Törmäsin huijariin netissä :( mitä tehdä?

pettynyt8

Olen valitettavasti törmännyt huijariin Tori.fi:ssä. Maksoin rahat, mutta tuotetta ei tule. Väittää, että on sairas, on sitä, on tätä. Torin support valitti, ovat tietoisia henkilöstä. Aion tehdä rikosilmoituksen.

Kuinka yleistä tällainen on?

Harmittaa, kun se pilasi keräilyunelmani.

11

163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kklkldlkd

      sattuu silloin tällöin. mulle ei ole sattunut, mut en käytä toria.

    • ddlkkldkdlkl

      Tollaset huutajat pitäisi laittaa porttikieltoon , niin ainakin huuto.net tekee.

    • ei tasan mee

      Mulle kävi päinvastoin. Lähetin painavan tuoteen ja maksoin postimaksun, mutta nyt sitä ei meinata lunastaa.

    • Täynnä huijareita!

      Torista on moni varoittanut, koska se on huijareiden suosiossa:

      Aluksi vaaditaan maksu tilille, mutta myytyä tavaraa ei aina ole edes olemassa tai sitä myydään monelle ostajalle. Ilmoitukseen on laitettu silmänlumeeksi myös kauppatavaksi nouto, mutta tavara sijaitsee jossain harvaan asutussa paikassa kuten Lapissa.

      Huijarit tunnistaa viimeistään siitä, että selittävät että postiennakko ei käy... koska pelkäävät muka että pakettia ei lunasteta. Iso summa pitäisi ensin maksaa tilille, sitten tavara luvataan postittaa heti maksun saavuttua.

      Jokainen tajuaa ettei tuntemattomalle myyjälle kannata koskaan maksaa ennen tavaran saamista, jollei ole mitään takuuta edes myyjän henkilöllisyydestä. Sillä vaan ruokkii näitä rikollisia kun tekee huijaustoiminnan mahdolliseksi.

      • llsfkf

        Eikö tori muka tiedä näiden nimiä vai onko ne väärillä nimillä rekistöröityneet?


    • näin täällä

      No kun kato eihän toriin oikeesti tarvii ees laittaa oikeita tietoja, kun taas esim. huutonettiin pitää rekisteröityä ja siellä voi myös erikseen tunnistautua

      • vituttaa vietävästi

        Huijareita on monenlaisia. Itse tulin huijatuksi, kun eräs Helsingistä Santakadulta tilasi painavan paketin, josta lupasi maksaa 40e tilille. Ei kuitenkaan lunastanut eikä maksanut sitä ja saan maksaa postimaksua 2x9e.


      • pettynyt8
        vituttaa vietävästi kirjoitti:

        Huijareita on monenlaisia. Itse tulin huijatuksi, kun eräs Helsingistä Santakadulta tilasi painavan paketin, josta lupasi maksaa 40e tilille. Ei kuitenkaan lunastanut eikä maksanut sitä ja saan maksaa postimaksua 2x9e.

        Kiitos kommenteista. Huijauksia ilmeisesti on jonkun verran. Tässä tapauksessa mulla oli "ostetaan" ilmoitus ja henkilö otti itse yhteyttä minuun. Sellaiseen Tori ei voi ainakaan tällä hetkellä vaikuttaa. Valittivat tapausta. Henkilöstä on aiemminkin tullut valituksia ja sen tyypin omat ilmoitukset on poistettu.

        Aiemmin ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia, Tori on toiminut tosi hyvin.

        Ja nytkin tsekkasin ennen maksamista, että kyseinen nainen löytyi Facebookista, on työpaikka, todella pitkä ystävälista "aitoja ihmisiä" jne. Mutta sitä kautta en ole saanut häntä kiinni.

        Todella outoa touhua, peräti sairasta.


    • nuorikeräilijä

      itse olen myynyt ja ostanut torin kautta rahoja ja aina on hyvin toiminut kaikki =)

    • Varokaa Toria!!!

      Tori.fi ei nyt ole kovinkaan järkevä paikka ostaa yhtään mitään... täynnä epämääräisiä myyjiä ja huijareita. Tuon tietää lähes jokainen keräilijä, parhaiten ne jotka ovat erehtyneet sieltä ostamaan.

      Toki siellä voi olla joukossa ihan asiallisiakin myyjiä, mutta mistäpäs tunnistat joukosta juuri ne asialliset ja rehelliset myyjät? Aika moni on törmännyt siellä ikäviin yllätyksiin, ja syy on tietenkin huijareita kannustava toiminta-ympäristö.

    • Wernerska

      Olen vähän myynyt ja ostanut Tori. fi:ssä kokeilun vuoksi, huijareita ei ole vielä sattunut kohdalle. Summat kannattaa pitää pienenä, siten välttää huijarit. Kauppaa kannattaa käydä vain tuotteista, jotka myyjä oikesti omistaa, tätä kaupanteossa pitää sitten vain yrittää selvittää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      136
      5778
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3535
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1895
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1730
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1576
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1483
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1378
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1366
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1317
    Aihe