Uusi Hyundai Tucson

Vaihtamassa

Onko kellään kokemuksia. Kannattaako hankkia?
(Aika hyvä takuu)

25

25071

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Timo

      Tucson on yksi parhaita Suomessa myynnissä olevista Citymaastureista hinta/laatusuhteeltaan.

      • Olav

        Viitsisitkö hieman perustella? Ei halpa hinta tee hinta-laatusuhdetta hyväksi, sen laadun pitää olla myös vähintään kohtalaista. Ainakin vanhemmat Hyundait ovat olleet aikamoisia ruostepommeja muine vikoineen. Onko korealaisten laadunvalvonta parantunut viimevuosina? Mikä tekee nyky-Hyundaista laadukkaan? Ei ainakaan sisustukseen käytetyt materiaalit eikä viimeistely. Myös maalipinta on tuskaisen ohut.


      • Arnie
        Olav kirjoitti:

        Viitsisitkö hieman perustella? Ei halpa hinta tee hinta-laatusuhdetta hyväksi, sen laadun pitää olla myös vähintään kohtalaista. Ainakin vanhemmat Hyundait ovat olleet aikamoisia ruostepommeja muine vikoineen. Onko korealaisten laadunvalvonta parantunut viimevuosina? Mikä tekee nyky-Hyundaista laadukkaan? Ei ainakaan sisustukseen käytetyt materiaalit eikä viimeistely. Myös maalipinta on tuskaisen ohut.

        ...kiinnostaa minuakin. Sen verran oudompi merkki on vielä kyseessä kuitenkin. Joku viittasi jossain tutkimukseen, jonka mukaan Hyundai olisi luotettavuudessa jo ohittanut eurooppalaiset ja amerikkalaiset merkit. Oliko jollakulla tästä tarkempaa tietoa/nettilinkkiä? Pitkä takuu kyllä osoittaa, että ainakin valmistaja itse luottaa laatuunsa.

        Luotettavuuden ja kestävyyden ohella laatukriteereinä on tietenkin pidettävä myös esim. moottorin suoritusarvoja, ajo-ominaisuuksia maantiellä ja maastossa sekä nelivetoratkaisun toimivuutta. Myös korkea varustetaso vaikuttaa tietenkin asiaan. Näistä onkin jo helpompi saada tietoa alan lehdistöstä tai omalla koeajolla, ja niissä Tucson vaikuttaisi olevan vahvoilla. Siitä olen samaa mieltä, että Tucsonin sisustuksen taso heikentää laatuvaikutelmaa kovin muovisella olemuksellaan.


      • Arnie
        Olav kirjoitti:

        Viitsisitkö hieman perustella? Ei halpa hinta tee hinta-laatusuhdetta hyväksi, sen laadun pitää olla myös vähintään kohtalaista. Ainakin vanhemmat Hyundait ovat olleet aikamoisia ruostepommeja muine vikoineen. Onko korealaisten laadunvalvonta parantunut viimevuosina? Mikä tekee nyky-Hyundaista laadukkaan? Ei ainakaan sisustukseen käytetyt materiaalit eikä viimeistely. Myös maalipinta on tuskaisen ohut.

        AutoBild 14/2004 kommentoi Tucsonin hinta-laatusuhdetta näin: "Yritysten on taisteltava talouden taantumia vastaan laadukkailla ja edullisilla tuotteilla. Hyvä esimerkki sekä laadusta että edullisuudesta on Hyundai Tucson."


      • Olav
        Arnie kirjoitti:

        AutoBild 14/2004 kommentoi Tucsonin hinta-laatusuhdetta näin: "Yritysten on taisteltava talouden taantumia vastaan laadukkailla ja edullisilla tuotteilla. Hyvä esimerkki sekä laadusta että edullisuudesta on Hyundai Tucson."

        Jos tuo oli AutoBildin lausunto kokonaisuudessaan, niin eipä paljon muuta voi kuin sanoa, että AB vahvistaa edelleen asemiaan autolehtien Deminä. Tuontyyppinen lausunto ilman perusteluita ei ole ainoastaan tarpeeton vaan antaa myös lausujastaan vähä-älyisen kuvan. Mielipide ilman perusteluita... Tähän kohtaan sopii vanha viisaus: Mielipiteet ovat kuin perseenreiät, jokaisella on omansa.


      • Arnie
        Olav kirjoitti:

        Jos tuo oli AutoBildin lausunto kokonaisuudessaan, niin eipä paljon muuta voi kuin sanoa, että AB vahvistaa edelleen asemiaan autolehtien Deminä. Tuontyyppinen lausunto ilman perusteluita ei ole ainoastaan tarpeeton vaan antaa myös lausujastaan vähä-älyisen kuvan. Mielipide ilman perusteluita... Tähän kohtaan sopii vanha viisaus: Mielipiteet ovat kuin perseenreiät, jokaisella on omansa.

        Ei, kyseessä ei ollut lehden lausunto kokonaisuudessaan, vaan aukeaman kokoisen testijutun alkusanat. Koko juttua en ala tänne lainaamaan.


      • olet sen
        Olav kirjoitti:

        Viitsisitkö hieman perustella? Ei halpa hinta tee hinta-laatusuhdetta hyväksi, sen laadun pitää olla myös vähintään kohtalaista. Ainakin vanhemmat Hyundait ovat olleet aikamoisia ruostepommeja muine vikoineen. Onko korealaisten laadunvalvonta parantunut viimevuosina? Mikä tekee nyky-Hyundaista laadukkaan? Ei ainakaan sisustukseen käytetyt materiaalit eikä viimeistely. Myös maalipinta on tuskaisen ohut.

        maalipinnan paksuuden mitannu?
        Väitän meinaan, että et silmämääräisesti pysty kuitenkaan nykyautojen maalipintojen paksuutta mittaamaan.


      • pekka.p
        Arnie kirjoitti:

        ...kiinnostaa minuakin. Sen verran oudompi merkki on vielä kyseessä kuitenkin. Joku viittasi jossain tutkimukseen, jonka mukaan Hyundai olisi luotettavuudessa jo ohittanut eurooppalaiset ja amerikkalaiset merkit. Oliko jollakulla tästä tarkempaa tietoa/nettilinkkiä? Pitkä takuu kyllä osoittaa, että ainakin valmistaja itse luottaa laatuunsa.

        Luotettavuuden ja kestävyyden ohella laatukriteereinä on tietenkin pidettävä myös esim. moottorin suoritusarvoja, ajo-ominaisuuksia maantiellä ja maastossa sekä nelivetoratkaisun toimivuutta. Myös korkea varustetaso vaikuttaa tietenkin asiaan. Näistä onkin jo helpompi saada tietoa alan lehdistöstä tai omalla koeajolla, ja niissä Tucson vaikuttaisi olevan vahvoilla. Siitä olen samaa mieltä, että Tucsonin sisustuksen taso heikentää laatuvaikutelmaa kovin muovisella olemuksellaan.

        oli saksan katsastustoimiston Dekran mukaan 3,5,7 vuotiaana aina viiden huonoimman automallin joukossa ja tässä mitattiin katsastuksessa tulleita hylkyjä.
        Siinä ei pitkät takuut auta mitään kuin viat ovat pääasiassa ns.kuluvissa osissa niitähän takuu ei korvaa.
        lauantain 28.1 hesarissa kyseinen artikkeli
        Sportage ja Tucsonhan ovat käytännössä samoja autoja.


      • Finikuler
        Arnie kirjoitti:

        ...kiinnostaa minuakin. Sen verran oudompi merkki on vielä kyseessä kuitenkin. Joku viittasi jossain tutkimukseen, jonka mukaan Hyundai olisi luotettavuudessa jo ohittanut eurooppalaiset ja amerikkalaiset merkit. Oliko jollakulla tästä tarkempaa tietoa/nettilinkkiä? Pitkä takuu kyllä osoittaa, että ainakin valmistaja itse luottaa laatuunsa.

        Luotettavuuden ja kestävyyden ohella laatukriteereinä on tietenkin pidettävä myös esim. moottorin suoritusarvoja, ajo-ominaisuuksia maantiellä ja maastossa sekä nelivetoratkaisun toimivuutta. Myös korkea varustetaso vaikuttaa tietenkin asiaan. Näistä onkin jo helpompi saada tietoa alan lehdistöstä tai omalla koeajolla, ja niissä Tucson vaikuttaisi olevan vahvoilla. Siitä olen samaa mieltä, että Tucsonin sisustuksen taso heikentää laatuvaikutelmaa kovin muovisella olemuksellaan.

        Ei kannata hankkia. Ajoin Tucson autoa pidemmällä matkalla ja yllätyin että vasemmalta sivulta tuule kylmää ilmaa. Jotta voisi ajaa tällä autolla täytyy nojata oikealle kyynärnojaan, jotta ajaminen pakkasella olisi siedettävä. Huoltoporukka ei tunnista tai ei halua tunnistamaan eikä osa korjausta. Takuuhuolto maksaa verrattuna paljon:
        15000 - 255,90
        30000 - 280,60
        45000 - 336,30
        60000 - 649,15
        90000 - 937,20
        Se oli ajattu 17 kk:deksi.


    • jami

      Joo ei hullummalta vaikuta. Kulutus 6.5l/100 maantieajossa. Nahkasisustuksella varustettuna 32700 ja risat.

      Kuulisin noista koe-ajoista kommenttia...

      • Finikuler

        Ei kannata hankkia. Ajoin Tucson autoa pidemmällä matkalla ja yllätyin että vasemmalta sivulta tuule kylmää ilmaa. Jotta voisi ajaa tällä autolla täytyy nojata oikealle kyynärnojaan, jotta ajaminen pakkasella olisi siedettävä. Huoltoporukka ei tunnista tai ei halua tunnistamaan eikä osa korjausta. Takuuhuolto maksaa verrattuna paljon:
        15000 - 255,90
        30000 - 280,60
        45000 - 336,30
        60000 - 649,15
        90000 - 937,20
        Se oli ajattu 17 kk:deksi.


    • ei mun

      aika karunoloinen auto. ei meikäläisen makuun,mut hyvät on takuut osta pois jos hajoo niin takuu korjaa.

      • Finikuler

        Ei kannata hankkia. Ajoin Tucson autoa pidemmällä matkalla ja yllätyin että vasemmalta sivulta tuule kylmää ilmaa. Jotta voisi ajaa tällä autolla täytyy nojata oikealle kyynärnojaan, jotta ajaminen pakkasella olisi siedettävä. Huoltoporukka ei tunnista tai ei halua tunnistamaan eikä osa korjausta. Takuuhuolto maksaa verrattuna paljon:
        15000 - 255,90
        30000 - 280,60
        45000 - 336,30
        60000 - 649,15
        90000 - 937,20
        Se oli ajattu 17 kk:deksi.


    • Arnie

      Kokemusta ei ole, mutta teknisten tietojen valossa minusta on vaikuttavaa bensa-Tucsonin polttoaineenkulutus: keskikulutus 8,2l/100 km. Taitaa olla luokkansa paras - yleensä tuo lukema on ainakin litran verran enemmän. Näin citymaasturin kulutus on saatu jo tavallisen kaksilitraisen farmarin tasolle.

      • sepi

        kyllä keskikulutus on 6.8l !!! Mutta parempihan se näin :)


      • Arnie
        sepi kirjoitti:

        kyllä keskikulutus on 6.8l !!! Mutta parempihan se näin :)

        Tarkoitin yhdistettyä kulutusta, joka on 8,2l. Maantiellä pitäisi tosiaan päästä 6,8 litraan.


    • GSi

      Itse kävin tuollaisen 2.0 4wd mallin koeajamassa.
      Ajofiilikset olivat varsin positiiviset. Moottori toimi yllättävän nöyrästi ja ohjaus oli kohtalaisen tunnokas. Ei tuosta tietenkään mitään urheilullisia fiiliksiä saa. Ihan ok.
      Auton muotoilu ei ihan sopinut silmään, liikaa muovia ulkokuoressa Kia:ssa ilmeisesti hieman vähemmän... JA miksi ihmeessä auton sisusta on vaalean harmaa? Ei paljoa halvemman oloiseksi voisi auton sisustaa tehdä... Oman 12 vuotta vanhan Opelin sisusta on paljon laadukkaamman ja yleellisemmän oloinen! Fiilis on, kuin 90-luvun alun Corollassa :-( Ja tuo on kuulemma ainoa väri mitä myydään...
      Muuten autosta olisi voinut pitää, mutta tuo sisusta aiheutti päänsärkyä. Onneksi ei näy autosta ulos, muuten koko kärry näyttäisi halvalta :-D
      Melkein kaikissa ajamissani/istumissani Korealaisissa sama ongelma! Sisusta on niin halvan oloinen, että ei kehtaa tuttuja ottaa kyytiin :-/
      Saahan tuosta paljon autoa kohtalaisella rahalla, jos tuo sisusta ei häiritse.

      • harmma-alue

        Ompa sulla typerät arviot autosta: oma 12 v vanha oppelisi parempi sisältä! Voi ressukka sinua kun rahasi eivät riitä uuteen autoon! Hypistele sinä vain vanhaa romuasi äläkä mene uusien autojen kauppaan.

        Muuten Tucsonin sisustus on siisti ja järkevän ergonomisesti tehty. Tämä todetaan myös Moottori-lehden vertailussa, missä Tucson voitti CR-V:n.


      • 4x4

        Olen samaa mieltä tuosta harmaudesta. Suorastaan järjetöntä valita tuollainen tylsä ja aivan suorastaan itseäänruoskivan masokistinen vaaleanharmaa väri kojelautaan ja oviin, penkkeihin jne.

        Olis edes tummanharmaa, mutta kun ei. En sitten tiedä että onko tämä vaaleanharmaa väri Koreassa eniten siedetty väri, vai mistä lienee moinen kuvitelma että se olisi jotenkin onnistunut tms.

        Jos kojelautaa ja istuimia ei saa mustana niin huonosti menee kaupaksi. Istuimetkin voisivat olla napakammat ja ryhdikkäämät.

        Muuten Tucson oli positiivinen yllätys.


      • Finikuler

        Ei kannata hankkia. Ajoin Tucson autoa pidemmällä matkalla ja yllätyin että vasemmalta sivulta tuule kylmää ilmaa. Jotta voisi ajaa tällä autolla täytyy nojata oikealle kyynärnojaan, jotta ajaminen pakkasella olisi siedettävä. Huoltoporukka ei tunnista tai ei halua tunnistamaan eikä osa korjausta. Takuuhuolto maksaa verrattuna paljon:
        15000 - 255,90
        30000 - 280,60
        45000 - 336,30
        60000 - 649,15
        90000 - 937,20
        Se oli ajattu 17 kk:deksi.


    • Finikuler

      Ei kannata hankkia. Ajoin Tucson autoa pidemmällä matkalla ja yllätyin että vasemmalta sivulta tuule kylmää ilmaa. Jotta voisi ajaa tällä autolla täytyy nojata oikealle kyynärnojaan, jotta ajaminen pakkasella olisi siedettävä. Huoltoporukka ei tunnista tai ei halua tunnistamaan eikä osa korjausta. Takuuhuolto maksaa verrattuna paljon:
      15000 - 255,90
      30000 - 280,60
      45000 - 336,30
      60000 - 649,15
      90000 - 937,20
      Se oli ajattu 17 kk:deksi.

    • Finikuler

      Ei kannata hankkia. Ajoin Tucson autoa pidemmällä matkalla ja yllätyin että vasemmalta sivulta tuule kylmää ilmaa. Jotta voisi ajaa tällä autolla täytyy nojata oikealle kyynärnojaan, jotta ajaminen pakkasella olisi siedettävä. Huoltoporukka ei tunnista tai ei halua tunnistamaan eikä osa korjausta. Takuuhuolto maksaa verrattuna paljon:
      15000 - 255,90
      30000 - 280,60
      45000 - 336,30
      60000 - 649,15
      90000 - 937,20
      Se oli ajattu 17 kk:deksi.

      • URPOKO

        autossa kuin autossa... myös eurooppalaisessa? eikös vain.
        Onko áutn vai kuskin vika?


    • !!

      Tulee keväällä...

      • Anonyymi

        Hei
        Voiko kukaan kertoa mitä autossa Hundai Tucson vikana kun ajat eteenpäin lähdössä,esm ylämäki niin nykise kuin kenguru sama myös suoralla tiellä kun painaa kaasua. Mutta kun perutan ei nykise ollenkaan,onkos kellään tietoa tästä viasta olisin iloinen jos jokuu voisi kertoa missä vika.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

      Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      130
      12529
    2. Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan

      Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k
      Maailman menoa
      210
      11652
    3. Marinin tuhojen korjaaminen kestää kahdeksan vuotta

      Nyt on vasta neljännes mennyt ja ensimmäiset korjausliikkeet saatu liikkeelle. Innokkaimmat olivat odottaneet että jo t
      Maailman menoa
      159
      9687
    4. Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta

      Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t
      Maailman menoa
      71
      8970
    5. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

      Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      75
      8766
    6. Se oli Orpo joka rynni Eagle S -alukselle

      Vastoin kaikkia kansainvälisen merenkäynnin sääntöjä. Kunpa olisi ollut purjehtija Harkimo Suomen johdossa silloin. ht
      Maailman menoa
      16
      7515
    7. Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee

      – Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k
      Maailman menoa
      11
      7132
    8. Giorgia Meloni vs Riikka Purra

      Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk
      Maailman menoa
      34
      6384
    9. Demarikultin uhri kertoo

      Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa
      Maailman menoa
      91
      5895
    10. Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?

      Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus
      Maailman menoa
      60
      5360
    Aihe