Koulusäästöjä voisi

opettajien pomo äiti

kohdistaa opettajien palkkoihin. Palkat ovat liian suuret työhön nähden. Nyt on lapsita säästetty niin paljon kouluissa, että nyt on opettajien vuoro. Kaikki tuntipalkkalaisiksi, eli työtuntien mukaan palkka. Jos olet kaksi tuntia, se on kaksi tuntia palkkaa, jos olet viisi, niin viiden tunnin palkka.

On tuperää että opet on kk:si palkkalaisia, että palkka juoksee vsaikkei työtuntia ole juuri ollenkaan. Ekaluokalla kolmen tunni päivä joka päivä...

Sitten kurssipakko, opettajat velvoitetaan käymään kerran kuussa taidon ylläpidon kursseilla. Monet ovat puskastanousseita, ei mitään hajuu lapsista ja opettamisesta.

Opettajaksi pääsee kuka tahnsa.. samoin kuin kansanedustajaksi ja ministeriksi. Ei tarvi kokemusta olla.

13

111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opex

      No täällähän se isoäiti taas avautuu. Eikö sinua pitäisi enemmän kiinnostaa vaikkapa geriatria?

      Lapsen lukkari ei ole sama kuin open lukkari. Useimmat opet opettavat monta luokkaa.

      Siinä olet oikeassa, että kuka tahansa pääsee opettajaksi. Siitä vaan pääsykokeeseen lukemaan, jos arvelee, että työ on helppoa ja palkka valtaisa. Ja kurssipakko on ilman muuta suositeltava. Se tosin tarkoittaisi valtavaa (vero)rahan menoa. Koulutus ei nimittäin ole ikinä ilmaista. Kursseilla lienee yleensä opettaja, jolle pitää maksaa palkkaa.

      • palkka työstä!

        Kyllä mua geriatria kiinnostaa ja kaikki tiede eritoten. Luen paljon kaikkea tiedettä, muta en kaunokirjallisuutta enkä roskakirjallisuutta, enkä roskalehtiä.
        Totta sekin että olen isoäiti ja ylpeä siitä. Lastenlasten kanssa käyty Heurekassa monet monet kerrat, vien heitä Disneyn luistelunäytöksiin, oopperatalolle, konsertteihin, sekä tilanneut heille tiedelehtiä... olen ihana isoäiti!
        Mutta opettaja ei ole koskaan ollut haaveammattini, olen opettajasuvusta, heitä on lähes joka sormelle... on rehtosreita ja aineenopettajia, kuvaamataitoa ja käsityöopettajia... kaikkea löytyy, itse en ole opettajaihmisiä, tykkään työskennellä yksin tai muutaman porukassa.. olen toimistoihmisiä, entinen kanslisti ja apulaisjohtaja monessa paikassa. Työpäivät pitkät ja vastuulliset... että näin. Nyt hidastanut jo tahtia, onneksi, jää aikaa läheisille... silti työskentelen kotona, omassa keramiikkapajassa minkä työltä ja muulta ehdin.


      • opex
        palkka työstä! kirjoitti:

        Kyllä mua geriatria kiinnostaa ja kaikki tiede eritoten. Luen paljon kaikkea tiedettä, muta en kaunokirjallisuutta enkä roskakirjallisuutta, enkä roskalehtiä.
        Totta sekin että olen isoäiti ja ylpeä siitä. Lastenlasten kanssa käyty Heurekassa monet monet kerrat, vien heitä Disneyn luistelunäytöksiin, oopperatalolle, konsertteihin, sekä tilanneut heille tiedelehtiä... olen ihana isoäiti!
        Mutta opettaja ei ole koskaan ollut haaveammattini, olen opettajasuvusta, heitä on lähes joka sormelle... on rehtosreita ja aineenopettajia, kuvaamataitoa ja käsityöopettajia... kaikkea löytyy, itse en ole opettajaihmisiä, tykkään työskennellä yksin tai muutaman porukassa.. olen toimistoihmisiä, entinen kanslisti ja apulaisjohtaja monessa paikassa. Työpäivät pitkät ja vastuulliset... että näin. Nyt hidastanut jo tahtia, onneksi, jää aikaa läheisille... silti työskentelen kotona, omassa keramiikkapajassa minkä työltä ja muulta ehdin.

        Joo joo, mutta kerro nyt, että miten ne maksetaan ne kurssit? Ajattele nyt, miten paljon ylimääräisiä opettajia tarvitaan, jotta jokainen kymmenistä tuhansista opettajista saadaan kurssitettua kuukausittain! Oletko laskenut, paljonko se maksaa? Miten tästä leivotaan niitä mainitsemiasi säästöjä? Kerro, oi viisas pomomme? Kun kerran ole pomo, sinun pitää osata ratkaista tämmöiset pulmat.


      • äiti opettajien pomo
        opex kirjoitti:

        Joo joo, mutta kerro nyt, että miten ne maksetaan ne kurssit? Ajattele nyt, miten paljon ylimääräisiä opettajia tarvitaan, jotta jokainen kymmenistä tuhansista opettajista saadaan kurssitettua kuukausittain! Oletko laskenut, paljonko se maksaa? Miten tästä leivotaan niitä mainitsemiasi säästöjä? Kerro, oi viisas pomomme? Kun kerran ole pomo, sinun pitää osata ratkaista tämmöiset pulmat.

        Kyllä ammattitaitoa pitää pitää yllä, ei se itsestään kasva. Opettajilla on suuri palkka, että kyllä viikon kurssin kyllä kestää maksaa, koska hyötyä siitä aina on. Ja aina voi anoa apurahaa tai kysyä mitä kursseja kaupunki maksaa...
        Kuule viikonloppukurssilla ei tarvi sijaisia eikä pitkillä kesälomilla ja muilla lomilla, iltakursseja varmasti on, omasta viitseliäisyydestä se on kiinni, mutta jos haluu laiskotella , niin tekosyitä aina löytyy.

        Säästöjä löytyy siitä, että ammattitaioiset opettajat osaa, eikä niitä nosteta puskitsta ketä tahnsa leipuria opettamaan...

        Itse en tekisi mitään ammattitaidottomana, jos en osaa liikuntaa en myöskään opettaisi sitä kenellekkään.

        Jokaisen pitää itse määrittää omat resurssit ja osaaminen, ja kun ei osaa, ei pysty, osaamista ei ole koskaan liikaa.

        Mars kyselemään kursseja kesäksi.. nyt on hyvä aika hakea..


      • Kenkku ope
        äiti opettajien pomo kirjoitti:

        Kyllä ammattitaitoa pitää pitää yllä, ei se itsestään kasva. Opettajilla on suuri palkka, että kyllä viikon kurssin kyllä kestää maksaa, koska hyötyä siitä aina on. Ja aina voi anoa apurahaa tai kysyä mitä kursseja kaupunki maksaa...
        Kuule viikonloppukurssilla ei tarvi sijaisia eikä pitkillä kesälomilla ja muilla lomilla, iltakursseja varmasti on, omasta viitseliäisyydestä se on kiinni, mutta jos haluu laiskotella , niin tekosyitä aina löytyy.

        Säästöjä löytyy siitä, että ammattitaioiset opettajat osaa, eikä niitä nosteta puskitsta ketä tahnsa leipuria opettamaan...

        Itse en tekisi mitään ammattitaidottomana, jos en osaa liikuntaa en myöskään opettaisi sitä kenellekkään.

        Jokaisen pitää itse määrittää omat resurssit ja osaaminen, ja kun ei osaa, ei pysty, osaamista ei ole koskaan liikaa.

        Mars kyselemään kursseja kesäksi.. nyt on hyvä aika hakea..

        Niin saatko sinä turvanpeksännästäsi sitä seksuaalista tyydytystä?


    • Kenkku ope

      Sanopa suoraan: saatko sinä näistä typeristä avauksistasi jonkinlaista seksuaalista tyydytystä?

    • Syväanalyysia

      Opettajaksi pääsee tosiaan lähes kuka vaan. Itsellä ei ole opettajan työhön ollut mitään hinkua.

      Alakoulujen opettajalta kai vaaditaan jonkinlaista peter pan-ilmiötä, ikuislapsellisuutta - niin epäaikuismaista käytöstä heiltä on odotettavissa. Johtuneeko siitä, että kun he tekevät työtä lasten kanssa, niin he eivät osaa kommunikoida aikuisten kanssa lainkaan?

      Sama ilmiö on vastassa yläkoulujen opeilla, mutta heillä käytös on teinimäistä, koska ovat päivät päästään teinien ympäröiminä.

      Amisopeista minulla ei ole kokemusta, mutta lukio-opet ovat kouluasteen ensimmäiset opet, joiden kanssa voi keskustella kuin aikuinen aikuiselle.

      Ja jottei kukaan ope nyt tuntisi hirmuista noloutta, niin onhan opeissa toki pari prosenttia hyviä, aikuisia tyyppejä, riippumatta siitä kouluasteesta, millä opettavat. -_-

      • Ammattikasvattaja

        Et ole tainnut tutustua ikinä siihen asiaan, miten paljon hakijoita opettajankoulutukseen - luokkanopettajiksi - on? Kyseessä on yksi suosituimmista tiedekunnista.

        Pidän kyllä suurena ihmeenä, että näin on. Sen verran haasteelliseksi ryö on käynyt. Tilanne muuttunee tulevaisuudessa.


    • mikäpelle

      Oletko nyt aivan käsittänyt, että näitä kursseja vetäisivät myös opettajat? Jos kerran kaikki opettajat ovat surkeita ja opettajaksi pääsee kuka tahansa, niin eivätkö näiden lisäkurssien opettajat myös olisi näistä puskasta nousseita surkioita? Mitä se mahtaa auttaa, jos toinen surkimus opettaa toista? Mistä mahtaisivat löytyä opettajat näille kursseille? Millainen pätevyys heillä kuuluisi olla? Tohtorin tai lisensiaatin? No kuule, voin kertoa, että opettajat ovat opiskelleet 5 - 7 vuotta juurikin tohtoreiden opettamina yliopistossa. Ja voi voi, miten surkea tulos. Mistä saataisiin sellaiset fakiirit, joilla olisi jotain annettavaa? Toinen opettaja se ei voisi tietenkään olla, ja tuskin tohtoreidenkaan opetus auttaisi, kun ei se kerran ole auttanut aikaisemminkaan. Ainoa ratkaisu on varmaan kutsua sinut kurssittajaksi, koska olet mitä ilmeisimmin kaikkien alojen erityisasiantuntija. Valitettavasti sinulta taidettaisiin vaatia myös Joulupukin ominaisuuksia, jotta ehtisit Suomen kaikkiin tuhansiin oppilaitoksiin jakamaan viisauttasi joka kuukausi. Valitettava pulma!

    • sairaalakouluun

      Miksi te vanhemmat lähetätte kouluun sellaisia lapsia, jotka eivät ole koulukuntoisia?

      Ei kenenkään tarvi olla "nyrkkeilysäkkinä" tai sietää potkimista, sylkemistä ja järkyttävää kielenkäyttöä.

      Nämä sairaat lapset oireilevat varsinkin maanantaisin. Mistähän mahtaa johtua?

      • Kauheeta!

        Ohoh!!! Onko lapset todellakin koulussa opettajien nyrkkeilysäkkejä?? Kauhee koulu semmonen.

        Tottahan siitä lapsi sairastuu psyykkisesti että fyysisesti, jos häntä koulussa opettajat noin kohtelee!

        Oletko ilmittanut tuosta kenellekkään? Koulutoimisto, poliisi... koulu...


      • mikäpelle
        Kauheeta! kirjoitti:

        Ohoh!!! Onko lapset todellakin koulussa opettajien nyrkkeilysäkkejä?? Kauhee koulu semmonen.

        Tottahan siitä lapsi sairastuu psyykkisesti että fyysisesti, jos häntä koulussa opettajat noin kohtelee!

        Oletko ilmittanut tuosta kenellekkään? Koulutoimisto, poliisi... koulu...

        Vitsikästä, aivan mahtavaa. Semmoista vaan kysyisin, että mikä tämä koulutoimisto mahtaa olla? Ennen kuin voi sinne "ilmittaa", pitäisi ensin sellainen löytää.


    • Suosikkiope 116

      Opettajien palkka määräytyy opetustuntien mukaan. Miten sinä kuvittelit sen määräytyvän?

      Jatkuva opettajien ammattitaidon haukkumisesi on todella typerää. Vaikka opetustyö ei sinun kohdallasi olekaan onnistunut, suurimmaksi osaksi oppilaat oppivat oikein hyvin. Opettajat ovat korkeasti koulutettuja. Palkka on pieni ja työtä paljon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      146
      10646
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3023
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2839
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2137
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1699
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1646
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1597
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 82
      1458
    Aihe