Kuinka pitkä jatkopinna olisi järkevä yksinpurjehtijalla pieneen veneeseen (2,60 leveä, 6,70 pitkä Scanper 22).
Pituuksia näyttää olevan esim. 60 cm, 84 cm ja 122 cm. Sitten on telekooppivartisia jatkopinnoja?
Millaisen olette havainneet hyväksi tällaisessa pienessä veneessä?
Jatkopinnan pituus?
4
414
Vastaukset
- 15,12
Omassa pikku veneessä on spinlockin teleskooppi, jossa iso kahva päässä. Se on pikasokalla kiiini. Kätevä käyttää teleskoopin ansiosta missä tahansa istuukin.
- 2 x kad44
Kyllä sun pitää mitata se, niin että pystyt hoitelemaan isopurjeen ja keulapurjeen skuutaukset mielummin pitkä kuin lyhyt sillä joskus on tarve käyttää kumpaakin kättä purjeiden skuuttien kanssa ja pinna kainalossa, selän takana lukossa.
- 13v
Juu, ehdottomasti kannattaa mitata, ja riippuu tietysti myös siitä omasta mielipiteestä, että kuinka pitkä sen haluaa olevan. Jos on liian lyhyt ei yllä samalla ohjailemaan ja säätämään purjeita muttä toki myös jos jatkopinna liian pitkä on niin kömpelöksihän se saattaa mennä... kannattaa myös tarkistaa jatkopinnan kiinnitys, oma oli ollut veneessämme muistaakseni ehkä 7 vuotta ja "nivel" josta jatkopinnaa sai taitettua olikin pelkkää muovia. Auringossahan se oli ajan saatossa rapistunut ja itse asiassa juuri itselläni kovassa tuulessa, tietysti kaikista tiukimmassa paikassa kun lossia oli ohittamassa niin jäi käteen.
Toivottavasti löydät sopivan pituuden :) - exIlo
Olen omistanut Scanperin ja siinä oli varmaankin tuollainen 60 cm jatkopinna. Se oli yleensä käyttämättömänä pidikkeessään pinnan päällä. Veneen istumalaatikko on niin kapea, ettei jatko ole tarpeellinen ja reunalla ei paljon tullut oltua, ei oikein sovellu reunalta ohjaamineen kun on kapea ja terävä. Tai mulla liian iso takamus...
Halpa pinnapilotti on hyvä hankinta. Sitä tuli paljon käytettyä yksin seilatessa. Toinen avulias lisälaite oli ylöshissattava perämoottoriteline. Moottorin riki ei laahannut purjehdittaessa ikinä vettä ja silti koneajossa moottorin sai tarpeeksi alas.
Vaihdevivulle minulla oli jatkopinna, metrinen alukeppi. Sillä oli helppo käyttää konetta rantautuessa. Kaasu alta puolikkaalle, pysyi siinä ja kepilla vetoa eteen/taakse/vapaalle.
Kelpo vene, mutta käy pieneksi nykymaailman touhossa aika pian.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654180
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463959Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363462Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162863Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342709En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102114IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121206Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006