Mitä on julkkisten vainoaminen ja mitä on arvostelu?

Suomen laki sanoo näin:

http://lib.eduskunta.fi/Resource.phx/kirjasto/oikeudellinentieto/tietopaketit/vainoaminen.htx

Mm. Johanna Tukiaista ollaan vainottu jo vuosikaudet. Häntä lähestytään mm, treffipyynnoillä pilkkaamismielessä. Hänet houkutellaan erilaisiiin viinan anniskelupaikkoihin viinanvoimalla. Hän saa viinaa ja yleisö toivoo, että viinan vaikutuksen alaisena Johanna tekee jotain typerää, josta voidaan vetää hyvät lööpit paskalehtiin (lue; rahat).

Onko tuo teidän mielestänne reilua? Miksi haluatte nähdä ihmisen alamäkeä ja kärsimystä? Miksi potkitte päähän sellaista, joka jo makaa maassa?

40

234

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin on

Sitä saa mitä tilaa!!

• Omaa aikaa

Johanna Tukiainen astui julkisuuteen väärällä jalalla (Kanerva-kohu) - ja sen jälkeen hän on toimittanut julkisuuden kautta nimenomaan kansakunnan nyrkkeilysäkin ja syntipukin roolia, rooli joka on syvään juurtunut ja luultavasti ei edes enää ole muutettavissa.

Mutta siltikin, rajansa kaikella. Johannalle olisi jopa armollista, jos hänelle ei annettaisi julkisuutta ja hän tajuaisi olla haluamatta sitä. Silloin hän viimeinkin saisi omaa aikaa järjestää asioitaan parempaan kuntoon.

Mutta niin kauan kuin muut syntiset heittävät kiviä tuon kyseisen syntisen päälle (lue: näädät), tilanne pysyy samana.

• psyk.sh.

Tukiainen ilmoittaa ammatikseen tanssia/ esiintyvä taiteilija. Minä olen sairaanhoitaja. Tukiaisen palkan maksaa taiteilijaa katsomaan tullut yleisö, jolla näin ollen on oikeus kertoa mielipiteensä tästä taiteesta. Minä käyn esimieheni kanssa kehityskeskustelut ja tarvittaessa saan palautteen onnistumisesta tai epäonnistumisesta heti. Mihinkään kapakkaan ei yksittäinen henkilö kutsu Tukiaista vaan tämä on paikka missä hänen tasoinen taiteilija voi oman kulttuuri pläjäyksen esittää. Tukiainen on valinnut ammattinsa ja aktiivisesti tuo itseään esiin. Eläminen parrasvalojen varjossa on siis Tukiaisen oma, henkilökohtainen valinta. Minä voin vaihtaa ammattia koska haluan, sama mahdollisuus on Tukiaisella.

• psyk.sh

Ja vielä,...Nykänen oli toilailuillaan valtakunnan pelle nro.1. Sössimiset unohtuu, kun nähdään ihmisen tsempaavan. Ei Matillekkaan annettu sairauslomaa julkisuudesta. Kyllä"luotto toimittaja" väijyi ovella mahdollista repsahdusta. Kaikki me sössitään,joskus (joskus pidemmän aikaa), mutta ei päätä voi samaan seinään hakata lopun ikää.

• Kerrotko vielä, että miten tuo vuodatuksesi tekee oikeutuksen rikoslaissa tarkoitettuun vainoamiseen.

• psyk.sh
        RailiSuominen kirjoitti:

Kerrotko vielä, että miten tuo vuodatuksesi tekee oikeutuksen rikoslaissa tarkoitettuun vainoamiseen.

Millä tavalla minun kirjoitukseni loukkaa sinua lukijana tai Tukiaista taiteilijana? Kaikki mitä täällä olen lukenut on kommentointia artistin itse antamiin kuviin/ lausuntoihin. Oletko koskaan nähnyt kuvaa Katri Helenasta makaamassa perse paljaana, minkä itse laittanut julkisuuteen? Jos olisit niin tuskin sielä vanhan naisen arvokkuutta kehuttaisi,..saattika persettä. Nämä Tukiaista koskevat kirjoitukset ovat S24 sivustolla EI HESARISSA. Ketään ei oikeesti kettuakaan loppujen lopuksi kiinnosta mitä tukiaiselle tapahtuu tai on tapahtumatta. Tämä olisi rentouttavaa viihdettä raskaan työpäivän jälkeen,... jos sinä pitäisit turpasi kiinni ja vaanisit vaikka naapureita.

• järki käteen
        psyk.sh kirjoitti:

Millä tavalla minun kirjoitukseni loukkaa sinua lukijana tai Tukiaista taiteilijana? Kaikki mitä täällä olen lukenut on kommentointia artistin itse antamiin kuviin/ lausuntoihin. Oletko koskaan nähnyt kuvaa Katri Helenasta makaamassa perse paljaana, minkä itse laittanut julkisuuteen? Jos olisit niin tuskin sielä vanhan naisen arvokkuutta kehuttaisi,..saattika persettä. Nämä Tukiaista koskevat kirjoitukset ovat S24 sivustolla EI HESARISSA. Ketään ei oikeesti kettuakaan loppujen lopuksi kiinnosta mitä tukiaiselle tapahtuu tai on tapahtumatta. Tämä olisi rentouttavaa viihdettä raskaan työpäivän jälkeen,... jos sinä pitäisit turpasi kiinni ja vaanisit vaikka naapureita.

Tajuatko pälli, että Johanna ei todellakaan ottanut sitä kuvaa itse ja kuinka olisi voinutkaan?? Jos Katri Helenalla olisi yhtä hirveitä "ystäviä", olisi hänkin varmasti sammunut useampaan kertaan persus paljaana. Mihin niitä vihamiehiä tarvitaan, kun Johannalla on tuollaiset ystävät??

• ÖFPJDPHD
        järki käteen kirjoitti:

Tajuatko pälli, että Johanna ei todellakaan ottanut sitä kuvaa itse ja kuinka olisi voinutkaan?? Jos Katri Helenalla olisi yhtä hirveitä "ystäviä", olisi hänkin varmasti sammunut useampaan kertaan persus paljaana. Mihin niitä vihamiehiä tarvitaan, kun Johannalla on tuollaiset ystävät??

Kato nyt saa.tana Tukiaisen postaukset ennen kun kommentoit IDIOOTTI!

• No huh huh
        psyk.sh kirjoitti:

Ompas hienoa kielenkäyttöä "psyk.sh:lta"....

• syyllinen3

Tuksu ei todellakaan ole tilannut kohtaamansa vihaa teidän vihamielisten kanssaihmisten taholta!! Jokainen tietää, että Tuksulla on onglmansa ja vuosien tuoma kyynisyys ja etenkin Julian kuolema on pahentanut hänen tilaansa. Mutta kukaan, joka tällä palstalla haukkuu Tuksua ei voi olla tuntematta pistoa sydämessään!! Sinä, hyvä lukija, olet osasyyllinen Johannan ahdinkoon!!

• psyk.sh

En minä eikä kukaan muu tämän palstan seuraaja ole millään tasolla, ei edes välillisesti vastuullinen Tukiaisen epäonnistumisesta elämässään. Olen työssäni kohdannut julkisuuden henkilöitä, että "Maija meikäläisiä", jotka ovat elämän uuvuttamia. He hakeutuvat hoitoon. Suomessa se on helppoa ja varattomille ilmaista. Pitäkää huoli omistanne ja antaa viihdetaiteilijoiden viihdyttää niin kauan kun pää kestää ja kysyntää riittää.

• psyk.sh kirjoitti:

En minä eikä kukaan muu tämän palstan seuraaja ole millään tasolla, ei edes välillisesti vastuullinen Tukiaisen epäonnistumisesta elämässään. Olen työssäni kohdannut julkisuuden henkilöitä, että "Maija meikäläisiä", jotka ovat elämän uuvuttamia. He hakeutuvat hoitoon. Suomessa se on helppoa ja varattomille ilmaista. Pitäkää huoli omistanne ja antaa viihdetaiteilijoiden viihdyttää niin kauan kun pää kestää ja kysyntää riittää.

Jos henkilö on saras ja ei ymmärrä omaa tilaansa, niin kyllä silloin pitää tervepäisen ihmisen ymmärtää olla repimättä tällaista henkilöä. Kyllä sun sitten pitäisi tietää jo ammattisikin puolesta, että tällainen sairas henkilö ei osaa välttämäti hakeutua hoitoon. Tällainen ihminen ei yksinkertaisesti ehkä edes ymmärrä olevansa sairas.

Onko mielestäsi oikein, että Johannaan otetaan yhteyttä ja ehdotetaan treffejä? Tämä treffien ehdottoja ilmoittaa jonkun paikan, jonne Johannan pitää saapua. Siellä paikassa on sitten jonkin sortin jengi, joka juottaa päihderiippuvaiselle juomaa ja pyytää siltä kaikenlaista pellejutskaa? Jo vaan on niillä mukavaa, kun Johanna pillerien ja viinan yhteisvaikutuksesta sekoilee.

Onko oikein, että Johannaan otetetaan yhteyttä jonkun henkilön nimissä ja uskotellaan hänelle, että olen se ja se? Kun Johanna lankeaa koukkuun, niin kaikki nauraa ja jutut on nähtävissä netissä.

Onko oikein juottaa päihteiden (erilaiset pillerit, ja ehkä (sanoin ehkä) kovat huumeet ja viina) väärinkäyttäjää siihen tilaan, että se makoilee milloin missäkin asennoissa perse paljaana? Sitten vaan napsimaan kuvia ja rahastamaan sairaan ihmisen alasajolla.

Onko oikein, että Johannan ollessa syytettynä oikeudessa, niin syytettyä tullaan ilkkummaan ja kuvaamaan niin oikeusalin porstuaan, kuin saliinkin? Miksiköhän vahtimestari ja tuomari ei tuollaiseen puuttuneet?

Tuollainen on vainoamista ja pahan tahtomista sairaalle henkilölle. En oikeesti ymmärrä, että kellä todellakin on kanttia tehdä tuollaista.

• hehkulamppu
        RailiSuominen kirjoitti:

Jos henkilö on saras ja ei ymmärrä omaa tilaansa, niin kyllä silloin pitää tervepäisen ihmisen ymmärtää olla repimättä tällaista henkilöä. Kyllä sun sitten pitäisi tietää jo ammattisikin puolesta, että tällainen sairas henkilö ei osaa välttämäti hakeutua hoitoon. Tällainen ihminen ei yksinkertaisesti ehkä edes ymmärrä olevansa sairas.

Onko mielestäsi oikein, että Johannaan otetaan yhteyttä ja ehdotetaan treffejä? Tämä treffien ehdottoja ilmoittaa jonkun paikan, jonne Johannan pitää saapua. Siellä paikassa on sitten jonkin sortin jengi, joka juottaa päihderiippuvaiselle juomaa ja pyytää siltä kaikenlaista pellejutskaa? Jo vaan on niillä mukavaa, kun Johanna pillerien ja viinan yhteisvaikutuksesta sekoilee.

Onko oikein, että Johannaan otetetaan yhteyttä jonkun henkilön nimissä ja uskotellaan hänelle, että olen se ja se? Kun Johanna lankeaa koukkuun, niin kaikki nauraa ja jutut on nähtävissä netissä.

Onko oikein juottaa päihteiden (erilaiset pillerit, ja ehkä (sanoin ehkä) kovat huumeet ja viina) väärinkäyttäjää siihen tilaan, että se makoilee milloin missäkin asennoissa perse paljaana? Sitten vaan napsimaan kuvia ja rahastamaan sairaan ihmisen alasajolla.

Onko oikein, että Johannan ollessa syytettynä oikeudessa, niin syytettyä tullaan ilkkummaan ja kuvaamaan niin oikeusalin porstuaan, kuin saliinkin? Miksiköhän vahtimestari ja tuomari ei tuollaiseen puuttuneet?

Tuollainen on vainoamista ja pahan tahtomista sairaalle henkilölle. En oikeesti ymmärrä, että kellä todellakin on kanttia tehdä tuollaista.

Hyvä kirjoitus, Raili. Tajusin muuten juuri kirjoitustasi lukiessani, että nuo näädät taitavatkin olla niitä mielisairaimpia - ja samalla sairaudentunnottomimpia potilaita. En silti aio heidän toimintaansa hyväksyä, vaikka he sadistisia hulluja ovatkin!!

• yhtä inhottavaa
        RailiSuominen kirjoitti:

Niin sait sinäkin jotain mihin purkaa vihaasi.Pysk sh:n kirjoitus oli maltillinen ja selittelevä ja sinä kävit päälle kuin sonni.
        Samalla lailla sinä täällä purat agressioitasi kuin kaikki muutkin, puet sen vain hurskasteluun.

• pyk.sh
        RailiSuominen kirjoitti:

Ja RAILI,...Tukiainen ei tienaa rahaa, joten on jo senkin takia sosiaalipalveluiden turvassa. Toimeentulotuen varassa elävät mielenterveys potilaat, ohjataan päihde ja mielenterveys hoidon piiriin. Myös työnantajan velvollisuus (7-pv?) ohjata palkoollinen päihdehuoltoon, myöskin heillä on velvollisuus ohjata työterveyteen henkilö, jonka psyyke horjuu. Täällä ei lääkäri, SH, suutari tai työtön voi nti.Tukiaista diagnosoida. Täällä en ole SH. Vaan ihan tavallinen NÄÄTÄ.

• sinä olet inhottava
        yhtä inhottavaa kirjoitti:

Niin sait sinäkin jotain mihin purkaa vihaasi.Pysk sh:n kirjoitus oli maltillinen ja selittelevä ja sinä kävit päälle kuin sonni.
        Samalla lailla sinä täällä purat agressioitasi kuin kaikki muutkin, puet sen vain hurskasteluun.

Mutta huomaatko, että minä ainakin yritän kanavoida väittämäsi "aggressiot" johonkin hyvään ja etenkin heikompien puolustamiseen. Vaikkei tämä nyt välttämättä kauheasti taida auttaa, kun ette vaan suostu ymmärtämään. Miksi vihaa pitää purkaa nimenomaan Johanna Tukiaiseen? Ettekö koskaan käy lenkillä tai tee mitään fyysistä, minkä kautta purkaa paineita? Käyttekö edes töissä, kun paineensietokykynne vaikuttaa niin heikolta?

• pyk.sh kirjoitti:

Ja RAILI,...Tukiainen ei tienaa rahaa, joten on jo senkin takia sosiaalipalveluiden turvassa. Toimeentulotuen varassa elävät mielenterveys potilaat, ohjataan päihde ja mielenterveys hoidon piiriin. Myös työnantajan velvollisuus (7-pv?) ohjata palkoollinen päihdehuoltoon, myöskin heillä on velvollisuus ohjata työterveyteen henkilö, jonka psyyke horjuu. Täällä ei lääkäri, SH, suutari tai työtön voi nti.Tukiaista diagnosoida. Täällä en ole SH. Vaan ihan tavallinen NÄÄTÄ.

Eihän tuo sun vuodatuksesi muuta miksikään sitä, että Johannaa on kohdeltu epäasiallisesti. Rikoslaki on yksiselitteinen ja kieltää vainoamisen olkoon se sitten kohdistettu sairaaseen (törkyaste) tai terveeseen henkilöön.

• psyk.sh.
        RailiSuominen kirjoitti:

Eihän tuo sun vuodatuksesi muuta miksikään sitä, että Johannaa on kohdeltu epäasiallisesti. Rikoslaki on yksiselitteinen ja kieltää vainoamisen olkoon se sitten kohdistettu sairaaseen (törkyaste) tai terveeseen henkilöön.

Raili. Minä en vuodata tai tiiltä mitään. Sinä et vain omaa lukemisen ymmärtämisen taitoa. Kohdellaanko Soininvaaraa julkisesti mm. Eduskunnan kyselytunnilla arvokkaasti, kunnioittaen? Timolle on sielä naurettu. Suorassa tv lähetyksessä. Kuten niin monelle muullekkin. Laita nyt ju.malauta asiat johonkin tärkeysjärjestykseen!! Helpottaisiko sinun tuskaa (mitä tukiais paran) takia podet tieto siitä, että itse dokasin tukiaistakin enemmän ja jouduin antamaan lapset(ja koiran) pois kun en kyennyt niistä huolehtimaan. Vedin kaksin käsin viinaa ja "esiinnyin seksikkäästi" baareissa yli 5 vuotta. Työt hoisin, ettei kulissit kaatuneet. Nyt 7-v kohtuu käyttöä. Lapset ja koira ollut kotona 5-v. Inhottiin kaikki sitä aikaa, mutta päivääkään ei vaihdettaisi pois. Elämä kasvattaa jos niin haluaa. Täällä kaiken maailman parantajat kuvittelee, että Tukiaisen elämä olisi ihanampaa jos mm.minä en kommentoisi kuinka sika se ihminen on,...itselleen, läheisilleen ja vainajalle.

• verensyöksy
        psyk.sh. kirjoitti:

Raili. Minä en vuodata tai tiiltä mitään. Sinä et vain omaa lukemisen ymmärtämisen taitoa. Kohdellaanko Soininvaaraa julkisesti mm. Eduskunnan kyselytunnilla arvokkaasti, kunnioittaen? Timolle on sielä naurettu. Suorassa tv lähetyksessä. Kuten niin monelle muullekkin. Laita nyt ju.malauta asiat johonkin tärkeysjärjestykseen!! Helpottaisiko sinun tuskaa (mitä tukiais paran) takia podet tieto siitä, että itse dokasin tukiaistakin enemmän ja jouduin antamaan lapset(ja koiran) pois kun en kyennyt niistä huolehtimaan. Vedin kaksin käsin viinaa ja "esiinnyin seksikkäästi" baareissa yli 5 vuotta. Työt hoisin, ettei kulissit kaatuneet. Nyt 7-v kohtuu käyttöä. Lapset ja koira ollut kotona 5-v. Inhottiin kaikki sitä aikaa, mutta päivääkään ei vaihdettaisi pois. Elämä kasvattaa jos niin haluaa. Täällä kaiken maailman parantajat kuvittelee, että Tukiaisen elämä olisi ihanampaa jos mm.minä en kommentoisi kuinka sika se ihminen on,...itselleen, läheisilleen ja vainajalle.

Onko nimesi kenties Sirkku?

• psyk.sh. kirjoitti:

Sä olet yksittäinen ihminen joten uskallan sanoa, ettet ole kohdannut tuollaista nettiraivoamista ja rikoslaissakin tarkoitettua vainoamista, jota Johanna on joutunut kohtamaan.

Tsemppejä kuitenkin sulle, kun olet päässyt "suosta" ylös.

• psyk.sh
        RailiSuominen kirjoitti:

Sä olet yksittäinen ihminen joten uskallan sanoa, ettet ole kohdannut tuollaista nettiraivoamista ja rikoslaissakin tarkoitettua vainoamista, jota Johanna on joutunut kohtamaan.

Tsemppejä kuitenkin sulle, kun olet päässyt "suosta" ylös.

Sinulla Raili "kaikki tietävä" yksi "ihailtava" piirre. Kysyt vastauksilla, vastaat kysymyksillä ja lopulta annat oman sairaan mielipiteesi. Siihenkin oikeesti dg.

• psyk.sh.
        verensyöksy kirjoitti:

Onko nimesi kenties Sirkku?

Mitä väliä nimellä? Meitä saman kokeneita on sirkkuja, markkuja ja mirkkuja. Tärkeintä on selviytyminen.

• juuuuupsss
        psyk.sh kirjoitti:

Sinulla Raili "kaikki tietävä" yksi "ihailtava" piirre. Kysyt vastauksilla, vastaat kysymyksillä ja lopulta annat oman sairaan mielipiteesi. Siihenkin oikeesti dg.

sinulla psyk..sh kyllä viiraa päästä ihan siinä määrin että todistat vain mielipiteeni ettei näädillä ole kaikki ihan himassa jospa otat sen iltamyssyn nyt ihan kohtuukäyttäjänä ja menet vaikka lukemaan hyvää kirjaa

• Sh muka...
        pyk.sh kirjoitti:

Just. Taidat olla just niitä vanhoja ja katkeria hoitsuja jotka juoksee ennemmin röökillä ja jauhavat ringissä jaskaa eikä työt maita... Voi potilasraukat....

• breg

Jep, täysin mielisairas tapaus.

• 1metallimuija

Tuksuhan itse facessa huutaa treffiseuraa kuten myös Dolls Diaryssä. Samoin hän peräänkuuluttaa seuraa ja myös samalla pummaa juomaa facessa.
      Tietystikään ihmiset eivät hänelle tarjoa ei seuraa eikä juomaa, mutta madamen ylimielinen käytös aiemmin houkuttelee toisia pelleilemään Tuksun kustannuksella.
      Tämä on julkkispalsta ja täällä kirjoitetaan julkkiksien edesottamuksista.
      Ei tänne kirjoittelevia ihmisiä ole fiksua syyllistää eikä maassa makaavan päähänpotkijat ole kiinnostuneita toisten syyllistämisestä.
      Kirjoitin aiemmin ahkeraankin tälle palstalle, mutta nyt ainakin multa alkaa mennä maku ruotia Madamen edesottamuksia.
      Tuksu on valintansa tehnyt ja on koko julkisuudessa olonsa aikana ollut sitä mieltä, että julkisuus on häntä varten.
      Suurin osa suomalaisista ei edes tiedä mitä Tuksulle kuuluu nykyään eikä tuksu noin yleensä kiinnostakaan.
      Aloittajan on aivan turha ohjeistaa ihmisten käyttäytymistä ja vaatia täysin tuntemattomia tuntemaan empatiaa Tuksua kohtaan.
      Onko ollut fikusa tuksunkaan valehdella vuosikausia ja kertoilla satuja glamourelämästään, käyttäytyä huonosti suorastaan rikollisesti ja väkivaltaisesti kanssaihmisiä kohtaan, haukkua blogeissaan ihmisiä ystävistää, miehistään ja sukulaisistansa lähtien.
      Alamäki on traaginen, mutta harvallapa deekikselle vajonneella on ollut mahdollisuus elää ilmaiseksi vanhempiensa omistamassa asunnossa?
      Hänelle on annettu mahdollisuus valita toisinkin, vanhemmat kustantaneet kolutuksen lukioon asti ja varmaan olisi saanut vanhemmiltaa tukea myöhempiäkin opintoja varten.
      Eipä häntä päähän potki kuin pieni osa ihmisistä ja tämä on vapaa keskustelupalsta.
      Miehet jotka käyttävät Tuksua hyväkseen ja pitävät pellenä ja panopatjana eivät paljoakaan ajattele toisen sortumista.
      Suomi on valitettavasti täynnänsä deekikselle vajonneita naisia.Karaokepaikoissa notkuvat bubiruusut ja pummaavat juomaa uja eivät paljoakaan seuraa valitse.
      Traagiset piirteet Tuksun alamäki on saanut, mutta maailmanmeno on raaistunut eivätkä niin Tuksun kuin muidenkin bubiruusujen hyväksikäyttäjät välitä tippaakaan kunhan vaan bubiruusu saa yösijaa ja viinaa ja kaveri taas "kiitokseksi" seksiä.

• RailiSuominen

Tottapa osittain turiset. Mutta olkoon ihminen, mikä on, niin ei sitä saa siitä huolimati vainota ja polkea sairasta maahan. Sen kieltää jo rikoslakikin. Johannaa vainotaan sairaloisuuteen asti. Sen kintereillä kävellään, ärsytetään sitä käyttäytymään väkivaltaisesti, juotetaan viinaa saadakseen se sekoilemaan ja sitten kuvataan, mennään oikeuteen irvailemaan ja illistelmään jne, jne....

Tollasta ihmisarvon alennusmyyntiä, mitä noi eräät harrastaa, mun tunnustamat ihmisarvot ei vaan sulata.

• OT. Taas omituisia johtopäätöksiä ja kommentteja.

Minusta on esimerkiksi täysin käsittämöntä, se mustavalkoisuus, että jos "fanittaa" ei saisi toisessa asiassa tylyttää. Eihän tuo periaatteena osoita kaksinaamaisuutta, vaan järkevää tilanteenharkintaa. Julkkiksillakin on kuitenkin sekä hyviä, että huonoja puolia.

Jos ei osaa muuta kuin haukkua, on itse jotenkin tunnevammainen ihminen.

• strange behaviour

Kyllä se silloin on outoa jos sama henkilö lyttää täysin jonkun ja arvostelee tämän jokaista tekemistä ja sitten jossakin toisaalla kehuu maasta taivaaseen. Tuollainen käytös on todella omituista.

• strange behaviour kirjoitti:

Kyllä se silloin on outoa jos sama henkilö lyttää täysin jonkun ja arvostelee tämän jokaista tekemistä ja sitten jossakin toisaalla kehuu maasta taivaaseen. Tuollainen käytös on todella omituista.

Missä olen kehunut Johannaa maasta taivaisiin? Näytä sellainen keskustelu.

Jospa vielä kerran, ties monennenko yritän selvittää, että miksi en siedä Johannan vainoamista.

Otetaan esimerkki koulukiusaamisesta. Lapset voivat olla julmia toisilleen. Jostakin syystä, jotkut oppilaat joutuvat koulukiusaamisen kohteeksi. Joillakin on jokin vamma, joillakin ei ole viimeisen huudon mukaisia vaatteita, joillakin on finnejä naamassa, joillakin on mitä milloinkin. Pienikin syy kelpaa koota kiusaajakängi pystyyn.

Tämä kiusaajakängi on yhtenäinen ihan siitä syystä, että jotkut tuntevat tarvetta päästä johonkin tiettyyn "seurapiiriin", eli siihen kängiin. Tämä kängi on yhtenäinen ja sen jäsenet ovat vahvoja pelkästään vaan siksi, että niillä on ryhmä takana. Jos he olisivat yksin, niin he eivät osaisi toimia ja juoksisivat paskat housussa karkuun, kun tapaisivat tämä kiusatun kängin ulkopuolella.

Jos joku asettuu tämän kiusatun puolelle, niin on aivan varma, että sellainen oppilas saa tuta, että kettuuks´ sä sitä puolustat. Hänestä tehdään yleinen pilkan aihe ja siten hänet yritetään karkoittaa pois sen koulukiusatun luota. Tämä kiusaajakängi ei siedä yhtäkään sellaista oppilasta, joka yrittää puolustaa kiusattua. Ehkä juuri siksi se kiusattu jää aina yksin, koska kukaan ei ehdoin tahdoin halua joutua vastaavaan asemaan, kuin se kiusattu.

Johanna Tukiaisen kohdallahan tuo toteutuu aivan täydellisesti. Nyt tosin kyse on aikuisten kiusaajien toimista. Niitä kiusaajia ei ole kymmenen, vaan ehkäpä satoja. Luulis nyt aikuisten ymmärtävän, että mikä on väärin ja mikä on oikein. Eivät reppanat vaan ymmärää. Eivät ymmärrä edes sitä, että rikoslakiin on kirjattu pykälä vainoamisesta.

• kaunista
        RailiSuominen kirjoitti:

Missä olen kehunut Johannaa maasta taivaisiin? Näytä sellainen keskustelu.

Jospa vielä kerran, ties monennenko yritän selvittää, että miksi en siedä Johannan vainoamista.

Otetaan esimerkki koulukiusaamisesta. Lapset voivat olla julmia toisilleen. Jostakin syystä, jotkut oppilaat joutuvat koulukiusaamisen kohteeksi. Joillakin on jokin vamma, joillakin ei ole viimeisen huudon mukaisia vaatteita, joillakin on finnejä naamassa, joillakin on mitä milloinkin. Pienikin syy kelpaa koota kiusaajakängi pystyyn.

Tämä kiusaajakängi on yhtenäinen ihan siitä syystä, että jotkut tuntevat tarvetta päästä johonkin tiettyyn "seurapiiriin", eli siihen kängiin. Tämä kängi on yhtenäinen ja sen jäsenet ovat vahvoja pelkästään vaan siksi, että niillä on ryhmä takana. Jos he olisivat yksin, niin he eivät osaisi toimia ja juoksisivat paskat housussa karkuun, kun tapaisivat tämä kiusatun kängin ulkopuolella.

Jos joku asettuu tämän kiusatun puolelle, niin on aivan varma, että sellainen oppilas saa tuta, että kettuuks´ sä sitä puolustat. Hänestä tehdään yleinen pilkan aihe ja siten hänet yritetään karkoittaa pois sen koulukiusatun luota. Tämä kiusaajakängi ei siedä yhtäkään sellaista oppilasta, joka yrittää puolustaa kiusattua. Ehkä juuri siksi se kiusattu jää aina yksin, koska kukaan ei ehdoin tahdoin halua joutua vastaavaan asemaan, kuin se kiusattu.

Johanna Tukiaisen kohdallahan tuo toteutuu aivan täydellisesti. Nyt tosin kyse on aikuisten kiusaajien toimista. Niitä kiusaajia ei ole kymmenen, vaan ehkäpä satoja. Luulis nyt aikuisten ymmärtävän, että mikä on väärin ja mikä on oikein. Eivät reppanat vaan ymmärää. Eivät ymmärrä edes sitä, että rikoslakiin on kirjattu pykälä vainoamisesta.

niinpä juurikin Raili olet oikeassa kyllä johannaa on julmetusti solvattu ihan kaikista mitä hän on tehnyt . tuntuu joskus että oikein laumassa täällä häntä kiusataan.

Ainahan täällä als poljetaan tuo rikoslaki ja sen pykälä vainoaminen.

lueskelin varsinkin noita toisia palstoja kyllä siellä yhtä jahdataan ihan kybällä,
        soitellaan johanna kuppiloihin ja kuvaillaan sopimattomia kuvia julkaistaan sitten niitä ympäri nettiä ja modet joutuu niitä poistelemaan .

• Naapurin Herra

Päiväkahvi seuraa vailla sydänkuvioiduista mukeista; sokerina pohjalla Sirkku!

• KIVAA OLI

RUPES NAURAAN MISTÄ LÖYTÄISIN HÄNET

• höpö, höpö

Raili Suominen, toistat itseäsi joka kirjoituksessasi tässä ketjussa.. älä hämmennä enempää jos pidät itseäsi fiksuna. Julkkis on julkkis ja kiinnostava niin positiivisessa kuin negatiivisessä. Johanna vastaa itsestään. Ei täytä kriteerejä pakkohoidosta ei myöskään ole laajennetussa edunvalvonnassa.

• Terve taas! Kertaus on opintojen äiti.

Ei se noin mene, että julkkiksia saa kohdella miten sattuu. Jokin raja siihenkin on vedettävä. Nyt sen rajan on vetänyt Suomen rikoslaki. Arvostelu on sallittua, mutta vainoaminen ei.

Toivon koko sydämestäni, että Johannalla olisi voimia alkaa oikeustoimiin noiden törkykuvien julkaisijaa vastaan. Saattaa olla turha toivomus, koska Johanna mahtaa olla siinä kunnossa, että se ei enää välitä tai sillä on voimat huvenneet johonkin muuhun (mm. aamuryyppyjen hankintaan). Samoin toi oikeudessa kuvaaminen pitäisi viedä poliisitutkintaan. Jos kerta kuvaajalle ei ole annettu lupaa kuvata käräjiä, niin silloin se on rikos. Ihme hiippareita noi käräjien tuomarit ja vahtimestarit, kun antavat tollasen tapahtua.

• RailiSuominen kirjoitti:

Terve taas! Kertaus on opintojen äiti.

Ei se noin mene, että julkkiksia saa kohdella miten sattuu. Jokin raja siihenkin on vedettävä. Nyt sen rajan on vetänyt Suomen rikoslaki. Arvostelu on sallittua, mutta vainoaminen ei.

Toivon koko sydämestäni, että Johannalla olisi voimia alkaa oikeustoimiin noiden törkykuvien julkaisijaa vastaan. Saattaa olla turha toivomus, koska Johanna mahtaa olla siinä kunnossa, että se ei enää välitä tai sillä on voimat huvenneet johonkin muuhun (mm. aamuryyppyjen hankintaan). Samoin toi oikeudessa kuvaaminen pitäisi viedä poliisitutkintaan. Jos kerta kuvaajalle ei ole annettu lupaa kuvata käräjiä, niin silloin se on rikos. Ihme hiippareita noi käräjien tuomarit ja vahtimestarit, kun antavat tollasen tapahtua.

Katohan vaan. Palautettiinhan tämä viestiketju, vaikka joku "huonon itsetunnon" omaava "koulukiusaaja" oli tehny tästä poistopyynnön. Ylläpito poisti, mutta myös palautti.

On se oikeesti kumma, että joku/jotkut tahot eivät voi sietää sitä, että Suomen laissa on selkeästi määritelty rikolliseksi mm. vainoaminen.

• lhhooo

Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      165
      6166
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      78
      5398
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      99
      4375
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3750
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3418
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      44
      3030
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2357
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      58
      2099
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      46
      2065
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1783
    Aihe