Ostin viime perjantaina kaksi kimppua neilikoita Lidlistä. Jo sunnuntaina ne alkoivat näyttää vanhoilta. Ne eivät olleet auenneet juuri ollenkaan ja terälehtien reunat rusehtivat. Nyt tiistaina tekisi mieli heittää pois, ovat surkean näköisiä.
Niput olivat kaksi vuorokautta korkeassa maljakossa, olin leikannut uudet pinnat ensin. Sunnuntaina leikkasin ne lyheeksi ja laitoin uuteen veteen. Vettä oli muutama sentti.
Mikä meni pieleen? Voiko millän enää pelastaa?
Leikkoneilikan kuivuminen
4
3186
Vastaukset 4
- Peikonlehti
Oliko hedelmiä lähellä? Omenia? Ne nuupauttavat virkeätkin kukat.
Saattoivathan ne olla jo kauan kaupassa seisoneita, ehkä saaneet myös vetoa, jolloin eivät enää jaksa avautua. Olen joskus saanut nahistuneistakin kukkasista iloa leikkaamalla ne irti kukkakannasta ja asettelemalla ne piikkipohjiin laakeaan maljaan pöytäkoristeeksi.
Virkistettä kannattaa käyttää aina, pitää veden puhtaana ja kukat virkeinä kauemmin.- Harmillinen takaisku
Ei ole hedelmiä, ei vetoa ja olivat hienoja pakettia avattaessa. Leikkaan ne nyt ihan lyhyiksi ja laita neuvon mukaan veteen.
- AnelmaS
Täytyy olla vanhoja, koska minulla kesti kaksi viikkoa ja vasta sitten alkoi näkyä nuutumisen merkkejä. Kun ne olivat aika helposti taittuvia, hoito alkoi olla työlästä. Olisin vieläkin voinut niitä lajitella, mutta ajan puutteessa heitin pois.
Ystäväni kertoi ostavansa aina neilikoita, koska "ne kestävät kauan", hän sanoi.
Soitinkin hänelle, että hyvä kimppu oli, joten olimme molemmat tyytyväisiä.
Tässä samanlaisia mutta eri väriä:
http://media-cache-ak0.pinimg.com/736x/aa/46/b4/aa46b4e91ed147bf58c4b650e9a8f4a1.jpg - Lidlin leikot
Lidlin leikkokukat kulahtaa pääsääntöisesti nopeasti. Ne ei ehkä ole tuoreita kauppaan tullessaankaan. Myöskin ämpäreissä, missä ne yleensä on esillä ostettavaksi, e i ole useimmiten vettä ollenkaan ! Ei henkilökuntaa kiinnosta pitää huolta leikkokukista.
Näin lähimmässä Lidlissäni.
En muista tiedä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja3031250Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "3111211Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔50968- 88941
- 106909
- 101899
- 111752
Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"
Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh14638- 64588
Anni Ihamäki ja Ilkka-rakas vetivät tiukan rajan TTK:ssa: "Kyllä spekuloitiin"
Anni Ihamäki on naimissa Ilkka Ihamäen kanssa. Aviopuoliso tunnetaan myös nimellä Hovimuusikko Ilkka. Heillä on kaksi yh3587