Uusi Hyundai Tucson

Vaihtamassa

Onko kellään kokemuksia. Kannattaako hankkia?
(Aika hyvä takuu)

25

24972

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Timo

      Tucson on yksi parhaita Suomessa myynnissä olevista Citymaastureista hinta/laatusuhteeltaan.

      • Olav

        Viitsisitkö hieman perustella? Ei halpa hinta tee hinta-laatusuhdetta hyväksi, sen laadun pitää olla myös vähintään kohtalaista. Ainakin vanhemmat Hyundait ovat olleet aikamoisia ruostepommeja muine vikoineen. Onko korealaisten laadunvalvonta parantunut viimevuosina? Mikä tekee nyky-Hyundaista laadukkaan? Ei ainakaan sisustukseen käytetyt materiaalit eikä viimeistely. Myös maalipinta on tuskaisen ohut.


      • Arnie
        Olav kirjoitti:

        Viitsisitkö hieman perustella? Ei halpa hinta tee hinta-laatusuhdetta hyväksi, sen laadun pitää olla myös vähintään kohtalaista. Ainakin vanhemmat Hyundait ovat olleet aikamoisia ruostepommeja muine vikoineen. Onko korealaisten laadunvalvonta parantunut viimevuosina? Mikä tekee nyky-Hyundaista laadukkaan? Ei ainakaan sisustukseen käytetyt materiaalit eikä viimeistely. Myös maalipinta on tuskaisen ohut.

        ...kiinnostaa minuakin. Sen verran oudompi merkki on vielä kyseessä kuitenkin. Joku viittasi jossain tutkimukseen, jonka mukaan Hyundai olisi luotettavuudessa jo ohittanut eurooppalaiset ja amerikkalaiset merkit. Oliko jollakulla tästä tarkempaa tietoa/nettilinkkiä? Pitkä takuu kyllä osoittaa, että ainakin valmistaja itse luottaa laatuunsa.

        Luotettavuuden ja kestävyyden ohella laatukriteereinä on tietenkin pidettävä myös esim. moottorin suoritusarvoja, ajo-ominaisuuksia maantiellä ja maastossa sekä nelivetoratkaisun toimivuutta. Myös korkea varustetaso vaikuttaa tietenkin asiaan. Näistä onkin jo helpompi saada tietoa alan lehdistöstä tai omalla koeajolla, ja niissä Tucson vaikuttaisi olevan vahvoilla. Siitä olen samaa mieltä, että Tucsonin sisustuksen taso heikentää laatuvaikutelmaa kovin muovisella olemuksellaan.


      • Arnie
        Olav kirjoitti:

        Viitsisitkö hieman perustella? Ei halpa hinta tee hinta-laatusuhdetta hyväksi, sen laadun pitää olla myös vähintään kohtalaista. Ainakin vanhemmat Hyundait ovat olleet aikamoisia ruostepommeja muine vikoineen. Onko korealaisten laadunvalvonta parantunut viimevuosina? Mikä tekee nyky-Hyundaista laadukkaan? Ei ainakaan sisustukseen käytetyt materiaalit eikä viimeistely. Myös maalipinta on tuskaisen ohut.

        AutoBild 14/2004 kommentoi Tucsonin hinta-laatusuhdetta näin: "Yritysten on taisteltava talouden taantumia vastaan laadukkailla ja edullisilla tuotteilla. Hyvä esimerkki sekä laadusta että edullisuudesta on Hyundai Tucson."


      • Olav
        Arnie kirjoitti:

        AutoBild 14/2004 kommentoi Tucsonin hinta-laatusuhdetta näin: "Yritysten on taisteltava talouden taantumia vastaan laadukkailla ja edullisilla tuotteilla. Hyvä esimerkki sekä laadusta että edullisuudesta on Hyundai Tucson."

        Jos tuo oli AutoBildin lausunto kokonaisuudessaan, niin eipä paljon muuta voi kuin sanoa, että AB vahvistaa edelleen asemiaan autolehtien Deminä. Tuontyyppinen lausunto ilman perusteluita ei ole ainoastaan tarpeeton vaan antaa myös lausujastaan vähä-älyisen kuvan. Mielipide ilman perusteluita... Tähän kohtaan sopii vanha viisaus: Mielipiteet ovat kuin perseenreiät, jokaisella on omansa.


      • Arnie
        Olav kirjoitti:

        Jos tuo oli AutoBildin lausunto kokonaisuudessaan, niin eipä paljon muuta voi kuin sanoa, että AB vahvistaa edelleen asemiaan autolehtien Deminä. Tuontyyppinen lausunto ilman perusteluita ei ole ainoastaan tarpeeton vaan antaa myös lausujastaan vähä-älyisen kuvan. Mielipide ilman perusteluita... Tähän kohtaan sopii vanha viisaus: Mielipiteet ovat kuin perseenreiät, jokaisella on omansa.

        Ei, kyseessä ei ollut lehden lausunto kokonaisuudessaan, vaan aukeaman kokoisen testijutun alkusanat. Koko juttua en ala tänne lainaamaan.


      • olet sen
        Olav kirjoitti:

        Viitsisitkö hieman perustella? Ei halpa hinta tee hinta-laatusuhdetta hyväksi, sen laadun pitää olla myös vähintään kohtalaista. Ainakin vanhemmat Hyundait ovat olleet aikamoisia ruostepommeja muine vikoineen. Onko korealaisten laadunvalvonta parantunut viimevuosina? Mikä tekee nyky-Hyundaista laadukkaan? Ei ainakaan sisustukseen käytetyt materiaalit eikä viimeistely. Myös maalipinta on tuskaisen ohut.

        maalipinnan paksuuden mitannu?
        Väitän meinaan, että et silmämääräisesti pysty kuitenkaan nykyautojen maalipintojen paksuutta mittaamaan.


      • pekka.p
        Arnie kirjoitti:

        ...kiinnostaa minuakin. Sen verran oudompi merkki on vielä kyseessä kuitenkin. Joku viittasi jossain tutkimukseen, jonka mukaan Hyundai olisi luotettavuudessa jo ohittanut eurooppalaiset ja amerikkalaiset merkit. Oliko jollakulla tästä tarkempaa tietoa/nettilinkkiä? Pitkä takuu kyllä osoittaa, että ainakin valmistaja itse luottaa laatuunsa.

        Luotettavuuden ja kestävyyden ohella laatukriteereinä on tietenkin pidettävä myös esim. moottorin suoritusarvoja, ajo-ominaisuuksia maantiellä ja maastossa sekä nelivetoratkaisun toimivuutta. Myös korkea varustetaso vaikuttaa tietenkin asiaan. Näistä onkin jo helpompi saada tietoa alan lehdistöstä tai omalla koeajolla, ja niissä Tucson vaikuttaisi olevan vahvoilla. Siitä olen samaa mieltä, että Tucsonin sisustuksen taso heikentää laatuvaikutelmaa kovin muovisella olemuksellaan.

        oli saksan katsastustoimiston Dekran mukaan 3,5,7 vuotiaana aina viiden huonoimman automallin joukossa ja tässä mitattiin katsastuksessa tulleita hylkyjä.
        Siinä ei pitkät takuut auta mitään kuin viat ovat pääasiassa ns.kuluvissa osissa niitähän takuu ei korvaa.
        lauantain 28.1 hesarissa kyseinen artikkeli
        Sportage ja Tucsonhan ovat käytännössä samoja autoja.


      • Finikuler
        Arnie kirjoitti:

        ...kiinnostaa minuakin. Sen verran oudompi merkki on vielä kyseessä kuitenkin. Joku viittasi jossain tutkimukseen, jonka mukaan Hyundai olisi luotettavuudessa jo ohittanut eurooppalaiset ja amerikkalaiset merkit. Oliko jollakulla tästä tarkempaa tietoa/nettilinkkiä? Pitkä takuu kyllä osoittaa, että ainakin valmistaja itse luottaa laatuunsa.

        Luotettavuuden ja kestävyyden ohella laatukriteereinä on tietenkin pidettävä myös esim. moottorin suoritusarvoja, ajo-ominaisuuksia maantiellä ja maastossa sekä nelivetoratkaisun toimivuutta. Myös korkea varustetaso vaikuttaa tietenkin asiaan. Näistä onkin jo helpompi saada tietoa alan lehdistöstä tai omalla koeajolla, ja niissä Tucson vaikuttaisi olevan vahvoilla. Siitä olen samaa mieltä, että Tucsonin sisustuksen taso heikentää laatuvaikutelmaa kovin muovisella olemuksellaan.

        Ei kannata hankkia. Ajoin Tucson autoa pidemmällä matkalla ja yllätyin että vasemmalta sivulta tuule kylmää ilmaa. Jotta voisi ajaa tällä autolla täytyy nojata oikealle kyynärnojaan, jotta ajaminen pakkasella olisi siedettävä. Huoltoporukka ei tunnista tai ei halua tunnistamaan eikä osa korjausta. Takuuhuolto maksaa verrattuna paljon:
        15000 - 255,90
        30000 - 280,60
        45000 - 336,30
        60000 - 649,15
        90000 - 937,20
        Se oli ajattu 17 kk:deksi.


    • jami

      Joo ei hullummalta vaikuta. Kulutus 6.5l/100 maantieajossa. Nahkasisustuksella varustettuna 32700 ja risat.

      Kuulisin noista koe-ajoista kommenttia...

      • Finikuler

        Ei kannata hankkia. Ajoin Tucson autoa pidemmällä matkalla ja yllätyin että vasemmalta sivulta tuule kylmää ilmaa. Jotta voisi ajaa tällä autolla täytyy nojata oikealle kyynärnojaan, jotta ajaminen pakkasella olisi siedettävä. Huoltoporukka ei tunnista tai ei halua tunnistamaan eikä osa korjausta. Takuuhuolto maksaa verrattuna paljon:
        15000 - 255,90
        30000 - 280,60
        45000 - 336,30
        60000 - 649,15
        90000 - 937,20
        Se oli ajattu 17 kk:deksi.


    • ei mun

      aika karunoloinen auto. ei meikäläisen makuun,mut hyvät on takuut osta pois jos hajoo niin takuu korjaa.

      • Finikuler

        Ei kannata hankkia. Ajoin Tucson autoa pidemmällä matkalla ja yllätyin että vasemmalta sivulta tuule kylmää ilmaa. Jotta voisi ajaa tällä autolla täytyy nojata oikealle kyynärnojaan, jotta ajaminen pakkasella olisi siedettävä. Huoltoporukka ei tunnista tai ei halua tunnistamaan eikä osa korjausta. Takuuhuolto maksaa verrattuna paljon:
        15000 - 255,90
        30000 - 280,60
        45000 - 336,30
        60000 - 649,15
        90000 - 937,20
        Se oli ajattu 17 kk:deksi.


    • Arnie

      Kokemusta ei ole, mutta teknisten tietojen valossa minusta on vaikuttavaa bensa-Tucsonin polttoaineenkulutus: keskikulutus 8,2l/100 km. Taitaa olla luokkansa paras - yleensä tuo lukema on ainakin litran verran enemmän. Näin citymaasturin kulutus on saatu jo tavallisen kaksilitraisen farmarin tasolle.

      • sepi

        kyllä keskikulutus on 6.8l !!! Mutta parempihan se näin :)


      • Arnie
        sepi kirjoitti:

        kyllä keskikulutus on 6.8l !!! Mutta parempihan se näin :)

        Tarkoitin yhdistettyä kulutusta, joka on 8,2l. Maantiellä pitäisi tosiaan päästä 6,8 litraan.


    • GSi

      Itse kävin tuollaisen 2.0 4wd mallin koeajamassa.
      Ajofiilikset olivat varsin positiiviset. Moottori toimi yllättävän nöyrästi ja ohjaus oli kohtalaisen tunnokas. Ei tuosta tietenkään mitään urheilullisia fiiliksiä saa. Ihan ok.
      Auton muotoilu ei ihan sopinut silmään, liikaa muovia ulkokuoressa Kia:ssa ilmeisesti hieman vähemmän... JA miksi ihmeessä auton sisusta on vaalean harmaa? Ei paljoa halvemman oloiseksi voisi auton sisustaa tehdä... Oman 12 vuotta vanhan Opelin sisusta on paljon laadukkaamman ja yleellisemmän oloinen! Fiilis on, kuin 90-luvun alun Corollassa :-( Ja tuo on kuulemma ainoa väri mitä myydään...
      Muuten autosta olisi voinut pitää, mutta tuo sisusta aiheutti päänsärkyä. Onneksi ei näy autosta ulos, muuten koko kärry näyttäisi halvalta :-D
      Melkein kaikissa ajamissani/istumissani Korealaisissa sama ongelma! Sisusta on niin halvan oloinen, että ei kehtaa tuttuja ottaa kyytiin :-/
      Saahan tuosta paljon autoa kohtalaisella rahalla, jos tuo sisusta ei häiritse.

      • harmma-alue

        Ompa sulla typerät arviot autosta: oma 12 v vanha oppelisi parempi sisältä! Voi ressukka sinua kun rahasi eivät riitä uuteen autoon! Hypistele sinä vain vanhaa romuasi äläkä mene uusien autojen kauppaan.

        Muuten Tucsonin sisustus on siisti ja järkevän ergonomisesti tehty. Tämä todetaan myös Moottori-lehden vertailussa, missä Tucson voitti CR-V:n.


      • 4x4

        Olen samaa mieltä tuosta harmaudesta. Suorastaan järjetöntä valita tuollainen tylsä ja aivan suorastaan itseäänruoskivan masokistinen vaaleanharmaa väri kojelautaan ja oviin, penkkeihin jne.

        Olis edes tummanharmaa, mutta kun ei. En sitten tiedä että onko tämä vaaleanharmaa väri Koreassa eniten siedetty väri, vai mistä lienee moinen kuvitelma että se olisi jotenkin onnistunut tms.

        Jos kojelautaa ja istuimia ei saa mustana niin huonosti menee kaupaksi. Istuimetkin voisivat olla napakammat ja ryhdikkäämät.

        Muuten Tucson oli positiivinen yllätys.


      • Finikuler

        Ei kannata hankkia. Ajoin Tucson autoa pidemmällä matkalla ja yllätyin että vasemmalta sivulta tuule kylmää ilmaa. Jotta voisi ajaa tällä autolla täytyy nojata oikealle kyynärnojaan, jotta ajaminen pakkasella olisi siedettävä. Huoltoporukka ei tunnista tai ei halua tunnistamaan eikä osa korjausta. Takuuhuolto maksaa verrattuna paljon:
        15000 - 255,90
        30000 - 280,60
        45000 - 336,30
        60000 - 649,15
        90000 - 937,20
        Se oli ajattu 17 kk:deksi.


    • Finikuler

      Ei kannata hankkia. Ajoin Tucson autoa pidemmällä matkalla ja yllätyin että vasemmalta sivulta tuule kylmää ilmaa. Jotta voisi ajaa tällä autolla täytyy nojata oikealle kyynärnojaan, jotta ajaminen pakkasella olisi siedettävä. Huoltoporukka ei tunnista tai ei halua tunnistamaan eikä osa korjausta. Takuuhuolto maksaa verrattuna paljon:
      15000 - 255,90
      30000 - 280,60
      45000 - 336,30
      60000 - 649,15
      90000 - 937,20
      Se oli ajattu 17 kk:deksi.

    • Finikuler

      Ei kannata hankkia. Ajoin Tucson autoa pidemmällä matkalla ja yllätyin että vasemmalta sivulta tuule kylmää ilmaa. Jotta voisi ajaa tällä autolla täytyy nojata oikealle kyynärnojaan, jotta ajaminen pakkasella olisi siedettävä. Huoltoporukka ei tunnista tai ei halua tunnistamaan eikä osa korjausta. Takuuhuolto maksaa verrattuna paljon:
      15000 - 255,90
      30000 - 280,60
      45000 - 336,30
      60000 - 649,15
      90000 - 937,20
      Se oli ajattu 17 kk:deksi.

      • URPOKO

        autossa kuin autossa... myös eurooppalaisessa? eikös vain.
        Onko áutn vai kuskin vika?


    • !!

      Tulee keväällä...

      • Anonyymi

        Hei
        Voiko kukaan kertoa mitä autossa Hundai Tucson vikana kun ajat eteenpäin lähdössä,esm ylämäki niin nykise kuin kenguru sama myös suoralla tiellä kun painaa kaasua. Mutta kun perutan ei nykise ollenkaan,onkos kellään tietoa tästä viasta olisin iloinen jos jokuu voisi kertoa missä vika.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

      Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1488
    2. Hirvittävä onnettomuus.

      Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

      Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

      Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1149
    5. Riittääkö vielä

      Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

      Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      254
      954
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

      Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      193
      934
    8. Mitä toivot

      Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

      Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      15
      823
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

      Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe