Olen valitettavasti törmännyt huijariin Tori.fi:ssä. Maksoin rahat, mutta tuotetta ei tule. Väittää, että on sairas, on sitä, on tätä. Torin support valitti, ovat tietoisia henkilöstä. Aion tehdä rikosilmoituksen.
Kuinka yleistä tällainen on?
Harmittaa, kun se pilasi keräilyunelmani.
Törmäsin huijariin netissä :( mitä tehdä?
11
178
Vastaukset
- kklkldlkd
sattuu silloin tällöin. mulle ei ole sattunut, mut en käytä toria.
- ddlkkldkdlkl
Tollaset huutajat pitäisi laittaa porttikieltoon , niin ainakin huuto.net tekee.
- ei tasan mee
Mulle kävi päinvastoin. Lähetin painavan tuoteen ja maksoin postimaksun, mutta nyt sitä ei meinata lunastaa.
- Täynnä huijareita!
Torista on moni varoittanut, koska se on huijareiden suosiossa:
Aluksi vaaditaan maksu tilille, mutta myytyä tavaraa ei aina ole edes olemassa tai sitä myydään monelle ostajalle. Ilmoitukseen on laitettu silmänlumeeksi myös kauppatavaksi nouto, mutta tavara sijaitsee jossain harvaan asutussa paikassa kuten Lapissa.
Huijarit tunnistaa viimeistään siitä, että selittävät että postiennakko ei käy... koska pelkäävät muka että pakettia ei lunasteta. Iso summa pitäisi ensin maksaa tilille, sitten tavara luvataan postittaa heti maksun saavuttua.
Jokainen tajuaa ettei tuntemattomalle myyjälle kannata koskaan maksaa ennen tavaran saamista, jollei ole mitään takuuta edes myyjän henkilöllisyydestä. Sillä vaan ruokkii näitä rikollisia kun tekee huijaustoiminnan mahdolliseksi.- llsfkf
Eikö tori muka tiedä näiden nimiä vai onko ne väärillä nimillä rekistöröityneet?
- näin täällä
No kun kato eihän toriin oikeesti tarvii ees laittaa oikeita tietoja, kun taas esim. huutonettiin pitää rekisteröityä ja siellä voi myös erikseen tunnistautua
- vituttaa vietävästi
Huijareita on monenlaisia. Itse tulin huijatuksi, kun eräs Helsingistä Santakadulta tilasi painavan paketin, josta lupasi maksaa 40e tilille. Ei kuitenkaan lunastanut eikä maksanut sitä ja saan maksaa postimaksua 2x9e.
- pettynyt8
vituttaa vietävästi kirjoitti:
Huijareita on monenlaisia. Itse tulin huijatuksi, kun eräs Helsingistä Santakadulta tilasi painavan paketin, josta lupasi maksaa 40e tilille. Ei kuitenkaan lunastanut eikä maksanut sitä ja saan maksaa postimaksua 2x9e.
Kiitos kommenteista. Huijauksia ilmeisesti on jonkun verran. Tässä tapauksessa mulla oli "ostetaan" ilmoitus ja henkilö otti itse yhteyttä minuun. Sellaiseen Tori ei voi ainakaan tällä hetkellä vaikuttaa. Valittivat tapausta. Henkilöstä on aiemminkin tullut valituksia ja sen tyypin omat ilmoitukset on poistettu.
Aiemmin ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia, Tori on toiminut tosi hyvin.
Ja nytkin tsekkasin ennen maksamista, että kyseinen nainen löytyi Facebookista, on työpaikka, todella pitkä ystävälista "aitoja ihmisiä" jne. Mutta sitä kautta en ole saanut häntä kiinni.
Todella outoa touhua, peräti sairasta.
- nuorikeräilijä
itse olen myynyt ja ostanut torin kautta rahoja ja aina on hyvin toiminut kaikki =)
- Varokaa Toria!!!
Tori.fi ei nyt ole kovinkaan järkevä paikka ostaa yhtään mitään... täynnä epämääräisiä myyjiä ja huijareita. Tuon tietää lähes jokainen keräilijä, parhaiten ne jotka ovat erehtyneet sieltä ostamaan.
Toki siellä voi olla joukossa ihan asiallisiakin myyjiä, mutta mistäpäs tunnistat joukosta juuri ne asialliset ja rehelliset myyjät? Aika moni on törmännyt siellä ikäviin yllätyksiin, ja syy on tietenkin huijareita kannustava toiminta-ympäristö. - Wernerska
Olen vähän myynyt ja ostanut Tori. fi:ssä kokeilun vuoksi, huijareita ei ole vielä sattunut kohdalle. Summat kannattaa pitää pienenä, siten välttää huijarit. Kauppaa kannattaa käydä vain tuotteista, jotka myyjä oikesti omistaa, tätä kaupanteossa pitää sitten vain yrittää selvittää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä602007Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661688Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701408Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411367Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2321313Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3391179- 1281155
- 801135
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3171085IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3421082