Uusi Hyundai Tucson

Vaihtamassa

Onko kellään kokemuksia. Kannattaako hankkia?
(Aika hyvä takuu)

25

25121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Timo

      Tucson on yksi parhaita Suomessa myynnissä olevista Citymaastureista hinta/laatusuhteeltaan.

      • Olav

        Viitsisitkö hieman perustella? Ei halpa hinta tee hinta-laatusuhdetta hyväksi, sen laadun pitää olla myös vähintään kohtalaista. Ainakin vanhemmat Hyundait ovat olleet aikamoisia ruostepommeja muine vikoineen. Onko korealaisten laadunvalvonta parantunut viimevuosina? Mikä tekee nyky-Hyundaista laadukkaan? Ei ainakaan sisustukseen käytetyt materiaalit eikä viimeistely. Myös maalipinta on tuskaisen ohut.


      • Arnie
        Olav kirjoitti:

        Viitsisitkö hieman perustella? Ei halpa hinta tee hinta-laatusuhdetta hyväksi, sen laadun pitää olla myös vähintään kohtalaista. Ainakin vanhemmat Hyundait ovat olleet aikamoisia ruostepommeja muine vikoineen. Onko korealaisten laadunvalvonta parantunut viimevuosina? Mikä tekee nyky-Hyundaista laadukkaan? Ei ainakaan sisustukseen käytetyt materiaalit eikä viimeistely. Myös maalipinta on tuskaisen ohut.

        ...kiinnostaa minuakin. Sen verran oudompi merkki on vielä kyseessä kuitenkin. Joku viittasi jossain tutkimukseen, jonka mukaan Hyundai olisi luotettavuudessa jo ohittanut eurooppalaiset ja amerikkalaiset merkit. Oliko jollakulla tästä tarkempaa tietoa/nettilinkkiä? Pitkä takuu kyllä osoittaa, että ainakin valmistaja itse luottaa laatuunsa.

        Luotettavuuden ja kestävyyden ohella laatukriteereinä on tietenkin pidettävä myös esim. moottorin suoritusarvoja, ajo-ominaisuuksia maantiellä ja maastossa sekä nelivetoratkaisun toimivuutta. Myös korkea varustetaso vaikuttaa tietenkin asiaan. Näistä onkin jo helpompi saada tietoa alan lehdistöstä tai omalla koeajolla, ja niissä Tucson vaikuttaisi olevan vahvoilla. Siitä olen samaa mieltä, että Tucsonin sisustuksen taso heikentää laatuvaikutelmaa kovin muovisella olemuksellaan.


      • Arnie
        Olav kirjoitti:

        Viitsisitkö hieman perustella? Ei halpa hinta tee hinta-laatusuhdetta hyväksi, sen laadun pitää olla myös vähintään kohtalaista. Ainakin vanhemmat Hyundait ovat olleet aikamoisia ruostepommeja muine vikoineen. Onko korealaisten laadunvalvonta parantunut viimevuosina? Mikä tekee nyky-Hyundaista laadukkaan? Ei ainakaan sisustukseen käytetyt materiaalit eikä viimeistely. Myös maalipinta on tuskaisen ohut.

        AutoBild 14/2004 kommentoi Tucsonin hinta-laatusuhdetta näin: "Yritysten on taisteltava talouden taantumia vastaan laadukkailla ja edullisilla tuotteilla. Hyvä esimerkki sekä laadusta että edullisuudesta on Hyundai Tucson."


      • Olav
        Arnie kirjoitti:

        AutoBild 14/2004 kommentoi Tucsonin hinta-laatusuhdetta näin: "Yritysten on taisteltava talouden taantumia vastaan laadukkailla ja edullisilla tuotteilla. Hyvä esimerkki sekä laadusta että edullisuudesta on Hyundai Tucson."

        Jos tuo oli AutoBildin lausunto kokonaisuudessaan, niin eipä paljon muuta voi kuin sanoa, että AB vahvistaa edelleen asemiaan autolehtien Deminä. Tuontyyppinen lausunto ilman perusteluita ei ole ainoastaan tarpeeton vaan antaa myös lausujastaan vähä-älyisen kuvan. Mielipide ilman perusteluita... Tähän kohtaan sopii vanha viisaus: Mielipiteet ovat kuin perseenreiät, jokaisella on omansa.


      • Arnie
        Olav kirjoitti:

        Jos tuo oli AutoBildin lausunto kokonaisuudessaan, niin eipä paljon muuta voi kuin sanoa, että AB vahvistaa edelleen asemiaan autolehtien Deminä. Tuontyyppinen lausunto ilman perusteluita ei ole ainoastaan tarpeeton vaan antaa myös lausujastaan vähä-älyisen kuvan. Mielipide ilman perusteluita... Tähän kohtaan sopii vanha viisaus: Mielipiteet ovat kuin perseenreiät, jokaisella on omansa.

        Ei, kyseessä ei ollut lehden lausunto kokonaisuudessaan, vaan aukeaman kokoisen testijutun alkusanat. Koko juttua en ala tänne lainaamaan.


      • olet sen
        Olav kirjoitti:

        Viitsisitkö hieman perustella? Ei halpa hinta tee hinta-laatusuhdetta hyväksi, sen laadun pitää olla myös vähintään kohtalaista. Ainakin vanhemmat Hyundait ovat olleet aikamoisia ruostepommeja muine vikoineen. Onko korealaisten laadunvalvonta parantunut viimevuosina? Mikä tekee nyky-Hyundaista laadukkaan? Ei ainakaan sisustukseen käytetyt materiaalit eikä viimeistely. Myös maalipinta on tuskaisen ohut.

        maalipinnan paksuuden mitannu?
        Väitän meinaan, että et silmämääräisesti pysty kuitenkaan nykyautojen maalipintojen paksuutta mittaamaan.


      • pekka.p
        Arnie kirjoitti:

        ...kiinnostaa minuakin. Sen verran oudompi merkki on vielä kyseessä kuitenkin. Joku viittasi jossain tutkimukseen, jonka mukaan Hyundai olisi luotettavuudessa jo ohittanut eurooppalaiset ja amerikkalaiset merkit. Oliko jollakulla tästä tarkempaa tietoa/nettilinkkiä? Pitkä takuu kyllä osoittaa, että ainakin valmistaja itse luottaa laatuunsa.

        Luotettavuuden ja kestävyyden ohella laatukriteereinä on tietenkin pidettävä myös esim. moottorin suoritusarvoja, ajo-ominaisuuksia maantiellä ja maastossa sekä nelivetoratkaisun toimivuutta. Myös korkea varustetaso vaikuttaa tietenkin asiaan. Näistä onkin jo helpompi saada tietoa alan lehdistöstä tai omalla koeajolla, ja niissä Tucson vaikuttaisi olevan vahvoilla. Siitä olen samaa mieltä, että Tucsonin sisustuksen taso heikentää laatuvaikutelmaa kovin muovisella olemuksellaan.

        oli saksan katsastustoimiston Dekran mukaan 3,5,7 vuotiaana aina viiden huonoimman automallin joukossa ja tässä mitattiin katsastuksessa tulleita hylkyjä.
        Siinä ei pitkät takuut auta mitään kuin viat ovat pääasiassa ns.kuluvissa osissa niitähän takuu ei korvaa.
        lauantain 28.1 hesarissa kyseinen artikkeli
        Sportage ja Tucsonhan ovat käytännössä samoja autoja.


      • Finikuler
        Arnie kirjoitti:

        ...kiinnostaa minuakin. Sen verran oudompi merkki on vielä kyseessä kuitenkin. Joku viittasi jossain tutkimukseen, jonka mukaan Hyundai olisi luotettavuudessa jo ohittanut eurooppalaiset ja amerikkalaiset merkit. Oliko jollakulla tästä tarkempaa tietoa/nettilinkkiä? Pitkä takuu kyllä osoittaa, että ainakin valmistaja itse luottaa laatuunsa.

        Luotettavuuden ja kestävyyden ohella laatukriteereinä on tietenkin pidettävä myös esim. moottorin suoritusarvoja, ajo-ominaisuuksia maantiellä ja maastossa sekä nelivetoratkaisun toimivuutta. Myös korkea varustetaso vaikuttaa tietenkin asiaan. Näistä onkin jo helpompi saada tietoa alan lehdistöstä tai omalla koeajolla, ja niissä Tucson vaikuttaisi olevan vahvoilla. Siitä olen samaa mieltä, että Tucsonin sisustuksen taso heikentää laatuvaikutelmaa kovin muovisella olemuksellaan.

        Ei kannata hankkia. Ajoin Tucson autoa pidemmällä matkalla ja yllätyin että vasemmalta sivulta tuule kylmää ilmaa. Jotta voisi ajaa tällä autolla täytyy nojata oikealle kyynärnojaan, jotta ajaminen pakkasella olisi siedettävä. Huoltoporukka ei tunnista tai ei halua tunnistamaan eikä osa korjausta. Takuuhuolto maksaa verrattuna paljon:
        15000 - 255,90
        30000 - 280,60
        45000 - 336,30
        60000 - 649,15
        90000 - 937,20
        Se oli ajattu 17 kk:deksi.


    • jami

      Joo ei hullummalta vaikuta. Kulutus 6.5l/100 maantieajossa. Nahkasisustuksella varustettuna 32700 ja risat.

      Kuulisin noista koe-ajoista kommenttia...

      • Finikuler

        Ei kannata hankkia. Ajoin Tucson autoa pidemmällä matkalla ja yllätyin että vasemmalta sivulta tuule kylmää ilmaa. Jotta voisi ajaa tällä autolla täytyy nojata oikealle kyynärnojaan, jotta ajaminen pakkasella olisi siedettävä. Huoltoporukka ei tunnista tai ei halua tunnistamaan eikä osa korjausta. Takuuhuolto maksaa verrattuna paljon:
        15000 - 255,90
        30000 - 280,60
        45000 - 336,30
        60000 - 649,15
        90000 - 937,20
        Se oli ajattu 17 kk:deksi.


    • ei mun

      aika karunoloinen auto. ei meikäläisen makuun,mut hyvät on takuut osta pois jos hajoo niin takuu korjaa.

      • Finikuler

        Ei kannata hankkia. Ajoin Tucson autoa pidemmällä matkalla ja yllätyin että vasemmalta sivulta tuule kylmää ilmaa. Jotta voisi ajaa tällä autolla täytyy nojata oikealle kyynärnojaan, jotta ajaminen pakkasella olisi siedettävä. Huoltoporukka ei tunnista tai ei halua tunnistamaan eikä osa korjausta. Takuuhuolto maksaa verrattuna paljon:
        15000 - 255,90
        30000 - 280,60
        45000 - 336,30
        60000 - 649,15
        90000 - 937,20
        Se oli ajattu 17 kk:deksi.


    • Arnie

      Kokemusta ei ole, mutta teknisten tietojen valossa minusta on vaikuttavaa bensa-Tucsonin polttoaineenkulutus: keskikulutus 8,2l/100 km. Taitaa olla luokkansa paras - yleensä tuo lukema on ainakin litran verran enemmän. Näin citymaasturin kulutus on saatu jo tavallisen kaksilitraisen farmarin tasolle.

      • sepi

        kyllä keskikulutus on 6.8l !!! Mutta parempihan se näin :)


      • Arnie
        sepi kirjoitti:

        kyllä keskikulutus on 6.8l !!! Mutta parempihan se näin :)

        Tarkoitin yhdistettyä kulutusta, joka on 8,2l. Maantiellä pitäisi tosiaan päästä 6,8 litraan.


    • GSi

      Itse kävin tuollaisen 2.0 4wd mallin koeajamassa.
      Ajofiilikset olivat varsin positiiviset. Moottori toimi yllättävän nöyrästi ja ohjaus oli kohtalaisen tunnokas. Ei tuosta tietenkään mitään urheilullisia fiiliksiä saa. Ihan ok.
      Auton muotoilu ei ihan sopinut silmään, liikaa muovia ulkokuoressa Kia:ssa ilmeisesti hieman vähemmän... JA miksi ihmeessä auton sisusta on vaalean harmaa? Ei paljoa halvemman oloiseksi voisi auton sisustaa tehdä... Oman 12 vuotta vanhan Opelin sisusta on paljon laadukkaamman ja yleellisemmän oloinen! Fiilis on, kuin 90-luvun alun Corollassa :-( Ja tuo on kuulemma ainoa väri mitä myydään...
      Muuten autosta olisi voinut pitää, mutta tuo sisusta aiheutti päänsärkyä. Onneksi ei näy autosta ulos, muuten koko kärry näyttäisi halvalta :-D
      Melkein kaikissa ajamissani/istumissani Korealaisissa sama ongelma! Sisusta on niin halvan oloinen, että ei kehtaa tuttuja ottaa kyytiin :-/
      Saahan tuosta paljon autoa kohtalaisella rahalla, jos tuo sisusta ei häiritse.

      • harmma-alue

        Ompa sulla typerät arviot autosta: oma 12 v vanha oppelisi parempi sisältä! Voi ressukka sinua kun rahasi eivät riitä uuteen autoon! Hypistele sinä vain vanhaa romuasi äläkä mene uusien autojen kauppaan.

        Muuten Tucsonin sisustus on siisti ja järkevän ergonomisesti tehty. Tämä todetaan myös Moottori-lehden vertailussa, missä Tucson voitti CR-V:n.


      • 4x4

        Olen samaa mieltä tuosta harmaudesta. Suorastaan järjetöntä valita tuollainen tylsä ja aivan suorastaan itseäänruoskivan masokistinen vaaleanharmaa väri kojelautaan ja oviin, penkkeihin jne.

        Olis edes tummanharmaa, mutta kun ei. En sitten tiedä että onko tämä vaaleanharmaa väri Koreassa eniten siedetty väri, vai mistä lienee moinen kuvitelma että se olisi jotenkin onnistunut tms.

        Jos kojelautaa ja istuimia ei saa mustana niin huonosti menee kaupaksi. Istuimetkin voisivat olla napakammat ja ryhdikkäämät.

        Muuten Tucson oli positiivinen yllätys.


      • Finikuler

        Ei kannata hankkia. Ajoin Tucson autoa pidemmällä matkalla ja yllätyin että vasemmalta sivulta tuule kylmää ilmaa. Jotta voisi ajaa tällä autolla täytyy nojata oikealle kyynärnojaan, jotta ajaminen pakkasella olisi siedettävä. Huoltoporukka ei tunnista tai ei halua tunnistamaan eikä osa korjausta. Takuuhuolto maksaa verrattuna paljon:
        15000 - 255,90
        30000 - 280,60
        45000 - 336,30
        60000 - 649,15
        90000 - 937,20
        Se oli ajattu 17 kk:deksi.


    • Finikuler

      Ei kannata hankkia. Ajoin Tucson autoa pidemmällä matkalla ja yllätyin että vasemmalta sivulta tuule kylmää ilmaa. Jotta voisi ajaa tällä autolla täytyy nojata oikealle kyynärnojaan, jotta ajaminen pakkasella olisi siedettävä. Huoltoporukka ei tunnista tai ei halua tunnistamaan eikä osa korjausta. Takuuhuolto maksaa verrattuna paljon:
      15000 - 255,90
      30000 - 280,60
      45000 - 336,30
      60000 - 649,15
      90000 - 937,20
      Se oli ajattu 17 kk:deksi.

    • Finikuler

      Ei kannata hankkia. Ajoin Tucson autoa pidemmällä matkalla ja yllätyin että vasemmalta sivulta tuule kylmää ilmaa. Jotta voisi ajaa tällä autolla täytyy nojata oikealle kyynärnojaan, jotta ajaminen pakkasella olisi siedettävä. Huoltoporukka ei tunnista tai ei halua tunnistamaan eikä osa korjausta. Takuuhuolto maksaa verrattuna paljon:
      15000 - 255,90
      30000 - 280,60
      45000 - 336,30
      60000 - 649,15
      90000 - 937,20
      Se oli ajattu 17 kk:deksi.

      • URPOKO

        autossa kuin autossa... myös eurooppalaisessa? eikös vain.
        Onko áutn vai kuskin vika?


    • !!

      Tulee keväällä...

      • Anonyymi

        Hei
        Voiko kukaan kertoa mitä autossa Hundai Tucson vikana kun ajat eteenpäin lähdössä,esm ylämäki niin nykise kuin kenguru sama myös suoralla tiellä kun painaa kaasua. Mutta kun perutan ei nykise ollenkaan,onkos kellään tietoa tästä viasta olisin iloinen jos jokuu voisi kertoa missä vika.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kaipaamasi miehen nimi?

      Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      48
      7996
    2. Tulipalossa henkilövahinkoja, itsenäisyyspäivä alkoi huonosti, poliisi tiedottaa lisää

      Savonlinna https://www.como.fi/uutiset/savonlinna-henkilovahinkoja-tulipalossa-poliisi-tiedottaa-lisaa/
      Savonlinna
      117
      6106
    3. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

      Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      59
      3879
    4. Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi

      Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu
      Maailman menoa
      91
      3839
    5. Millaista läheisyyttä

      Toivoisit ikävästi kohteesi kanssa?
      Ikävä
      98
      3589
    6. 55
      3233
    7. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

      se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      74
      3205
    8. Antifasismi - mitä se on?

      Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint
      Maailman menoa
      35
      2593
    9. IL- KELA:n pääjohtaja, lääke- ja oikeustieteen tohtori Lasse Lehtonen sekavassa tilassa Brysselissä!

      "Iltalehden tietojen mukaan Lehtosen käytös Brysselin lentokentällä on herättänyt huomiota, ja hänen olemuksensa on tulk
      Maailman menoa
      223
      2383
    10. Heräsin taas ikävään

      Ja aivan valtavaan haluun. Tahdon sinua R. ❤️
      Ikävä
      52
      1718
    Aihe