Olen käsittänyt että moottori on sama molemmissa tapauksissa ja
9,8 hp on kuristettu 15 hp.
Miten saadaan kuristus pois?
Kiitän etukäteen neuvoista.
Tohatsu 4-t 9,8 hp - 15 hp viritys
8
6548
Vastaukset
- Tero Tiira JR
Terve Anja. Ei ole valitettavasti kuristettu 15 heppanen. 9,8 Tohatsusta voit tehdä sujuvasti 6 tai 8 heppasen. Viet sen maahantujalle jossa asiallisesti laittavat sen uuteen uskoon.
- luulotautinen
Tuskin 15 hp on ollut peruslähtö tuolle koneelle. Joissakin maissa rekisteröimisen tai vastaavan vaihtoehdon raja voi olla 10 hp ja kone sen vuoksi on kuristettu alle kympin. Vaikka koneet voi päällepäin samoilta näyttää, on eroja sitten muualla esim. kuutiotilavuuksissa. Joten ehkä seuraava kokoluokka, jos vain on ylöspäin, olisi lähempänä totuutta.
- Anjana 123
luulotautinen kirjoitti:
Tuskin 15 hp on ollut peruslähtö tuolle koneelle. Joissakin maissa rekisteröimisen tai vastaavan vaihtoehdon raja voi olla 10 hp ja kone sen vuoksi on kuristettu alle kympin. Vaikka koneet voi päällepäin samoilta näyttää, on eroja sitten muualla esim. kuutiotilavuuksissa. Joten ehkä seuraava kokoluokka, jos vain on ylöspäin, olisi lähempänä totuutta.
Eikö ole mitään helppoa tapaa virittää 4-T moottoria. 2-T moottorit ovat yleensä
viritettävissä poraamalla/kuristus kaasarissa poistamalla.
Minun tapauksessa entinen moottori 20 hp Johnson pääsi uimaan ja päädyin
saman painoiseen 4-T moottoriin. Tehoa on todella surkeasti , mutta tehoa pitäisi
lisätä tai laittaa liukulevyt että jaksaisi plaaniin tällä 9,8 hp moottorilla.
Kysymys edelleen on miten saada mootorista enemmän tehoa? - Mitä sille entiselle
Anjana 123 kirjoitti:
Eikö ole mitään helppoa tapaa virittää 4-T moottoria. 2-T moottorit ovat yleensä
viritettävissä poraamalla/kuristus kaasarissa poistamalla.
Minun tapauksessa entinen moottori 20 hp Johnson pääsi uimaan ja päädyin
saman painoiseen 4-T moottoriin. Tehoa on todella surkeasti , mutta tehoa pitäisi
lisätä tai laittaa liukulevyt että jaksaisi plaaniin tällä 9,8 hp moottorilla.
Kysymys edelleen on miten saada mootorista enemmän tehoa?Johnssonille tapahtui, eihän se pikku sukelluksesta oo moksiskaan, kun antaa vähä tekohengitystä oikealla tavalla ?
Ja siitä saisit helposti 25 heppanaa. - Teija Tiira sr
Mitä sille entiselle kirjoitti:
Johnssonille tapahtui, eihän se pikku sukelluksesta oo moksiskaan, kun antaa vähä tekohengitystä oikealla tavalla ?
Ja siitä saisit helposti 25 heppanaa.Aja uppo vauhtia, mihin tässä valamiissa mualmissa on kiiru. Tai paa kone vaihtoon, pienellä välirahalla saat 40v vanhan Jonssonin tilalle.
Sitä 98 et valitettavasti voi virittää. - Otappa siitäkin
Teija Tiira sr kirjoitti:
Aja uppo vauhtia, mihin tässä valamiissa mualmissa on kiiru. Tai paa kone vaihtoon, pienellä välirahalla saat 40v vanhan Jonssonin tilalle.
Sitä 98 et valitettavasti voi virittää.Selvä. Miksei voi piristää, kun ainahan niitä voi !
- toho11
15 ja 20 hv mallit ovat samalla lohkolla. Ainoa ero on kaasutin.
- iHANKOKOPORUKKA
ON PÄISSÄÄN, JA PUHUVAT AIVAN TÄYTTÄ PASKAA.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374936- 823506
- 302953
- 612935
- 82757
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552280- 391778
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91700- 181691
- 161584