Jumala kunnioittaa

.ePaimen

Tutkitaan taas hieman Jumalan Sanaa perjantai aamun iloksi, rukoillen Pyhän Hengen antamaa viisautta ja valoa.

Erään tuntemani miehen luona kävi profeetta. Keskustelun kuluessa tämä sanoi miehelle yllättäen ja pyhästi "Jumala kunnioitta sinua!"

Melkoinen lause.

Olemme tottuneet kutsuun "kunnioita Jumalaa!".

Mutta että Jumala kunnioittaisi ihmistä?

Kun pohdin tämän lauseen raamatullista perustetta, löysin taas aarteen Kristuksessa - Jeesuksen merkilliset sanat Johanneksen evankeliumissa.

14

164

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .ePaimen

Kuinka te voisitte uskoa, te, jotka otatte vastaan kunniaa toinen toiseltanne, ettekä etsi sitä kunniaa, mikä tulee häneltä, joka yksin on Jumala?
      Jeesus

Johannes 5:44

• .ePaimen

Jeesuksen sanat ovat merkilliset.

Ensinnäkin siinä on epäsuorasti kehotus etsiä sitä, että Jumala kunnioittaa sinua.

Se kunnia, joka tulee Jumalalta.

Se kunnia, joka tulee ihmisiltä.

Mutta ei tässä kaikki, vaikka tässäkin on jo paljon elämän suuntaviivaa, sydämen tutkimisen aihetta, parannuksen paikkaa ja myös kiitoksen ja ilon asiaa. Ainakin yhden saarnan verran!

• .ePaimen

Merkillistä on, miten Herra Jeesus kytkee nämä kaksi asiaa toisiinsa

uskon ja keneltä kunniaa etsimme.

Hän sanoo suoraan, kuinka te voisitte uskoa, jotka etsitte kunniaa ihmisiltä.

Se, että ihminen etsii kunniaa ihmisiltä, estää uskon.

Merkillistä, todella merkillistä opetusta.

• .ePaimen

Samassa yhteydessä ovat nämä Herran Jeesuksen vakavat ja ihmeelliset sanat fariseuksille ja kirjanoppineille.

Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta; ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän.

En minä ota vastaan kunniaa ihmisiltä; mutta minä tunnen teidät, ettei teillä ole Jumalan rakkautta itsessänne.
      Jeesus

Johannes 5:39-42

• .ePaimen

Ehkä sinulle on sanottu tai olet saanut kokea, että Jumala kunnioittaa sinua.

Siloin tiedät, miten Jumalalta tuleva kuunia vapauttaa merkillisesti ihmisiltä tulevan kunnian kaipuusta..

Varoitus!
      Tätä Raamatun kohtaa ja tällaista opetusta, että Jumala kunnioittaa sinua, tuskin tulet kuulemaan esikoislestadiolaisissa seuroissa.

Onhan se nyt ennenkuulumatonta, että tässä kristillisyydessä joku väittiäisi Jumalan kunnioittavan häntä!

Kehotus!
      Sinun tulee itse tutkia Jumala Sanaa, ettet jäisi pelkästään siellä kuulemasi varaan!

• .ePaimen

Miten Jumala ihmistä kunnioittaa?

Siitä kertoo esimerkiksi Simo Korpelan hengellinen laulu

Virsi 276
      1.
      Jeesuksesta laulan,
      Jeesuksesta vaan,
      jolta syyni suuret
      anteeks sain ja saan,
      jolta syyni suuret
      anteeks sain ja saan.

2.
      Hän mun syyni suuret
      poisti verellään,
      otti synnin orjan
      armoon, elämään,
      otti synnin orjan
      armoon, elämään.

3.
      Katkoi verkot valheen,
      kahleet kuoleman,
      vangin vapautti,
      laps oon Jumalan,
      vangin vapautti,
      laps oon Jumalan.

4.
      Lapsi oma Herran,
      taivaan kuninkaan,
      kruunun perin kerran,
      valtakunnan saan,
      kruunun perin kerran,
      valtakunnan saan.

5.
      Pääsen asukkaaksi
      kultakaupunkiin,
      viedään vierahaksi
      häihin iäisiin,
      viedään vierahaksi
      häihin iäisiin.

Simo Korpela 1913
      Virsikirjaan 1986

että niin kuninkaallisesti!!

• muuttis

Se että Jumala on katsonut luomansa ihmisen arvolliseksi pelastukseen niin suuren uhrauksen kuin oman Poikansa veren vuodatuksen kautta, on kyllä äärettömän suuri rakkauden osoitus.

Tuntuu vieraalta ajatukselta että Hänkö kunnioittaisi ihmistä, mutta kyllähän rakkauteen sisältyy kunnioitus. Näinhän se on ihmisten välisessä rakkaudessakin. Vai voiko rakastaa jos ei kunnioita? Ihmisten rakkaudessa toisiaan kohtaan on kyllä montaa lajia. Ja kaikkineen se on puutteellista.

"Kuinka te voisitte uskoa, te, jotka otatte vastaan kunniaa toinen toiseltanne, ettekä etsi sitä kunniaa, mikä tulee häneltä, joka yksin on Jumala?
        Jeesus"

Painavia sanoja.

Lihallinen mieli etsii kunniaa ihmisiltä. Samoin se alkaa osoittamaan kunnioitusta ihmisiä kohtaan jotka käyttävät hengellistä valtaa ohi Jumalan sanan. Niin että ruumenet muuttuvat ydin vehnäksi.

• 1.Sam 2: 30. Sentähden sanoo Herra Israelin Jumala: minä olen vakaisesti puhunut, että sinun huonees ja sinun isäs huone pitää vaeltaman minun edessäni ijankaikkisesti; mutta nyt sanoo Herra: olkoon se kaukana minusta: sillä jotka minua kunnioittavat, niitä minä tahdon kunnioittaa, vaan jotka minua katsovat ylön, ne pitää katsottaman ylön.

• .ePaimen

eikö olekin valtaisa Raamatun sanoma tämäkin!

tekee itsetunnolle eetua... kun ihmiset vähempi arvostavat

• Me tiedämme, että Isän ja Pojan välinen kunnioitus ei rakoillut missään vaiheessa, vaikka ihmisten kunnioitus menikin vuoristorataa.

• muuttis

Isän ja Pojan välinen kunnioitus ei todellakaan rakoillut.

Tästä juohtui mieleeni, että tottahan Jumala kunnioittaa ihmistä, Hänhän katsoessaan uskovaa lastaan näkee Jeesuksen Kristuksen, Jeesushan Henkensä kautta asuu meissä. Huikeaa. Tekee mielen nöyräksi.

• Tlude Runeberg

Olipas mullistava sanonta, epaimen on tehnyt lödön, ihan hyvä huomio Jumala on rakastava.

• Tässä feisu
    • ruottalasii

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      176
      5167
    2. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      100
      4959
    3. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      94
      4444
    4. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      118
      2723
    5. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      141
      2718
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2247
    7. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      32
      2164
    8. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      228
      1913
    9. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      91
      1848
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      12
      1821
    Aihe