Haluan nyt päästä tästä XP pelottelusta irti ja haluan ladata koneelleni nyt Windows 7, mutta mistä minä sen lataan ja paljonko se maksaa? Voiko jostakin onnistua sen lataamaan ilmaiseksi? En jaksa enää tätä touhua ja pelkoa siitä että XP on turvallisuusriski pian :(
Miten ja mistä saan Windows 7 ladattua XP:n tilalle?
62
4662
Vastaukset
Täällä ei saa neuvoa laittomia hommia.
Windows 7 voi ladata ilmaiseksi ja laillisesti täältä: http://www.w7forums.com/threads/official-windows-7-sp1-iso-image-downloads.12325/
Ota huomioon että se on muistaakseni 30-päivän kokeiluversio jonka jälkeen se pitää aktivoida. ( Ja siihen tarvitaan lisenssikoodi).- 320
Hei, miten Home Premiumin saa suomen kielellä?
320 kirjoitti:
Hei, miten Home Premiumin saa suomen kielellä?
Lataamalla tuolta Pro suomenkielinen versio ja: http://neko.kapsi.fi/ohje/Windows_7-vinkit/ei_cfg_removal_utility.html
- 320
vapunen kirjoitti:
Lataamalla tuolta Pro suomenkielinen versio ja: http://neko.kapsi.fi/ohje/Windows_7-vinkit/ei_cfg_removal_utility.html
Ahaa, kiitos. Mutta tuo ku klikkaan ylemmäsrä linkistä Windows Home Premiun x64 niin tulee tällainen. Onhan tuo x64 siis 64bittinen?
http://microsofthup.com/hupus/error404.html - 320
320 kirjoitti:
Ahaa, kiitos. Mutta tuo ku klikkaan ylemmäsrä linkistä Windows Home Premiun x64 niin tulee tällainen. Onhan tuo x64 siis 64bittinen?
http://microsofthup.com/hupus/error404.htmlNiin ja vielä lisäkysymys, jos teen omalla läppärilläni ISO-levykuvan ja lainaan sitä kaverille jolla on aito lisenssi niin näkyvätkö minun kaikki omat tiedostoni sillä levyllä?
320 kirjoitti:
Niin ja vielä lisäkysymys, jos teen omalla läppärilläni ISO-levykuvan ja lainaan sitä kaverille jolla on aito lisenssi niin näkyvätkö minun kaikki omat tiedostoni sillä levyllä?
On 64-bit ja tuo linkki ei näemmä tällähetkellä toimi.
Tässä on toimiva: http://techverse.net/download-windows-7-iso-x86-x64-microsofts-official-servers/
Levyllä näkyy ne mitä sinne on poltettu.vapunen kirjoitti:
On 64-bit ja tuo linkki ei näemmä tällähetkellä toimi.
Tässä on toimiva: http://techverse.net/download-windows-7-iso-x86-x64-microsofts-official-servers/
Levyllä näkyy ne mitä sinne on poltettu.Eli tuolta lataat non sp1 version koska muut eivät toimi. ( SP1 pitää asentaa asennuksen jälkeen).
- 320
vapunen kirjoitti:
Eli tuolta lataat non sp1 version koska muut eivät toimi. ( SP1 pitää asentaa asennuksen jälkeen).
Kiitos taas, huomasin myös ettei toiminut se versio joka sisältää SP1.
Kokeilen vielä sitä omaa näköistiedostoa mutta mistä sen sitten tietää menevätkö kaikki omat tiedostoni myös sinne? Siksi mieluummin tekisin tuollaisen asennusmedian. 320 kirjoitti:
Kiitos taas, huomasin myös ettei toiminut se versio joka sisältää SP1.
Kokeilen vielä sitä omaa näköistiedostoa mutta mistä sen sitten tietää menevätkö kaikki omat tiedostoni myös sinne? Siksi mieluummin tekisin tuollaisen asennusmedian.Ei ne mene sinne. Omat tiedostot pitää varmuuskopioida jonnekin muualle asennuksen ajaksi.
- 320
vapunen kirjoitti:
No höh, muuten hyvä mutta en osaa laittaa tuota helpoksi mainittua Ei.cfg Removal Utility - lisäystä?
- joko kohta puoliin
vapunen kirjoitti:
Eli tuolta lataat non sp1 version koska muut eivät toimi. ( SP1 pitää asentaa asennuksen jälkeen).
milloin tulee sp2 windows 7 versiolle?
joko kohta puoliin kirjoitti:
milloin tulee sp2 windows 7 versiolle?
Ei tule välttämättä koskaan. http://www.theregister.co.uk/2012/10/24/no_windows_7_sp2/
320 kirjoitti:
No höh, muuten hyvä mutta en osaa laittaa tuota helpoksi mainittua Ei.cfg Removal Utility - lisäystä?
Yrititkö tehdä tuon ohjeen mukaan?
- 320
vapunen kirjoitti:
Yrititkö tehdä tuon ohjeen mukaan?
Kyllä yritin , mokasin ensin siinä että poltin dvd:lle ennen Removalin asennusta mutta DVD on RW, sen voin tyhjentää. mutta en älyä miten tuo Removal tökätään ISO:on. Koneellani on Windows 7 Home Premium x64 RTM English lataukset kansiossa.
320 kirjoitti:
Kyllä yritin , mokasin ensin siinä että poltin dvd:lle ennen Removalin asennusta mutta DVD on RW, sen voin tyhjentää. mutta en älyä miten tuo Removal tökätään ISO:on. Koneellani on Windows 7 Home Premium x64 RTM English lataukset kansiossa.
Itse tein tuon ohjeen mukaan ja hyvin onnistui. Eli iso tiedostoa ei tarvitse purkaa vaan tuolla ohjelmalla tehdään kaikki tarvittavat hommat.
- Demo on demo
320 kirjoitti:
Mihin sinä jotain removaleja tarvit?
Demo on demo kirjoitti:
Mihin sinä jotain removaleja tarvit?
En vielä mihinkään. Tuon avulla voi tehdä yhden Windows 7 asennuslevyn, joka sisältää melkein kaikki 7 versiot. ( Voi valita että minkä niistä asentaa)
- vistalizator
320 kirjoitti:
Niin ja vielä lisäkysymys, jos teen omalla läppärilläni ISO-levykuvan ja lainaan sitä kaverille jolla on aito lisenssi niin näkyvätkö minun kaikki omat tiedostoni sillä levyllä?
voit käyttää myös vistalizator ohjelmaa
http://www.froggie.sk/
ja oikealta valikosta voit valita minkä kielen kielipaketin haluat ladata. vistalizator kirjoitti:
voit käyttää myös vistalizator ohjelmaa
http://www.froggie.sk/
ja oikealta valikosta voit valita minkä kielen kielipaketin haluat ladata.Mutta sekään ei aina toimi. On kokemuksia.
- Mojvikvlljv
Miten se lisenssi sitte tehää. Pitääkö se maksaa ja mistä sen koodin saa?
Mojvikvlljv kirjoitti:
Miten se lisenssi sitte tehää. Pitääkö se maksaa ja mistä sen koodin saa?
http://www.jimms.fi/fi/Product/List/000-09R/ohjelmistot-ja-pelit--oem-ohjelmistot--oem-kayttojarjestelmat?ob=6&fq=7
Tuolta saa. Verkkokaupasta myös. Ja varmasti joitakin muistakin IT-kaupoista. Home-version löytämisen kanssa voi olla nykyään jo aika vaikeaa, joten kalliimpi Pro-versio voi olla ainoa mahdollisuus. Retail-versioita ei myöskään enää saa, on vain noita laitekohtaisia lisenssejä. Et siis voi asentaa sitä Windowsia laillisesti muualle kuin siihen koneeseen mihin sen ensimmäisenä lykkäsit.
Kyllä tuo voi hintansa arvoinen olla, vaikka meneekin vanhaksi 4v päästä, jos on sellaisia ohjelmia mitä on pakko käyttää ja ne eivät toimi uudemmissa. Mutta kannattaa ihan tosissaan harkita uudempaa Windowsia ja laitteiden/ohjelmistojen uusimista niiltä osin kuin on tarpeellista.
- Kyselijä
Mistä minä saan sen koodin sitten?
- Kyselijä
Enhän minä tarkoita laittomuuksia, tarkoitan vain että mistä ja kuinka ei ainakaan sitä voisi laillisesti hankkia, siihen kun saisin ohjeita ettei vaan tulisi tehtyä laittomuuksia ;)
- apu lähellä
Kyselijä kirjoitti:
Enhän minä tarkoita laittomuuksia, tarkoitan vain että mistä ja kuinka ei ainakaan sitä voisi laillisesti hankkia, siihen kun saisin ohjeita ettei vaan tulisi tehtyä laittomuuksia ;)
Jos haluat sen laittomasti aktivoida niin googleta englanniksi aiheesta tai vaikka suomeksikin. Tietoa löytyy kyllä.
apu lähellä kirjoitti:
Jos haluat sen laittomasti aktivoida niin googleta englanniksi aiheesta tai vaikka suomeksikin. Tietoa löytyy kyllä.
Ja kaikki tieto on väärää tietoa, kun kehoittavat lataamaan jotain troijalaisia jotka hoitaa aktivoinnin mutta jää sitten se kone saastutetuksi.
Ei siis mitään järkeä.- kuseeksmyynti
M-Kar kirjoitti:
Ja kaikki tieto on väärää tietoa, kun kehoittavat lataamaan jotain troijalaisia jotka hoitaa aktivoinnin mutta jää sitten se kone saastutetuksi.
Ei siis mitään järkeä.Höpö höpö! Puhut vastoin parempaa tietoasi.
- kauppa ei käy?
M-Kar kirjoitti:
Ei siis mitään järkeä.Mitään troijalaisia ei tietenkään ladata ja se "aktivointiohjelmisto" ei muuta itse käyttöjärjestelmää mitenkään.
Niitä on myös sellaisia jotka muuttaa mutta ei kannata käyttää sellaisia.
huom. M-Kar on kertonut myyvänsä itse näitä joten jutut on sitä luokkaa. kauppa ei käy? kirjoitti:
Mitään troijalaisia ei tietenkään ladata ja se "aktivointiohjelmisto" ei muuta itse käyttöjärjestelmää mitenkään.
Niitä on myös sellaisia jotka muuttaa mutta ei kannata käyttää sellaisia.
huom. M-Kar on kertonut myyvänsä itse näitä joten jutut on sitä luokkaa."Mitään troijalaisia ei tietenkään ladata ja se "aktivointiohjelmisto" ei muuta itse käyttöjärjestelmää mitenkään."
No kaikenlaiset aktivointiohjelmistot ovat troijalaisia.
Voin muuten helposti todistaa, että se aktivointiohjelmisto muuttaa käyttöjärjestelmää. Näistä ei mikään toimi tavallisella käyttäjätilillä kun UAC asetukset pistää tappiin vaan kaikki haluaisi järjestelmänvalvojan oikeuksia.
Silloin kun ohjelma ei toimi ilman järjestelmänvalvojan oikeuksia, se muuttaa jotain käyttöjärjestelmästä. Enemmän tai vähemmän, mutta sitä ei voi mitenkään tietää koska järjestelmänvalvoja kontrolloi kaikkea, myös sitä mitä järjestelmästä voidaan havaita.
Jos joku löytää toimivan aktivointiohjelmiston mikä ei missään tilanteessa tarvitse järjestelmänvalvojan oikeuksia, saa ilmoittaa minulle. Olen erittäin kiinnostunut!- kauppa ei käy?
M-Kar kirjoitti:
"Mitään troijalaisia ei tietenkään ladata ja se "aktivointiohjelmisto" ei muuta itse käyttöjärjestelmää mitenkään."
No kaikenlaiset aktivointiohjelmistot ovat troijalaisia.
Voin muuten helposti todistaa, että se aktivointiohjelmisto muuttaa käyttöjärjestelmää. Näistä ei mikään toimi tavallisella käyttäjätilillä kun UAC asetukset pistää tappiin vaan kaikki haluaisi järjestelmänvalvojan oikeuksia.
Silloin kun ohjelma ei toimi ilman järjestelmänvalvojan oikeuksia, se muuttaa jotain käyttöjärjestelmästä. Enemmän tai vähemmän, mutta sitä ei voi mitenkään tietää koska järjestelmänvalvoja kontrolloi kaikkea, myös sitä mitä järjestelmästä voidaan havaita.
Jos joku löytää toimivan aktivointiohjelmiston mikä ei missään tilanteessa tarvitse järjestelmänvalvojan oikeuksia, saa ilmoittaa minulle. Olen erittäin kiinnostunut!Olkoon mitä troijalaisia vaan mutta ei ne mitään pahaa tee, saattaa vain windwosin aktivoiduksi. Tottakai tarvitsee järjestelmänvalvojan oikeudet jos tehdään se temppu mikä siinä nyt tehdään.
Eihän siitä mitään tulisi että normaalikäyttäjät pystyisivät kyseisiä toimintoja tekemään vaikka itse WIndowsiin ei kosketakaan. Silloin voisi vahingollinen käyttäjä uittaa viruksia, rootkittejä ym. sisään erittäin helposti. kauppa ei käy? kirjoitti:
Olkoon mitä troijalaisia vaan mutta ei ne mitään pahaa tee, saattaa vain windwosin aktivoiduksi. Tottakai tarvitsee järjestelmänvalvojan oikeudet jos tehdään se temppu mikä siinä nyt tehdään.
Eihän siitä mitään tulisi että normaalikäyttäjät pystyisivät kyseisiä toimintoja tekemään vaikka itse WIndowsiin ei kosketakaan. Silloin voisi vahingollinen käyttäjä uittaa viruksia, rootkittejä ym. sisään erittäin helposti."Olkoon mitä troijalaisia vaan mutta ei ne mitään pahaa tee"
Mitä nyt voi vaikka ryövätä pankkitilin tyhjäksi.
"Tottakai tarvitsee järjestelmänvalvojan oikeudet jos tehdään se temppu mikä siinä nyt tehdään"
Eli mistä tiedät turvallisuuden? Lähtökohtaisesti MINKÄÄN ohjelman ei anneta toimia järjestelmän valvojan oikeuksin ellei tiedetä täysin tarkkaan mitä ohjelma tekee ja kuka ohjelman on tehnyt. Eli pitäisi olla jäljitettävissä se tekijä, esim. soittamalla sille tekijälle tai ohjelma pitäisi olla allekirjoitettu niin, että tekijä voidaan todentaa.
Jos tälläistä ei ole, ohjelma on käytännössä haittaohjelma.- kauppa ei käy?
M-Kar kirjoitti:
"Olkoon mitä troijalaisia vaan mutta ei ne mitään pahaa tee"
Mitä nyt voi vaikka ryövätä pankkitilin tyhjäksi.
"Tottakai tarvitsee järjestelmänvalvojan oikeudet jos tehdään se temppu mikä siinä nyt tehdään"
Eli mistä tiedät turvallisuuden? Lähtökohtaisesti MINKÄÄN ohjelman ei anneta toimia järjestelmän valvojan oikeuksin ellei tiedetä täysin tarkkaan mitä ohjelma tekee ja kuka ohjelman on tehnyt. Eli pitäisi olla jäljitettävissä se tekijä, esim. soittamalla sille tekijälle tai ohjelma pitäisi olla allekirjoitettu niin, että tekijä voidaan todentaa.
Jos tälläistä ei ole, ohjelma on käytännössä haittaohjelma.No pystytkö sitten näyttämään että jokin näistä "aktivointiohjelmistoista" olisi todistetusti saastuttanut koneen tai ryövännyt pankkitilin tyhjäksi tai vastaavaa?
Onko jotain näyttöä siitä että ne ei olisi turvallisia? Ja hei, kuka oikeasti soittelee mihinkään ohjelmien tekijöille että uskaltaako asentaa vai olisiko sittenkin haittaohjelma?
Ymmärrätkö ettei internetin maailmassa pysty mitenkään pysymään salassa, että jokin "ohjelmisto" sisältäisi jotain viruksia tai vastaavaa? Kyllä se tulee varmasti ilmi, nämä windowsin "aktivointiohjelmistotkin" ovat olleet jo niin pitkään käytössä että ne varmasti ovat turvallisia. kauppa ei käy? kirjoitti:
No pystytkö sitten näyttämään että jokin näistä "aktivointiohjelmistoista" olisi todistetusti saastuttanut koneen tai ryövännyt pankkitilin tyhjäksi tai vastaavaa?
Onko jotain näyttöä siitä että ne ei olisi turvallisia? Ja hei, kuka oikeasti soittelee mihinkään ohjelmien tekijöille että uskaltaako asentaa vai olisiko sittenkin haittaohjelma?
Ymmärrätkö ettei internetin maailmassa pysty mitenkään pysymään salassa, että jokin "ohjelmisto" sisältäisi jotain viruksia tai vastaavaa? Kyllä se tulee varmasti ilmi, nämä windowsin "aktivointiohjelmistotkin" ovat olleet jo niin pitkään käytössä että ne varmasti ovat turvallisia."No pystytkö sitten näyttämään että jokin näistä "aktivointiohjelmistoista" olisi todistetusti saastuttanut koneen tai ryövännyt pankkitilin tyhjäksi tai vastaavaa? "
Johan ne virustutkatkin välillä tajuavat että kone on korkattu, mutta huolella tehdyllä korkkauksella virustutkat ei tietysti tajua mitään siitä haitakkeesta.
"Ja hei, kuka oikeasti soittelee mihinkään ohjelmien tekijöille että uskaltaako asentaa vai olisiko sittenkin haittaohjelma?"
Niin epämääräisiä ohjelmia ei normaalisti asenneta ikinä. Ohjelmat on joko tunnettujen yritysten tekemiä ja allekirjoitettuja, ostettu kaupasta, open sourcea tai sitten firman tietohallinto on hoitanut ne tai ne tehdään itse. Mitään epämääräisiä .exe tiedostoja joiden alkuperästä ei ole mitään tietoa, ei ikinä tietystikään ajeta.
"Ymmärrätkö ettei internetin maailmassa pysty mitenkään pysymään salassa, että jokin "ohjelmisto" sisältäisi jotain viruksia tai vastaavaa?"
Tottakai pystyy. Sitähän tehdään kaiken aikaa. Sitten jos ohjelman lähdekoodit on näkyvillä, se haittakoodi yleensä löytyy nopeasti.
"Kyllä se tulee varmasti ilmi, nämä windowsin "aktivointiohjelmistotkin" ovat olleet jo niin pitkään käytössä että ne varmasti ovat turvallisia."
Olen asentanut ja korjannut tuhansia koneita työkseni. Miksi niissä kaikissa joissa on käytetty aktivointiohjelmistoja, on löytynyt haittaohjelmia? Nämä ei ole ollut tähänkään mennessä ikinä turvallisia ja ikinä ei ole mistään lähdekoodeja saatavilla että voisi edes tarkistaa turvallisuutta.
Syy on tietysti hyvin selvä: Kas kun ne aktivointiohjelmistot ovat kaikki rikollisten tekemiä ja niiden tarkoitus on saada se kone korkattua.
Oletko tosissasi niin h3lvetin TYHMÄ, että kuvittelet jonkun ostavan muutaman Windows 7 kopion eri valmistuseristä, käyttää järkyttävän paljon aikaa selvittääkseen sen aktivoinnin todennusmenetelmän ja tekee ohjelman ILMAISEKSI että joku muu saa waretettua Windowsin? Mitä se aktivointiohjelman tekijä HYÖTYY siitä?
No todellisuudessa tottakai hyötyy kun sinne laitetaan kylkiäisiksi troijalainen ja pöljät sitten ihan itse saastuttaa koneensa. Jos aktivointiohjelman tekijä tekisi "hyväntekeväisyyttä" tai haluaisi auttaa ihmisiä Windowsin laittomassa kopioinnissa, se tietysti jakaisi sen ohjelman lähdekoodit. Selitäs sitten se miksi missään ei ole lähdekoodeja näihin aktivointiohjelmiin?- kauppa ei käy?
M-Kar kirjoitti:
"No pystytkö sitten näyttämään että jokin näistä "aktivointiohjelmistoista" olisi todistetusti saastuttanut koneen tai ryövännyt pankkitilin tyhjäksi tai vastaavaa? "
Johan ne virustutkatkin välillä tajuavat että kone on korkattu, mutta huolella tehdyllä korkkauksella virustutkat ei tietysti tajua mitään siitä haitakkeesta.
"Ja hei, kuka oikeasti soittelee mihinkään ohjelmien tekijöille että uskaltaako asentaa vai olisiko sittenkin haittaohjelma?"
Niin epämääräisiä ohjelmia ei normaalisti asenneta ikinä. Ohjelmat on joko tunnettujen yritysten tekemiä ja allekirjoitettuja, ostettu kaupasta, open sourcea tai sitten firman tietohallinto on hoitanut ne tai ne tehdään itse. Mitään epämääräisiä .exe tiedostoja joiden alkuperästä ei ole mitään tietoa, ei ikinä tietystikään ajeta.
"Ymmärrätkö ettei internetin maailmassa pysty mitenkään pysymään salassa, että jokin "ohjelmisto" sisältäisi jotain viruksia tai vastaavaa?"
Tottakai pystyy. Sitähän tehdään kaiken aikaa. Sitten jos ohjelman lähdekoodit on näkyvillä, se haittakoodi yleensä löytyy nopeasti.
"Kyllä se tulee varmasti ilmi, nämä windowsin "aktivointiohjelmistotkin" ovat olleet jo niin pitkään käytössä että ne varmasti ovat turvallisia."
Olen asentanut ja korjannut tuhansia koneita työkseni. Miksi niissä kaikissa joissa on käytetty aktivointiohjelmistoja, on löytynyt haittaohjelmia? Nämä ei ole ollut tähänkään mennessä ikinä turvallisia ja ikinä ei ole mistään lähdekoodeja saatavilla että voisi edes tarkistaa turvallisuutta.
Syy on tietysti hyvin selvä: Kas kun ne aktivointiohjelmistot ovat kaikki rikollisten tekemiä ja niiden tarkoitus on saada se kone korkattua.
Oletko tosissasi niin h3lvetin TYHMÄ, että kuvittelet jonkun ostavan muutaman Windows 7 kopion eri valmistuseristä, käyttää järkyttävän paljon aikaa selvittääkseen sen aktivoinnin todennusmenetelmän ja tekee ohjelman ILMAISEKSI että joku muu saa waretettua Windowsin? Mitä se aktivointiohjelman tekijä HYÖTYY siitä?
No todellisuudessa tottakai hyötyy kun sinne laitetaan kylkiäisiksi troijalainen ja pöljät sitten ihan itse saastuttaa koneensa. Jos aktivointiohjelman tekijä tekisi "hyväntekeväisyyttä" tai haluaisi auttaa ihmisiä Windowsin laittomassa kopioinnissa, se tietysti jakaisi sen ohjelman lähdekoodit. Selitäs sitten se miksi missään ei ole lähdekoodeja näihin aktivointiohjelmiin?Virustorjunnat varoittaa näistä aktivointiohjelmistoista lähinnä potentially unwanted programeina, eli ohjelmistoina mitä ei ehkä haluaisi järjestelmässä olevan. Osa ei varoita lainkaan.
Varsinaisia haittoja ne ei ole. Tai siis näitä aktivointiohjelmistoja lienee aika runsaasti liikenteessä, niitä ei kannata laput silmillä latailla vaan yrittää katsoa yleisin hyväksi todettu versio, kyllä siellä haitallisiakin lienee joukossa.
Eli voitko sinä näyttää että ne haittaohjelmat olisivat tulleet nimenomaan aktivointiohjelmistosta? Ja tarkistitko mitä aktivointiohjelmistoa oli käytetty koska niitä on monia erilaisia.
Ja oliko ainoa netistä ladattu asia se pelkkä aktivointiohjelmisto vai ehkä koko windows ladattu jonain "pre-cracked" versiona?
Haittaohjelmia voi tulla ihan samalla tavalla vaikka olisi täysin laillisesti aktivoitu Windows. - Vajaasaaa
kauppa ei käy? kirjoitti:
Virustorjunnat varoittaa näistä aktivointiohjelmistoista lähinnä potentially unwanted programeina, eli ohjelmistoina mitä ei ehkä haluaisi järjestelmässä olevan. Osa ei varoita lainkaan.
Varsinaisia haittoja ne ei ole. Tai siis näitä aktivointiohjelmistoja lienee aika runsaasti liikenteessä, niitä ei kannata laput silmillä latailla vaan yrittää katsoa yleisin hyväksi todettu versio, kyllä siellä haitallisiakin lienee joukossa.
Eli voitko sinä näyttää että ne haittaohjelmat olisivat tulleet nimenomaan aktivointiohjelmistosta? Ja tarkistitko mitä aktivointiohjelmistoa oli käytetty koska niitä on monia erilaisia.
Ja oliko ainoa netistä ladattu asia se pelkkä aktivointiohjelmisto vai ehkä koko windows ladattu jonain "pre-cracked" versiona?
Haittaohjelmia voi tulla ihan samalla tavalla vaikka olisi täysin laillisesti aktivoitu Windows.Jos ohjelmista pitää maksaa niin niiden on poistettava kaikki skeida, ja miksi kukaan on edes niin vajaa että tekee sellaisia haittaohjelmia?
Virustorjunnat varoittaa näistä aktivointiohjelmistoista lähinnä potentially unwanted programeina, eli ohjelmistoina mitä ei ehkä haluaisi järjestelmässä olevan. Osa ei varoita lainkaan.
Haittaohjelmia voi tulla ihan samalla tavalla vaikka olisi täysin laillisesti aktivoitu Windows."Virustorjunnat varoittaa näistä aktivointiohjelmistoista lähinnä potentially unwanted programeina, eli ohjelmistoina mitä ei ehkä haluaisi järjestelmässä olevan. Osa ei varoita lainkaan."
Osa tunnistaa haittaohjelmiksi. osa taas ei tunnista mitään ja koko aktivointityökalu ei tee mitään muuta kuin avaa takaportin. Koneelle voi sitten ajaa sen varsinaisen haittaohjelman esim. kuukauden kuluttua.
"Eli voitko sinä näyttää että ne haittaohjelmat olisivat tulleet nimenomaan aktivointiohjelmistosta?"
On itse kokeiltu ja sillä tavalla jopa. että tasan ainoa ohjelma mitä koneeseen on Windowsin lisäksi laitettu on se aktivointiviritys. Jännä juttu kun jostain ilmestynyt haittaohjelmia?
"Haittaohjelmia voi tulla ihan samalla tavalla vaikka olisi täysin laillisesti aktivoitu Windows."
Normaalisti ylläpidettýyn Windowsiin ei käytännössä tule ikinä haittaohjelmia. Haittaohjelmat tulee käytännössä aina niin, että ne on joko itse asennettu tai sitten on jätetty turvapäivitykset tekemättä.
Jos sitten käytetään epämääräistä aktivointiviritystä niin virhe tehdään heti alkumetreillä ja kone käytännössä rikollisten hallinnassa.Vajaasaaa kirjoitti:
Jos ohjelmista pitää maksaa niin niiden on poistettava kaikki skeida, ja miksi kukaan on edes niin vajaa että tekee sellaisia haittaohjelmia?
"Jos ohjelmista pitää maksaa niin niiden on poistettava kaikki skeida"
Mikä skeida?
"ja miksi kukaan on edes niin vajaa että tekee sellaisia haittaohjelmia?"
Se on ihan normaalia bisnestä, että tehdään sellaisia ladattavaksi hölmöläisille. Ne korkatut koneet on bisnestä jota rikolliset tekevät.kauppa ei käy? kirjoitti:
Haittaohjelmia voi tulla ihan samalla tavalla vaikka olisi täysin laillisesti aktivoitu Windows."Ja oliko ainoa netistä ladattu asia se pelkkä aktivointiohjelmisto vai ehkä koko windows ladattu jonain "pre-cracked" versiona?"
On kokeiltu pelkällä aktivointiohjelmistolla. Takaportit aukee.- kauppa ei käy?
M-Kar kirjoitti:
"Ja oliko ainoa netistä ladattu asia se pelkkä aktivointiohjelmisto vai ehkä koko windows ladattu jonain "pre-cracked" versiona?"
On kokeiltu pelkällä aktivointiohjelmistolla. Takaportit aukee.No mikä aktivointiohjelmisto oli kyseessä ja miten totesit takaporttien "aukeavan"? Minkälaisia haittaohjelmia ilmestyi, koska itse en ole huomannut mitään.
No mikä aktivointiohjelmisto oli kyseessä ja miten totesit takaporttien "aukeavan"? Minkälaisia haittaohjelmia ilmestyi, koska itse en ole huomannut mitään.
RemoveWAT esimerkiksi. Haittaohjelma ajettiin sitten viiveellä kun oli takaportti oli aukaistu ja virustutka hälytti viiveellä. Enpä muista mikä haitake.
- kauppa ei käy?
M-Kar kirjoitti:
RemoveWAT esimerkiksi. Haittaohjelma ajettiin sitten viiveellä kun oli takaportti oli aukaistu ja virustutka hälytti viiveellä. Enpä muista mikä haitake.
Tämä on juuri se aktivointiohjelmisto mitä ei kannata käyttää. Virustutka hälyttää siitä itse removewatin asennustiedostostakin jos se on sisällytetty windows-asennukseen.
Löytyy parempia kuin removewat, se on epäilyttävä ja huono tapa aktivoida Windows. kauppa ei käy? kirjoitti:
Tämä on juuri se aktivointiohjelmisto mitä ei kannata käyttää. Virustutka hälyttää siitä itse removewatin asennustiedostostakin jos se on sisällytetty windows-asennukseen.
Löytyy parempia kuin removewat, se on epäilyttävä ja huono tapa aktivoida Windows.Kaikki ne on epäilyttäviä ja huonoja tapoja.
Ainoa toimiva ja luotettava tapa aktivoida Windows on syöttää se lisenssikoodi mikä siinä asennusmediassa tai koneen kyljessä sattuu olemaan. Ei ole mitään temppuiluja ja haittaohjelmia sitten.
Se pitää ostaa. Maksaa noin 100 euroa. http://hintavertailu.muropaketti.com/11624/microsoft-oem-windows-7-home-premium-32-bit-sp1-fin
- hmm...
Selvitä ensin, täyttääkö koneesi seiskan järjestelmävaatimukset. Seiska voi olla varsin raskas, jos on alle 2 Gt muistia.
Sitten täytyy päättää ottaako 32 vai 64 bittisen version. 64-bit vaatii noin 2 Gt muistia mutta 32-bit toimii noin 1 Gt muistilla.
- swappaa swappaa
no ei kyllä riitä 1gt kuin hädintuskin XP:lle ja siihenkään ei jos enemmän ohjelmia auki samaan aikaan. W7 tarvitsee vähintään sen 2gt 32-bit versio, mielelläään 3gt mutta kahdella pärjää jos ei muistisyöppöjä ohjelmistoja käytä.
- Kasi rulaa
Asenna kasi, se on kevyempi kuin seiska.
Mutta monelta osin häviää sille pc käytössä.
- kasi kasi
...ei häviä, ei miltään osin.Seiskassa ei ole mitään mitä kasista uupuu.
kasi kasi kirjoitti:
Näin se on. Sentakia Windows 8 ei ole suosittu mm yrityksissä.
- |-|
kasi kasi kirjoitti:
"...ei häviä, ei miltään osin.Seiskassa ei ole mitään mitä kasista uupuu. "
No se käynnistä-valikko nyt ainakin.....se jonka puuttumiseen kasi floppasi. Ihmiset nyt vaan haluavat yleensä perinteisen käyttöliittymän tietokoneeseen, ei mitään tabletteihin suunniteltua. |-| kirjoitti:
"...ei häviä, ei miltään osin.Seiskassa ei ole mitään mitä kasista uupuu. "
No se käynnistä-valikko nyt ainakin.....se jonka puuttumiseen kasi floppasi. Ihmiset nyt vaan haluavat yleensä perinteisen käyttöliittymän tietokoneeseen, ei mitään tabletteihin suunniteltua.Senkin toki saa 8 versioon ja 8.1 versiossa tämä jo on mutta sitä käyttöliittymää ei saa pois.
MS olisi pitänyt tehdä 8 versioon tiilikäyttöliittymän poisto mahdollisuus. Näin halukkaat voisivat poistaa sen ja käyttää sitä kuin Windows 7 versiota.
Ei se mikään ilmaisohjelma ole. Varaa nyt ainakin se sata euroa lisenssiin ja asennustyöt lisäksi.
- Niin...
Suhtautuisin varauksella kaikkiin paikkoihin, joissa myydään lisenssejä erikseen. Noin niinkuin 99% kaltaisistasi ostajatapauksista se itse asennusmedia (=BD/DVD/CD) tulee lisenssin mukana; tämä on se oikea keino hankkia käyttöjärjestelmä muille kuin (suur)yrityksille. Eli ostat sen käyttiksen tunnetusta, luotettavasta kaupasta, joka toimittaa sulle asennusmedian. Lisenssiavain tulee samassa pahvipakkauksessa kuin asennusmediakin.
Netistä erikseen ladatut lisenssit ovat warekamaa (elleivät ole wanhoja, ajoittuen jonnekin 90-luvulle eli jollekin Windows 98:lle jne.). Muistaakseni wanhoille Windowseille on jo pääsääntöisesti master keyt julkisessa levityksessä... - random tyyppi
xp koneelle olis tarkoitus asentaa Win 7. harmi vaan kun koneella on kaikenlaista vähemmän tärkeää tiedostoa, pornoa etc. Ei millää viittis ruveta siirtelemään niitä turvaan asennuksen ajaksi... Eikös Windows siirrä koneen kaikki tiedostot .old kansioon uuden käyttiksen asennuksessa?
- Jumprahuittinen
Ööh... Hankit ulkoisen kiintolevyn ja siirrät sinne. Tarvittaessa käytät tarkistussummia (esim. QuickSFV), jotta tiedät, että kopiointi onnistui 100% jos on useampien gigojen edestä tavaraa siirrettävänä.
Ei taida siirtää tässätapauksessa.
- sama random
No kyllä itse asiassa siirsi wanhat filut windows.old nimiseen kansioon. Tämän totesin kun tein ton asennuksen xp to win 7
sama random kirjoitti:
No kyllä itse asiassa siirsi wanhat filut windows.old nimiseen kansioon. Tämän totesin kun tein ton asennuksen xp to win 7
Jos ei alusta levyä niin voi siirtää.
- winukka7
Ota selvää pystyykö tietokoneesi käyttämään Windows 7 -käyttöjärjestelmää.
http://windows.microsoft.com/fi-fi/windows/downloads/upgrade-advisor- Jumprahuittinen
Tällainenkin täysin "epäolennainen" seikka, jonka ois voinut selvittää jo alussa. :)
- SoSimpleeee
Hei. Lataa/asenna winxp english professional, siihen suomenkielipaketti ja unofficial servicepack. Loistavasti toimii viimeisimmät yrityspäivitykset.....
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406993
- 323948
- 453330
- 402939
- 172726
- 372238
- 162196
- 412143
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482077- 402058