Varkauden autokari

Raumalta

Autokari myy nettivaraosa.com saitilla autonvaraosia ja kun olin ostamassa niin Jori niminen kaveri ilmoitti, että kyseisissä tuotteissa ei ole alvia eli myy ns. Omiin nimiinsä, silti sivuilla mainostaa ja antaa ymmärtää, että autokari myy niitä.
Erikoista kaupankäyntiä teillä siellä Varkaudessa kun ei makseta alveja va onko tämä vaan siellä yleinen tapa myydä ohi verottajan?

14

3205

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liekö tapa

Kerran olen asioinut ko liikkeellä. Ostin vuonna 99 40000mk auton, tuli kaksilla renkailla, mutta vain yhdet vanteet.
      Laitoin lehteen, tai huomasin lehdestä että sopivay vanteet autooni. Kas kummaa, samainen automyyjä möi minulle ko autoon kuuluvat isot aluvanteet kesärenkailla. Ko valssit oli ollut uutena lisävaruste. Enpä silloin pojan koltiaisena sen kummempaa mekkalaa asiasta pitäny.

Sen jälkeen en ole autoliikkeestä (suomesta) ostanut. Yksityisiltä ja saksasta, yms hakemalla.

• Mainosrahotteinen sivust

Eikös tuolla nettivaraosa.comissa ole muitakin mainoksia, joilla tuota sivustoa pyöritetään. Tuskin tuossakaan kaveri myy varaosia autokarin laskuun vai kysyitkö, että hän olisi ko firman hyllystä ne hakenut. Yksityinen on maksanut jo alvin, joten ei sitä kahta kertaa makseta.

• Marginaaliveroa

Linkki verohallinnon sivuilta. Kuinka alv käsittely tapahtuu käytetyissä tavaroissa. Eli käytetystä tavarasta ei ole Alvia vaan marginaalivero.

Autokorjaamon ostaessa marginaaliverolla tai verotta käytettyjä auton varaosia käytettäväksi asiakkaan tilaamassa auton korjaus-, kunnostus- tai asennustyössä, korjaamo saa käsitellä näiden varaosien myynnin marginaaliverotettavana myyntinä. Korjaus-, kunnostus- tai asennustyö laskutetaan asiakkaalta verollisena.

Käytettyjen autojen kauppiaan kunnostaessa verotta hankitun käytetyn auton ja käyttäessä kunnostukseen verotta tai marginaaliverolla ostamiaan käytettyjä varaosia, kauppias voi soveltaa sekä auton että varaosien hankintaan että auton myyntiin marginaaliverotusmenettelyä.

• outoa

Eli autokari laittaa uuden osan ns. käytetyksi niin ei tarvitse maksaa veroja.

• rreeiillu

En usko että näin on,,,tekeevät ihan reilua kauppaa.........

• Terwww

Ei ole uskon asia jos eivät halua maksaa veroja.

• Neljärengasta

Näillä mennään.

• Kaikkeasitäsaalukea

Joutavaa mustamaalauksen yritystä. Olet aloittaja helvetin tyhmä. Siellä voi olla otsikon alla myös yksityisiä myyviä. Itsekin myyn siellä kardaaniakselia ja vanteita etc.

• Anonyymi

nuudelikeitto

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      53
      1936
    2. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      41
      1601
    3. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1405
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      91
      1243
    5. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      167
      1157
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      220
      1110
    7. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      89
      1046
    8. Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..

Mitä sinä minusta haluat?
      Ikävä
      73
      1006
    9. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      21
      986
    10. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      891
    Aihe