homeeseen sopivat oireet mutta ei muka hometta (koulussa)

homettako?

muutin koululle asuntolaan noin kuukausi sitten. Aiemmin olen aina ollut todella terve eikä mitään sairautta tai allergiaa, flunssaa lukuunottamatta.

Nyt aluksi alkoi kova nuha, jonka seurauksena paha poskionteloiden tulehdus. Sain kaksi antibioottikuuria, eikä auttanut oikeastaan yhtään. Samoihin aikoihin alkoi kuumeilu joka toistui monesti viikossa ja kesti muutaman tunnin.
Nyt muutaman viikon on ollut silmät tosi punertavat, välillä vuotavat ja välillä tosi kuivat.
Samaan aikaan alkoi myös jatkuva pääkipu.
Tällä viikolla henkeä rupesi ahdistamaan. (varmaan jäi jotain sanomatta mutta tässä suurin osa)

Kävin asuntolanvalvojan luona ja ei kuulemma ole hometta misään..

5

255

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • homettako?

Kysymys kuuluukin, mitä teen?
      poissaoloja tulee ja kipu jatkuvaa, keskittyminen kärsinyt selkeästi..

Asuntolassa ei edes ilmastointia eikä avattavaa ikkunaa..

• Mamy Blue

Homeperheen äitinä ehdotan muuttoa pois kyseisestä asuntolasta. Ainoa keino estää homesairauden eteneminen on poistaa homealtistus ja tukea elimistön vastustuskykyä vitamiinilisillä (eritoten jodilisällä), maitohapoilla (Asidofilus Plus-merkkinen toimii) Juo paljon kaivo- tai lähdevettä, ulkoile paljon ja tee voitavasti aineenvaihdunnan nopeuttamiseksi.

• homettako?

Kiitos vinkistä! Asuntolasta muuttaminen vaan ei taida onnistua kun en kelalta saa mitään tukia. Alkuvuoden olin vuokra-asunnossa mutta nopeesti loppu rahat kun asumistuki on satasen luokkaa...

asuntolanvalvoja sanoi että on paljon muitakin joilla on samanlaisia oireita tullut, mutta syksyllä tarkastettu tilat eikä ollut hometta missään.

Vähän kummallista kyllä että asuntolanvalvojan mukaan koulun siivessä jossa meillä lähes kaikki tunnit on, on tullut päätös ettei pysyviä toimistotiloja kyseisessä siivessä saa olla huonon ilman takia.

Eli siis maatalousalan ekan vuoden opiskelijat kyllä pärjää niissä tiloissa usein jopa 8 tuntia päivässä mutta opettajat ei saa olla!
      Missä oikeudenmukaisuus? nuoret opiskelijat saa sairastua eikä mitään ole tehtävissä.

Maatalousalalla on astmasta aika paljon haittaa, ja voi tehdä tulevan ammatin tosi hankalaksi kun työ on aika raskasta.

• Homehemmo

Joo,kyllä sun pitäisi muuttaa pois sieltä.Asiat tärkeysjärjestykseen.

• homettako?

Käväsin verikokeissa ja tulokset tulee ensiviikolla, astmahoitajaa aattelin käydä tapaamassa tän ahdistuksen takia.. Kuka korvaa jos koulun takia saa eliniäkseen riesaksi astman?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      101
      4646
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      49
      3172
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      85
      2909
    4. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      80
      1680
    5. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      41
      1470
    6. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      102
      1264
    7. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      15
      997
    8. Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?

En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan
      Ikävä
      40
      911
    9. Miehen taloudellinen tilanne ja

halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah
      Ikävä
      25
      900
    10. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      184
      884
    Aihe