta edullisen tuloksen, kuten äskettäin odotetusti kävi Krimin kansanäänestyksessä. Toisaalta demokraattisilla vaaleilla valittu presidentti on länsimaisesta näkökulmasta luvallista kukistaa vaikka aseellisella kapinalla ja väkivaltaisella vallankumouksella, jos kyseinen henkilö tai hänen päätöksensä eivät syystä tai toisesta satu länttä miellyttämään. Ironista on sekin, että samat suomalaispiirit, jotka tuomitsevat jyrkimmin Suomen v:n 1918 punaisten nousun "laillista hallitusta vastaan" vieraan hallituksen yllytyksestä, suhtautuvat hyväksyvästi siihen, että Ukrainassa on tapahtunut aivan samanlainen ulkovaltojen lietsoma laiton kapina ja kumous. Tosin painavathan samat henkilöt villaisella myös Suomen jääkäriliikkeen toiminnan pohjimmiltaan maanpetoksellisen luonteen ja Svinhufvudin senaatin päätöksen luovuttaa Suomen itsenäisyys pois Saksan keisarikunnalle talvella 1918.

Kaikki on vain geopolitiikkaa. Ennen, nyt, tulevaisuudessa.

• Piti näköjään taas muuttaa aihetta Koroljohvin kun alkuperäinen ei sopinut. Nythän on kyse tästä päivästä ei mistään sata vuotta sitten tapahtuneesta joka tapahtuma sekin sai onnellisen lopun kun sosialismia ei saatu meille meitä kurittamaan vaan maa jäi vapaaksi.

Nythän on kyse siitä mihin tuollaisella muutaman henkilön kannatuksella kannattaa pyrkiä ja siitä millainen uskonpuhdistus tarvitaan jos halutaan kansan hyväksyntää isommassa määrin. Tähän pitää kiinnittää huomiota eikä taas palata sataa vuotta taaksepäin.

Ukrainassahan kansa halusi muutosta koska se ei halunnut liikaa yhteistyötä Venäjän kanssa niiden huonojen kokemusten valossa jotka kansan muistissa ovat vielä ehkä parin sukupolven ajan.

Kun sinäkin saat muutaman satatuhatta ihmistä kaduille niin kyllä se keskustelua herättää ja ehkä muutoksiakin, meillä kuitenkin on jo pitkät perinteet demokratian saralla ja ne puuttuvat noissa jälkikommunistisissa maissa. Kestää aikansa ennen kuin homma tasaantuu ja tulee sukupolvia joita vanha kansandemokratia ei enää vaivaa.

Palaa nyt kuitenkin arvoisa Koroljohvi alkuperäiseen aiheeseen!

• Mikä siinä on

kun Koroljovilla tuo juttu tuppaa aina karkaamaan jonnekin sadan vuoden päähän? Vanhoista ajoista on niukanlaisesti dokumentteja, jotka koskisivat ihmisten arkisia asioita. Siten emme tiedä, karkasiko 1900-luvun alun ihmisten jutut toistuvasti, aina uudelleen ja uudelleen v,1808-09 käytyyn sotaan, "Suomen sotaan". Eppäillä soppii.

• turhjake

"Kun sinäkin saat muutaman satatuhatta ihmistä kaduille niin kyllä se keskustelua herättää ja ehkä muutoksiakin,"

Siinäpä se. Nyt tarvittaisiin joukkoliikkeitä, kansan todellisia mielenilmauksia hallituksen leikkauspolitiikkaa vastaan ja natosotalietsontaa vastaan rauhan puolesta.
      Mikä oikeus Työeläkeläisellä on yrittää kieltää pienen puolueen toimintaa. Vai kalvaako pelko, että pienestä kasvaa suuri. Jos taasen pieni on kasvamassa, mitkään kiellot tai vainot eivät sitä estä.
      Työeläkeläinen olisi hyödyllisempi olla Kokoomuksen ajamalla pidennetyllä työajalla eikä notkua palstalla demokratiaa kieltämässä.

• Minä arvoisa turhjake olen demokratian suurimpia puolustajia mutta komullehan se ei koskaan ole sopinut.

Enhän minä ole kieltänyt komupuolueiden toimintaa vaan sanonut ne turhaksi koska niillä ei ole kansan luottamusta, sen osoittaa vaalimenestys sitten SKDL:n riemuvuosien joskus -50 ja -60 luvuilla. Silloinen iloinen kannatus on vaipunut 1% tasolle aiemmastaan.

Kommunismin kasvamista ei tarvitse pelätä, se ei alhostaan nouse ainakaan ilman perusteelliosta uskonpuhdistusta.

Meillä ei vainota mitään puolueita tai aatteita jotka noudattavat yleisiä lakeja vastoin kuin kommunistisissa järjestelmissä joissa vain yksi puolue on sallittu. Komu on siis aivan väärä henkilö näitä asioita edes arvostelemaan.

• Hapan Kaali

Kommonismi on hieno aate...harmi vaan,että nyky maailmassa
      ei ole muita valtioita,kuin Pohjois-Korea.
      Kateelisena katson tätä hienoa aatetta.

Taistelkaa Toverit viimeiseen asti pahaa kapitalismia vastaan

• Juhani B.

P-Korea ei ole kommunistinen, vaan Juche-aatteen kyllästämä diktatuuri. Joten sitä ei tälle palstalle kannata sekoittaa.

• Juhani B. kirjoitti:

P-Korea ei ole kommunistinen, vaan Juche-aatteen kyllästämä diktatuuri. Joten sitä ei tälle palstalle kannata sekoittaa.

Juche on kommunismiin perustuva ajattelu jonka P-Korean Kimit ovat ystävällisesti lanseeranneet käyttöömme. Aika harva siitä on kiinnostunut mutta silti monet kärsivät siitä etenkin P-Korean alueella.

• steka

Juche-aate on Suomessa eniten kokoomuslaisten ja demraeiden suosiossa. Voidaan olettaa että myös uusoikeisto on hyvin kiinnostunut juchesta.

• turhjake

"Minä arvoisa turhjake olen demokratian suurimpia puolustajia mutta komullehan se ei koskaan ole sopinut."

Miten demokratiaan kuuluu murhanhimoiset viestit.

• turhjake kirjoitti:

"Minä arvoisa turhjake olen demokratian suurimpia puolustajia mutta komullehan se ei koskaan ole sopinut."

Miten demokratiaan kuuluu murhanhimoiset viestit.

Mitähän murhanhimoisia viestejä olen lähettänyt? Sen olen sanonut, että kapinan tai muun rettelön aloittaja on ensisijaisesti vastuussa siitä mitä sen johdosta tapahtuu.

Jos komukat eli entiset sosialistit olisivat silloinkin luottaneet demokratiaan niin ei tarvitsisi sataa vuotta samaa jauhaa!

Demokratia on hyvä suuntaus kuten tästäkin taas näemme.

• vall mi

Kommunistit ja demokraatit järjestävät tilaisuuksia nimellä "porvaripeli poikki".
      He järjestävät niitä kysymättä lupaa valtion aseiden varastamisen puolustajilta.

• Hihhei!

Ja molemmat komulijäsenet joka paikkakunnalta on käynyt tilaisuuksissa?

• Komut ja demokraatithan ovat pahimpia vihollisia keskenään. Ei kommunismilla ja demokratialla ole mitään tekemistä keskenään, missään missä komut ovat saaneet otteen vallasta ei demokratiaa ole sen jälkeen muisteltukaan. Kommunismi on diktatuuri, eikä mitään muuta. Tosin heidän juhlapuheissaan saattaa demokratia sana vilahtaa mutta se on heille kuten haaveiden paratiisikin vain utopiaa.

En usko komujen ja demokraattien yhteisiin tilaisuuksiin, niin paitsi jos tarkoitat kansandemokraatteja joka kansandemokratia on erään lajin diktatuureista peiteilmaisu.

• työkkäri = pääpiru

Vieläkö Työkkäri saa erektioita siitä, että valkoiset lahtarit tappoivat viattomia lapsia "punikkeina" kansalaissodan loputtua? Näin voidaan ainakin päätellä kapitalismia ja rahanvaltaa ihannoivan työkkärin teksteistä eräässä toisessa ketjussa.
      Erektio pitäisi varmaan olla jo lainausmerkeissä Työkkärin tapauksessa, mutta murhanhimo "punikkeja" vastaan ei.

• Turhaa on puskahuutajien minua syyttää kun isänikin oli vasta 4 vuotias tuohon aikaan.

On ihan turhaa syyttää edes kapinaan ryhtymisestä koska syntymääni oli vielä aikaa yli 30 vuotta joten eiköhän laiteta tältä osin korkki kiinni ja aloiteta selvin päin tämäkin päivä. Noin olen tosin toiminut aamuisin koko elämäni ja enemmäkseen iltaisinkin.

Olisikohan nyt yllä olevan käpykaartilaisenkin aika jo tulla tähän päivään, tuon ajan syylliset (nyk. komut ent. sosialistit/punaiset) ja syyttömät (se valkoinen puoli) ovat jo haudan levossa eikä yksikään enää muuksi muutu mutta tämän päivän voi vielä korjata kun heittää kommunismin sivulisäkkeineenj tunkioon ja alkaa elämään.

Tuosta mielikuvituksestasi päätellen ei sinun seksuaalielämäsi ole ihan raiteillaan, koska en ole alan ihmisiä en osaa muuta neuvoa kuin kääntymään lääkärin tai terapeutin puoleen.

Rattoisaa kevättä sinullekin vaivoinesi!

• eurokommunisti
      • miuu3

Ihan ok.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      154
      4116
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      401
      3164
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      14
      2088
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1755
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      5
      1158
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      74
      1013
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      69
      995
    8. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      24
      911
    9. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      54
      886
    10. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      71
      869
    Aihe