Kasvattaja vastaan koiranomistaja

Kössi beagle

Neuvoja. Ostin 7,5 viikkoisen beaglen jolla todettiin pitkittynyt yleistulehdustila heti seuraavana päivänä luona. Sai antibiootit ja ja tilannetta seurataan. Pentu itsessään voi tosi hyvin ja on mun mielestä ihan pirtsakka.
Ilmoitin koiran kasvattajalle että olen pettynyt ja haluan että koira menee hänen luokse parantumaan ja toipumaan että katotaan sitten miten jatkojen kanssa kun koira täysin parantunut että sehän se on tällä hetkellä se pääasia.
Kasvattaja suuttui tästä, haki koiran pois ja palautti samalla kauppahinnan vaikkei oltu puhuttu mitän kauppojen purusta.
Kyseessä ihan oikea kasvattaja joka tekee pentuja kennelnimen alle ja pennut rekattu. Kuka toimi väärin?

4

152

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Milou,s

Jos sinulla on paperi jossa lukee pitkittynyt tulehdustila ja tämä todettu heti kun koira sinulle tullut niin tällöinhän sinulle on myyty valmiiksi sairaana oleva koira. Minä itse kasvatan ja tässä tapauksessa olisin ehdottanut että saan hoitaa erheeni eli sairaan koiran kuntoon ja palauttaa sen vasta terveenä sinulle takaisin. Eihän tuossa ole mitään epäselvää jos asia todella mennyt noin. Kasvattajan tehtävä on katsoa että jokainen pentu lähtee terveenä uuteen kotiin. Oliko kaupanpurku siis kasvattajan päätös? Eihän sinun olisi tarvinut siihen suostua.

• mm82åp

Miks tää ei oo ajokoirien triidissä? Minä tyrkkäisin kasvattajalle pennun takaisin ja en todellakaan jättäisi asiaa tohon.

• Kössi beagle

Kiitti kun vastasitte. Minunkaan mielestyä en tehnyt mitään väärää, vaadiin vaan saan terveen koiran.

• oikea1

Onko 7,5 viikkoa oikea luovutusikä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4188
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      112
      2731
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      45
      2232
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      29
      1883
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1843
    6. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1556
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      17
      1400
    8. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      65
      1310
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      132
      1270
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      31
      1178
    Aihe