Joo elikkä mulle on nyt tulossa 19 vuotias lämppäritamma ens kuussa. Hevosella on ratsatettu mutta ei vissiin hypitty joten kysyisin jaksaako tamma jos liikuttaisin sitä 2x viikossa? Toisella kerralla juoksuttaisin ja toisella ratsastaisin. Voiko hevosella laukata tai hypätä pieniä esteitä...siis ihan pieniä? Jaksaako tamma sellaista ja ei siis joka kerta vaan aina silloin tällöin
jaksaako
3
200
Vastaukset
- jasuaki
Ja siis voiko edes hyppiä jos ei aiemmin oo hypitty
- zipper1
Toivottavasti viet hevosen tallille, jossa on ammattilaisia töissä.
Liikutus riippuu täysin siitä miten hevosta on liikutettu ja onko se terve. Terveelle ja säännöllisesti liikkuneelle hevoselle 2x viikossa on tosi vähän.
Ei ole hevoselle hyväksi, että 2x viikossa mennään rankemmin ja lopun ajan hevonen seisoo. Toisaalta jos hevonen ei ole tottunut liikutukseen, on 2x viikossa silti liian vähän jos kuntoa halutaan nostaa.
Jos hevonen ei ole tottunut liikkumaan, aloita liikutus vähitellen. Käy alussa käy esim. 4x viikossa, joista 2x viikossa hevosen kunnon mukaan raskas ratsastus ja 2x viikossa kevyttä palauttelua. Myöhemmin lisää liikuntaa.
Terveellä ja liikuntaan tottuneella hevosella voi helposti ratsastaa jopa 4-6x viikossa ihan normaalisti treeniä. Riippuen tietysti treenin rankkuudesta
Hyppääminen ja laukkaaminen riippuu myös hevosen kunnosta ja terveydestä.- jasuaki
Kiitos vastauksesta :)
Hevosta ei ole liikutettu kovin rankasti juoksutettu vaan noin jokakolmas päivä ja ratsastettu kerran viikossa. kyllä Hevonen on terve. Kiitos vielä kun vastasit
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101084
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264596Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17585- 65531
- 93531
- 26502
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43476
- 47437