Yhden eronneen tarina... tai sinne päin...

OlkaaYstävällisiä

Yksin on helpompaa.

En tiedä olenko sattunut löytämään aina vääriä naisia tai onko vika itsessä, todennäköisesti itsessä, mutta kolmen pitkän parishteen jälkeen päätin jättäytyä niiden ulkopuolelle kokonaan. Ei edes kestänyt pitkään oppia nauttimaan omasta elämästä itsensä kanssa. Erityisesti urheileminen ja uusi harrastus, jota voi puuhastella omassa pienessä yksinäisyydessään kotona auttavat täyttämään tylsiä hetkiä. Nykyään olen onnellinen itsekseni. Olen päättänyt myös olla sekaantumatta uusiin parisuhteisiin. Viimeisen vuoden olen ollut täysin ilman minkäänlaisia ihmissuhteita. Ilman yhden yön juttuja tai muita lyhyempiä seurustelusuhteita. En kuitenkaan ole erakko. En siis tarkoita olleeni erossa kavereista ja perheestä tai yrittänyt töissä vältellä ihmiskohtakteja.

Oma ongelmani parisuhteissa oli, että miehen tulee jatkuvasti osallistua ja antaa huomiota naiselle, mikä ei sinällään ole ongelma. Osallistun mielelläni kodin askareisiin ja annan naisellekin huomiota. En vain silti taida mies sieltä aktiivisimmasta päästä. Vaikka käynkin kaupassa, siivoilen viikonloppuisin, urheilen ja tykkään jopa käydä leffoissa ja teatterissa, niin silti nautin rehellisestä laiskottelusta. Sorry, my bad! Todellakin! Nautin laiskottelusta, jolle kyllä antaa ehkä jotain vastapainoa urheilu, jota harrastan 3-6 kertaa viikossa. Pointtina kuitenkin se, että naisten odotukset nykypäivänä ovat ainakin itselleni aivan liian kovia. Annan mieluummin naiset niille miehille, jotka ovat nykynaisten vaatimuksiin tarpeeksi aktiivisia ja naistaan huomioivia. Omat parisuhteeni loppuivat siihen, kun naiset ihastuivat johonkin uuteen mieheen .Ihastumisen jälkeen suhde olikin mennyttä eikä sen eteen heidän mielestään kannattanut taistella. Eivät ehkä olisi ihastuneet muihin jos olisin ollut aktiivisempi? Ken tietää?

Noh, en kuitenkaan ole enää katkera. Seli, seli! Pointtina se, että yksin on parempi olla ilman parinetsinnän suunnatonta pakotetta painamassa harteilla. Yksin on helpompaa kuin elää parisuhteen monimutkaisuuden keskellä. En kaipaa ennalta asetettuja suorituspaineita ja vaatimuksia. Sori vaan, mutta nykypäivänä on ihan liikaa vaatimuksia siitä millainen toisen tulisi olla, joten päätin poistua pelistä :) Mielestäni ihmiset tulee ottaa ihmisinä vastaan eikä vaatimuslista silmissä kiiluen. Ei se takaa rakkautta ja välittämistä jos löytää unelmiensa kumppanin, joka on läpäissyt tiukan seulan. Se tarkoittaa vain sitä, että olet löytänyt ihmisen, jonka halusit. Se ei takaa sitä, että löysit ihmisen, jota tarvitsit ja johon voit rakastua aidosti ja jonka kanssa on helppo olla pitkällä tähtäimellä. Kuitenkin, se paatoksesta.

Haluaisin kertoa niille palstalla seikkailijoille, joilla on äärettömän suuri pakko etsiä ja löytää kumppani, että toisenkin tien voi valita, ja vielä miehenä, kelaa! Ei yksin tai itsensä kanssa olemisen tarvitse tai kuulu olla itsesäälissä märehtimistä. Miksi ihmeessä tuhlata elämänsä jonkun parisuhteen perään kaihoten? Lopulta sitä vain huomaan, että on tuhlannut ikävään ja märehtimiseen ison osan elämästään. Miksi sillä aikaa ei voisi tehdä jotain itselleen mielekästä tai kokeilla vaikka erilaisia asioita jos ei suoraan tule mieleen, mikä on itselleen mielekästä.

Tulen hyvin toimeen itsekseni henkisesti, että rahallisesti (en siis ole rikas tai mitään, ehkä toimeentuleva kuvaa parhaiten). Huomatkaa siis juuri eronneet ihmiset, että

a) se klisee eron tuskasta oikeasti pitää paikkansa... se siis vähenee ajan myötä. Omat jutut, urheilu ja sen sellaset hommat vaan nopeuttaa sitä ehkä vähän tai ainakin ohjaa ajatuksia muualle.
b) ei tarvitse olla mitään pakkoa pariutua
c) kun on yksi pariutuja vähemmän markkinoilla (minä), niin se tarkoittaa muille enemmän :)

Hymyillään silti kun tavataan

4

576

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mä kans!

      Samoilla linjoilla olen. Parisuhde ei ole mikään pakko, ainakaan minulle. Yksinelo on ihan antoisaa, saa olla ja tehdä mitä tykkää. Itselläkin on muutama suhde karahtanut kiville ja nyt en välttämättä enää haluakaan uutta parisuhdetta. Mikä mukava tunne! :)

      Olen tullut siihen tulokseen, etten edes kykene parisuhteeseen. Suhteen loppuessa itsessäni on ollut vähintään yhtä paljon "vikaa" kuin toisessakin. Pakko se on myöntää. Parempi olla itsekseen, ei tule ainakaan riitaa :))

    • samma här

      Tuttu tarina. Itsellä ehkä lähti alunperin vähän väärällä tavalla liikkeelle tuo itsekseen oleminen. Silloin oli jonkin sortin katkeruutta ja vihaa exää kohtaan. Jossain vaiheessa vaan huomasin, että pahat tunteet vaan söivät sisältä, minkä jälkeen alko sitten naisseikkailut. Nainen hinnalla millä hyvänsä ja koko ajan piti sellanen olla kierrossa. Jonkin ajan päästä alkoi raksuttaa, kun mikään suhde ei tuntunut miltään. En vissiin vaan ollut selvittänyt vanhoja tunteita. Kuitenkin, jonkin aikaa tuli kokeiltua itsekseen oloa, mikä muutti kaiken. Etsin tarkotuksella muuta tekemistä ja opettelin tylsyyteen. Sen jälkeen olo parani huomattavasti, kun ei ollut enää mitään pakkomiellettä etsiä seuraa. Nyt olo ei enää ole edes yksinäinen vaikka viettää paljon aikaa itsekseen. Vois sanoa, että nykyään oon paljon tasapainoisempi kuin koskaan aikaisemmin.

      • pikapano

        On kivaa olla rauhassa.


    • Sekaisin..

      Itselläni on ollut tuota yksinolemisen kammoa siitä lähtien kun aloitin ensimmäisen kunnon suhteeni 20vuotiaana. Erosin 6vuoden seurustelusuhteesta omien hölmöilyiden johdosta, joita kyllä kadun ja kovaa. Jokatapauksessa.. Suhteessa ei ollut oikeastaan enää mitään muutakuin meidän 3vuotias poika, jota rakastan enemmän kuin mitään tässä maailmassa. Puolisenvuotta mietin eroa/kuinka erota ja mitä sen jälkeen, kunnes eteeni käveli nainen joka veti jalat alta. Tutustuimme ja jäinkin tästä hyvin nopeasti kiinni, jonka jälkeen erosin tuosta 6vuoden suhteesta. Aloin kuitenkin jälkikäteen katumaan ja saimme suhteen edellisen kanssa taas lämpenemään (lapsen takia varmaan lähinnä), mutta muutaman kuukauden päästä sama tilanne, kun ei vaan kestä katsella toisen naamaa. Tiemme erosivat ja exä hyppäsikin melkein suoraan toiseen suhteeseen (oli tutustunut tähän oltuamme sen hetken erossa) ja itse hain pönkitystä itsetunnolle ja katkeruudelle iskemällä todella kauniin naisen.. Tämä nainen oli silloin vielä itsekkin suhteessa jossa oli 2vuotta ollut ja jätti tämän miehen takiani.. Nyt kuitenkin 5kuukauden yhdessä olon jälkeen olen tajunnut että hyppäsin suhteeseen aivan liian aikaisin. Oli todellinen virhe lähteä uuteen suhteeseen käsittelemättä kokonaan tätä pidempi aikaista suhdetta.. Ikävää tästä tilanteesta tekee vielä se että nykyinen jätti tuon miehensä minun takiani (vaikka olin itsekkin silloin hyvin ihastunut enkä ajatellut tästä mitään "laastarisuhdetta") ja nyt olen kuitenkin häntä jättämässä. Tuntee itsensä todella surkeaksi tapaukseksi. Kuitenkin kaikki tämän nykyisen toiminnassa (kotityöt, toisen kunnioitus, yhteisistä asioista sopiminen jne..) ärsyttävät minua päivittäin niin suunnattomasti että tiedä jo nyt etten halua hänen kanssaan mitään pidempi aikaista, enkä varsinkaan lapsia joita haluan vielä joskus saada. Vihaan tuollaista pinnallisuutta ja toisen auttamista vain kun toinen on auttanut toista ensin.

      Kuitenkin asiaan liittyen.. Kun tästä jatkan yksin eteenpäin, päätin että olen ainakin puolivuotta ilman suhdetta ja keskitän vapaa-aikani lapseeni ja harrastuksiin sekä ystäviin. Kaipasin tälläistä tekstiä jonka aloittaja on kirjoittanut, kiitos siitä. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 171
      5042
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4563
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2921
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1710
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1623
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe