moro kaikille oon menossa kattomaan vm95 astra caravan 1.8i stw mitä kannatta autossa katsoa? siis mitä kriittisiä kohtia astrassa on ja kertokaa muutenkin kokemuksianne kyseisestä autosta
kokemuksia astra caravanista vm 95 ylöspäin
27
17797
Vastaukset
- Juski
Sen verran on Astrasta kokemuksia, että seuraavat paikat ainakin tarkistaisin:
- Tukivarsien kumipuslat (jos ovat väljät => ravistaa voimakkaasti kun nopeutta reilusti)
- Polttoainetankin ja täyttöletkun liitoksen pitävyys (tämä tihkui omassa Astrassani usein vaikka paikattiin ja kiristettiin oikein merkkiliikkeessä.
- Takalokarien ruostuneisuus, ja nimen omaan sisäpuolelta. Tavaratilan reunojen päissä pitäisi olla luukut joiden kautta voi lokareiden kuntoa kurkkia.
t, Juski - Zafiristi
Muutama kohta kannattaa tosiaankin astrasta tsekata jos meinaa sen harteilleen huolia:
Opel Astra
ruoste vanhan Astran pahin ongelma: ruosteelle alttiita kohtia konepelti, takaluukku, ovet, kynnyskotelot ja lokasuojien reunat (ruostesuojausta parannettu -96 lähtien)
jakohihnan vaihdosta kannattaa varmistua, vaihtoväli 60 000 kilometriä
jäähdytysjärjestelmän vuotoja
vesipumppuvuotoja: vesipumpun kestoikä voi olla alle 100 000 kilometriä
jakohihnan kiristinpyörävikoja: vika saattaa johtua vesipumpun vuodosta kiristinpyörään (vesipumppu olisi hyvä vaihtaa aina jakohihnan vaihdon yhteydessä)
etupään iskunvaimentimet heikot, farmarimallin takaiskunvaimentimet heikot
etujousien katkeamisia
käynnistysmoottorivikoja
laturivikoja
vuotoa venttiilikopan tiivisteestä
moottorin huohotusjärjestelmän vikoja, EGR-venttiilin vikoja
moottorin öljynkulutus saattaa olla suurehko
moottorin öljyvuotoa: öljypumpun tiiviste rikkoutuu ja öljyt valuvat ulos
virranjakajan kannen sisäpuolelle voi kertyä kosteutta (kannen rakennetta muutettu -91)
sytytyskaapelivikoja
vuosimallissa -92 esiintyi lastentauteja: maalipinnassa hilseilyä, polttoainesäiliövuotoja, sähköliitinvikoja
polttoainejärjestelmän vuotoja, polttoainejärjestelmän tuuletusventtiili naputtaa
polttoainesäiliö ruostunut
takajarrut juuttuvat
jarrujen työsylinterivuotoja
jarruputket ruostuneet
etujarrulevyt kierot (vian huomaa ratin täristyksestä jarrutettaessa)
sytytyselektroniikan ohjausyksikössä esiintyy vikoja
hammastangon suojakumit rikki
jos esiintyy nykimistä, kun kaasupoljin päästetään ylös, bensiinin suihkutuksessa on liian laiha seos, nykimistä voi esiintyä samasta syystä myös pintakaasulla ajettaessa
keskuslukitus reistailee (kaapeliliitinvika)
happianturivikoja
jäähdyttimen puhaltimen vikoja
sylinterikannen tiiviste vuotaa
pakoputkistovuotoja
tuulilasiin syntyy halkeama lämmön ja jännityksen johdosta, samoin valoumpioihin tulee halkeamia
termostaatti juuttuu
varoitusvilkut eivät toimi
ovien ja luukkujen sovituksessa vikaa
maalivikoja- Vesu
Kuten venttiilikopan tiiviste on mielestäni kulutusosa ihan joka autossa.
Mut olisko sulla (Zafiristi) vähän yksityis kohtaisempaa tietoa Opel Astrojen eri moottorivariaatioiden tyyppivioista? Kuten 1.6 8v, 1.6 16v, 1.8 8v, 1.8 16v? Ecotec? Ja mitkä vuosimallit?
- jake
lähdin helsingiin asti autoa katsomaan autojobbari oli huijari puhelimessa auto oli helevetin hyvä paikan päällä aivan romu peili irti ja muuta mukavaa....kilometrejä oli vain 159000km jos nyt nekään piti paikkaansa..
- Petri
Et tule koskaan löytämään vm.-95 Opelia joka olisi hyvässä kunnossa. Onnella saatat törmätä kohtuukuntoiseen, mutta et ikinä laatuvaatimukset täyttävään.
Joten, korjaa hieman asennettasi jos todellakin meinaat Opelin ostaa harteillesi.
- Astra -96
Itselläni oli tollainen Astra 1.6 -96 caravan ajettu 175 tkm. Se oli täysin paska auto. Pari päivää ostamisen jälkeen katkesi nopeusmittarin vaijeri, kuukauden kuluttua bensatankki alkoi vuotamaan, takapönttö oli tukossa, takalasin pyyhkimen moottori hajosi, pissapojan letku katkesi katon puolelta jolloin vedet tuli sisään, auto alkoi nykimään ja sammuilemaan, kuulema pakokaasun kierrätysventtiili oli karstottunut, vetonivel paskana. Tämä kaikki tapahtui alle vuoden sisään. Helvetisti erilaisia vikoja, kuullut myös muilta. Viimeinen Opeli, jonka minä ostan!!!!
- paska oopell
kun ostat nissanin tai toyotan niin ei ole noita vikoja ku saksalaiset autot on ihan perseestä tiedän kokemuksesta.. en vaihda japanilaisesta autosta mihinkään
- Jormazzzzzz
paska oopell kirjoitti:
kun ostat nissanin tai toyotan niin ei ole noita vikoja ku saksalaiset autot on ihan perseestä tiedän kokemuksesta.. en vaihda japanilaisesta autosta mihinkään
-Että japanilaisessa autossako ei koskaan ole nopeusmittarin vaijeri katkennut?
-Takapöntön tukkeutuminenkin on kyllä myös jumalaisissa japanilaisissa mahdollista, ajotyylistä riippuu (varsinkin kun tuossa mainitaan muitakin ongelmia tulleen karstottumisesta.
-Vetonivelet ovat kulutusosia, varsinkin jos autoa ryntäyttää enemmän niin eivät kestä
- Maalari
Mul on -97 Caravan 1.6-16 koneella ja täytyy sanoo et ei oo ollu MITÄÄN vikaa.... No ainut on et bensaa joutuu lisäämään tankkiin aika ajoin..
Autolla on nyt ajettu 137000km! - åke
Älä vaan osta oooppelia nehän ruostuu käsiin jos et uita sitä yötäpäivää öljyssä. ja sitten vielä jos aiot käyttää autoa,älä ihmeessä osta oooppelia eikä myöskään foorttia.Aivan surkeita hökötyksiä kumpikin.
- Obel
Usein tommoinen pitkä vikalista johtuu huonosta
huollosta,itselläni 94 farkku , ei ole
ruostetta missään, ajettu vain 200tkm.On siinä-
kin tietysti joutunut kuluvia osia vaihtamaan,
mutta niinkuin joku pissapojan letku,ainakin
omassa on todella helppo korjata itse.Se onkin
tyyppivika ainakin metro-auton mukaan farkuissa.Kaikkihan noi ruostuu ennen pitkää,
Audi A2 ei koskaan,ainakaan ei niin pahasti
on kuulemma aluauto.Moni väheksyy vahausta,mutta
tulos kiiltää pihassa. - mmm
kuuleppas auto kuin auto ruostuu jos sinä et huolla peltejä heti jos näkyy ruoste vikaa ja sen korjaa ajoissa niin vaikka 70 luvun kotterossa on ihan terveet pellit jos et korjaa ruoste vikoja jotka ilmenevät maalin hilseilynä ynnä muuna niin kyllä varmasti auto ruostuu. Itselläni 97 vuosimallin Opel Astra ja ei ruosteen ruostetta vaikka on ollut etelän suola mössö teillä 10 vuotta.
- Timo
Tekniikan kanssa ei ole koskaan ollut muita enemmän ongelmia esim. golf. Ruosteen kanssa opeleissa oli ongelmia 91-94 ja vähän -95. Ruosteongelmia oli myös toyotalla.
98-> ei ongelmia eikä ruostetta lue auto bild laatututkimus paras saksalainen oli opeli.
Edellinen opeli oli vm2000 1.8 ajoin 134tkm, ei yhtäkään ongelmaa. Voin suostella. Vaihdoin Audiin ihan ok mutta kalliit ovat huollot tosin kun Opelissa.- Opel-mies
Oma Opel-historia alkoi Corsasta, joka vaihtui 98 viimeisiin maahantuotuihin korimalliin. Auto ollut kakkosautona, mittarissa vasta 50 tuhatta. Kolmisen vuotta sitten auto alkoi syödä huomattavssi öljyä, mutta meni lopulta takuuhuoltoon ja remppaan.
Nyt autosta hajosi juuri mm. jakopää ja vesipumppu sekä pari venttiiliä, vaikka vain vuosi sitten huollossa siitä oli vaihdettu jakopään hihna ja vesipumppu.
Toisena autona on ollut Astra vm. 98 (uusi kori) ja nykyisin myynnissä oleva Vectra.
Ihan kivoja ja jämäkkia autoja ja fiksu tilankäyttö, mutta ilmeisesti pitäisi päästä eroon aina 4 vuoden iässä...
Nyt kun auton hankinta taas ajankohtainen, niin taidapa katsella jotain muuta. Vaikka en aiemmin ole aasialaisten autojen perään katsonutkaan, niin Toyotan voittomarssi monella rintamalla pakottaa ottamaan auton tarkempaan syyniin. - japskinkin omistaja
Opel-mies kirjoitti:
Oma Opel-historia alkoi Corsasta, joka vaihtui 98 viimeisiin maahantuotuihin korimalliin. Auto ollut kakkosautona, mittarissa vasta 50 tuhatta. Kolmisen vuotta sitten auto alkoi syödä huomattavssi öljyä, mutta meni lopulta takuuhuoltoon ja remppaan.
Nyt autosta hajosi juuri mm. jakopää ja vesipumppu sekä pari venttiiliä, vaikka vain vuosi sitten huollossa siitä oli vaihdettu jakopään hihna ja vesipumppu.
Toisena autona on ollut Astra vm. 98 (uusi kori) ja nykyisin myynnissä oleva Vectra.
Ihan kivoja ja jämäkkia autoja ja fiksu tilankäyttö, mutta ilmeisesti pitäisi päästä eroon aina 4 vuoden iässä...
Nyt kun auton hankinta taas ajankohtainen, niin taidapa katsella jotain muuta. Vaikka en aiemmin ole aasialaisten autojen perään katsonutkaan, niin Toyotan voittomarssi monella rintamalla pakottaa ottamaan auton tarkempaan syyniin.meillä muijan autona vm. 94 farmari astra ja viimeksikin leimalta suoraan läpi ainoat ongelmat mitä on ollu muusta kuin kuluvista osista johtuvia on ollut taka jarrujen jumittaminen ei voi siis käyttää talvella käsijarrua mut sehän on niit ooppelin ominaisuuksia nyt tullu ihan uus vika tai oikeastaan oma moka menin ajamaan tankin tyhjähksi ni imi sielt paskaa ja nykii aina kaasua painettaessa muuten katoin tota keskustelua ni ihmettelin rutinaa jos auto on yli kymmenen vuotta vanha ni niit kulutus osia rupee joutuu vaihtamaan itellä on autona aika uus toyota ja kyl niit osia silloin tällöin joutuu siihenki vaihtamaan
- kokemusta on
opelissa takaluukun ylä osa jos ruosteessa,koteloita kannattaa potkia kovalla jalalla.takaluukku ruostuu yleisin ensin,sitten muut.
- opelixsi
Itellä on Opel astra 1.6 8v 95 ajettu 313500 tkm, hyvin on toiminut paitsi että...
-Moottori vuotaa öljyä hieman kannesta
-oikeanpuolinen vetoakseli hajos talvella (korjautin)
-oikeanpuoleinen takalokari täysin mätä sisäpuolelta, samoin tankin luukun ympärystä (korjautin)
-talvella kertyi vettä tankkiin ja alkoi nykimään mutta jäänesto aine korjasi vian
-vasemmanpyoleinen jarrysylinteri lakkasi toimimasta (korjautin)
- lämmöt nousee kesähelteiden aikana tappiin asti jos pitää joutokäynnillä liian kauan
- puhaltimeen menee vettä jos pesettää huoltamolla, ikkunat huurustuu
-kaasuvaijeri jäätyy kiinni kovilla pakkasilla
- ovien listojen pidikkeet lahoo ajan myötä
eipä siinä muuta ole ollut, on ku uusi kesällä mutta talvella on silloin tällöin hankala tapaus - vectra A
Hieman omasta Opel vectra A 91 1.6 8v mittarissa 243tkm itse olen ajellu kyseisellä autolla 3 vuotta ikinä ei ole tielle jättänyt . Viime leimalle laitoin etupyörien laakerit ja jarrulevyt kuskin helmapellin ja muutama paikka pohjaan levyt 13,50e kpl helma 25e laakerit 15e kpl .Eli aikas huokean hintaiset osat ja laitto kun itse tekee taas saa vuoden ajaa .
- ex-opelisti
Astra vm95 F-kori, ajettu n. 140 000 kun ostin vuosi sitten.
Koriltaan ja sisustaltaan aivan fantastisessa kunnossa mutta se moottori.....
Jakohihna oli jotenkin luistanut josta johtui väännön puute alakierroksilla ja jonka jahtaaminen korjaamolla kustansi 900€.
2 viikon päästä 3 pytyn molemmat pakoventtiilit lohkes, korjaus 820€.
Samantien tän korjauksen jälkeen auto rupes viemään öljyä yli litran sataselle eikä käyntiääni ole kaunista kuunneltavaa.
Lähtee Ekoraketti liimatehtaalle.
kone siis 1,6 16v ekoraletti, X16XEL- Tosi outo juttu!
Ei voi olla ajettu noin vähän tuon ikäisellä autolla, ja vielä tuollaiset viatkin jotka kertoo tosi kovasta kulumisesta. Astran moottori ei noin vähästä ajosta kulu loppuun! Aika outoo ... olisko sua huijattu?
- kriitinen
täysi paska
- Astra - paras ikinä!
Astrassa -98 eteenpäin on sinkitty kori. Ei ruosteongelmia. Tasaista huoltoa kun antaa joka vuosi vähän, niin Astrasta ( -98, -99 ) ei lopu veto koskaan.
Vm -99 ajettu Astra 1.6 ajettu nyt 520 000 km ja kehrää kuin kissa. Ei ole jättänyt tielle kertaakaan ja kyljet ruosteettomat, maali hyvä hopea. - diyman
-98 G 1.6 8v 478kkm mittarissa, takana kurakaaret alkaa pikkuhiljaa muuttumaan takaisin malmiksi ja helmoissa pari reikää takapyörien eessä. Kannattaa kurkistella helmojen muovikoteloiden taakse, ennen kuin katsastusinssi kaivaa vammat esiin. Reiät on tässä ihan itte räkästy migillä ja pellinpaloilla kiinni l. nyt on sitten poltettu ruosteenestot ja sähkösinkit pois. Toi 1.6/8v toimii kyllä kuin kello, ja öljyt mitä kuluu, tuntuu tippuvan kypsähtäneen öljypohjan tiivisteen läpi.
- diyman_
Ei kulu enää öljyä, ei.-98 G 1.6/8v kellosta loppui sitten veto pari viikkoa takaperin, tais mennä vieteri lopullisesti poikki... Mittariin 484kkm ja hinausauton lavalla kotiin. Öljyt ja vedet sekaisin, ja ainakin kannentiiviste valmis... jo näillä kilometreillä. Tarkotus kun oli päästellä puolimiljoonaa mittariin ilman koneenaukaisua. Vieläköhän ton jaksais paskarrella näillä keleillä ajokuntoon... Saksasta tilattu aina luotettavasta ebäystä stefaa sun muuta kansiroinaa ja vespumppua remmeineen. Saapa nähdä tuliko autotallin hyllyyn lisää rojua täytteeksi.
- AstraFarkku
Ostin oman 1.6 16 V 1995 farkku-Astran pari kesää sitten. Oli ollut yhdellä perheellä kauppakassina ja ajettu 131000. Ei ollut ruostetta missään. Oli katsastushistoriakin ok:ta ja niin on itsellänikin mennyt pari kertaa jo puhtaasti läpi katsastuksesta.
Koko vajaan parin vuoden aikana on vaihdettu ikivanha akku uuteen, takalasin pyyhin ja ilmasuodatin. Tietty öljynvaihto ja nesteiden tarkistukset, mutta helppoa ajoa on ollut. Mukana kulkee hyvin täytetty huoltokirja korjaamojen leimoilla ja kuluvia osia on aiemmin vaihdettu, myös jakohihnarempat tehty.
Huuruun menee ikkunat, jos porukkaa paljon autossa ja sataa vettä tai lunta ja pitää liian pienellä puhallinta tai jos on jäänyt vahingossa sisäkierto päälle. Kesähelteellä pitkässä autojonossa ykkös- ja kakkosvaihteella ajaessa nousi lämmöt, mutta ei onneksi liikaa, mutta seurata piti ja vähän jo ehti stressasi, että eikö tämä jono lopu.
Mukavasti Astra kiihtyy, kevyesti kulkee ja kaarteissakin ihan ok auto. Kulutus itselläni seka-ajossa kesällä 7,6-8, talvella vähän kovemmilla pakkasilla 10 litraa.
Kauppakassina toimii meilläkin ja varsinkin toimii! :) - Hursti100
Älä osta -95 mallista kun kilometri mittarista voitu ottaa jopa 60.000 km pois ja vanhakorimallia. Osta uusi korimalli -98 OPEL ASTRA G MALLIA EI F MALLIA on vaikeampi löytää varaosia ja yleisempi on G MALLIA oleva Opel Astra G mallia.
Yleensä jos katsomaan autoa ota joku asiantuntijaksi mukaan ja auto ylös ja renkaat pois sitten tarkastella vikoja.- jgjgjgyjg
Ikäänkuin joku ruuvailisi 20v vanhan opelin matkamittaria??? Oletko hoidon tarpeessa?
F-Astra 8v-koneella oli paras Astra, käykääpä kysymässä vaikka vanhemmilta Opel-asentajilta. Paras vuosimalli -93-94, silloin 1.6 8v-koneessa oli monipistesuihku ja 100hv.
Myöhemmin 8v-koneesta tehtiin vain 1-pistesuihkulla 75hv-versiota, kun Ecotec 16V korvasi sen tehokkaamman version. Ecotecissa oli taas kaikenlaista murhetta, niitä kannattaa ehkä vältellä jos oikein varman päälle haluaa pelata. Huoltohistoria toki ratkaisee.
G ja J-sukupolvien Astrat taas näennäisistä "parannuksista" huolimatta olivat askel taaksepäin, valitettavasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491125- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206939Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13855- 72845
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297845- 39822