Uutisten mukaan Turun Kokoomus ajaa kuin käärmettä pysyyn kahden suuren asuintalon rakentamista liikennemottiin Koulukadun kuilun partaalle.
Onneksi luottamusmiehet osaavat ajatella tulevia asukkaitakin eikä vain kiinteistönjalostajaa - mitä kaavoittajakaan ei näy tekevän! Melun ja ilmansaasteiden lisäksi uusien tonttien käytössä on ongelma: sieltä ei saada toimivaa autolla-ajoyhteyttä kaupungin katuverkkoon!?
Kokoomus kuittaa asian sanomalla, ettei näin lähellä keskustaa asuvilla ole autoja.
Oletteko ihan tosissanne? Samaa Kokoomus sanoi kun ns. Itärannan asuinlaueita rakennettiin, ei siellä autoja tarvita. Kysykää alueen asukkailta onko heillä tarpeeksi autopaikkoja!
Kaupunkilaiset kun pruukaavat ajella autoillaan muuallekin kuin ydinkeskustaan. Pelkkä paketin nouto Citymarketin uudesta postikonttorista vaatii autonkäyttöä. Naapurikunnissa ei ole sellaisia ongelmia, pitäisikö harkita muuttoa?
Millä Kokoomus kuvittelee asukkaiden ajelevan esimerkiksi myllyihin ostoksille? Itse Kokoomus on ollut ajamassa jättimäisten kauppakeskuksien rakentamista perifeerioihin, mutta nyt väittää, ettei niissä shoppailemiseen tarvittaisi autoa!?
Kaksinaamainen Kokoomus?
11
67
Vastaukset
- Sini Silmä
Näin saamme rakentajalle oikeutta ja itsellemme talkooapua vaaleihin.
- Portti & Pahka
Niin se vaan nousee Loimaallekin portti, vaikkei maakuntakaavalla ole mitään tekemistä asemakaavojen kanssa!?
- Noeiehkätuonne
Juu, itsekin mietin tätä samaa kommenttia, ettei tarvitse autoa. Jonkun pitäisi tehdä asukaskysely uusiin kerrostaloihin, että kuinka moni 18-63 vuotias tarvitsee henkilöautoa. Luku ei ole 100%, mutta ei kyllä alle 70%.
Toisaalta, nämäkin asunnot ovat aivan karseassa paikassa, hintapyynnöt tulevat olemaan tässäkin kohteessa pilvissä ja silti kaikki asunnot tulee myydyksi ensimmäisen 2kk aikana. Ainoastaan ne ylimmän kerroksen 150m2 asunnot on myyty kaikki vasta 6kk päästä.
Joten kyllä se niin on, että tunkua on vaikka ei olisi yhtään autopaikkaa ja naapuriin rakennettaisiin vielä mätien kanamunien konsentrointilaitos ja suihkuturbiinimoottorien testauslaitos. Joten kyllä jossain muussakin on vikaa kuin kaavoituksessa.- Tähän on tultu!?
Asunnot ovat kalliita ja siksi talo on täynnä pienen pieniä yksiöitä, koska kalliiisiin asuntoihin ei kaupunkilaisilla näinä aikoina ole varaa? Näin ainakin viime vuosina vastaavissa paikoissa on nähty käyneen.
Yksiöt menevät monesti suorinta tietä sijoitusasunnoiksi, jolloin ei autopaikalla ole väliä. On vain hyvä, ettei autotalli ole korottamassa kustannuksia.
Asuintalojen syntyminen kyseiseen paikkaan on seurausta kaupunginvaltuuston yksimielisesti hyväksymästä kaupungin kehitys- ja toimintastrategiasta. Sen mukaan kaupunkisuunnittelun on palveltava ensisijaisesti rakentajia tai kiinteistönjalostajia, ei asukkaita. Kaupunkia suunnitellaan ja päätökset tehdään siis sijoittajain ehdoilla, ei asukkaan!? - Ajatuksenlukija
Tähän on tultu!? kirjoitti:
Asunnot ovat kalliita ja siksi talo on täynnä pienen pieniä yksiöitä, koska kalliiisiin asuntoihin ei kaupunkilaisilla näinä aikoina ole varaa? Näin ainakin viime vuosina vastaavissa paikoissa on nähty käyneen.
Yksiöt menevät monesti suorinta tietä sijoitusasunnoiksi, jolloin ei autopaikalla ole väliä. On vain hyvä, ettei autotalli ole korottamassa kustannuksia.
Asuintalojen syntyminen kyseiseen paikkaan on seurausta kaupunginvaltuuston yksimielisesti hyväksymästä kaupungin kehitys- ja toimintastrategiasta. Sen mukaan kaupunkisuunnittelun on palveltava ensisijaisesti rakentajia tai kiinteistönjalostajia, ei asukkaita. Kaupunkia suunnitellaan ja päätökset tehdään siis sijoittajain ehdoilla, ei asukkaan!?Helsingissä on käynnissä ns. kaupunkiautokokeilu. Kaupunkiautot olisivat kaikkien kaupunkilaisten vuokrattavissa satunnaisiin tarpeisiin pidemmän tai lyhyemman ajan. Kaupunkilaisen siis ei välttämättä tarvitsisi omistaa omaa autoa ja/tai autotallipaikkaa. Autoille oli kokeilumielessä varattu korvamerkittyjä sijoituspaikkoja pysäköintialueilta - käyttäjäystävällisesti - eri puolilta kaupunkia.
Helsingin kaupunkisuunnittelulautakunnalle oli tehty - asukkaiden toiveiden mukaisesti - virkamiesesitys, että kaupunkiautojen sijoituspaikkakokeilua jatkettaisiin. Lautakunta kuitenkin päätti Kokoomuksen aloitteesta ja SDP:n kannattamana tehdä toisin: kyseiset autopaikat on saatava takaisin asukaspysäköintipaikoiksi!
Kokoomuksen ajatusmaailman(?) mukaan kaupunkiautot voi tarvitsessaan vallan mainiosti noutaa vaikka kaukaa laitakaupungilta? Jos vaikka pitäisi hakea isokokoinen paketti postista, niin kannattaa kyllä ajaa tunninkin bussimatkan taakse hakemaan kaupunkiautoa muutaman minuutin tarpeeseen ja palauttaa se sitten takaisin sinne periferiaan. josta taas saa ajaa julkisilla tuntitolkulla takaisin kotiin!?
- Viherkäislogiikkaa!?
Ilmeisesti autopaikkojen ja sitärataa myös henkilöautolla-ajaon vähentäminen on myös vihreiden ylin tavoite - tyyliin: jätteiden vähentäminen kaatopaikat sulkemalla?
Lopettivathan vihreät myös pikkulasten autolla tarhaankuskaamisen ""lasten vanhempia ohjastamalla"!? - Äly hoi
Vihreät ovat höynäyttäneet Kokoomusta oikein kunnolla ja yhteiskunnan rahaa palaa hirmuisesti. Asuminen kustantaa maltaita ja raitiotie hankkeilla kerrotaan asuntojen hinnan kohoavan vielä entisestään.
Neuvostoliitosta kotoisin oleva keskittämismalli on Vihreiden ykkösasia, jota Kokoomus peesaa.
Pahoinvointi ja saasteet sen kun lisääntyvät ihmisten asuttaessa luolamaisia kopperoitaan vuokralla tai omistaen pankin avustuksella.
Suur Turku on niitä viimeisempiä kusetuksia, jolla todellisuudessa julkista verenimijä sektoria edelleen kasvatetaan veronmaksajien kustannuksella.
Seuraavat vaalit onneksi muuttavat kaiken ja Vihreä valta surkastuu, kun kansalaiset ovat tämän silmänkääntötempun oivaltaneet.- Turuntaudin kuva
Kokoomus ei olekaan ainoa ahne!
Kaupunki näet myi, SDP:n tukemana - äärest halvalla - vanhoja säilytettäviä rakennuksia käsittävän keskustatontin akuutissa rahapulassa olevalle TUTO:lle. Jääkiekkoliiga oli ilmoittanut, ettei velkaisella seuralla ole mahdollisuuksia jatkoon mestiksessä.
Jo tuolloin epäileväiset heräsivät: mistäs nyt on kyse. Aletontti velkantuneelle!? Ja niinhän siinä kävi TUTO haki oitis runsain mitoin rahaa poikivaa lisärakennusoikeutta tontille. Kaupungin kaavoituskone teki työtä käskettyä. Tontin sisäosiin kaavailtiin matalia uudisrakennuksia.
Vauhtiin päästyään TUTO kuitenkin totesi, että he haluavat toisen mokoman lisää kyhnyä - rahapula näet oli suuri? Asiaa käsitellyt lautakunta palauttikin kaavaluonnoksen takaisin käskyin, että lisärakennusoikeutta on saatava lisää ja rutosti, mitä tuollainen näpertely pikkutalojen kanssa tarkoittaa! Tontillahan on nyt vain vanhoja rötisköjä.
Niinpä kaupunkikone pyörähti uusin voimin liikkeelle ja lisäsi rakennusoikeutta oikein isän kädellä. Tontille saatiin mahtumaan kolme kahdeksankerroksista taloa - tosin pikkisen ahtaasti toinen toistensa kylkikyljessä.
Vaan taas tulivat poliitikot mukaan kuvaan, vaikka ilmeisesti hiukan hirvittikin? Poliitikkojen päätöksen mukaan taloihin haluttiin saada lisää vielä yksi ylimääräinen, yhdeksäs asuinkerros.
Nyt heräsivät jo kaupunkilaisetkin teroittamaan valituksentekoon esille ottamia kyniään käsittämätöntä suunnitelmaa vastaan. Silloin johtavien päättäjienkin oli astuttava julkisuuteen. Turun Sanomat julkaisi SDP:n ylimmän johdon kirjoituksen, jossa kiellettiin TUTO:n tontinjalostussuunnitelmista valittaminen.
Pystyykö kaupungin kaavoitusorganisaatio tällaisen esityksen tekemisen jälkeen kirkkain otsin katsomaan asukkaitaan silmiin? - Uskon tai älä
Turuntaudin kuva kirjoitti:
Kokoomus ei olekaan ainoa ahne!
Kaupunki näet myi, SDP:n tukemana - äärest halvalla - vanhoja säilytettäviä rakennuksia käsittävän keskustatontin akuutissa rahapulassa olevalle TUTO:lle. Jääkiekkoliiga oli ilmoittanut, ettei velkaisella seuralla ole mahdollisuuksia jatkoon mestiksessä.
Jo tuolloin epäileväiset heräsivät: mistäs nyt on kyse. Aletontti velkantuneelle!? Ja niinhän siinä kävi TUTO haki oitis runsain mitoin rahaa poikivaa lisärakennusoikeutta tontille. Kaupungin kaavoituskone teki työtä käskettyä. Tontin sisäosiin kaavailtiin matalia uudisrakennuksia.
Vauhtiin päästyään TUTO kuitenkin totesi, että he haluavat toisen mokoman lisää kyhnyä - rahapula näet oli suuri? Asiaa käsitellyt lautakunta palauttikin kaavaluonnoksen takaisin käskyin, että lisärakennusoikeutta on saatava lisää ja rutosti, mitä tuollainen näpertely pikkutalojen kanssa tarkoittaa! Tontillahan on nyt vain vanhoja rötisköjä.
Niinpä kaupunkikone pyörähti uusin voimin liikkeelle ja lisäsi rakennusoikeutta oikein isän kädellä. Tontille saatiin mahtumaan kolme kahdeksankerroksista taloa - tosin pikkisen ahtaasti toinen toistensa kylkikyljessä.
Vaan taas tulivat poliitikot mukaan kuvaan, vaikka ilmeisesti hiukan hirvittikin? Poliitikkojen päätöksen mukaan taloihin haluttiin saada lisää vielä yksi ylimääräinen, yhdeksäs asuinkerros.
Nyt heräsivät jo kaupunkilaisetkin teroittamaan valituksentekoon esille ottamia kyniään käsittämätöntä suunnitelmaa vastaan. Silloin johtavien päättäjienkin oli astuttava julkisuuteen. Turun Sanomat julkaisi SDP:n ylimmän johdon kirjoituksen, jossa kiellettiin TUTO:n tontinjalostussuunnitelmista valittaminen.
Pystyykö kaupungin kaavoitusorganisaatio tällaisen esityksen tekemisen jälkeen kirkkain otsin katsomaan asukkaitaan silmiin?Ei voi olla totta! Olisipa hauska nähdä aiheen ympärille sovitut mulle-sulle-takataskusopimukset!?
- Ällimystyny
Uskon tai älä kirjoitti:
Ei voi olla totta! Olisipa hauska nähdä aiheen ympärille sovitut mulle-sulle-takataskusopimukset!?
Takataskusopimukset ovat aina salaisia, niin kauan kunnes ne, ylläri-ylläri, äkisti toteutuvat! Silloin on jo myöhäistä vaikuttaa aikanaan allekirjkoituksin sovittuihin asioihin. Näin meillä demokratia toimii joustavasti ja ajantasaisesti.
Pahinta asiassa on se, että tehtyjä takataskusopimuksia toteutetaan jääräpäisesti raiteillaan pysyen kuin juna... olivat ne sitten toteutushetkellään järkeviä eli ei... kun kerran sovittiin! - I.N. Doktrin
Ällimystyny kirjoitti:
Takataskusopimukset ovat aina salaisia, niin kauan kunnes ne, ylläri-ylläri, äkisti toteutuvat! Silloin on jo myöhäistä vaikuttaa aikanaan allekirjkoituksin sovittuihin asioihin. Näin meillä demokratia toimii joustavasti ja ajantasaisesti.
Pahinta asiassa on se, että tehtyjä takataskusopimuksia toteutetaan jääräpäisesti raiteillaan pysyen kuin juna... olivat ne sitten toteutushetkellään järkeviä eli ei... kun kerran sovittiin!Pahinta oikeastaan on , että kun niistä päätöksistä valitetaan, niin aina löytyy suuri kasvoton joukko näitä valveutuneita kansalaisia haukkumaan- ehdottavatpa jopa valitusten täydellistä kieltämistäkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."
ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w18946Haistoin ensin tuoksusi
Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu3843En koskaan
Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v49840Nainen, olet kaipaillut seuraani
Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan76737Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä
Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.224731- 46719
Emme näe enää koskaan
Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon34697Vornanen alkaa olla kusessa
Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt82682- 107673
- 35620