Henkien erottaminen ja ajo

Särkynyt85

Olen sairastanut vakavaa masennusta ja psyykkisiä sairauksia teini-iästä asti, nyt olen lähes 30. Tietääkö joku, onko täällä Suomessa varmuudella ihmisiä, joilla on Jumalan antama henkien erottamisen armolahja? Että jos voisi käydä hänen luonaan ottamassa selvää siitä mahdollisuudesta, josko vaikeudet ovat hengellistä laatua? Etteivät lähdekään pillereillä, kun lääkärikin jo on toivoton kun mikään ei auta. Sähköhoitoa ehdotettiin nyt. :(

29

371

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hellari...

Jos olet uskossa Jeesukseen Kristukseen, etkä ole elänyt tietoisesti jatkuvassa synnissä, niin ei sinussa mitään pahoja henkiä ole. Jos sinua ei omatunto syytä, lainomainen syyllisyys ja et ole harrastanut okkultismia, niin ongelmat ovat psyykkisiä, sielustasi kumpuavia asioita.
      Monia on sähköhoito auttanut ja siitä ei ole todettu olevan mitään haittavaikutuksia. Vasta asiasta kertoi eräs lääkäri TV:ssä. Kokeile, jos sellaista on sinulle ehdotettu,.

• joku123vain

Älä usko ylläolevaa, kyllä sinussa voi olla masennuksen henki ja siihen todella voi auttaa tämä hengen ulosajaminen. Kannattaa mennä jonnekki seurakuntaan, esim. helluntaiseurakuntaan ja kysyä sieltä apua ja neuvoa. Varmasti joku auttaa.

• hellari...

Jos ihminen on uskossa niin ei hänessä kyllä mitään henkiä asu. Pahat henget voivat ahdistella uskovaista, mutta niin hän paholainen tekee meitä kaikkia uskovia.
        Jos paikkakunnalla vierailee esim, Pirkko Vesavaara, niin voit käydä hänen esirukouspalvelussaan, mutta muista Jumalan apu ei ole riippuvainen kenenkään läsnäolosta.
        Laitoin tämän koska itse kysyit. Tämän palvellijan kautta armolahjat usein toimivat.

• Jan-HusEikirj

Älä missään nimessä mene minkään henkien sitojan puoskaroitavaksi. Eräs ystäväni kävi ja kumma kyllä jokainen sessio vei 100euroa rahaa, kesti tunnin ja aina sidottiin vähän lisää ja lisää henkivaltoja. Voitolle ei koskaan päästy.

Meni pää vielä enemmän sekaisin paljon velkaa. Älä hyvä ihminen mene sellaiseen! Uskovassa ei voi asua riivaajaa!! Ei voi ei voi ei voi!

• Masentunut Myy

Hei!

Minä sairastan vakavaa masennusta. Olen kokeillut eri lääkityksiä, mutta mikään ei ole "lopullisesti" auttanut. Välillä on hieman parempia päiviä, välillä taas koko maailma on täysin musta. Syitä olen etsinyt lääkärien vastaanotoilla ja monia asioita olenkin ymmärtänyt vähitellen terapian kautta.

Luottaisin masennuksen hoidossa eniten nimenomaan alan ammattilaisiin - lääkäreihin, en mihinkään henkien manaajiin tms. Itseltäni vaadin kuitenkin eniten: pyrin tietoisesti kohti valoisampaa tulevaisuutta ja koitan kestää epämukavuudet ja ahdistukset matkan varrella.

Oletko puhunut masennuksestasi perheellesi ja ystävillesi? Minun oli vaikea puhua asiasta muille. Nyt olen kuitenkin tehnyt sen ja saanut paljon tukea ja rohkaisua. Ihmiset ovat niin ymmärtäväisiä, ystävällisiä ja avuliaita, että joka päivä ihmettelen sitä!

Kevät voi olla vaikeaa aikaa. Ainakin itselleni lisääntyvä valoisuus jollain tavalla korostaa omaa masennusta. Tuntuu siltä, että kaikki näkevät lävitseni. Käyn kuitenkin säännöllisesti lääkärillä ja otan iltaisin ahdistuslääkettä, jotta saan nukuttua.

Koita hakea apua lääkäreiltä, ja jätä henkimaailmat sikseen. Moni on sillä tiellä sairastunut entistä pahemmin!

Rohkeutta ja rakkautta Sinulle!

• karua totuutta

"Olen kokeillut eri lääkityksiä, mutta mikään ei ole "lopullisesti" auttanut."

Ei varmasti auta, sillä koko psykiatria on huijausta ja rahastusta. Ei ole edes olemassa keinoa tutkia, että masennus johtuisi aivokemiasta. Kyse on ainoastaan törkeästä huijauksesta ja rahastuksesta. Ainoa apu mikä näistä masennuslääkkeistä on plaseboefekti. Ainoa fyysinen vaikutus ovat sitten sivuvaikutukset.

http://www.youtube.com/watch?v=nM4WdU8syJ8

http://www.youtube.com/watch?v=51ZgU5YOId8

http://www.vhh-terveysravinto.fi/keskustelu/viewtopic.php?f=41&t=3370

• karua totuutta

Masennus on yksinkertaisesti ihmismielen reaktio raskaisiin elämässä tapahtuviin asioihin, jotka ovat ihmiselle liian raskaita ja ihmisen reaktio on tällöin masentuminen. Aivokemian kanssa tällä ei ole mitään tekemistä. Hyvä apu masennukseen on ulkopuolisille puhuminen, koska masentunut näkee asiat yleensä vääristyneinä, eli ongelmat tuntuvat huomattavasti isommilta masentuneen omassa mielessä kuin ovatkaan. Hyvä ravinto ja erityisesti hikiliikunta on myös hyväksi masentuneelle, samoin mielekäs työnteko. Kaikkein paras apu on tietysti Jumalan Sana ja rukous.

2.Kor 7:

5. Sillä ei Makedoniaan tultuammekaan lihamme saanut mitään rauhaa, vaan me olimme kaikin tavoin ahdistetut: ulkoapäin taisteluja, sisältäpäin pelkoa.
        6. Mutta Jumala, joka masentuneita lohduttaa, lohdutti meitä Tiituksen tulolla,
        7. eikä ainoastaan hänen tulollansa, vaan myöskin sillä lohdutuksella, jonka hän oli teistä saanut, sillä hän on kertonut meille teidän ikävöimisestänne, valittelustanne ja innostanne minun hyväkseni, niin että minä iloitsin vielä enemmän.

• karua totuutta kirjoitti:

Masennus on yksinkertaisesti ihmismielen reaktio raskaisiin elämässä tapahtuviin asioihin, jotka ovat ihmiselle liian raskaita ja ihmisen reaktio on tällöin masentuminen. Aivokemian kanssa tällä ei ole mitään tekemistä. Hyvä apu masennukseen on ulkopuolisille puhuminen, koska masentunut näkee asiat yleensä vääristyneinä, eli ongelmat tuntuvat huomattavasti isommilta masentuneen omassa mielessä kuin ovatkaan. Hyvä ravinto ja erityisesti hikiliikunta on myös hyväksi masentuneelle, samoin mielekäs työnteko. Kaikkein paras apu on tietysti Jumalan Sana ja rukous.

2.Kor 7:

5. Sillä ei Makedoniaan tultuammekaan lihamme saanut mitään rauhaa, vaan me olimme kaikin tavoin ahdistetut: ulkoapäin taisteluja, sisältäpäin pelkoa.
        6. Mutta Jumala, joka masentuneita lohduttaa, lohdutti meitä Tiituksen tulolla,
        7. eikä ainoastaan hänen tulollansa, vaan myöskin sillä lohdutuksella, jonka hän oli teistä saanut, sillä hän on kertonut meille teidän ikävöimisestänne, valittelustanne ja innostanne minun hyväkseni, niin että minä iloitsin vielä enemmän.

Kyllä masennus on henkivalta. Ei siitä mihinkään pääse. Raamattu puhuu masennuksen hengestä. Henkivallat on todellisia ja niihin pitää suhtautua tietyllä vakavuudella. Ainoa todellinen vapautus masennuksesta tulee vain Herralta.

Näin itse olen kokenut.

• joku123vain

En usko että jossain normiseurakunnassa sataa euroa pyydetään siitä, että ajetaan henkiä ulos. Tosin en tiedä tarkkaan, jossain ehkä pyydetäänkin, mutta kyllä kannattaa kuitenkin käydä kysymässä. Eipä tuohon muutenkaan paljon vaihtoehtoja ole, jos ne psyykkiset sairauden aiheuttamat henget haluat ulos.

• ml213.

Kuten jo kerroit, niin masennus on ollut pitkäkestoista, joka ilmentää siihen herkkyyden. Geneettisyyden ja sen ohjauksen kehitykseen. Jos masennus liittyy geneettisyyteen, niin lääkitys ei kasvata ihmistä vanhvemmaksi ja pois ongelmasta. Lääkitys kylläkin helpottaa olotilaa.

Parasta olisi keskusteluapu ja sitä kautta asioiden käsittely ja erikoisesti asioiden läpikäyminen, joilla on masentava vaikutus mieleen. Tämä toiminta kasvattaa, mutta hitaasti.

Kuten jo toisallla mainittiin, niin älä mene puoskaroitavaksi,- olkoompa tämä ilmaista tai ei.

Valitettavasti herkkyydestä on kysymys masentua,- yli reagoimisesta asioihin.

• Särkynyt85

Sähköhoidolla itseasiassa on haittavaikutuksia: muisti menee ainakin vähäksi aikaa kaikilla, pää voi tulla tosi kipeäksi, samoin lihakset. Joillakin muisti voi joiltain osin mennä kokonaan, palaamatta. :(

Pillereitä on syöty jo kymmenen vuotta- oikeaa vaihtoehtoa etsin. Tiedän kyllä varoa meedioita ja tällaisia rahastajia.

• hellari...

TV:ssä kertova lääkäri sanoi, että lähimuisti voi mennä väliaikaisesti, mutta hoito on monelle tehonnut. Ja jos ihminen kärsiin jatkuvasta masennukseta, eikä pillerit ja terapia auta, niin pitäähän hoitoja kokeilla.
        Ei ole mielekästä elää jatkuvan tuskatilan kanssa.

• Samalla linjalla !

Olen hieman samalla linjalla kuin "Masentunut Myy" !

Siis nähdäkseni yhteiskunta ei tarjoa terapiaa, kuin vasta viimeisenä keinona, eli yhteiskunta pyrikii vain säästämään rahaa ja siksi siis ensin syötetään vain lääkkeitä.

Kun ne eivät auta, niin nykyään on villityksenä tuo sähköhoito, joka on kai joitakin auttanutkin !

Mutta terapiaa, sitä ei anneta ennen kuin halvemmat "vippaskonstit" on ensin kokeiltu !

Nähdäkseni siis ensin yritetään vain hoitaa oireita, ei itse sairautta eli ongelmien syvempää syytä, joka siis vaatisi nähdäkseni kunnollisen terapia käsittelyn.

Siis masennus on sielullinen ongelma, eikä se katoa mihinkään lääkkeitä syömällä, eikä muilla vippas konsteilla, se rikkoontunut/haavoittunut sielu tulisi saada terveeksi ja parannettua ja siten se masennus, eli oire katoaa itsestään.

Mutta se terapiakin on pitkä tie, ja itse siten suosittelisin Hengellistä "sielunhoitajaa", joka siis on vastine terapeuteille, mutta sielunhoitajalla on se etu, että jos ja kun, hän kuuntelee Hengen opastusta ja ohjausta, niin siten ongelmat ja kipukohdat löydetään Herran avulla paljon nopeammin !

Mutta minä en ainakaan tiedä yhtään tälläistä "sielunhoitajaa" ikävä kyllä, sillä heistä on pulaa ja heille olisi suuri tarve nykyään !

Niin ja maallinen terapeuttikin on usein avuton ihan kuten se pillereitä syöttävä lääkärikin, koska siinä luotetaan ihmis viisauteen ja ymmärrykseen, ja siten terapia kestää nopasti vuosiakin, ikävä kyllä !

Erona siis maalliseen terapiaan on se, että sielunhoito turvautuu Jumalan Viisauteen ja Tietoon, ja Jumala siis yksin näkee ja tietää kunkin lapsensa syvimpiä syövereitä myöten, joten Häneltä olisi hyvä etsiä siten apua, ja Herra siis käyttää niitä "sielunhoitajia" käsinään !

Sielunhoitaja siis voi päästä paljon nopeammin paljon parempiin tuloksiin tuon Jumalan avun vuoksi ja kautta !

Voi toki "sielunhoitajissakin" olla sellaisia, jotka eivät ole Jumalan valmistamia ja koluttamia tehtäviinsä, vaan ovat siis itse lähteneet sorkkimaan toisten sieluja ja siten osaaminen ja muukin tarvittava Hengen ohjaus puuttuu, ikävä kyllä, ja siksi olisi hyvä ensin hieman tutkia sitä hoitajaakin, ihan kuten terapeuttiin otetaan ensin pari tutustumis käyntiä, ja vasta sitten päätetään se onko terapeutti sopiva, oikea juuri asiakkaalle ja hyvä, sillä terapeuttiinkin pitää kyetä luottamaan kunnolla, muuten ei homma toimi.

Herra sinua siunatkoon tässä asiassa Särkynyt85, ja johtakoon sinut oikeaa Tietä ja siten saamaan sen oikean avun itsellesi, oli se mitä tahansa !

• Kuule ei siihen henkien erottamisen lahjaa tarvita, Masennus on aina vihollisen aikaansaannosta. Uskovakin voi masentua. Mukkakin oli aikoinaan sellainen kausi, josta Jumala nosti.

Jeesus kyllä sut vapauttaa masennuksesta. Saako kysyä, että mistä päin Suomea olet?

• oikealle tielle

ja jari-pekan hölöpölö se täällä taas jatkuu, jos et j-p tiedä niin on olemassa ihan tervemielisiä mielenterveydenhoitajia Suomessa paljon ja ihan tavallisen evl.kirkon piiristä löytyy myös tervejärkisiä ihania nuoria pappeja, keille voi huolistaan puhua!

• Stop nyt !

Yleensä ihmisen sielu rikkoontuu ELÄMÄN KAUTTA, eli koettujen asioiden ja vääryyksien kautta !

On väärin yksipuolisesti "demonisoida" Jari-pek-ka:n tyyliin !

Sillä voidaan saada paljon lisää huono aikaan, kun aletaan ajamaan henkiä pois, vaikka mitään henkiä ei edes ole !

Siis uskovakin voi siten luulla että hänessä on henkiä, vaikka on kyse vain sielun haavoista, ja siten hänen tilansa voi yhä pahentua sen "demonisoinnin" vuoksi !

Juuri tälläisestä ymmärtämättömyydestä hieman varoitin !

• ml213.

Itse suosittelisin ihan yksinkertaista terapia / hoitomuotoa. Mene paikkakuntasi uskovien ihmisten yhteyteen ja kerro heille ongelmasi. Masennus liittyy epäsuorasti ihmissuhteissa oleviin asioihin ja jos tapaisit Kristuksen mielisiä ihmisiä, niin tällä on erittäin suuri vaikutus mielialaasi.

Muuten terapiat /istunnot juuri valmentavat potilasta näihin arjen ihmissuhteisiin ja tianteissa olemiseen ja tämän voi sivuuttaa, jos löytää valmiiksi positiivisesti ajattelevia /Kristuksen mielisiä ihmisiä. Siis ihmisiä, jotka YMMÄRTÄVÄT tilanteesi heikkouksineen.
      Vaatii kyllä repullisen rohkeutta ja avoimuutta, mutta juuri tätä varten ....J-U-M-A-L-A-N... seurakunta on toiminnassa. Toisen ihmisen läsnäololla käyttäytymisineen on erittääin suuri vaikutus näihin geneettisesti herkkiin ihmisiin. Ihmisiin, jotka reagoivat tilanteissa herkästi.

• ml213.

Valitettava todellisuus on, ettei mitkään helposti toteutettavat vippaskonstit auta ja korjaa pysyväisesti ihmisen mieltä tasapainoiseen tilaan. Hetkellisiä muutoksia ne antavat, mutta ei pysyvää.

Ihminen, joka on masentunut, niin hänen koko ajattelunsa tulisi muuttua ja siten tämä tuo sen tasapainoisemman mielen. Tavallaan voimattomuudesta on kysymys ja voimattomuuteen vaikuttaa jo ihmisen mielikuvat. Ihminen / sen mieli on suuri kokonaisuus. Ihmisen tietoisuudessa on vain murto-osa asioita ja suurin osa on alitajunnassa. Mitä enemmän ihminen mahdollistuu käsittelemään /on rohkeutta asioitaan tietoisuuden tasolla, niin sitä laajemmin ymmärrys laajentuu ja näin mahdollisuu vaikuttamaan itse masennusta tuottavaan tekijään.
      Kysymys on todellisesta itsetunnusta /itsensä tuntemisesta ja mahdollisuudesta kasvaa kohti Kristuksen mieltä /mielisyyttä.Uutta ajattelutapaa.

• Masentuneen kannattaa etsiä apua yksinomaan terveydenhuollosta. Sitä kautta löytyy päteviä asiantuntijoita auttamaan ongelmissa. En suosittele "parantajapastoreiden" käsien alle menemistä, enkä eri helluntailais-karismaattisten piirien "sielunhoitoterapeutteja". Nämä "sielunhoitoterapeutit" ja parantajapastorit ovat lähes poikkeuksetta asiaan kouluttamattomia ja heidän toimintaansa voi kuvailla puoskaroinniksi, jolla on vain enemmän haittavaikutuksia. Myös tämän keskustelupalstan helluntailaisilta psykiatrisilta hoitajilta ei kannata ottaa mitään ohjeita vastaan.

• Varoituksen sana

Varoituksen sanana, että ei tule kieltää hyvän ja oikean olemassa oloa vain sen vuoksi, että on väärääkin !

Siis ei tule luopua etsimästä ja tavoittelemasta oikeaa, vaikka valheellista olisikin olemassa.

Moni Uskova kieltää monta oikeaa ja hyvää asiaa vain siksi, että on väärääkin, ja silloin menetetään se oikea ja hyvä, mitä Herra haluaa meille antaa !

Siis ethän sinäkään toki jätä menemättä lääkäriin, vaikka on ilmennyt valelääkäreitä ?

• j.t.p.

Jos todella olet vakavissasi asiassasi liikkeellä, niin voin sinulle suoralta kädeltä sanoa, ettei uskovassa ihmisessä voi olla pahoja henkiä.

Veikkaan, ettei sinulla ole kysymyksessä klassinen masennus, vaikka sen oireita sinulla ilmeisesti onkin. Kerrot, että olet sairastanut psyykkisiä sairauksia teini-iästä lähtien.

Oletko sairastanut psykoosisairauksia, vai onko kyseessä ollut enemmänkin persoonaan ja kasvamiseen liittyviä ongelmia. Onko taustallasi ollut sopeutumis- ja käyttäytymishäiriöitä, syömishäiriöitä jne.?

Lääkkeillä ja pillereillä on suurta merkitystä esimerkiksi psykoosien ja vaikkapa kaksisuuntaisen mielialahäiriön hoidossa.

Liittyykö ongelmaasi enemmän ahdistuneisuutta ja tuskaisuutta, joka sitten voi provosoitua myös peloiksi ja jopa paranoidisuudeksikin.?

Lääkkeillä voi tuskaisuutta ja ahdistuneisuutta auttaa. Oletko työelämässä, opiskeletko, oletko perheellinen?

Liikunta kaikissa muodoissaan on yksi parhaita masennuksen hoitokeinoja. Lääkkeet eivät yksistään valitettavasti ongelmia ratkaise, eivätkä tautia paranna.

Sähköhoito on ehdottomasti tehokkaampi useimmille kuin masennuslääkkeet, sikäli kuin kysymyksessä on masennus. Itse sähkö ei masennusta paranna, vaan hoidon teho perustuu sähköshokissa aiheutettavaan epileptiseen kouristukseen.

Lähimuisti heikkenee toisilla joksikin aikaa, mutta palautuu kuitenkin nopeasti. Päänsärky on melko tyypillinen haittavaikutus. Ennen hoitoa voi ottaa lääkärin salliessa särkylääkkeen ja heti hoidon jälkeen.

Kaikesta tulee kuitenkin enemmänkin sinun persoonaasi liittyvät ongelmat ja vaikeudet. "Masennus" on kuitenkin ilmeisesti vain sivuoire.

Suosittelisin sinua hankkiutumaan jonkun asiantuntevan sielunhoitajan puheille. Kirkon piirissä on asiaan perehtyneitä ja koulutettuja ihmisiä. Toki heitä helluntaissakin on. Otappa selvää asiasta.

Haluan sinua kuitenkin vielä muistuttaa, että sinussa ei uskovaisena ihmisenä voi olla pahoja henkiä, jos sellaista pelkoa on.

• Sielunvihollinen yrittää käyttää meidän lihamme heikkoutta hyväkseen jatkuvasti. Yksi näkyvimpiä lihan tekoja on eriseurat ja lahkot. Jos uskova ei ole Pyhän Hengen kuljetettavana, niin on vaara joutua henkivallan johdettavaksi.
      Raamattu sanoo, että vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä. Uskonnollisuuden henki on ehkä näkyvin henkivalta uskovien keskuudessa. Ja myös masennus on yleistä uskovillakin.

Masennusta ei voiteta lääkkeillä, koska masennus on henkivalta, eikä sitä vastaan kannata käydä lihallisin asein.

4 sillä meidän sota-aseemme eivät ole lihalliset, vaan ne ovat voimalliset Jumalan edessä hajottamaan maahan linnoituksia.

Ef. 6:12

Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.

Tunnistaako kukaan uskova näitä itsessään?

Masennuksen henki.
      Heikkouden henki.
      Pelkuruuden henki.
      Haureuden henki.
      Eksytyksen henki.
      Jne. Luetteloa voisi jatkaakkin, mutta tuossa muutamia.

Tämä pitää muistaa.

Ef. 6:13

Sentähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä.

• Tässä vielä esimerkki suuresta Jumalan miehestä, Paavalista.

1. Kor. 2:3

Ja ollessani teidän tykönänne minä olin heikkouden vallassa ja pelossa ja suuressa vavistuksessa,

• jari-pek-ka kirjoitti:

Tässä vielä esimerkki suuresta Jumalan miehestä, Paavalista.

1. Kor. 2:3

Ja ollessani teidän tykönänne minä olin heikkouden vallassa ja pelossa ja suuressa vavistuksessa,

Jari-pekka sinä et ole realiteeteissa. Toimintasi saa pahimmillaan aikaan uskonnon uhreja.

Se on sinun vastuullasi jos aloittaja alkaa toimia tekstisi pohjalta ja etsii jonkun kaltaisesi puoskarin, joka toisen ongelmien avulla pönkittää omaa sairasta uskonelämäänsä, välittämättä seurauksista.

Olet hyvin itsekäs ja et realiteeteissa lue vaarallinen.

On hyvin kyseenalaista ja tulevia kärsimyksiä valmistavaa alkaa ajaa ns.henkiä ulos ihmisestä jossa ei ole henkiä vaan mielensairautta ennestäänkin.

• Retu3

Tartu sanaan. Mene sanan kanssa Jeesuksen luokse. Älä usko ketään ihmistä joka sanoo, että sinun pitää tehdä tätä ja tätä ennenkuin voit uskoa, menet sillä tavalla harhaan armon evankeliumista, omien tekojen tielle, etkä löydä armahdusta jonka Jeesus valmisti ja ilmoitti. Kun löytää armon Jeesuksessa, niin kaikki muu menettää merkityksensä ja Jeesus ympäröi armollaan niin , että ei tarvitse olla yhtään mitään, kelpaa sellaisena kuin on.

• Masennus ei johdu mistään ilmassa ja päässä leijailevista möröistä eikä pidä mennä makselemaan penniäkään kaiken maailman rukouspuoskareille.

• Tiestä

Masennus on taakka. Masennus saattaa syntyä ympäristötekijöiden vaikutuksesta, perimänä saadusta luonteen laadusta ja vaikka mistä, mutta Jeesus on voittanut kaiken lihan, eli sielun tuottaman tuskankin.
      Masennusta kutsutaan usein sielulliseksi sairaudeksi ja sitähän se on. Onneksi Jumalan Sana erottaa sielun ja hengen ja joka ottaa Sanaa vastaan, saa nähdä miten surupuku ja masennuksen raskas kaapu riisutaan poissa.

Älä mene mihinkään hengenajamis juttuihin mukaan, vaan vaikka olet masentunut ja silloin vähän engerkiaa omaava, niin ota silti Sanaa vastaan evankeliumeista ja usko. Usko kaikke se, mitä Jeesus sinulle puhuu, sillä Hänellä on parantava ja vapauttava Sana. Jos lihasi, eli sielusi estää uskomasta, niin älä anna periksi, vaan huuda Herraa avuksi.

Saat nähdä miten ajatusmaailma alkaa hiljalleen virkistyä ja vapautua ja enää sinun ei taritse ajatella kuten ennen ajattelit. Kaikki alkaa ajatuksista, masennukset ja synnit, mutta sitä varten Jeesus tuli, että Hän vapauttaa synnin orjat kahleistaan.

Tiedän monta ihmistä, jotka olivat jopa vuosikymmeniä masentuneita, mutta saatuaan uskon lahjan, heidän elämänsä muuttui täysin. Usko synnyttää niin uutta, että vanha jää kokoneen poissa.

Pyydä Jumalaa johdattamaan itsellesi sellaisia uskonystäviä, jotka keskustelevat kanssasi Jeesuksesta, tunnustavat Hänen Sanojaan ja kieltäytyvät uskomasta kaikeen sellaiseen, mikä ei sovi evankeliumin muurien sisälle. Sana muuttaa ja luo aivan uutta.

• Tiestä

Olen toisinaan kertonut henkilön luvalla henkilöstä, joka oli monta kymmentä vuotta masentunut. Hän kävi kirkossa, mutta mikään ei muuttunut. Sitten vasta, kun hän käsitti, että hänen pitää tunnustaa Jeesusta, eli evankeiumia ajatuksissa ja sanoissa tapahtui täydellinen muutos. Ennen hän ajatteli nurjasti itsestään ja varsinkin perheestään, mutta muututtuaan hän huomasi olleensa itse syyllinen nurjuuteensa, sillä vaikka perhe ei muuttunut, hän huomasi elävänsä hyvän perheen keskellä ja huomasi, että hänen ei tarvitse ajatella itsetä pahaa.
        On perheitä, joissa ei ole hyvä elää, mutta sellaisetkin perheet muuttuvat seuratessaan uskossa olevan nöyrää vaellusta. Jumala antaa omilleen voiman jaksaa kaikissa tilanteissa. Joskus Jumala antaa uloslähtö käskyn paikasta kuin paikasta ja näin suojaa omaansa.

• Tiestä

Itse autan masentuneita, ahdistettuja ihmisiä. Vaikeinta siinä auttamisessa on se, että nuo ihmiset usein vastustavat Jumalan Sanaa. He eivät tahdo alistua Herran alamaisuuteen. Jos heille kertoo, että Jeesus lupaa pestä omansa niin puhtaaksi, että kaikki entinen menee sen pesuveden mukana iäksi pois, niin jotkut alkavat väittää, että ei sellaista voimaa ole, joka pystyisi sen minulle tekemään. Tuossa vaiheessa heidän pitäisi olla kiitollisia Jumalan Sanalle ja lupauksille, mutta kaikki eivät ole ja näin vaikeuttavat Herran suorat tiet omalta kohdaltaan.

Kehoitan sinua ketjun aloittaja tarttumaan Jumalan Sanaan ja hylkäämään kaiken sen, mikä estää uskomista. Jumalan Sana uudistaa ihmisen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      76
      3501
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      27
      2199
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      83
      1995
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      19
      1540
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1421
    6. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      27
      1383
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      7
      1354
    8. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      67
      1307
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1217
    10. Kerro nainen

Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.
      Ikävä
      53
      1065
    Aihe