Baltic Boat Center

Cruiseseilor

http://www.nettivene.com/moottorivene/cruisers/434508
Tässä olisi mielestäni hinta kohdillaan, vaan miksi ei käy kaupaksi ? Iso ja laadukas vene kahdella Yanmar dieselillä. Aika pitkään ollut myynnissä ja hintaakin kertaalleen reilusti tiputettu. Jotkut voi tosin vierastaa Virolaista venefirmaa.

32

2531

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DC-mies

      Cruisers ei ole tunnettu merkki Suomen markkinoilla, en itsekään merkkiä sen kummemmin tunne vaikka venealaa seuraankin muuten aktiivisesti. Tuon merkkistä venettä ei netin hakupalveluista edes osata etsiä.

      100ke hintaluokassa ostajia ei ylipäätään tunnu olevan kovin paljoa liikkeellä tällä hetkellä. Eli vaikka vene voisi jonkun mielestä olla "halpa", ei ostajia vain ole. Tämä melkein merkistä riippumatta, saati sitten tuntemattomalla jenkkimerkillä. Kyllä tuossa Cruisersissa joku saa varmasti paljon venettä rahalla -jos tuontyyppistä menopeliä on hakemassa.

    • ABF

      60.000,- luokan käytettyjen veneiden, varsinkin isojen veneiden - joissa käyttö- ja ylläpitokustannukset nousevat tuhansiin euroihin vuodessa, ei ole oikeastaan kysyntää tällä hetkellä.

      Cruisers oli 80-90 luvulla poikkeuksellinen ja futuristinen laite, laadukaskin sellainen. 90-lopussa vai oliko 2000-alussa siirtyi Wellcraftille, ja siitä tuli yksi tavallinen amerikkalainen vene. ihan laadukas kylläkin, mutta ei enää erotu massasta.

      • Tallinnan kävijä

        Tein tänä keväänä venekaupat juuri Baltic Boat Centerissä. Kaikki meni hyvin. Alvit olivat maksettu ja vene ilmestyy ensi kuun alussa Suomeen kotirantaani ilman lisäveloitusta. Sovitut takuuhommat on tehty ja hintakin oli noin 20% alhaisempi Suomen hintatasoon verrattuna. Aivan turhaan pelätä eestiläistä venefirmaa. Sitä paitsi johtajat olivat suomalaisia! Ei varmasti viimeinen vene, jonka sieltä ostan :)


      • Kokemuksia on . . .
        Tallinnan kävijä kirjoitti:

        Tein tänä keväänä venekaupat juuri Baltic Boat Centerissä. Kaikki meni hyvin. Alvit olivat maksettu ja vene ilmestyy ensi kuun alussa Suomeen kotirantaani ilman lisäveloitusta. Sovitut takuuhommat on tehty ja hintakin oli noin 20% alhaisempi Suomen hintatasoon verrattuna. Aivan turhaan pelätä eestiläistä venefirmaa. Sitä paitsi johtajat olivat suomalaisia! Ei varmasti viimeinen vene, jonka sieltä ostan :)

        joskaan ei tuosta firmasta.

        Hieno homma, palataan asiaan kun se vene on ensikuussa kotirannassasi sovitut hommat tehtynä ;) Ongelma eivät ole Virolaiset firmat, vaan juuri ne "Suomalaiset johtajat", Virolaiset kun yleensä tekevät sen josta ovat rahaa ottaneet ja luvanneet tehdäkin, Suomalaiset Virossa eivät :)
        Toivotaan että kaikki menee hyvin, ja saat veneesi sovitussa kunnossa kotirantaasi sovittuna aikana.


      • kgjfjfjfjf
        Kokemuksia on . . . kirjoitti:

        joskaan ei tuosta firmasta.

        Hieno homma, palataan asiaan kun se vene on ensikuussa kotirannassasi sovitut hommat tehtynä ;) Ongelma eivät ole Virolaiset firmat, vaan juuri ne "Suomalaiset johtajat", Virolaiset kun yleensä tekevät sen josta ovat rahaa ottaneet ja luvanneet tehdäkin, Suomalaiset Virossa eivät :)
        Toivotaan että kaikki menee hyvin, ja saat veneesi sovitussa kunnossa kotirantaasi sovittuna aikana.

        Sehän se ongelma tässä onkin että johtaja on alkoholisoitunut
        sarlin. pysy kaukana !!!


      • Mot
        kgjfjfjfjf kirjoitti:

        Sehän se ongelma tässä onkin että johtaja on alkoholisoitunut
        sarlin. pysy kaukana !!!

        Sarlin on absolutisti :)


    • huihai2

      avoin pressuvene, ketä sellainen muka kiinnostaa!!

      • P.Eräreikä

        No nykysuuntaus kait on se, että noita kotimaisen tyylisuunnan "koppiveneistä" pyritään eroon!! Suuri osa lähtee merelle viettämään vapaa aikaa ja nauttimaan tuulesta ja auringosta ja silloin hikisestä lasikuitukopista on kyllä nautinto kaukana.


      • 1+4
        P.Eräreikä kirjoitti:

        No nykysuuntaus kait on se, että noita kotimaisen tyylisuunnan "koppiveneistä" pyritään eroon!! Suuri osa lähtee merelle viettämään vapaa aikaa ja nauttimaan tuulesta ja auringosta ja silloin hikisestä lasikuitukopista on kyllä nautinto kaukana.

        Mulla on kyllä päinvastainen tuntuma. Suomen ilmasto kun on mitä on, niin avo-ohjaamon käyttöarvo on kovin vaihteleva. Eikä monikaan tykkää niistä pressusulkeisistakaan.


      • Motorboot
        1+4 kirjoitti:

        Mulla on kyllä päinvastainen tuntuma. Suomen ilmasto kun on mitä on, niin avo-ohjaamon käyttöarvo on kovin vaihteleva. Eikä monikaan tykkää niistä pressusulkeisistakaan.

        Jos pressut on jyvät ja ehjät, niin hyvin tarkenee kylmemmälläkin kelillä ja sitten kun sadepilvet haihtuu, niin pressut alas ja nautiskellaan... Mulla ainakin veneilykausi kestaa toukokuusta lokakuulle, vaikka onkin ns. jenkkivene, jossa avotila /ohjaamo on katettu pressuilla. Sisällä on hyvät tilat ja hytin saa lämppärillä nopeasti lämpimäksi, lisäksi yksi suulake on avotilaan, jolloin siinäkin tarkenee iltaa istuksia.


      • sepp0

        Kai Sarlin on suurimpia huijareita Virossa, myös Suomessa tehnyt lukuisia petoksia.


    • Ei avo-ohjaamoa

      Avoveneiden käyttöaika on Suomessa lyhyt.
      Olen siirtynyt pois avoveneistä koska merellä ei ole montaa päivää, jolloin kannattaisi riisua vene pressuista. Lisäksi pressujen kanssa on aina oma sähläämisensä ja kun ne on poissa, ne on mytyssä ja aina tiellä.

      Lisäksi pressuilla katettu ohjaamo on kuin kutsu näpistelijöille. Sen kun avaat vetoketjun ja käyt halkemassa mitä haluat. Murtojälkiä ei jäöä eikä vakuutus korvaa. On tylsää aina jokaista pysähdystä varten tehjentää ohjaamo kaikista tavaroista. Koppiveneessä ne voi pitää siinä missä niitä käytetään.

    • jenkkiboat

      Tuota kyseessä olevaa Cruisersia ei kyllä "avoveneenä" voi pitää. Siinähän on suljettua hyttitilaa vaikka kuinka paljon. Noin isossa veneessä on kyllä pressuille omat säilytystilansa, jos ne kokonaan pois ottaa. Ja tosta tavaroiden tyhjentämisestä, ei kyllä itselläni ole ollut mitään vaivaa, lompakko puhelin taskuun, kun veneestä poistuu, eli ei sinne jää mitään näpisteltävää. Koskaan ei muuten ole mitään merkkejä näkynyt, että kukaan ulkopuolinen olisi veneeni avotilassa käynyt. Sitten kun aurinko merellä paistaa (itseasiassa yllättävänkin usein) niin haluan kyllä ulkoilmassa oleskella, enkä käkistellä missään kopperossa!

    • Tosi on

      Olipa tunnepitoinen pläjäys :D
      Minulla on kokemuksia juuri tuon tyyppisestä veneestä ja opin olemaan pitämättä siitä. Kielenkäytössäni tuon mallinen vene on avovene, vaikkakin puhutaan avo-ohjaamosta.

      Käytännössä ei koskaan tullut otettua kaikkia rättejä pois päältä, joska niiden uudelleen laittaminen olis aikamoinen riesa. Ainoastaan takapressu ja sivut olivat auki. Nykyisessä veneessä saa sekä sivuovet, että takana olevan liukuoven auki ja vieläpä niin halutessaan isot kattoluukut.

      Rättikaton kanssa on ongelma, jote et ehkä ole tullut ajatelleeksi, Nimittäin muutama tunti ajelua aurinkoisena päivänä ilman kattoia polttaa sekä pään että niskan ikävästi. Sama pätee tietenkin myös sivulta tulevan paisteen kanssa. Siksi on hyväå, kun kattoa voi avata ja sulkea auringon mukaan ja sivuovia samoin. Rätti on hankalampi.

      Kun käytännössä rätti on päällä suurimmas osan ajasta, niin sen läpi joutuu katselemaan. Kuten kuvasta näkee, matalan tuuliasin läpi ei pysy näkemään juuri mitään ja katse onkin himmeän muovin läpi. Se on itsessään melko ikävää, mutta jos on sadetta se on suorastaan v-mäistä koska kuomun ikkunassa ei ole pyyhkijää.

      Olen kuyitenkin samaa mieltä. Kiva vene laiturissa aurinkoisena päivänä. Kaikkin amuina 364 päivänä hankala ja epämukava.

      • Jenkkiboat

        Minulla on kokemusta myös ja todella usein tulee pressut käärittyä kaarien ympärille, joihin sitten omat huput suojaksi. Tämä toimenpide vie n. 10 minuuttia, joten kovinkaan työläästä operaatiosta ei ole kyse. Kesähelteillä saattaa mennä päiviä, että en laita pressuja päälle lainkaan, avotilahan on tehty kosteutta hyvin sietäväksi, joten sadekuurokaan ei sinänsä haittaa. Näin toimii myös moni tuttavani, joilla samantyyppisiä veneitä on käytössä.


      • Hyvä teille, ei meil
        Jenkkiboat kirjoitti:

        Minulla on kokemusta myös ja todella usein tulee pressut käärittyä kaarien ympärille, joihin sitten omat huput suojaksi. Tämä toimenpide vie n. 10 minuuttia, joten kovinkaan työläästä operaatiosta ei ole kyse. Kesähelteillä saattaa mennä päiviä, että en laita pressuja päälle lainkaan, avotilahan on tehty kosteutta hyvin sietäväksi, joten sadekuurokaan ei sinänsä haittaa. Näin toimii myös moni tuttavani, joilla samantyyppisiä veneitä on käytössä.

        Olen katsellut usein tuota kätevää operaatiota. Yleensä kahdelta ihmiseltä menee siihen puoli tuntia. Kiroiluista päätellen se ei ole edes kovin hauskaa. Kenekään en ole nähnyt laittavan tuulilasin yläpuolella olevia rättejä kaarien ympärille koska ei ole sellaisia kaaria, joihin ne saa.

        Jos se menee teillä noin hyvin, niin jatkakaa vaan. Suurimmalla osalla ei mene. Meillä ei mennyt eikä ollut kivaa ja siksi vaihdoimme. Nyt kattoa ja seinää saa auki niin paljon kuin haluaa ja sateella saa kiinni käden käänteessä. Kaikki tavara on lukon takana, se ei kastu eikä lähde vieraiden mukana.

        Koska on kokemusta kummastakin, tiedän haitat kokemuksesta. Turha selittää ettei niitä ole. En ole nähnyt sinua entisen veneemme rättejä rullaamassa, joten älä leiki siinä asiantuntijaa :D


      • 20+5
        Hyvä teille, ei meil kirjoitti:

        Olen katsellut usein tuota kätevää operaatiota. Yleensä kahdelta ihmiseltä menee siihen puoli tuntia. Kiroiluista päätellen se ei ole edes kovin hauskaa. Kenekään en ole nähnyt laittavan tuulilasin yläpuolella olevia rättejä kaarien ympärille koska ei ole sellaisia kaaria, joihin ne saa.

        Jos se menee teillä noin hyvin, niin jatkakaa vaan. Suurimmalla osalla ei mene. Meillä ei mennyt eikä ollut kivaa ja siksi vaihdoimme. Nyt kattoa ja seinää saa auki niin paljon kuin haluaa ja sateella saa kiinni käden käänteessä. Kaikki tavara on lukon takana, se ei kastu eikä lähde vieraiden mukana.

        Koska on kokemusta kummastakin, tiedän haitat kokemuksesta. Turha selittää ettei niitä ole. En ole nähnyt sinua entisen veneemme rättejä rullaamassa, joten älä leiki siinä asiantuntijaa :D

        Olen katsellut usein tuota kätevää operaatiota. Yleensä kahdelta ihmiseltä menee siihen puoli tuntia. Kiroiluista päätellen se ei ole edes kovin hauskaa. Kenekään en ole nähnyt laittavan tuulilasin yläpuolella olevia rättejä kaarien ympärille koska ei ole sellaisia kaaria, joihin ne saa. VIIMEISTÄÄN tämä teksti paljasti tietämättömyytesi tästä asiasta!! Että, elä sinä vanha hinaaja, leiki asiantuntijaa, vaan jatka tumputtamista siinä koppiveneessäsi!!


      • Kiva elämä sulla
        20+5 kirjoitti:

        Olen katsellut usein tuota kätevää operaatiota. Yleensä kahdelta ihmiseltä menee siihen puoli tuntia. Kiroiluista päätellen se ei ole edes kovin hauskaa. Kenekään en ole nähnyt laittavan tuulilasin yläpuolella olevia rättejä kaarien ympärille koska ei ole sellaisia kaaria, joihin ne saa. VIIMEISTÄÄN tämä teksti paljasti tietämättömyytesi tästä asiasta!! Että, elä sinä vanha hinaaja, leiki asiantuntijaa, vaan jatka tumputtamista siinä koppiveneessäsi!!

        Kun asiassa ei ole virhettä, kyseenalaistetaan kertoja.

        Niinhän se menee, valehtelijan elämässä...


    • Muumit laaksossa?

      Onpa erikoinen hemmo toi N M!

      Kun yksi kertoo omista kokemuksistaan ja mieltymyksistään, se repii pelihousunsa ja alkaa haukkumaan. Ei taida sillä olla kaikki muumit laaksossa...

      • Nää on näitä....

        Niinpä! Taitaa olla veneen epätoivoinen myyjä kun kerran noin koville ottaa.


      • tsemppiä vaan.
        Nää on näitä.... kirjoitti:

        Niinpä! Taitaa olla veneen epätoivoinen myyjä kun kerran noin koville ottaa.

        Pistit sitten itselles vahvistuksena kommenttin :)


      • Moneen junaan
        Nää on näitä.... kirjoitti:

        Niinpä! Taitaa olla veneen epätoivoinen myyjä kun kerran noin koville ottaa.

        En tiedä, tuo N M on välillä purjehtija, jolla on 30 jalkainen vene ja välillä moottoriveneilijä. Yleensä suuttuu todella paljon, jos joku ei ole samaa mieltä eikä kerrasta suostu vaihtamaan näkemystään.

        Ensin haukkuu eri mieltä olevan, sitten epäilee, että erimielisyys johtuu siitä että toinen ei vain ymmärrä ja lopulta hakee muiden tueka että väärämielinen saataisiin hiljaiseksi.

        Luin juuri jutun, joka käsitteli Jehovia, N M:llä on hiukan saman tapainen lähestyminen eri mieltä oleviin. Pitää itseään guruna eikä ihan toope yleensä olekaan. Sen sijaan kritiikinsietoa ei ole lainkaan. Varmasti hyvin hankala tyyppi elävässä elämässä.


      • keltainen ankkuri
        Moneen junaan kirjoitti:

        En tiedä, tuo N M on välillä purjehtija, jolla on 30 jalkainen vene ja välillä moottoriveneilijä. Yleensä suuttuu todella paljon, jos joku ei ole samaa mieltä eikä kerrasta suostu vaihtamaan näkemystään.

        Ensin haukkuu eri mieltä olevan, sitten epäilee, että erimielisyys johtuu siitä että toinen ei vain ymmärrä ja lopulta hakee muiden tueka että väärämielinen saataisiin hiljaiseksi.

        Luin juuri jutun, joka käsitteli Jehovia, N M:llä on hiukan saman tapainen lähestyminen eri mieltä oleviin. Pitää itseään guruna eikä ihan toope yleensä olekaan. Sen sijaan kritiikinsietoa ei ole lainkaan. Varmasti hyvin hankala tyyppi elävässä elämässä.

        Luonnekuvauksesi sopii hyvin erääseen "suomalaiseen johtajaan"


    • dfjhdyj

      Yhtiö nykyään bulvaanin nimissä, vaikka "suomi johtaja" oikeasti pyörittää kusetusta. Tää tyyppi on oikeasti pitkän linjan petosmies ja tekee sitä aivan tietoisesti. Surkee tyyppi ei voi muuta sanoa. Pitäkää varanne aivan kaikessa tähän liikkeeseen ja siihen liittyvään. Tää tyyppi tuskin myisi kaarnavenettä siinä jotenkin kusettamatta!

      • kalju kaj

        Suomi johtaja puhuu paljon ja paskaa!


      • sepp0

        Kyllä, todella raskaan sarjan huijari, siis Kai Olli Sarlin!!!


    • turpa jäässä

      avoveneet sopii sinne välimerelle, tääl missä kesä on lyhyt mutta vähäluminen ei niillä tee juuri mitään. Ne kesän muutamat aurinkoiset hellepäivät tuskin kuitenkaan osuvat viikolopulle tai lomalle...

    • Tallinnan kävijä

      Se Tallinnasta ostettu vene tuli jokin aika sitten. Tuonti kotiveteen ja kunnollinen käyttöönopastus kuului hintaan. Tokihan veneessä muutamia takuuta vaativia seikkoja oli. Tarvittavat osat tulivat muutamassa päivässä reklamaation tekemisestä kotipostiin. Kaikki hoitui sovitusti, Baltic Boat Centerille täydet pinnat!

    • dfknv dgvn

      Harkitkaa tarkkaan ennen kuin vene tänne talvisäilöön. Konk... pilviä ilmassa.

      • Wesilintu

        Ja niin siinä kävi. Lue Maaliskuun 2015 venelehden artikkeli


      • r.unkkari
        Wesilintu kirjoitti:

        Ja niin siinä kävi. Lue Maaliskuun 2015 venelehden artikkeli

        Siis miten siinä kävi???


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      6
      1762
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1758
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1241
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1164
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1142
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      9
      1067
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1021
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      995
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      994
    10. 10
      980
    Aihe