morsian valvo nyt vaan

sanat

MORSIAN, VALVO NYT VAAN...

Kalervo Syvännön kevätkirjeessä minua puhutteli erikoisesti seuraava kertomus:
Lopuksi haluan kertoa Nigeriasta tulleessa kirjeessä kerrotun
kokemuksen. Eräs evankelista oli paluumatkalla kokouksen pidosta viime
kesänä, kun huomasi tien sivussa kristityltä näyttävän naisen, jonka
Herra kehotti ottamaan kyytiin. Tuo nainen kertoi kuinka edellisenä
sunnuntaina enkelit olivat valmiina puhaltamaan pasuunoihinsa, mutta
silloin Jeesus meni Isän luo pyytämään vielä lisäaikaa, koska Hänen
pyhänsä eivät vielä ole valmiita Häntä varten. Rakkaus rahaan täyttää
heidän sydämensä, he ovat kiireisiä saadakseen enemmän rahaa. Sitten hän
sanoi: "Mene ja varoita kaikkia, jotka välittävät kuunnella" ja
samantien hän oli kadonnut kyydistä! Hän ei ollut tavallinen nainen vaan
enkeli. Valmistautukaamme siis Jumalan pasuunan soittoon ja
ylöstempaukseen puhdistautumalla Jeesuksen veressä.

Soitin eräälle ystävälle, jolle Herra on laskenut aivan erikoisen
rukoustaakan Israelin ja Suomen puolesta. Nyt hän kertoi, että hän on
aivan järkyttynyt siitä, että nyt Herra kehottaa häntä rukoilemaan että
Hänen omansa olisivat valmiita ylöstempaukseen.

Tämä samainen sisar kertoi, että hänen ystävänsä oli nähnyt näyn, missä
Jeesus oli polvillaan rukoilemassa kokoontuneen seurakunnan edessä.

Kun näitä asioita mietin, tuli mieleeni laulu, jota laulettin 60-luvun
lopun herätysten aikaan. Löysin Sinisestä Laulukirjasta sen sanat:

MORSIAN, VALVO NYT VAAN...

Morsian, valvo nyt vaan! Puhdistu tomusta maan! Jeesus on saapuva,
luokseen sun noutava, ollos siis valmiina!
Ristin pyhä kansa, valvo, rukoile! Saapuva Jeesus on. Kiiruhda, oi,
hääkellot soi ! Saapuva Jeesus on.

Nukkuvat laspsoseni, Tuskaa on sielussani. Lamppunne sammuvi, yö teidät
saartavi. Nouskaa jo valvomaan!
Ristin pyhä kansa, valvo, rukoile! Saapuva Jeesus on. Kiiruhda, oi,
hääkellot soi! Saapuva Jeesus on.

Kahleita sielussasi näetkö, rakkahani? Katkaise kahleet maan, sielustas
kokonaan, muutoin jäät päälle maan.
Ristin pyhä kansa, valvo, rukoile! Saapuva Jeesus on. Kiiruhda, oi,
hääkellot soi! Saapuva Jeesus on.

Puhdistus veressä on. Lääke se vertaamaton. Henkeni uudistaa, kahleetkin
kirvoittaa,valkeemmaks lunta saat.
Ristin pyhä kansa, valvo, rukoile! Saapuva Jeesus on. Kiiruhda, oi,
hääkellot soi! Saapuva Jeesus on.

Kaija Pesonen

5

1746

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ~~tähkäpää~~

      Tässä tuo edellä esille tuotu teksti vielä VIA-lauluyhtyeen esittämänä.



      https://www.youtube.com/watch?v=-txsfkisr0k

    • ~~tähkäpää~~

      Muistetaan, että Vain pisara Jeesuksen "verta", voi puhdistaa meidän sydämemme ja poistaa elämästämme kaikki vihollisen kahleet sielustamme!



      https://www.youtube.com/watch?v=YejEXBVO2E4



      Valmistaudutaan jokainen kohtaamaan meidän Herraamme!

    • Näitä samanlaisia monen käden kautta kulkeneita ilmestyksiä on Helluntailiikkeessä pidetty yllä jo vuosikymmeniä. Ja sanomakin on pysynyt lähes muuttumattomana. Mielestäni uskovien kannattaisi olla varovaisia tällaisten sanomien levityksessä. Etenkään seurakunnan kokouksissa näitä ei tulisi esittää, koska kuulijoiden joukossa voi olla hyvin herkkiä, ja pelokkuuteen taipuvaisia ihmisiä.

      Tuo laulu on vanha helluntailaulu, jonka osaan vieläkin. Kuulin sitä laulettavan 1970-luvulla ja 1980-luvun alussa. Nykyään tuokin kaunis laulu on unohdettu helluntaiseurakunnissa ylistyshömpän takia.

      • hellari...

        Kalervo on hengenmiehiä, mutta hän hänellä on tapana ylireagoida noihin tulevaisuden ennustuksiin ja ja maailmalta kuulemiinsa juttuihin. Pari kolme vuotta sitten hän ystäväkirjeessään odotti joka tempausta nojautuen noihin muutamiin "vakaiden uskovien" samiin profetioihin ja vieraillesaan seurakunnassani hän viittasi puheessaankin noihin ilmoituksiin. Muistan kun eräs sisar sanoi sitten kahviossa hieman huvittuneena, että "minä ainakin varaudun vielä elämään seuraavan tammikuun 1. päivänä ja usemapikain tammikuita on eletty.
        Te joille Syväntöjen kirjeet ovat pitkään tulleet muistatte varmaan noista ennustuksista.

        Rukoilla pitää, valvoa ja olla valmiina, mutta nuo tarkat ilmoitukset ja ennustukset pitää ottaa varauksella.


    • Anonyymi

      Mutta mistä löytäisin soinnut eli akordit tähän ihanaan lauluun? Pystyisin sitten soittamaan kitaralla sen. Tein omatkin soinnut, mutta alkuperäiset olis kenties paremmat tai vaihtoehtoiset.
      Juha

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      194
      2035
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1128
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      711
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe