Narsistin pahin pelko?

19+13

Mitä narsisti pelkää?

50

7459

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelon maailma

      Narsistin pahin pelko on joutua työnnetyksi avoautoon jolloin CIA:n tarkka-ampuja ampuu häntä välittömästi päähän. Tämän takia narsisti välttelee kaikin tavoin avoautoja.

    • narskutetaanhampaita

      Lyhyesti ajatellen kyse on vallasta ja sen haluamisesta.
      Mielistelee niitä kellä sitä on päästäkseen osalliseksi siitä.
      Koska narsisti on tunnevaurioinen , hän käyttää hyväksi niitä jotka osoittautuvat heikommiksi. Narsistin pelko kai pahimmasta päästä on vahva ihminen henkisesti? Minä en keksi pahempaa pelkoa narsistille.
      Narsistisessa suhteessa olevan tulisikin olla siis voimakas ja järkevä. Toisaalta lopettaa suhde mahd.pian sillä koko elämä tulee olemaan kaikkea muuta, kun parisuhdetta terveellä tavalla.

    • sara3009

      Uskon myös että narsistin pahin pelko on henkisesti vahva ihminen. Narsistinen äitini välttelee ihmisiä, jotka ovat suuttuneet hänelle ja osoittaneet mieltään. Näistä vahvoista persoonista hän levittelee huhuja ja juoruja...tuhansien kilometrien päähän sukulaisille jopa. Hän voivottelee sitä, kuinka on tullut jätetyksi ja kaltoin kohdelluksi.
      Kyllä, ehdottomasti henkisesti vahva ihminen on ainakin yksi narsistin pahimmista peloista! Ja tietenkin se että jää kiinni negatiivisista teoistaan. Vaikka niitä jatkuvasti tekeekin, mikä on hieman ristiriitaista.
      Olisi mielenkiintoista tietää, onko muitakin pelkoja narsisteilla

      • -tytär-

        Mä en usko, että narsisti välittää siitä, kun jää kiinni valehtelusta ja huonosta käytöksestä, Hän, omasta mielestään on oikeutettu tekemään niin. Ja muut ovat aina syyllisiä tapahtuneeseen. Hän ei koskaan.

        Minun narsistivanhempi valehtelee koko ajan. Ja jos hänlle oikaisee kyseisen valheen. Hän ohittaa asian muina miehinä. Ja jatkaa uusien valheiden levittämistä. Ja mikä parasta, syyttää aina muita valehtelijoiksi.


      • taittaja

        Siitä voisin oikeastaan kiittää narsistia että hän kaivoi minusta tuon vahvuuden esiin. Kun aikoinaan ns. suksen menivät ristiin, narsistia oli mielestään loukattu aivan törkeästi ja hän yritti saada minua nöyrtymään, tai ainakin puolustautumaan, en taipunut. Onnistuin kaivamaan itsestäni pienen narsistin ja nostin itseni narsistin yläpuolelle niin että narsistikin sen huomasi. Hän yritti mustamaalausta mutta en antanut senkään vaikuttaa mitenkään vaan jatkoin kuin mitään ei olisi koskaan tapahtunutkaan.

        Koko episodi näytti kuinka heikko narsisti oikeasti onkaan. Vaikka hän helposti antaa kuvan ihmisestä jota ei hetkauta mikään, joka ei väistele eikä kumartele, niin kylläpä vaan väisti. Minä jatkoin elämääni kuten ennenkin, tai siis parempana koska ei tarvinnut narsistia enää nähdä. Ja narsisti oli se joka jäi kotiin, kääntyi takaisin, jäi ulos odottamaan, kiersi toista kautta.


      • pieru.

        Eli narsistin levittämät valheelliset huhut ja juorut johtuvatkin uhrin vahvuudesta ja kyvystä nähdä lävitse ja olla mielistelemättä, kuten kymmenet naiset ja miehet tekevät.


      • Anonyymi
        pieru. kirjoitti:

        Eli narsistin levittämät valheelliset huhut ja juorut johtuvatkin uhrin vahvuudesta ja kyvystä nähdä lävitse ja olla mielistelemättä, kuten kymmenet naiset ja miehet tekevät.

        Näinhän ne kymmenet naiset ja miehet tekevät. Joten narsisti tahtoo tietysti halvauttaa sosiaalisesti ne joita pelkää, ne jotka näkevät yksinään heidän lävitseen.

        Muistatteko valokuvan, jossa kymmenet natsit tekivät natsitervehdyksen siinä missä yksi joukossa seissyt ihminen ei tehnyt? Kättään nostamaton on meidän mielestämme sankari ja jos tästä aiheesta olisi elokuva, kaikki jälkiviisaat samastuisivat häneen. Mutta helvetti, MIKSI ja MILLÄ ANSIOILLA?

        Kuvakin kertoo, että enemmistö ihmisistä narsistin valtapiirissä ei ole sankareita, vaikka luulee sitä olevansa (edistäessään omaa etuaan asettautumalla "vahvemman" puolelle). Kuva ei myöskään kerro, mikä eliniänodote oli tervehdystä tekemättömällä.


      • Anonyymi
        -tytär- kirjoitti:

        Mä en usko, että narsisti välittää siitä, kun jää kiinni valehtelusta ja huonosta käytöksestä, Hän, omasta mielestään on oikeutettu tekemään niin. Ja muut ovat aina syyllisiä tapahtuneeseen. Hän ei koskaan.

        Minun narsistivanhempi valehtelee koko ajan. Ja jos hänlle oikaisee kyseisen valheen. Hän ohittaa asian muina miehinä. Ja jatkaa uusien valheiden levittämistä. Ja mikä parasta, syyttää aina muita valehtelijoiksi.

        Tuollaisia ne "totuuden" muljauttelijat tosiaan ovat. Mitä ikinä ilmenee, he kieputtelevat asiat näennäisesti omaksi edukseen. Vaikka he saastuttaisivat koko maapallon, he olisivat omissa sepitelmissään asian ainoa todellinen marttyyri. Rasittavia, halveksittavia ihmisiä. Erikoista, että lennosta valehtelijat pitävät itseään sosiaalisesti taitavina tai jopa älykkäinä ihmisinä. Heidän mielestään moinen älyllisesti epärehellinen bimboilu on ilmeisesti sitten älykkyyden korkein osoitus.


    • BlackAngel.

      Narsistin yksi pahimmista kapuloista rattaissa on hänen narsistisen kuvansa horjuttaminen. Olette varmaan huomanneet, kuinka hän ottaa asiat joko hyökkäyksinä tai myötäilyinä?

      No, tämä hyökkäys on aggressiivista provosoitumista siitä, että hänet kyseenalaistetaan tai että joku saattaisi olla järjellisesti kyvykkäämpi tai henkisesti voimakkaampi, kuin hän ja täten horjuttaa hänen torniaan, niimpä narsistit tyrmäävät heti pienenkin asian joka kohdistuu häneen (Ilmankin että olisi yrittänyt mitenkään olla henkisesti tuhoava häntä kohtaan.) Narsisti ottaa ne tuntemukset ikäänkuin pois itsestään, sanomalla vastalauseen mihin vain vaikkei se olisi järkiperäinen saati oikeasti tiedettä tai jonkin korkeamman fysiikan asioista kiinni. -Koska hän on niin kylmä ja sairas päästään, että kuvittelee sanansa olevan laki sekä tietävänsä kaiken ja kaiken jonka hän miettii tai sanoo, olevan puhdas fakta ilman minkäänlaisia keskusteluja asioista, jos sinä kerrot totuuden, käskee narsisti olla hiljaa tai hyökkää päälle väittelemään, hän ei tee sitä todellisuudessa siksi että asiat riitelevät, vain siksi että ihmiset riitelevät, sekä paljon enemmän
      (= Hänen älykkyytensä, yli-ihmisyytensä, arvokkuutensa, kauneutensa, kaikkivoipainen ajattelu itsestään joka yleensä on narsistilla kuvana niin että hän on etuoikeutettu hyväksikäyttämään ihmisiä koska hän on niin tärkeä sekä arvokas ja ihmiset ovat riippuvaisia hänen voimistaan sekä pelkästä läsnäolosta.)
      Kaikki tuo ja enemmän, ovat sidottuina narsistin kyseenalaistukseen. Siinä on narsistin heikkous. Eli suomeksi lapsellisuus, omien illuusioiden luonti sekä itselleen eläminen, pakonomaisen uhrin koko elämänsä kestävä tuhoaminen ja etsiminen, epärealistisuus, ristiriitaiset kuvat itsestään sekä tarve peilata itseään muihin, empatian puute, kyseenalaistaminen, yksin jääminen tuhoaa narsistin mielenterveyden, muiden ihmisten syyttely=tekee jatkuvaa tuhoa sen mukaan kuinka saa tilaisuuden ''siirtää'' omat tekonsa toisen kontolle, eli kuvittelee aina voivansa olla niin puhdas ja että kun teot ovat tehty sekä itselleen uskoteltu olevansa vapaa niistä katsottuaan vierestä kun joku ottaa vastuun ja kärsii, vaikka todellisuudessahan kaikki ihmiset puhuvat hänestä sekä tietävät minkälainen hän on, hän uskoo väärin koska kuvittelee etteivät ihmiset koskaan pääsisi hänen teoistaan perille hänen älykkyytensä vuoksi. Myös yksi heikkous on se, ettei yksikään ihminen voi elää hänen kanssaan ja hän tulee itse kohtaamaan vastoinkäymisensä jonain päivänä todella realistisesti.


      Parasta on yleensä se että ympäriltä ovat hävinneet kaikki, nopeammin kuin narsisti itse tekojensa jälkeen, edes tuhkat eivät ole enään tälle vampiristille elossa.

      Pahimman pelon uskoisin liittyvän ihmisiin, sillä kun he etsivät uhreja, he eivät ymmärrä toisista ihmisistä realistisesti kaikkea vaikka osaavatkin manipulaatiota sekä mielen ja eleiden tulkitsemista. Pahin pelko on vahvempi ihminen henkisesti joka näkee heidän sisälleen. Voin sanoa, että tämä narsisti ajatteli minun ensiksi uhrina olevani:

      1. Helposti vietävissä.
      2. Heikko itsetuntoinen.
      3. Helppo hyväksikäytettävä.
      4. Tunteellinen=heikko.
      5. Ala-arvoinen. (Hänen mukaansa kaikkea päinvastaista mitä hän antoi alkuaikoina olettaa, todellisuudessa koskaan hänen mielensä ei ole aivosti vaihtunut koska hänellä ei ole tunteita.)

      Todellisuudessa olen aina ollut:

      1. Menevä ihminen joka on sosialisoitunut ja arvostaa muutamaa ystäväänsä sekä perhettään eniten, tykkää olla extreme ja ilman sen kummempia miettimisiä mennä eri paikkoihin.

      2. Olen aina ollut henkinen, deeppi ihmisenä ja en koskaan ole antanut itsestäni kaikkea kenellekään, olen käsitellyt aidot tunteeni aina sisimmässäni ja tuntenut olevani selviytyjä vaikean menneisyyteni vuoksi.

      3. Olen aina ollut enemmän antaja- kuin ottajatyyppi, annan mielelläni koska se on terapeuttista ja välillä on hyvä tasapainottaa ihmissuhteita antamalla enemmän niille ketkä ovat tärkeitä.

      4. Tämä on totta, olen tunteellinen. Tunnen rakkauden sydämen vihlontana sekä koko kropassani, mutta tunnen vihani jopa ympärilläni henkisen voiman aaltoinaja tuhovoimani on suuri.

      5. Menneisyyteni on ollut enemmän ottava ja henkisesti alas laittava kuin antava saati edes tasapainossa ollut lapsuudessa. Monet kuvailevat todella rankaksi, itse olen ylpeä siitä koska vielä tämä uhrina olo on vahvistanut ja tehnyt minusta viisaamman.

      Nykyisin olen erittäin tietoinen siitä, minkälaisia ihmisiä narsistit ovat. Minua ei enään kiinnosta, mitä joku minulle sanoo sillä kaikki tuhoisalta tuntuva, on väärin ja nyt tiedän sen.Nyt olen tasapainossa henkisesti ja minua on mahdoton ottaa uudelleen haltuunsa.
      --

      • outi1

        puhutko exästäsi?


      • outi1
        outi1 kirjoitti:

        puhutko exästäsi?

        Ja olitko koskaan hänen kaltainen?


      • ai mikä kosto??

        ". Menevä ihminen joka on sosialisoitunut ja arvostaa muutamaa ystäväänsä sekä perhettään eniten, tykkää olla extreme ja ilman sen kummempia miettimisiä mennä eri paikkoihin.

        2. Olen aina ollut henkinen, deeppi ihmisenä ja en koskaan ole antanut itsestäni kaikkea kenellekään, olen käsitellyt aidot tunteeni aina sisimmässäni ja tuntenut olevani selviytyjä vaikean menneisyyteni vuoksi.

        3. Olen aina ollut enemmän antaja- kuin ottajatyyppi, annan mielelläni koska se on terapeuttista ja välillä on hyvä tasapainottaa ihmissuhteita antamalla enemmän niille ketkä ovat tärkeitä.

        4. Tämä on totta, olen tunteellinen. Tunnen rakkauden sydämen vihlontana sekä koko kropassani, mutta tunnen vihani jopa ympärilläni henkisen voiman aaltoinaja tuhovoimani on suuri.

        5. Menneisyyteni on ollut enemmän ottava ja henkisesti alas laittava kuin antava saati edes tasapainossa ollut lapsuudessa. Monet kuvailevat todella rankaksi, itse olen ylpeä siitä koska vielä tämä uhrina olo on vahvistanut ja tehnyt minusta viisaamman."

        Voin kirjoittaa kaiken saman itsestäni, ja silti hän sai minut näyttämään narsistilta, epätasapainoislta ääliöltä, joka on mielenvikainen ja epätasapainossa tunteidensa kanssa.


      • IHANAA ELÄMÄÄ NYT

        Olipa hyvä kirjoitus.
        Olen nähnyt tän kaiken, että NARSUN käytös on ihan sairasta. miten se voi elää itsensä kanssa.
        Alusta asti ihmettelin ja mietin, nyt kierrän narskut kaukaa. Paljon oon täältä lukenut tarinoita, kuin omasta elämästäni narskun kanssa. Miten ne voikin käyttäytyä kuin umpihullut psykopaatit. Laitoin ulos.


    • Iina0307

      Olen nähnyt narsistin luhistuvan niin, että olen alkanut epäilemään hänen narsistisuuttaan. Hän tapasi vielä vahvemman narsistin, jonka uhriksi jäi. Lopputulos oli se, että molemmilla oli oma haareminsa ja hovinsa osaksi toisistaan tietämättä. Kun tämä kaikki tuli ilmi ja hän sai ns. maistaa omaa lääkettään, niin hänen koko maailmansa romahti. Sen lisäksi, että tasapainoinen ihminen on narsistille uhka niin näyttäisi olevan myös toinen narsisti.

    • jälkiä siivonnut

      Narsisti muuttuu romahtaessaan mustaksi vaahtoavaksi massaksi.

      • luhistuvat narsistit

        Kyllä. Tätä elokuvatkin yrittävät toisintaa. Kaatuvia, mustia torneja. Keisareita, jotka imaistaan tapahtumahorisontin tuolle puolen. Kun narsisti romahtaa, koko kaikkeuden voimatasapaino järkähtää.


    • irti narsistista

      Ohutnahkainen narsisti pelkää ihmistä, jota ei voi huijata, alistaa tai manipuloida. Ohutnahkainen narsisti hätääntyy myös silloin, kun hän ei pysy muiden mukana kehityksessä tai ylipäätään ympäristön vaatimuksissa.

      Paksunahkaista ja aggressioon taipuvaista narsistia ei taida pelottaa muu kuin fyysinen väkivalta ja tieto siitä, että henki voi lähteä jos puuttuu väärien ihmisten asioihin.

      • Anonyymi

        Sulla on nuo käsitteet nahkoista vähä hukassa. Tai olet rakentanut niille oman tulkintasi.
        Eikä ne sitäpaitsi ole edes mitään yleisesti hyväksyttyjä termejä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on nuo käsitteet nahkoista vähä hukassa. Tai olet rakentanut niille oman tulkintasi.
        Eikä ne sitäpaitsi ole edes mitään yleisesti hyväksyttyjä termejä

        Täällä riittää näitä kyllä, jotka ovat hukassa. Monesti lukenut, että joku kirjoittaa olevansa läheisriippuvainen ja ihan vähän vaan narsisti. Eihän sellaisia nyt ole kuin vähän vaan narsisteja, vaan sekin oli itse ilmeisen narsistinen ainakin kirjoituksiensa perusteella. Varmaan ne selittäjät yrittävät selittää milla vaan termeillä, etteivät vaan itse paljastuisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä riittää näitä kyllä, jotka ovat hukassa. Monesti lukenut, että joku kirjoittaa olevansa läheisriippuvainen ja ihan vähän vaan narsisti. Eihän sellaisia nyt ole kuin vähän vaan narsisteja, vaan sekin oli itse ilmeisen narsistinen ainakin kirjoituksiensa perusteella. Varmaan ne selittäjät yrittävät selittää milla vaan termeillä, etteivät vaan itse paljastuisi.

        Oikea narsissti ei ole mielestään koskaan narsissti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikea narsissti ei ole mielestään koskaan narsissti.

        Lähinnä tarkoitin sitä, että keksitään, että olen läheisriippuvainen tai muu vastaava diipadaapa, todellisuudessa siellä takana pilkistelee oikea narsisti kostonhimoineen.


    • piruista ruminkin

      olen huomannut että narsiti pelkää liikkua ilman toista henkilöä ja hoviaan,ovat orpoja piruja ja hiljaa sen hetken kun tukikaveria ei mene rinnalla,voimansa saa oitis seurassa olevasta henkilöstä,raukka ja täyspelkuri itekseen,hah yksi narsku pirulainen näki tänään kun me erään hänen vihaamansa he.ilön kanssa juteltiin,varmaan alko demonit pyörimään mielikuvituksissa,hän on myös varas

    • BlackAngel.

      '' Puhutko eksästäsi? '' -En. Kyseessä on ihmishirviö, johon tuli tutustuttua koulussa, olin samalla luokalla ja olen yhä. Pyysin hänet tupakalle ja siitä se alkoi edetä. Ensin olin hänelle niin kaunis ja hän aina katsoi puheen aikana silmiin.(En ymmärtänyt että joku voi olla niin sairas, että teki tämän kaiken suunnitellusti alusta alkaen ja jo siinä vaiheessa analysoi minua mielessään sekä suunnitteli varmasti asioita varalleni.) Luulin tutustuvani tähän ihmiseen, mutta todellisuudessa kaikki meni väärin. Aloin käymään hänen luonaan joka päivä, koska ajattelin että hänellä oli empatiaa, hän arvosti minua ja piti seuraani mielenkiintoisena sekä minua erilaisena ihmisenä kuin muut. Asiat alkoivat muuttua pikkuhiljaa, pian hän alkoi repiä minua koko ryhmän edessä henkisesti, hänen mielestään kertomalla vain ''faktoja''. Hänen lapsuudenystävänsä jolla oli psykopaattisia taipumuksia, nauroi joka kerta ääneen kun he kyseenalaistivat loppupeleissä koko elämääni, joka päivä.

      Tilanne rauhottui ja en koskaan ollut tavannut yhtä sairasta ihmistä, hän kuitenkin muuttui, tai niin luulin. Ajattelin, että jos olen hänelle mukava niin hän ymmärtää käyttäytyä kunnioittavasti myös minua kohtaan. Olin vuoden hänen kanssaan todella usein,
      ja niinhän se toinenkin vuosi alkoi kulkemaan:
      Hänen miehensä jätti hänet ja hän löysi uuden läsnollessani. Tämä mies oli ensinen narkomaani sekä kovia kokenut ja täynnä vihaa. He muuttivat yhteen. Vietimme aikaa samoilla piireillä. Pian kaikki alkoi mennä todella mielenkiintoiseen suuntaan: Tämä narsisti, kehen tutustuin, ei enään tarvinnutkaan minua, sillä hän oli löytänyt narsistisen kumppanin.
      Tällöin en ymmärtänyt psykologiasta mitään ja olin tiedostamattani riippuvainen tähän ihmiseen. Hn pääsi käyttämään minua jonkunaikaa omana heijastuksenaan ihmisiin. Nolasi julkisesti, kertoi läsnäollessani vioistani, morkkasi minkä kerkesi sekä puhui varmasti miehelleen paskaa.

      He alkoivat toimia yhdessä minua vastaan, tässä on muutamia viestejä mitä olen niihin aikoihin kirjoittanut suomi24:seen, koska tiedostin ettei kaikki ole tasapainossa ja normaalia, tämä viestiketju on niihin aikoihin kirjoittamani kun alkoi tapahtua: http://keskustelu.suomi24.fi/node/11345379

      Varoitan kaikkia, ketkä kuvittelevat ettei narsismi ole vakava asia.

      Kun kaikki oli ''hyvin'' erääseen aikaan, viime vuoden lopulle, tämä ihminen ehotti että mitäpä jollei nähtäisi kuin koulussa, hänen miehensä takia. Hän sanoi sen ilman tunteita. Kaiken sen jälkeen mitä on ollut, ajattelin että kuinka röyhkeä ihminen voi olla jos kuvittelisi minun uskovan kaiken.

      Nykyisin, annan olettaa että olen osa hänen hoviaan, koska en pääse hänestä eroon. Olemme olleet onneksi harvemmin yhteydessä, olen ollut vastaamatta puhelimeen sekä sanonut nukkuvani jnee. Minulla ei ole enään mitään mielenkiintoa ihmistä kohtaan, en ole mennyt vielä psykologille, vaikka pitäisikin ja se on tärkeä askel.
      Itsemurha-ajatuksia on ollut, mutta olen rauhottunut henkisesti päiviä ja öitä narsismia tutkiessani.

      Laskelmointi sekä järjen käyttö ja asteittain meneminen on kaikista tärkeintä mitä voit tehdä tällainen ihminen ympärilläsi. Voit analysoida häntä mielessäsi, mutta et sanoa sitä ääneen. Hän kyllä voi kertoa kaiken ja kokee oikeudekseen mainita jokaisesta asiasta, josta kuvittelisi sinun olevan epävarma itsessäsi. Kaikki mitä teet, on aina kyseenalaistuksen alla, pahimmasta päästä on narsisti jonka suku on samanlainen. Kyseessä oli juuri sellainen.

      Nykyisin pariskunta riitelee kokoajan, kun on tullut se vaihe kumpi on ''parempi.''

      ''Olitko koskaan hänen kaltainen?''
      Olin karismaattinen sekä aito itseni,hän himoitsi henkisiä voimiani jotka saivat minut olemaan se ketä ei koskaan luovuta, menneisyys oli ottanut enemmän kuin antanut, niin myös ystäväni muutti toiselle paikkakunnalle opiskelemaan juuri ennen kuin narsistin tapasin. Olin helppo ammuttava, niin hän ainakin kuvitteli.


      Se tuhonkylväjä voi olla kuka tahansa. Olkaa ihmiset varuillanne, sillä sanaa narsismi ei viljellä turhaan -se on huipussaan- sen ansiosta mihin on yhteiskunnallisesti tultu. Myrkyttäjät tuhoavat monia oppilaitosten ilmapiirejä.

      Jos on lisää kysymyksiä, laittakaa tulemaan tänne foorumiin. Tehdään Q&A. :)

    • MrJuha82

      Oisin todennäköisesti sun vihollinen, jos tapaisin sinut, koska oon ite yllätys yllätys tosi vahvaluonteinen mies, joka ei kiusaa eikä reagoi sinuun mitenkään, jos alkaisit sättiä, kun oot oppinu ehkä mieheltäsi ne huonot narsistin tavat, joita nyt epäilet.
      Loppujen lopuksi narsisti itse on HEIKKO ihminen.
      Hän kiusaamisellaan ja kaikella yrittää tehdä itsestään suuremman, jota hän ei ole todellisuudessa.

      • MrJuha82

        siis tarkoitan exääsi


    • Whatahell?

      Vikoja?

    • 19+6=?

      Pahin pelko on lähteiden loppuminen...

    • valesmanni

      Eräs tuttavani,joka on narsistin kanssa asunut vuosia,sanoi että kaikki keinot käytetty.Yksi enää jäljellä.Vihtavuorenkeksien syöttäminen "narsulle". Tiedän,että pahoja on tapahtunut heille jo elämänvarrella.

    • kyllä

      Henkisesti vahvoja ja tiedostavia ihmisiä jotka näkevät heidän pelleilynsä läpi. Heitäkin he yrittävät repiä alaspäin, omaan helvettiinsä.

    • valon kimallus

      yrittihän omanikin syöttää vaikka mitä kakka tarinoita valheita ja kaikkee kun oli käynyt tuttavaani panemassa..
      noh sehän nyt on helppo huomata jos toinen on "vähän omissa maailmoissaan".
      yritti pitää siinä molempia tyttösiä lähteinään kunnes sanoin että tämä oli nyt tässä.
      huom. kymmenes kerta toden sanoi :)
      nyt voin jo heittää huumoria koska minkäs ne narskut itselleen voi.
      kun kyllästyy niin kyllästyy ja silloin on saatava lähdettä muualta.
      minulla on uusi eheä elämä ja siihen pääsin terapian kautta.
      ja itseni tunnen koen ja näen taas omana ihanana persoonana.
      se on parasta viiden vuoden helvetin jälkeen.
      tsemppiä ja voimia ja juoskaa kovaa jos olette narsistin kanssa tekemisissä!

    • Viiliä pytyssä.

      Nykymaailman kovaan menoon on aika oivalista olla narsisti.Eiköhän näitä väliinputoajia ole riittämiin?
      Kun vielä suomme kunnon narsistille mahdollisuuden mellastaa,niin eiköhän sieltä ripahtele murusia köyhänkin pöydälle?
      Ajat vaihtuvat,ahneet säilyvät iäti.

    • awer

      narsisti alistaa puolisoaan jokaisen ihmisen kuullessa,haukkuu käyttää henkistä väkivaltaa ja fyyssistä.itse on kaikki tietävä,yrittää mielistellä jokaista ja kehuu että hän tekee kaikki.

    • Anonyymi

      Narsistin pahin pelko on vahva ihminen joka uskaltaa asettua julkisesti häntä vastaan, narsistin hovin edessä varsinkin ja saman arvoinen pelko on, että tämä vahva ihminen tulee paljastamaan narsistin, eli viemään pohjan pois narsistin valheelliselta totuudelta.

      Tämän voin kertoa lähes totuutena. Taistelin ja jouduin sietämään narsistia lähes kymmenen vuotta, näin piti toimia tietyn kuvion takia lähes pakosti, kunnes päätin, että nyt riittää ja asetuin häntä vastaan, kun tilanne paheni vuosi vuodelta tiettyyn pisteeseen.. Käänsin hänelle selkäni kertalaakista ja toin julkisesti esille kaikki ne asiat, mitkä saavat hänet paljastumaan. Meni vuosi pari, niin tämä ennen niin ulospäin näennäisesti menenestyvä ja oman hovinsa edessä voimaintunnossaan porskuttava narsisti oli vajonnut syviin vesiin, oma pikku firma meni nurin, kaatui velkoihin, kun narsistin työkyky rapistui, hän alkoi sekoilla tekemisissään ja lukuisissa viranomaiskirjeissään ja haasteissa mitä minusta tehtaili jne.. kunnes lopulta hoiti itsensä niin pussiin kaikissa virityksissään, ettei sieltä ollut enää ulospääsyä ja kas, hän luovutti. Nyt tilalla luultavasti uudet uhrit, mutta näinhän se menee.

      Käykää narsistia vastaan kaikin voimin, siinä on vain voitettavaa!

    • Anonyymi

      Narsisti pelkää sitä että hän menettää otteensa ja hallintansa uhriinsa. Sitä hän puolustaa viimeiseen asti. Ilman toista jota manipuloida hän on itsensä kanssa eikä siedä sitä.

    • Anonyymi

      Narsisti pelkää yksinoloa

      • Anonyymi

        Tämän ketjun paras opetus;
        Narsistin kanssa riitelee aina ihmiset- eivät asiat.

        Narsisti on sosiaalisesti sairas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän ketjun paras opetus;
        Narsistin kanssa riitelee aina ihmiset- eivät asiat.

        Narsisti on sosiaalisesti sairas.

        Narsisti kohdistaa kärkensä aina ihmistä kohden
        kun tuntee olevansa asioissaan huonommalla puolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän ketjun paras opetus;
        Narsistin kanssa riitelee aina ihmiset- eivät asiat.

        Narsisti on sosiaalisesti sairas.

        Narsistin kanssa ei koskaan pitäisi riidellä ja väitellä sillä se on hänen ydinosaaminen. Ehkä ongelma on se että narsisti toimii niin provosoivalla tavalla että se saa toisen puolustamaan itseä. Narsistille faktoilla ei ole mitään merkitystä vaan se että saa toisen reagoimaan jollakin tapaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Narsistin kanssa ei koskaan pitäisi riidellä ja väitellä sillä se on hänen ydinosaaminen. Ehkä ongelma on se että narsisti toimii niin provosoivalla tavalla että se saa toisen puolustamaan itseä. Narsistille faktoilla ei ole mitään merkitystä vaan se että saa toisen reagoimaan jollakin tapaa.

        Oletko taas riidellyt miehesi kanssa?


    • Anonyymi

      Narsisti pelkää kaikkein eniten,että rakastuu itseensä.Hän ei voi sietää sellaisia ihmisiä..

      • Anonyymi

        Tuskinpa pelkää, koska on mielestään muita parempi.


      • Anonyymi

        Narsisti ei rakasta ketään, ei edes tiedä, mitä on rakkaus. Kavahtaa, jos sanot rakastavasi häntä, eikä pysty edes sanomaan sanaa rakastaa, se juuttuu kurkkuun kiinni. Kateus on sen sijaan hänen ydinosaamistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Narsisti ei rakasta ketään, ei edes tiedä, mitä on rakkaus. Kavahtaa, jos sanot rakastavasi häntä, eikä pysty edes sanomaan sanaa rakastaa, se juuttuu kurkkuun kiinni. Kateus on sen sijaan hänen ydinosaamistaan.

        Miksi narsku sanoisi rakastavansa, kun ei kerran rakasta? Tuskinpa kukaan muukaan haluaa ottaa rakkaudentunnustuksia vastaan henkilöltä, jota ei rakasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi narsku sanoisi rakastavansa, kun ei kerran rakasta? Tuskinpa kukaan muukaan haluaa ottaa rakkaudentunnustuksia vastaan henkilöltä, jota ei rakasta.

        Minäkin tuntisin itseni vaivautuneeksi, jos joku mulle tunnustaisi rakkauttaan, vaikka en välitä koko henkilöstä.


    • Anonyymi

      "Narsistille faktoilla ei ole mitään merkitystä vaan se että saa toisen reagoimaan jollakin tapaa."

      Narsisti pelkää, että joku hänen silmissään vaikutusvaltainen eli häntä suojeleva taho, saa selville nassen olevan silkkaa petosta ja feikkiä koko ihminen.

      • Anonyymi

        Yllä olevaan on kiteytettynä; -narsistin käytös ja
        -narsistin olemus.


    • Anonyymi

      En tiedä pelkääkö tällainen ihminen mitään. Ilmeisesti pelkäsi, kun kerroin että sinä et minun silmille hypi. Hän katsoi suurilla silmillään ja meni käsi täristen pois.
      Kosto oli häneltä kova. Jouduin kaikesta vastuuseen, kaikki, mitä olin uskoutunut hänelle.
      Mutta vielä tässä olen.

    • Anonyymi

      Työpaikan narsisti.

    • Anonyymi

      Mielestäni narsistin suurin pelko on paljastua ja kasvojen menetys.

      • Anonyymi

        Kun koko elämä on rakennettu valheen varaan, on todella pelottava ajatus että se valhe paljastuu koska silloin jäljelle ei jää mitään. Narsisti on ihmisnarkkari, huomionarkkari, joka tarvitsee muita pönkittääkseen olematonta itsetuntoaan. Jos paljastuu että kaikki onkin valetta, kuka enää pönkittäisi narsistia? Paljastuminen=>hylkääminen => narsistin loppu.

        Kun tajuaa kuinka paljon narsisti pelkää, alkaa hahmottaa miksi tämä toimii niin kuin toimii. Narsisti vaikuttaa välillä vainoharhaiselta ja yllätettynä toimii oudosti, epäloogisesti, kohtuuttomasti. Kun tajuaa että narsisti luulee muidenkin pelkäävän yhtä paljon, olevan yhtä herkkiä häpeälle, tajuaa taas lisää. Narsisti yrittää ruokkia sinun pelkojasi, joista osa toki todellisia, mutta osa sellaisia joita et edes "ymmärrä" pelätä tai hävetä koska itsetuntosi riittää sellaisten asioiden käsittelyyn. Itse olen monta kertaa tajunnut vasta jälkikäteen että narsistin omituinen kommentti tai teko oli tarkoitettu viestiksi minulle , osoitukseksi jostakin heikkoudesta tai noloudesta joka on narsistin maailmassa hävettävää, minun ei.

        Kun alkaa ymmärtää narsistin tapaa ajatella ja reagoida, oppii ennakoimaan ja jopa manipuloimaan narsistia.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1358
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1240
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1165
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1115
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1068
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      31
      1027
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1012
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1001
    Aihe