Kaanaan häät, kenen taikka keiden häät?

kenen häät?

Kenen taikka keiden häät ne Raamatussa mainitut Kaanaan häät joissa Jeesuksen kerrotaan valmistaneen vedestä viiniä, olivat?

12

412

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ryyppyjuhlat

      Miten niin kenen? Kaanaan tietenkin.

    • S.A.

      Johannes ei ole nähnyt tärkeäksi ilmoittaa, keiden ne häät olivat. Häitä varmaan oli usein. Ja ehkäpä häät olivat silloin pohjalaisen suuria, kun Jeesuksen omaisten lisäksi siellä olivat myös Jeesuksen opetuslapset. Johannekselle näytti evankeliumia kirjoittaessaan olevan tärkeintä Jeesuksen tekemän ihmeen kertominen.

      • * Eikä tarvinnutkaan, pääasia oli se, että Jeesus avasi " uransa " sillä, teki ensimmäiset ihmeetkin, ja antoi ihmeellisen esimerkin siitä viinistä, jota saamme nauttia, Pyhän Hengen ominaisuudessa, muuttaa meidän lihallisen minämme taivaalliseksi viiniksi, eikä sitä viiniä voitu säilötä vanhoihin leileihin, vaan ne piti olla uusia. Vanahan luontomme vallassa emme voi saada Jumalan pelastusta. meidän leilimme pitää uudistua, eli uudestisyntyä, silloin saamma Pyhän Hengen sisimpäämme.


    • Ja Jeesus teki oikein kunnon viiniä eikä mitään juicea kuten täällä hellarit yrittävät selittää. Jos kerran alkoholipitoinen juoma olisi ollut Jumalan vastainen, niin miksi Jeesus teki sitä itse lisää?

      • Aitoa viiniä se oli

        Tottakai Jeesus teki oikeaa viiniä. Ei kai nyt kukaan uskovainen sellaista väitä, että mehua vaan teki? Eikös se sellainen olisi Herran ihmetekojen halveksimista?


      • Aitoa viiniä se oli kirjoitti:

        Tottakai Jeesus teki oikeaa viiniä. Ei kai nyt kukaan uskovainen sellaista väitä, että mehua vaan teki? Eikös se sellainen olisi Herran ihmetekojen halveksimista?

        Jeesus antoi ymmärtää alkoholin nauttimisen olevan sallittua, muuttaessaan veden viiniksi. Raamatun toisessa kohdassa juopuminenkin on tavallaan sallittua. Eikö ensin pitänyt tarjota hyvä viini ja sen jälkeen kun juopuvat, ottaa huonompi viini esille? Toisaalta Raamattu opettaa, että älkää juopuko viinistä.

        Tämä Jeesuksen antama myönteinen suhtautuminen alkoholiin on kuitenkin hyväksytty viimein Suomen helluntaiseurakunnissakin.


      • raitis ja reilu
        mazdels kirjoitti:

        Jeesus antoi ymmärtää alkoholin nauttimisen olevan sallittua, muuttaessaan veden viiniksi. Raamatun toisessa kohdassa juopuminenkin on tavallaan sallittua. Eikö ensin pitänyt tarjota hyvä viini ja sen jälkeen kun juopuvat, ottaa huonompi viini esille? Toisaalta Raamattu opettaa, että älkää juopuko viinistä.

        Tämä Jeesuksen antama myönteinen suhtautuminen alkoholiin on kuitenkin hyväksytty viimein Suomen helluntaiseurakunnissakin.

        "Tämä Jeesuksen antama myönteinen suhtautuminen alkoholiin on kuitenkin hyväksytty viimein Suomen helluntaiseurakunnissakin."

        Alkoholipitoisten juomien käytöstä ei ole helluntaiseurakunnissa erillistä doktriinia. Seurakuntien opetuksessa suhtaudutaan asiaan joko pidättyvästi tai neutraalisti, mutta myönteinen ja hyväksyvä asenne on liikaa sanottu.

        Keski- ja Etelä-Euroopassa vallinnut viinikulttuuri on hivuttautunut vähitellen Suomeenkin. Monet tavalliset helluntailaisetkin käyttävät nykyään viiniä kuka minkin tähden. Jotkut voivat käyttää "vähän viiniä" seurustelujuomana aterian yhteydessä.
        Väkevät viinakset ovat edelleen pannassa eikä kukaan suosittele toisille alkoholia missään muodossa. Paavali teki niin kehottaessaan Timoteusta käyttämään vähän viiniä tämän vatsan tähden ja hänen usein uudistuvien vaivojensa vuoksi. 1. Tim. 5:23.

        Raamattu on alkoholin suhteen "moniarvoinen", jos niin voi sanoa. Arvelen, että alkoholin käyttötapa on ratkaiseva. Alkoholin anto murhemielisille on mielestäni arveluttavaa. Iloon kai sitä Kaanaan häissäkin nautittiin.

        Sananl. 20:1
        Viini on pilkkaaja, väkijuoma remunpitäjä; eikä ole viisas kenkään, joka siitä hoipertelee.

        Jes. 24:9
        Ei laulaen viiniä juoda, väkijuoma käy karvaaksi juojillensa.

        Sananl. 31:6
        Antakaa väkevää juomaa menehtyvälle ja viiniä murhemielisille.


      • Pääkonttorin mies
        raitis ja reilu kirjoitti:

        "Tämä Jeesuksen antama myönteinen suhtautuminen alkoholiin on kuitenkin hyväksytty viimein Suomen helluntaiseurakunnissakin."

        Alkoholipitoisten juomien käytöstä ei ole helluntaiseurakunnissa erillistä doktriinia. Seurakuntien opetuksessa suhtaudutaan asiaan joko pidättyvästi tai neutraalisti, mutta myönteinen ja hyväksyvä asenne on liikaa sanottu.

        Keski- ja Etelä-Euroopassa vallinnut viinikulttuuri on hivuttautunut vähitellen Suomeenkin. Monet tavalliset helluntailaisetkin käyttävät nykyään viiniä kuka minkin tähden. Jotkut voivat käyttää "vähän viiniä" seurustelujuomana aterian yhteydessä.
        Väkevät viinakset ovat edelleen pannassa eikä kukaan suosittele toisille alkoholia missään muodossa. Paavali teki niin kehottaessaan Timoteusta käyttämään vähän viiniä tämän vatsan tähden ja hänen usein uudistuvien vaivojensa vuoksi. 1. Tim. 5:23.

        Raamattu on alkoholin suhteen "moniarvoinen", jos niin voi sanoa. Arvelen, että alkoholin käyttötapa on ratkaiseva. Alkoholin anto murhemielisille on mielestäni arveluttavaa. Iloon kai sitä Kaanaan häissäkin nautittiin.

        Sananl. 20:1
        Viini on pilkkaaja, väkijuoma remunpitäjä; eikä ole viisas kenkään, joka siitä hoipertelee.

        Jes. 24:9
        Ei laulaen viiniä juoda, väkijuoma käy karvaaksi juojillensa.

        Sananl. 31:6
        Antakaa väkevää juomaa menehtyvälle ja viiniä murhemielisille.

        Viini herätti tunteita Ristin voiton palstoilla ja koska uutta argumentointia ei enää tullut, päätti lehti lopettaa keskustelun.


      • raitis ja reilu kirjoitti:

        "Tämä Jeesuksen antama myönteinen suhtautuminen alkoholiin on kuitenkin hyväksytty viimein Suomen helluntaiseurakunnissakin."

        Alkoholipitoisten juomien käytöstä ei ole helluntaiseurakunnissa erillistä doktriinia. Seurakuntien opetuksessa suhtaudutaan asiaan joko pidättyvästi tai neutraalisti, mutta myönteinen ja hyväksyvä asenne on liikaa sanottu.

        Keski- ja Etelä-Euroopassa vallinnut viinikulttuuri on hivuttautunut vähitellen Suomeenkin. Monet tavalliset helluntailaisetkin käyttävät nykyään viiniä kuka minkin tähden. Jotkut voivat käyttää "vähän viiniä" seurustelujuomana aterian yhteydessä.
        Väkevät viinakset ovat edelleen pannassa eikä kukaan suosittele toisille alkoholia missään muodossa. Paavali teki niin kehottaessaan Timoteusta käyttämään vähän viiniä tämän vatsan tähden ja hänen usein uudistuvien vaivojensa vuoksi. 1. Tim. 5:23.

        Raamattu on alkoholin suhteen "moniarvoinen", jos niin voi sanoa. Arvelen, että alkoholin käyttötapa on ratkaiseva. Alkoholin anto murhemielisille on mielestäni arveluttavaa. Iloon kai sitä Kaanaan häissäkin nautittiin.

        Sananl. 20:1
        Viini on pilkkaaja, väkijuoma remunpitäjä; eikä ole viisas kenkään, joka siitä hoipertelee.

        Jes. 24:9
        Ei laulaen viiniä juoda, väkijuoma käy karvaaksi juojillensa.

        Sananl. 31:6
        Antakaa väkevää juomaa menehtyvälle ja viiniä murhemielisille.

        Aikoinaan helluntaiseurakunnista erotettiin alkoholinkäytön takia, eikä kysymyksessä tarvinnut olla edes juoppous. Tänä päivänä helluntaiseurakunnista ei eroteta juoppoudenkaan takia. Näin muuttuu maailma ja raamatuntulkinnat sen mukana helluntaiseurakunnissakin. Toisaalta tiukka seurakuntakurin pitäminen nykyaikana karkoittaisi helluntaiseurakunnista, kuten muistakin seurakunnista, paljon jäseniä pois.


      • mazdels kirjoitti:

        Aikoinaan helluntaiseurakunnista erotettiin alkoholinkäytön takia, eikä kysymyksessä tarvinnut olla edes juoppous. Tänä päivänä helluntaiseurakunnista ei eroteta juoppoudenkaan takia. Näin muuttuu maailma ja raamatuntulkinnat sen mukana helluntaiseurakunnissakin. Toisaalta tiukka seurakuntakurin pitäminen nykyaikana karkoittaisi helluntaiseurakunnista, kuten muistakin seurakunnista, paljon jäseniä pois.

        * Kyllä tällä Kaanaan hää juhlalla on ensin hengellinen merkitys, ei Jeesus mitenkään anna lupaa päihtyä viinistä, vaan että uskoisimme Häneen, että Hän voi muuttaa ja synnyttää uudesti yhäältä ja antaa uuden viinin, eli Pyhän Henkensä, vanhan ulkoisen Jumalan palvelun sijaan, tulla tuntemaan Kristus sisäisesti, saada Uuden elämän ja iankaikkisen elämän Jumalan luona, ja se vie häihin morsiamensa, jossa on sitten tavaalliset viinit ja herkut !


      • mikkelinmies1
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Kyllä tällä Kaanaan hää juhlalla on ensin hengellinen merkitys, ei Jeesus mitenkään anna lupaa päihtyä viinistä, vaan että uskoisimme Häneen, että Hän voi muuttaa ja synnyttää uudesti yhäältä ja antaa uuden viinin, eli Pyhän Henkensä, vanhan ulkoisen Jumalan palvelun sijaan, tulla tuntemaan Kristus sisäisesti, saada Uuden elämän ja iankaikkisen elämän Jumalan luona, ja se vie häihin morsiamensa, jossa on sitten tavaalliset viinit ja herkut !

        Viini on Raamatussa juhlajuoma. Ristin Voitto teki hyvän avauksen antamalla tilaajilleen mahdollisuuden keskustella avoimesti aiheesta. Niin,kuten Mazdels sanoo että erotettiin alkoholin takia. Mietin ja keskustelinkin vanhan veljen kanssa ja hän sanoi kuinka monta uskoontullutta on luopunut uskostaan, koska on heikko viinaan ja srk on ollut kylmävirinen ja erottanut. Ei viini ole syntiä, syntiä on 10 käskyä vastaan rikkominen. Itse käytän ajoittain varsin runsaasti alkoholipitoisia juomia, mutta en minä Jeesuksesta ole koskaan luopunut. Mohokaani taas sohlaa päihtymisen asteen kanssa. Oikea päihtyminen voi tuoda myös juhlatunnelmaa mököttävien hellareitten ja kansanlähetysläisten joukkoon.


      • mikkelinmies1 kirjoitti:

        Viini on Raamatussa juhlajuoma. Ristin Voitto teki hyvän avauksen antamalla tilaajilleen mahdollisuuden keskustella avoimesti aiheesta. Niin,kuten Mazdels sanoo että erotettiin alkoholin takia. Mietin ja keskustelinkin vanhan veljen kanssa ja hän sanoi kuinka monta uskoontullutta on luopunut uskostaan, koska on heikko viinaan ja srk on ollut kylmävirinen ja erottanut. Ei viini ole syntiä, syntiä on 10 käskyä vastaan rikkominen. Itse käytän ajoittain varsin runsaasti alkoholipitoisia juomia, mutta en minä Jeesuksesta ole koskaan luopunut. Mohokaani taas sohlaa päihtymisen asteen kanssa. Oikea päihtyminen voi tuoda myös juhlatunnelmaa mököttävien hellareitten ja kansanlähetysläisten joukkoon.

        10 käskyä ja 600 muuta Mooseksen käskyä vastaan rikkominen oli vanhassa liitossa ja koski vain israelilaisia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      83
      3970
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

      Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      34
      2983
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

      Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      99
      2243
    4. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

      Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      30
      1930
    5. Hymysi saa tunteet

      Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      31
      1770
    6. Tiedän, että emme yritä mitään

      Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      23
      1762
    7. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

      Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      57
      1699
    8. Mitä, kuka, hä .....

      Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      27
      1537
    9. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

      Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1497
    10. Miten hetki

      Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1491
    Aihe