Hiusten harventuminen naisilla

apuvaaa

Minulla on aina ollut todella paksut hiukset, mutta nyt olen kiinnittänyt huomiota hiusrajaani, joka näyttää harvemmalta otsan keskikohdilta. Olen vasta 28-vuotias nainen ja tämä asia on alkanut todella ahdistamaan. Aluksi huomasin, että tietyssä valossa näyttää siltä, että hiuksia on harvemmassa kuin muualta ja pian tämän jälkeen alkoi pään kutinat,polttelu ja päänahka oli kamalan kipeä kun sitä harjasikin. Päänahassa oli myös pieniä näppyjä, jotka kokoonsa nähden olivat uskomattoman kipeitä.Yöllä heräsin siihen että päätä poltteli niin paljon etten saanut unta. Kävin lääkärissä ja ihotautilääkärillä ja kummastakaan ei ollut apua. Kilpparit yms. mitattiin ja ne olivat normaalit, ja ihotautilääkäri määräsi kortisoniliuosta.No en uskaltanut tuota aloittaa kun pakkauksessa kiellettiin, jos on akne ja minulla on.

Hoitelin päätäni sitten itse sekoittamalla teepuuöljyä shampooseen ja laittamalla betadinea hiuksiin. Tämä vei kutinat pois,tosin päässä on vieläkin ajoittain näppyjä.Ja hilsettä myös jonkin verran.Hiuksia ei tunnu lähtevän paljon, mutta siitä huolimatta niin tuo tukka näyttää harvemmalta tuosta yhdestä kohdasta:/

Minulla on kyllä ollut paljon stressiä, mutta miksi hiukset lähtisivät vain yhdeltä alueelta eivätkä kaikkialta, jos se siitä johtuisi. Samoin nuo kummat oireilut kielisivät jostain muusta ehkä?
Viimeaikoina olen miettinyt muutamaa seikkaa olisivatko ne voineet vaikuttaa:

-rankan juoksun harrastaminen, joka toinen päivä,jonka tosin lopetin nyttemmin
-olen jättänyt maidon ja viljat pois, koska se on aiheuttanut aknea.joku puutos tuosta?juustoa ja rahkaa olen syönyt jokapäivä
-liika a-vitamiinin saanti,tosin tällöin hiustenlähtö olisi varmaan kaikkialta
-menkkojen tihentyminen ja runsaat kuukautiset (hormoniongelma?)
-pesuaine.pesin aiemmin lactolinella tukkaani,tätä ennen elokuu shampoolla,hiustenhoitoaineita en käytä,enkä ole värjännyt pariin kuukauteen,nyt pesen tervashampoolla hiuksia

Lähinnä toivoisin vinkkejä,kokemuksia ja apuja mikä voisi olla kyseessä ja miten lähteä asiaa hoitamaan lääkärissä. Pelottaa ja ahdistaa, minulla on paljon muitakin huolia ja ongelmia, että jos hiuksetkin vielä putoaa niin sitten kyllä menee viimesetkin yrittämisen halut tästä elämästä:(

3

163

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apuvaaa

Ainiin lisäys: Hiukset jotka tuntuu tippuvan ovat lyhyitä ja hentoja hiuksia, eikä juuri lainkaan pitkiä:/

• 35-v. nainen

Nuo näpyt, kutina ja hilseily viittaavat siihen, että Nizoral-shampoosta (apteekista ilman reseptiä) voisi olla apua sinulle. Nizoral myös tutkitusti auttaa hiustenlähtöön. Kannattaa kokeilla.

Onko rauta-arvosi mitattu? Tässä ei riitä pelkkä hemoglobiinin mittaus, vaan myös ns. varastorauta pitää mitata. Jos ferritiiniä eli varastoitunutta rautaa on himpunkin verran liian vähän (ja melkein aina naisilla on liian vähän, koska menstruaation myötä sitä rautaa menettää säännöllisesti..), riittävän pitkästä rautakuurista on suurella todennäköisyydellä apua hiusten lähtöön ja uuden kasvuun.

Biotiinia kannattaa myös ottaa vitamiinilisänä. Sitäkin saa apteekista ilman reseptiä.

Eivät sinun hiuksesi pysyvästi harvene, vaan todennäköisesti on tilapäisestä ongelmasta kyse.

• apuvaaa

Juu Nizoralia miein, mutta kun kutina on nyt pysynyt poissa ja hilseilyä ei ole ollut niin en ole ostanut, kun tuossakin taisi olla haittavaikutuksina hiustenlähtö niin hieman hirvitti.
      Ajattelin kokeilla system 4 tuotteita hiustenlähtöön.En tiedä sopiiko ne sitten, kun eihän mulla hiuksia varsinaisesti lähde, mutta tuntuu ette ne uusiudu tarpeeksi.

Hemoglobiini mitattiin, ei muuta.Itse mietin myös että näkyykö tuosta tosiaan myös raudanpuute, mutta näinhän tuo lääkäri totesi että joo ja sanoipa vielä kun kysyin vitamiinien puutoksesta, että hemoglobiinista näkee senkin.Ööh no joo kuullosti hieman siltä, että lääkäri piti minua ihan hysteerisena ja höpötteli sitten, ettei tarvi ottaa mitään kalliita kokeita vaan:D No ostin kuitenkin ferofortea ja testaan tuota nyt, kun viime kuukautisetkin oli ihmeellisen lyhykäiset nyt.Toivottavasti toimisi.

Biotiinia koitan saada banaaninsta, kanamunista sekä oluthiivasta.kun on ollut hieman huonojakokemuksia tuollaiosista valmisteista joissa on pelkkää biotiinia(akne pahenee eikä sekään ole kiva).Mutta pitää harkita jos testaisi vielä jotain b-vitamiini complexia.Kiitoksia paljon avusta sinulle!:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      17003
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      41
      4734
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      298
      2676
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      140
      1969
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      132
      1579
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      396
      1512
    7. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      16
      1449
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1293
    9. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      20
      1194
    10. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      10
      1109
    Aihe