Ahneudella ei ole rajaa. 8eur Alkon "kyykkyviini" hinnoitellaan ravintoloissa pääsääntöisesti n.50eur.
Mikä ihme siinä on että siitä p..ska viinistäkin pitää ryöstää hirveä hinta! Ei muuten sitä ryöstöhintaa selitä ALV. mihin vetoavat aina.
Lasketaanpa:
hinta alkossa 8eur pistetään 500% katetta = 40eur alv 24% ja hups hinta pompsahti 49 euroon josta alv. osuus siis vain n. 9eur.
Pitäkööt suomalaiset ravintoloitsija tunkkinsa. Haen taas lastin Virosta ja pidän baaria kotona kavereillekin ja tehdään parempaa ruokaa kuin ravintolan kengänpohja pakastepussipöperöt.
Viinin sikahinta ravintolassa
viinipossu,
2
203
Vastaukset
- Älä juo rahaton
Jos ei ole varaa on parempi pysyä pois ravintolasta...näin helppoa se on.
Toki itse en osta 8€ viinejä Alkosta enkä ravintolasta. Ostan yleensä Alkosta noin 10-18€ hintaisia tuotteita, näiden ns ravintolakerroin vaihtelee aika paljon, yleensä noin 2-3. Toki niistä saa pyytää enemmänkin jos haluaa. Yleensä ravintolan katekertoimet ovat tätä luokaa - ei kaikkialla mutta aika monessa paikassa.- hhjjjk
Tuo 8e kin on liikaa. Ranskassa oli 2.50e suomi on kyllä kallis maa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2182498Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka32099Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3171847- 951605
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois831485Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001230- 671170
- 251111
- 481027
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl73996