Miten on ko.autossa akku kiinnitetty? Yritin tiirailla, mutta en nähnyt mitään kiinnityshärpäkkeitä, mutta akku ei liikahda milliäkään. Onko kiinnitys mahdollisesti siellä lokasuojan puoleisessa päässä johttonippujen ym. alla tai muualla hankalassa paikassa? Auto on vm.-92 940 se. Auto on minulla mökillä hyvin vähäisellä käytöllä, mutta pitäis se välillä katsastaakin. Tuli jo mieleen, että onko joku idiootti liimannut sen akun sinne!!
940 akku
2
179
Vastaukset
- Akku Ankka
Minun 940:n akun etupuolella on pitkä metallinen kierretanko, jonka päässä on silmukka mukavasti käden ulottuvilla. Sillä kiristetään akkukotelon pohjan vieressä olevaa irrallista rautaa, joka asettuu akun alareunan päälle ja pitää akun paikallaan. Jos akkua ei ole otettu vuosiin irti, kyseisen tangon kiinnitysreikä ruostuu ja tangon kiertäminen tuskin onnistuu ilman työkaluja. Meisseli silmukkaan ja vääntöä.
Akun sovittelu takaisin onkin sitten hankalampaa, kun kiinnitysrauta on tiellä ja paikat ahtaat. Akun pohja pitää kuitenkin saada jotenkin kiinnitysraudan alle. Helpointa on ehkä nostaa koko kiristystanko ja rauta ylös, mutta tangon saaminen takaisin reikäänsä voi kestää jonkin aikaa. Näkyvyys akkukotelon pohjalle nimittäin on heikko ja sinne reikään olematon. Lisäksi rauta tahtoo pyöriä kierretangon mukana...- akkukakku
Kiitos vastauksesta, mutta en minä siinä mitään kierretankoa ja silmukkaa nähnyt, pitänee tutkia tarkemmin kun seuraavan kerran menen mökille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Putin lähti takki auki sotaan....
Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,1273776Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista
ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv3262694Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle
Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,02190Sanna on pakottaja, domina
Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k432001Skodan hankintaan painostaminen toi potkut
Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll111758No onneks ei tartte sit olla
Mustis ku se ootki sinä itte 😂😂 Oon pelännyt että ehkä teille kehkeytyy jotain enemmän ku niin paljon yhteistä mut....91344Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua
Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle1341261- 931202
Lahden kolarisuma ja automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä
Olisiko uudehkojen autojen automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä vähentänyt kolareiden määrää tuolla Lahden tiellä? Sumu871006- 52972