Kannattaako mennä? Tuhraantuuko paljon aikaa? Onko työn laatu kelvotonta?
Kuopion opetushammasklinikasta kokemuksia?
31
4978
Vastaukset
- oho hups, pora lipes
En uskaltaisi mennä joidenkin poropeukaloteinien harjoituskappaleeksi, pora lipsahtaa kieleen ja räkänokat vaan nauraa...
- Klinikan opettaja
A) Onko omakohtaista kokemusta tällaisesta "lipsahtelusta" ja sen päälle nauramisesta? Aivan, ei ole.
B) Klinikalla toimivat kandit eivät ole enää teinejä, opintoja on ollut peruskuolun päättymisen jälkeen vähintään 5 vuotta, useimmilla lähempänä 10. Iän voi laskea siitä. - Klinikan opetus
Klinikan opettaja kirjoitti:
A) Onko omakohtaista kokemusta tällaisesta "lipsahtelusta" ja sen päälle nauramisesta? Aivan, ei ole.
B) Klinikalla toimivat kandit eivät ole enää teinejä, opintoja on ollut peruskuolun päättymisen jälkeen vähintään 5 vuotta, useimmilla lähempänä 10. Iän voi laskea siitä.Klinikan opettaja voisi hiukan kertoa tietämättömille kuinka klinikalla opetetaan virheellisestä purennasta ja virheellisistä hammaskontakteista?
A) Voiko niistä olla ao. potilaalle haittaa ja tulla ongelmia?
B) Minkälaisia?
C) Vai naureskellaanko vain, jos joku aiheesta kyselee? - oho, hups pora lipes
Klinikan opettaja kirjoitti:
B) Klinikalla toimivat kandit eivät ole enää teinejä, opintoja on ollut peruskuolun päättymisen jälkeen vähintään 5 vuotta, useimmilla lähempänä 10. Iän voi laskea siitä.a) ei tietenkään kun en ole mennyt poropeukaloteinien koekaniiniksi / harjoittelukappaleeksi.
b) nyt minä vasta en uskallakaan mennä kun ensin on ollut jokin peruskuolo, sen jälkeen vasta on ollut opintoja, siis potilas tapettu ensin harjoituskappaleena ja sitten vasta on otettu opintoja? Tai sitten opetuksen taso on mitä on kun opettajakaan ei osaa kirjoittaa virheetöntä tekstiä edes.
En kyllä hirveästi luota 20-25 vuotiaidenkaan taitoihin tai osaamiseen, kuitenkin ovat vaan älypuhelintaan hiplailleet kun olisi pitänyt kuunnella oppitunnilla. Työharjoittelutkin menneet varmaan vaan älypuhelinta hiplaillessa. - ei pelota
oho, hups pora lipes kirjoitti:
a) ei tietenkään kun en ole mennyt poropeukaloteinien koekaniiniksi / harjoittelukappaleeksi.
b) nyt minä vasta en uskallakaan mennä kun ensin on ollut jokin peruskuolo, sen jälkeen vasta on ollut opintoja, siis potilas tapettu ensin harjoituskappaleena ja sitten vasta on otettu opintoja? Tai sitten opetuksen taso on mitä on kun opettajakaan ei osaa kirjoittaa virheetöntä tekstiä edes.
En kyllä hirveästi luota 20-25 vuotiaidenkaan taitoihin tai osaamiseen, kuitenkin ovat vaan älypuhelintaan hiplailleet kun olisi pitänyt kuunnella oppitunnilla. Työharjoittelutkin menneet varmaan vaan älypuhelinta hiplaillessa.Siinä puhelimen hiplauksessahan se motoriikka vasta kehittyykin. Minä kyllä uskallan mennä, eivät ole mitään poropeukaloita ja opeteltavahan se on jokaisen,joka meinaa tätäkin ammattia joskus harjoittaa. Mieluummin otan näppäräsormisen nuoren kuin horisevan kääkän purukalustoani rassaamaan.
- Ihmisixi
Aikaa tuhraantuu todellakin, saat viettää monta aamupäivää hammaslääkärituolissa mutta saat perusteellisen tarkastuksen.
- osdjgerigjei
Vain työttömillä on aikaa tuollaiseen, työssäkävijät eivät jouda seisottamaan kroppaansa korjaamolla montaa päivää :P
- Bhgyuiii
osdjgerigjei kirjoitti:
Vain työttömillä on aikaa tuollaiseen, työssäkävijät eivät jouda seisottamaan kroppaansa korjaamolla montaa päivää :P
Vain työttömälle joutuvat lääketieteen opiskelijoiden uhreiksi. Muut menevät oikealle lääkärille, on varaa yksityiseen.
- eienääikinä
En suosittele. Keskenkasvuisia kersoja porailemassa ja mokailemassa. Ovat uskomattoman ylimielisiä räkänokkia, ilmeisesti rahvaan pitäisi palvoa polvillaan noita tulevia "lääkäreitä". Tosin vielä pahempia ovat kandit KYS:llä, potilaita nöyryytetään ja käytetään neulatyynyinä. Saattavat yrittää kanyloida vaikka kymmenen kertaa, osumatta kertaakaan suoneen. Potilasta sitten syytetään "yhteistyökyvyttömäksi", kun pyytää oikeaa lääkäriä paikalle.
- Anonyymi
Parasta hammashoitoa mitä ikinä on! Opiskelijat innostuneita ja motivoituneita. "Oikeat " lääkärit seuraavat ja avustavat sekä hyväksyvät työn.
Kandit tekevät itsenäisesti sen mukaan kuin opinnot edistyvät. Ei ole pelkoa kivuista tms. Neuvontaa annetaan ilman eri pyyntöä, kuuluu asiaan. Mikähän törppö kohtasi paljastaa tyhmyytensä? On vieläpä edullista ja maksuaikataulut järjestyy. On ollut ilo olla asiakkaana.!t - Anonyymi
Järkyttävää kirjoittelua tuo moittiminen! Hammasklinikan potilaana en voi muuta kuin kiittää ja kehua sitä työtä. Siellä hävisi koko elämäni vaivannut hammaslääkäripelko; pysyin kärryillä mitä tehdään ja ei tehdä puuduttamatta, jos kipua tuntuu. "Pumpulinpehmeästi" siellä käsiteltiin ja sain tietoa joka vaiheessa ja pyyntöjäni esim. huilaushetkestä kunnioitettiin. Perusteelinen tutkimus ja hieno hoito, suosittelen! ❤️
- tietäjä
Kannattaa ehdottomasti käydä sillä siten opiskelijat saa arvokasta kokemusta oikeiden potilaiden hoitamisesta sen sijaan, että simuloisivat nuita tilanteita esim nukella jne.
Aikaa siellä varmasti kuluu, mutta käsittääkseni tekevät laadukasta työtä, koska heidän tekemisiään valvotaan ja tarkastetaan. Asiakkaita ei siis jätetä "opiskelijoiden armoille".
Onhan se tosi sääli, että sinne on kalliit laitteet ja tilat hankittu, jos ei sitten tuu potilaita kenellä sais harjoitella. - Kokemusta....
Hammaskalustoni laitettiin hyvään kuntoon opetusklinikalla.
Aikaa siinä menee, mutta on edullista ja laadukasta.
Oppilaat eivät tee itsekseen työtä, vaan opettaja valvoo hoitotyön etenemistä ja tarkistaa asiat jokaisen työvaiheen jälkeen.
Ei minulle ainakaan sattunut mitään vahinkoa.
Nuoret opiskelijat ovat hyvin välittömiä verrattuna vanhempiin hammaslääkäreihin, nuorilla on motivaatio oppimiseen tallella. Kun asiakas on tyytyväinen hyvään työhön, niin selkeästi huomaa, että oppilas kokee aitoa onnistumisen iloa.
Pidin siellä käynneistä.- Kuopion kandi
Kiitos, nimim. "Kokemusta". Viestisi lämmitti mieltäni enemmän kuin voit kuvitella.
- jorkkikuopio
suosittelen opiskelijahammashuoltoa läpimästi.näin ikämiehenä on vaan mukavaa kun pääsee nätin kanditytön hoivattavaksi.mikäs siinä maatessa.
- Jgfioll
Ylimielisiä ja nokkavia. Yrittävät salata mokailujensa jäljet potilaalta. Varokaa!
- Eikä....
Kyllä oppilaat varmistivat aina asian opettajalta, jos olivat epävarmoja työvaiheessa.
Eivät olleet ainakaan ylimielisiä, työ oli tiimityöskentelyä opettajan kanssa. Ei sellaisessa voi jäädä mitään "mokaa" piiloon. - fwjiogeriobero
Eikä.... kirjoitti:
Kyllä oppilaat varmistivat aina asian opettajalta, jos olivat epävarmoja työvaiheessa.
Eivät olleet ainakaan ylimielisiä, työ oli tiimityöskentelyä opettajan kanssa. Ei sellaisessa voi jäädä mitään "mokaa" piiloon.oppilaat intiimityöskentelyssä opettajan kanssa, vai semmoista se arvosanojen saalistus on tänä päivänä...
- näin se oli...
Aikoinaan Kuopion hammasklinikka oli paras maamme yliopistojen yksiköistä, tais olla yksi syistä miksi e-suomen suunnasta ko yksikön lopettamista kovasti vaadittiin !! Se kateus nääs...
Kaksi eri jaksoa olin siellä hoidossa, todella hyvä ilmapiiri oli ja hampaat tuli kuntoon oikomisineen kaikkineen.
Ja kyllä kandille kävi lipsaus kohdallani, poran terä ei ollut kunnolla paikoillaan ja sinnehän se nieluuni pääsi putoamaan!!
Siinäpä en reiluun viiteen sekuntiin uskaltanut henkeä vetää ennenkuin kandi terän pelasti !
Eli säikäyksellä selvisin : )- Hammaskeijupas
Opetusklinkalla tehdään perusteellista hoito- ja opetustyötä, ja siellä on uusin kalusto mikä alalla on. Olen käynyt hoitamassa siellä suuni nyt vajaan vuoden ajan ja lopputulos on erinomainen. Koska kyse on opetuksesta, on kaikki vaiheet opettajan hyväksymiä ja seuraamia. Todella tarkkaa työtä, tästä on hyvä jatkaa elämää eteenpäin!
Aikaa siinä menee, sopii esim minulle, joka olen työkyvytön. Kustannukset on samat kuin kunnallisessa, mutta perusteellisuus ja uusin tekniikka ihan eri luokkaa kuin kunnallisen pika-20-minuuttisissa. - toppelius
Hammaskeijupas kirjoitti:
Opetusklinkalla tehdään perusteellista hoito- ja opetustyötä, ja siellä on uusin kalusto mikä alalla on. Olen käynyt hoitamassa siellä suuni nyt vajaan vuoden ajan ja lopputulos on erinomainen. Koska kyse on opetuksesta, on kaikki vaiheet opettajan hyväksymiä ja seuraamia. Todella tarkkaa työtä, tästä on hyvä jatkaa elämää eteenpäin!
Aikaa siinä menee, sopii esim minulle, joka olen työkyvytön. Kustannukset on samat kuin kunnallisessa, mutta perusteellisuus ja uusin tekniikka ihan eri luokkaa kuin kunnallisen pika-20-minuuttisissa.Luokattoman hidasta palvelua ollut aina. mutta kai sitä saa mitä tilaakin
- hohoijakkaa....
Kyllä se kerrotaan heti kättelyssä että hoitoreissuilla menee aikaa joten oma vika jos sinne niin kiireisenä on pitänyt kampeentua ettei sekään ole tajuntaan tarttunut.
- Anonyymi
Helmikuussa piti olla aika hammaskiven poistoon,eipä ole kutsua kuulunut
- Anonyymi
Minä voin suositella. Aikaa menee, kun opettajat tarkastaa jokaisen työvaiheen ja hyvä niin. Itse kävin n. 40v. sitten edellisen klinikan aikaan ja nyt irtosi ensimmäinen paikka, joten työ on laadukasta. Valmiit lääkärit tekee työnsä rahankiilto silmissä, eikä lopputulos ole sen parempi. On sattunut semmoinenkin, että kouluhammaslääkäri, vanhempi rouva huitoi poralla posken hajalle. Nämä nuoret "teinit" on vakaampikätisiä.
- Anonyymi
Annoin kerran opiskelijan yrittää huuhdella korvani, työnsi sen värkin niin syvälle korvaan että teki kipeää, joten oikea hoitaja kutsuttiin paikalle ja hän hoiti homman kivuttomasti.
- Anonyymi
Muilla on kyllä hampaat suussa ei korvassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muilla on kyllä hampaat suussa ei korvassa.
No ee se korva ettäällä oo suusta, tae sinusta nyt en tiijä mikä peikko lienet...
- Anonyymi
Kannattaa mennä, jos ei ole kiire. Siellä se on. Työn laadusta pidetään huolta.
- Anonyymi
Hyvä om
- Anonyymi
Onko opetusklinikalla samat hinnat kuin terveyskeskuksessa?
Ainakin vuosia sitten kuulin että olisi mutta kuulin nyt tuttavalta että olisi edullisempaa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi3593845Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun252527Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos152030Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5011706Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141675Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t491611Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist3011566- 171354
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.631146- 211124