LÄHITAPIOLA JA KORVAUSTEN KÄSITTELYN PITUUS??

pettynyt12

Ennen kuin olin TAPIOLAN asiakas kaikki pelasi moitteettomasti,sen minkä joskus olin korvausta hakenut sain nopeasti ,nyt kaikki kestää kuin Iisakin kirkkoa rakentaisin ,mikä mättää??
Ottaa pattiin kun maksut pitää kuitenkin maksaa ajallaan tai sitten tulee heti yliaikakorkoa jos on päivänkin myöhässä ,vaihdanko Vakuutusfirmaa ,vai onko palvelu nykyisin kaikissa paikoissa samaa??

93

25919

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 30v-asiakkuus

      Ifissa korvaus on monesti heti tilillä, siis samantien kun teet netissä hakemuksen niin raha tulee tilillesi automaatisesti.

      Suosittelen!

      • 355655

        Tein ifin nettisivuilla vahinkoilmoituksen illalla n, klo 21:00 - seuraavana aamuna klo 10:30 tuli sähköpostiin ilmoitus, että korvauspäätös on tehty ja rahat maksetaan tililleni. Mitään tositteita tai muuta ei tarvinnut lähetellä. Näin se homma TOIMII !


      • Vapaaher

        Tein korvaushakemuksen ifiin 3.10.-18 .Korvaus tilille 4.3.-19 eli 5kk,en kovin ripeäksi sanoisi.


    • huijareita

      Suoraan kysymykseen suora vastaus. Vaihda vakuutuksesi kauas Tapiolasta. Niin teen itsekin.

    • IF on HYVÄ

      Vaihda ihmeessä vakuutuksesi IFiin ,sieltä saa korvauksen jo seuraavana päivänä tilillesi ,kun teet sen netissä ,ei tarvitse odottaa viikkotolkulla ,sain itse pudonneen kännykkäni summan tilille edellä mainitulla tavalla ,ilman turhia soittoja uteluita...Lähitapiolan touhu on kummaa pikku näpertelyä ja soittavat ja kysyvät kuin olisit Isompikin Rikollinen ,jos jotakin pitää saada sieltä ,vaikka vakuutuksista maksat ja paljon maksatkin.

      • ENT,ASIAKAS

        LÄHI-TAPIOLA JÄTTÄÄ YRITYKSEN LÄHETTÄMÄT LASKUT MAKSAMATTA .JA JOS SIELTÄ PERÄÄ SAATAVIAAN NIIN ON LASKUNKÄSITTELIJÖILLÄ 2KK JONOT.KANNATTAAKO PITÄÄ PANKKIA JOS EI PYSTY MAKSAAN SINNE LÄHETETTYJÄ MAKSUJA.


      • HETI!!!
        ENT,ASIAKAS kirjoitti:

        LÄHI-TAPIOLA JÄTTÄÄ YRITYKSEN LÄHETTÄMÄT LASKUT MAKSAMATTA .JA JOS SIELTÄ PERÄÄ SAATAVIAAN NIIN ON LASKUNKÄSITTELIJÖILLÄ 2KK JONOT.KANNATTAAKO PITÄÄ PANKKIA JOS EI PYSTY MAKSAAN SINNE LÄHETETTYJÄ MAKSUJA.

        LähiTapiola on kyllä sellanen pytinki joka kantsii vahtaa heti toiseen ,mikään ei toimi ja mitään korvausta et saa ellet soittele perään alati ,mitä ihmeen porukkaa siellä oikein duunia tekee??

        IF on hyvä :)


      • HAJAPUSAPAPPA
        ENT,ASIAKAS kirjoitti:

        LÄHI-TAPIOLA JÄTTÄÄ YRITYKSEN LÄHETTÄMÄT LASKUT MAKSAMATTA .JA JOS SIELTÄ PERÄÄ SAATAVIAAN NIIN ON LASKUNKÄSITTELIJÖILLÄ 2KK JONOT.KANNATTAAKO PITÄÄ PANKKIA JOS EI PYSTY MAKSAAN SINNE LÄHETETTYJÄ MAKSUJA.

        MITÄ LASKUTETTAVAA JOLLAIN YRITYKSELLÄ ON VAKUUTUSYHTIÖLTÄ TAI PANKILTA????? JOKU NYT SEKOILEE.


      • PAPPA tosiaankin...
        HAJAPUSAPAPPA kirjoitti:

        MITÄ LASKUTETTAVAA JOLLAIN YRITYKSELLÄ ON VAKUUTUSYHTIÖLTÄ TAI PANKILTA????? JOKU NYT SEKOILEE.

        Vakuutusyhtiö voi ostaa joltain yritykseltä tavaraa, esim. toimistotarvikkeita, huonekaluja, jne. Samoin palveluita, esim. huoltoa, kiinteistöpalveluita, toimistopalveluita, jne.

        JA TÄMÄ KAIKKI ON KOVIN IHMEELLISTÄ SINULLE????? JOLLAIN EI NYT LEIKKAA.


      • IF kallis
        HETI!!! kirjoitti:

        LähiTapiola on kyllä sellanen pytinki joka kantsii vahtaa heti toiseen ,mikään ei toimi ja mitään korvausta et saa ellet soittele perään alati ,mitä ihmeen porukkaa siellä oikein duunia tekee??

        IF on hyvä :)

        IF voi olla hyvä, mutta kallis se on ainakin.


      • Anonyymi
        ENT,ASIAKAS kirjoitti:

        LÄHI-TAPIOLA JÄTTÄÄ YRITYKSEN LÄHETTÄMÄT LASKUT MAKSAMATTA .JA JOS SIELTÄ PERÄÄ SAATAVIAAN NIIN ON LASKUNKÄSITTELIJÖILLÄ 2KK JONOT.KANNATTAAKO PITÄÄ PANKKIA JOS EI PYSTY MAKSAAN SINNE LÄHETETTYJÄ MAKSUJA.

        Pitääkö jokapaikassa HUUTAA?
        Kirjoitusasu kertoo paljon itsestäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitääkö jokapaikassa HUUTAA?
        Kirjoitusasu kertoo paljon itsestäsi.

        JOS JÄTTÄÄ LASKUT MAKSAMATTA, NIIN SE KERTOO TODELLA PALJON...


    • eeeeeeeeiiiiiiiiiiii

      Voisipa vakuutuksenottajakin sanoa Tapiolalle, että mulla on nyt kahden kuukauden jono maksujenkäsittelyssä, odottakaa kiltisti, soitelkaa vaikka uudestaan parin kuukauden päästä jos siihen mennessä ette ole saanut suoritustani.
      Tapiola kyllä kerää omat saatavansa hyvin tehokkaasti.
      Korvauksia sieltä ei sitten saakaan nopeasti jos ollenkaan ilman tuomareita.
      No.....mä kyllä tulen antamaan takaisin sellaista palautetta mikä kuuluu.
      Aika näyttää!

    • kohta ex-asiakas

      Kolme viikoa meni käsittelyssä ja päätös oli että eivät korvaa ja siihen selittelyinä aivan älyttömiä perusteluja. Taidan vaihtaa yhtiötä, kun saan vertailtua riittävästi. If tuntuis äkkiseltään sopivalta

      • hohhoijaa5

        Kannattaa tutustua vakuutusehtoihin, niin huomaat, etteivät he kuitenkaan korvaa yhtään mitään useimmassa tapauksessa. Vakuutusehdot ovat niin nerokkaasti rakennettu, ettei heidän tarvitse maksaa juuri mitään. Hyvä esimerkki on kodinelektroniikan rikkoutumisturva kotivakuutuksessa. Nykyisin kaikki on niin halpaa ja huonoa, ettei yhtään paria vuotta vanhempaa laitetta korvata ja kaikki mahtuisi omavastuisiin.


      • on parempi vakuutus
        hohhoijaa5 kirjoitti:

        Kannattaa tutustua vakuutusehtoihin, niin huomaat, etteivät he kuitenkaan korvaa yhtään mitään useimmassa tapauksessa. Vakuutusehdot ovat niin nerokkaasti rakennettu, ettei heidän tarvitse maksaa juuri mitään. Hyvä esimerkki on kodinelektroniikan rikkoutumisturva kotivakuutuksessa. Nykyisin kaikki on niin halpaa ja huonoa, ettei yhtään paria vuotta vanhempaa laitetta korvata ja kaikki mahtuisi omavastuisiin.

        Paitsi tietenkin vähän paremmissa kotivakuutuksissa, joissa ikävähennykset alkavat vasta 2-4 vuoden kuluttua ja ovat sen jälkeen 5-15% vuodessa, kännyköissä ja läppäreissä 20-30%. Siten esim. 5 vuotiaasta viihde-elektroniikasta voi parhaimmilaan saada 91% korvausta ja 3 vuotiaasta kännykästä 70% vastaavan uuden hinnasta.


      • hohhoijaa5
        on parempi vakuutus kirjoitti:

        Paitsi tietenkin vähän paremmissa kotivakuutuksissa, joissa ikävähennykset alkavat vasta 2-4 vuoden kuluttua ja ovat sen jälkeen 5-15% vuodessa, kännyköissä ja läppäreissä 20-30%. Siten esim. 5 vuotiaasta viihde-elektroniikasta voi parhaimmilaan saada 91% korvausta ja 3 vuotiaasta kännykästä 70% vastaavan uuden hinnasta.

        Kerro millä yhtiöllä on ton verran parempi rikkoutumisturva? Tapiola ei ainakaan korvaa mitään.

        Toki omavastuun sisään mahtuu niin paljon, ettei korvauksia oikein voi saada useimmissa tapauksissa.


      • on tuollainen
        hohhoijaa5 kirjoitti:

        Kerro millä yhtiöllä on ton verran parempi rikkoutumisturva? Tapiola ei ainakaan korvaa mitään.

        Toki omavastuun sisään mahtuu niin paljon, ettei korvauksia oikein voi saada useimmissa tapauksissa.

        Noi prosentit näkyvät olevan IFin kotivakuutuksen "Laaja turvataso" -versiosta.


      • ex-lähitapiola

        Lähitapiolasta odotettiin 3 kk korvaus päätöstä jo yllätys oli hylätty. Vedoten synnäiseen vikaan. Asian riitautettua uudelleen käsittely "kohtuullinen 6kk " . OTTAKAA VAIKKA KALLIIMPI VAKUUTUS MUT ÄLKÄÄ LÄHITAPIOLAAN MENKÖ KUIN KUSELLE. Entinen tyytyväinen lähivakuutuksen asiakas. Nykyinen lahitapiolan touhu sai vaihtaan kaikki vakuutukset kalliimpaan mutta toimi vaan


      • lähitapsa

        Olen riidelllyt lähitapiolan kanssa..vastapuolen liikenne vakuutuksesta pitäisi saada korvaus, mutta vakuutus yhtiö kiistää vaurion vaikka vastapuoli myöntää rikoksen. Eli lähitapiola taistelee omaa asiakasta vastaan kun ei myönnä minulle korvausta. Täytyy lähettää lasku suoraan vastapuolella. Riidellään hän vakuuttaa yhtiön kanssa.


    • hjuuyyhh

      Olen joutunut soittelemaan korvaukseni perään lähitapiolaan ja asiallisesti olen saanut vastaukset.Mutta silti ei päätöstä eikä rahoja näy... joka kerta on sanottu että soitamme teille vielä ja p.skat, yhtäkään puhelua ei ole tullut.

      • IFIllä toimii

        Hei!

        Nyt täytyy kyllä kehua hieman Lähitapiolan puuhailua, kun muutaman kymmenen kertaa on soittanut ja samanverran lähettänyt palauteviestejä netin kautta, alkaa tapahtumaan lippujen ja lappujen kerjääminen ja yllätys yllätys rahat ovat perillä noin 2 kk:n jälkeen!!??

        Nyt mainostavat sivuillaan, että korvaus maksetaan 7 arkipäivän aikana, uskoako vai ei??

        Katsotaan, oliko taas tarua??


      • SPRR
        IFIllä toimii kirjoitti:

        Hei!

        Nyt täytyy kyllä kehua hieman Lähitapiolan puuhailua, kun muutaman kymmenen kertaa on soittanut ja samanverran lähettänyt palauteviestejä netin kautta, alkaa tapahtumaan lippujen ja lappujen kerjääminen ja yllätys yllätys rahat ovat perillä noin 2 kk:n jälkeen!!??

        Nyt mainostavat sivuillaan, että korvaus maksetaan 7 arkipäivän aikana, uskoako vai ei??

        Katsotaan, oliko taas tarua??

        Jep,sellasta pikku puuhastelua heillä on,outoa todellakin kun muilla vakuutusfirmoilla netissä tehty korvaushakemus korvataan ilman soittoja parissa päivässä,esim.Ifissä ja muissakin firmoissa....kannattaa vaihtaa yhtiötä.


      • tipsu.
        IFIllä toimii kirjoitti:

        Hei!

        Nyt täytyy kyllä kehua hieman Lähitapiolan puuhailua, kun muutaman kymmenen kertaa on soittanut ja samanverran lähettänyt palauteviestejä netin kautta, alkaa tapahtumaan lippujen ja lappujen kerjääminen ja yllätys yllätys rahat ovat perillä noin 2 kk:n jälkeen!!??

        Nyt mainostavat sivuillaan, että korvaus maksetaan 7 arkipäivän aikana, uskoako vai ei??

        Katsotaan, oliko taas tarua??

        Mainoskikka sekin, ei ruleta Lähiksessä,ennen Tapiolassa kyl .


    • Ammattihakijako?

      Kirjoituksestasi heijastuu että olet hakenut korvauksia useamminkin. Miten sinulle tulee vahinkoja niin usein, että voit vertailla korvasaikatauluja. Olen maksanut erilaisia vakuutusmaksuja lähes 50 v ja korvauksia hakenut vain yhden kerran kun sairastuin ennen matkaa.

      • IF on good

        Sinun kirjoituksestasi heijastuu, että olet saanut olla onneksi terve ja varmasti et hakenut korvausta LähiTapiolasta, siksihän niitä vakuutusmaksuja maksetaan, että jos joskus jotakin tapahtuu niin saa myös korvausta!!

        Herää tähän päivään!!


      • PekkaIF

        Ammattihakija!!

        Oletko duunissa LähiTapiolassa kun niin puolustat "korvasaikatauluja"?tarkoitat lienee korvausaikatauluja?

        LähiTapiolan sivuilla kerrotaan ihan selkeästi, että käsittelysi etenee 7 vuorokaudessa, joko korvaus maksetaan tai teihin ollaan yhteydessä ja tämähän tarkoittaa suomeksi, että sieltä aletaan pyytämään jos jonkinmoista lippua ja lappua, muilla firmoilla, kuten IFillä hommeli toimii, haluavat pitää asiakkaansa, kannattaa olla viisastelematta, jos itsellä on asiat hyvin...


      • Kielipoliisikoira
        PekkaIF kirjoitti:

        Ammattihakija!!

        Oletko duunissa LähiTapiolassa kun niin puolustat "korvasaikatauluja"?tarkoitat lienee korvausaikatauluja?

        LähiTapiolan sivuilla kerrotaan ihan selkeästi, että käsittelysi etenee 7 vuorokaudessa, joko korvaus maksetaan tai teihin ollaan yhteydessä ja tämähän tarkoittaa suomeksi, että sieltä aletaan pyytämään jos jonkinmoista lippua ja lappua, muilla firmoilla, kuten IFillä hommeli toimii, haluavat pitää asiakkaansa, kannattaa olla viisastelematta, jos itsellä on asiat hyvin...

        "Tarkoitat lienee korvausaikatauluja"???

        Kertaapa vähän äidinkieltä. Lienee on olla-verbin potentiaalimuoto. Ethän voi olla-verbiäkään laittaa tuohon väliin.

        Muutapas tarkoittaa-verbi potentiaaliin niin sitten menee oikein. Siis: "Tarkoittanet korvausaikatauluja".

        Ärsyttää kun edes äidinkieltä ei osata kirjoittaa oikein!


      • KRP:)
        Kielipoliisikoira kirjoitti:

        "Tarkoitat lienee korvausaikatauluja"???

        Kertaapa vähän äidinkieltä. Lienee on olla-verbin potentiaalimuoto. Ethän voi olla-verbiäkään laittaa tuohon väliin.

        Muutapas tarkoittaa-verbi potentiaaliin niin sitten menee oikein. Siis: "Tarkoittanet korvausaikatauluja".

        Ärsyttää kun edes äidinkieltä ei osata kirjoittaa oikein!

        Kielipoliisikoira:((
        Jäitkö sittenkin vaille äikänmaikan paikkaa kouluun,ei ihme kun oot noin pilkun...

        Ärsyttää kun puutut joka foorumissa ihmisten kirjoitusvirheisiin, ei ne opet sen kummemmin näitä vakuutusasioita osaa hoitaa.


    • neimi

      siellä kestää kaikki ihan tolkuttoman kauan! minä ainakin vaihdan firmaa ihan just! yhtien silmälasien korvaus on nyt kestänyt 3 kuukautta ja on ihan selkee tapaus ja niitten ei tarvis korvata niistä kun 400 miinus omavastuu ni on vaikeeta!!!

    • Diipadaap

      Lähitapiola on täys koijjari firma, ite en laittas vakuutuksia sinne. En edes koiran pantaa vakuuttas siellä.

    • tästä minä tykkään

      OP-Pohjolassa homma toiminut aina moitteettomasti niin koti-, eläin-, sairaskulu- kuin kolarikorvauksissakin. Hommat hoidettu aina hyvin ja korvaukset maksettu suht nopeasti.

    • Eijaksssa

      Pari kertaa olen saanut odottaa 3kk päätöksiä, muuten käsittelyt kestäneet n.1kk. Välillä päätös ollut tehtynä mutta unohdettu laittaa maksuun, yleensä joku elämäntärkeä lappu on jäänyt toimittamatta, eikä sitä ole missään vaiheessa pyydetty ennen kuin päätösten perään olen soitellut. Kerran myös posti hukannut ja sähköposti jotenkin sutannut liitteet joten olen saanut toimittaa useampaan kertaan.

    • clio123

      Mulla on vain hyvä sanottavaa: korvauspyyntö peruutusta matkasta läähetetty ti 6.1. ja ma 12.1. käsitelty myöntävästi, rahat tilillä heti.

    • Yllu

      Lähes viikon käsittelyaika! Ei ole enää tätä päivää. Onneksi on vakuutukset Ifissä. Siellä päätökset tulevat samantien.

      • s-aivan hyvä

        korvauksen kesto riippuu paljon tapauksesta ja summasta.

        myös asiakkaalla on suuri merkitys, kuinka hän osaa asiansa selvittää.
        Sinä et selvittänyt mitään tapauksest, haukuit kuin rakkikoira, yrititkö vaan moittia ko yhtiötä.

        Kyllä Lähitapiola on aivan hyvä, aivan kuin s-pankki Prisma ja koko ketju,
        eikä sitä räksyttämällä muuksi muuteta.


      • Anonyymi
        s-aivan hyvä kirjoitti:

        korvauksen kesto riippuu paljon tapauksesta ja summasta.

        myös asiakkaalla on suuri merkitys, kuinka hän osaa asiansa selvittää.
        Sinä et selvittänyt mitään tapauksest, haukuit kuin rakkikoira, yrititkö vaan moittia ko yhtiötä.

        Kyllä Lähitapiola on aivan hyvä, aivan kuin s-pankki Prisma ja koko ketju,
        eikä sitä räksyttämällä muuksi muuteta.

        Oikeasti kyllä täysi paska tuo LähiTapiola


    • odottaa korvausta

      Vedetty henkilökunta vähiin kuten kaikkialla s-ketjussa. Johtajat sillä vain tienaavat ilman henkilökohtaista riskiä omien varojen sioittmisessa.

    • ei op meille

      Kokemusta löytyy Tapiolasta, ja kaikki pelkästään positiivista.
      Moniko muu firma maksaa 9-vuotiaan koiran lopetuksen EL-kulut ostohinnan, kun koira on jo haudattu?

      Kysyin, että kaivanko koiran ylös, niin virkailija totesi, että et tietenkään.
      Vajaa kaksi viikkoa, niin tilille tuli ostohinta EL-kulut 1120€.

      OP-Pohjolalla ainakin on euroopan kalleimmat eläinvakuutukset, ei niitä pysty kukaan ottamaan, ja lisäksi ehdot on aivan ihmeelliset verrattuina muihin.

      Mitä taas tulee Ifiin, niin onhan tuosta kirjoitettu satoja sivuja, ja lopputulema on, että ei korvaa mitään.

      Tosin Pohjantähti on se ihan surkein, jos jollakulla siellä vakuutus on , niin kehoitan pikaisesti vaihtamaan firmaa.

      • Jukkis-69

        LähiTapiola on ikävä yhteistyökumppani. Laskutus toimii, laittavat jopa saman laskun kahteen kertaan, mutta eivät pysty yhdistämään autovakuutuksia ja kotivakuutusta samalle laskulle. Aikoinaan olin IF:n asiakas ja silloin kaikki vakuutukset tuli koottuna samalle laskulle.

        LähiTapiola on kallis yhtiö. Maksut voi olla ehkä jopa edulliset, mutta kun vahinko sattuu, niin sitten vasta vakuutuksen hinta punnitaan. LähiTapiolalta et saa tapaturma-asioissa korvauksia kuin käräjöinnin kautta. Pieniä, alle satasen korvaukset luultavasti maksavat mukisematta, mutta kun aletaan puhua tonnien päivärahakorvauksista tapaturman sattuessa, niin sitten alkaa venkoilu ja vääntö selvissä tapauksissa.

        Tiedän erään tapauksen, jossa yrittäjä joutui kouluttautumaan uudelleen ammattitaudin johdosta. LähiTapiola ei suostunut maksamaan sairauspäivärahaa, vaan laittoi henkilön määräaikaiselle työkyvyttömyyseläkkeelle. Se kun on vakuutusyhtiölle halvempaa ja olivat tämän vielä myöntäneet. Ei nakki mikä yhtiö. Raha sinne kelpaa, mutta kun jotain maksuliikennettä pitäisi olla toiseen suuntaa, niin asiat menee yllättäen hankalaksi.


    • Tyytyväinen

      Olen erittäin tyytyväinen Lähitapiolan palveluun! Puhelimessa ei tarvinnut jonottaa minuuttiakaan kun aamulla klo10 tein ilmoituksen putoamisen seurauksena hajonneesta puhelimesta. Toimitin 5h myöhemmin pyydetyn korjauskustannusarvion valtuutetulta huoltofirmalta ja alle 10min sisään sain vastauksen että korvaukset on laitettu maksuun ja näkyvät viimeistään kolmen päivän kuluessa tililläni.

      • Anonyymi

        Kyllä ne jotain satasen korvauksia maksaa, mut sitten kun puhutaan tonnista, niin muuttuukin jo...


    • emukki

      Ihan surkeaa touhua. 2 kuukautta mennyt kun laitoin hakemukset enkä mitään vastausta useisiin viesteihini ole saanut koko aikana.

    • hentunen

      Meillä sattui firmassa vuoden alussa murtovarkaus. Vahinkoilmoitus netissä tehtiin verekseltään, poliisien vasta tehdessä lähtöä paikalta. Lähi-Tapiolasta otettiin ensi kertaa yhteyttä noin KAHDEN KUUKAUDEN KULUTTUA. Tätä kirjoitettaessa vahinkotapahtumasta on NELJÄTTÄ KUUKAUTTA, korvauspäätöstä ei ole tullut.
      Olemme siirtymässä IFiin, jossa meillä on ollut kotivakuutus jo toistakymmentä vuotta. Kotipuolelta meillä on Ifistä se kokemus (kolme kertaa), että IFISSÄ REAGOIDAAN VÄLITTÖMÄSTI, jopa niin, että asiakas ei ole pysyä vauhdissa mukana, kun täytyy esim. saneerata jotakin kodissa vahingon jäljiltä. Mutta IF on myös asiakaslähtöinen: se myös hidastaa vauhtia, jos asiakas niin toivoo. Ja korvausrahat tosiaan ainakin meille kotitaloutena on maksettu myös hetimmiten. Toivottavasti tulemme saamaan yhtä hyvää palvelua IFistä myös yrityksenä, jos jotakin sattuu, kun IF-yhtiöön nyt Lähi-Tapiolan loukkaamina olemme siirtymässä. Samoin toivomme, että kaikkia muitakin kohdellaan oikeudenmukaisesti vahingon satuttua.

    • hentunen

      Vielä niin, kun nyt tätä korvauspäätöstä yhä olemme Lähi-Tapiolasta odottelemassa, niin sieltä tuli silti MUISTUTUSLASKU viiden euron muistutuslisin yritystoimintamme maksamattomasta vakuutuslaskusta, vaikka olimme kirjallisesti ilmoittaneet, että emme enää tätä erää maksa, koska vaihdamme yhtiötä. Jopa pyysimme viestissämme uutta laskua, jolla laskutettaisiin vakuutus"turvasta" vain kuluvan kuun loppuun, jolloin yhtiönvaihdos tapahtuisi, eikä kuukausia eteenpäin, niin kuin alkuperäisessä laskussa.
      Mitä tuolla ylempänä Jukkis-69 kirjoitti, sen allekirjoitan täysin.

      • hentunen

        Itse asiassa viimeksi kirjoittaessani osa korvauksista oli TIPOITTAIN juuri ilmaantunut tilille, mutta en ollut "käynyt pankissa", joten en kirjoittaessani ollut asiasta tietoinen. Korvauspäätöskirje postitse tuli jälkikäteen. Siinä sanottiin, että korvaus olisi tilillä kolmen päivän kuluessa. Luulin, että tulisi lisää, mutta kirje puhuikin tilille jo aiemmin tulleista rahoista. Lisää tuli sitten vasta kesäkuussa.
        Eli kauan kesti, mutta loppu hyvin. (Lähi-Tapiolan puolesta on sanottava, että osa viivästyksestä johtui siitä, että meiltäkin kesti jonkin verran luovuttaa kaikki pyydetyt tositteet. Mutta se ei muuta sitä tosiasiaa, että näitä tositteita pyydettiinkin vasta pari kuukautta vahingon jälkeen, jolloin olimme jo ehtineet luovuttaa kaikki kuitit ja muut tilitoimistolle tilinpäätöstä varten.)


      • hentunen

        Ai niin, vielä se, että olimmehan jotkut tietyt laskut/maksutositteet (kuten murretun ikkunan korjauslasku) toimittaneet yhtiölle oma-aloitteisesti aivan heti murtovahingon jälkeen. Kun kerran muutenkin maksut sittemmin tulivat tipoittain ( - taisi olla neljä panoa tilille saman päivänkin aikana - ), niin ihmettelenpä, miksei voitu tällaista päivänselvää asiaa kuin esimerkiksi uuden ikkunalasin osto rikotun tilalle korvata heti; kuukausitolkulla joutui yrittäjärassu pulittamaan kaiken omasta pussistaan. (Eri asia on sitten tuollainen varastetun tavaran luettelo: että sen joutuu todistelemaan, sen ymmärrän.) Myöskään vaurioitunutta upouutta lattiapintaa ei tultu edes katsomaan, mutta nähtävästi sitten uskottiin sanaamme, kun korvaus tuli. Kesällä.


    • laajakasko

      Olen ollut Lähivakuutuksen asiakas ja nyt lähitapiolan asiakas parikymmentä vuotta. Vahinkoja on tullut varsin harvoin ja vuoteen 2012 asti kaikki on sujunut mallikkaasti. Nyt siellä on joku muuttunut. Yritykseni ja yksityispuolen vakuutuksia on tullut maksettua noin 4500 € vuodessa. Nyt kävi autolle vahinko jonka olisin luullut sisältyvän laajan kaskon piiriin. Kokonaisvauriot autolle noin 1500€. Eipä vaan kuulukaan ? Tosi nihkeää on korvauskäsittelijän suhtautuminen. Nyt on pöydällä kahdet vakuutustarjoukset ja yhtiö vaihtuu heti kun saan tarjoukset vertailtuna. En edes ottanut lähitapiolalta tarjousta. Pitäköön tunkkinsa.

    • syrkky

      Asiamieheni haki ( Lähi vakuutuksen kotivakuutukseta )oikeusturvaa jo helmikuussa 2009 , edellenkään en ole saanut korvaus päätöstä nykyisestä yhdistyneestä LähiTapiolasta.
      LähiTapiolan hyvä vakuutustavan mukainen toiminta ?
      LähiTapiolan korvaus käsittelijä on ilmoittanut virheellisesti, että vakuutukseni eivät olisi voimassa ? (vaikka maksut on ollut maksettuna vakuutus kauden loppuun vakuutuskirjan mukaisesti )
      LähiTapiola on ilmoittanut myös , ettei se olisi vastaanottanut 2009 faxilla asiamiehen lähetettämiä oikeusturva hakemuksia 3 kpl ? erikoiseksi asian tekee, että oikeusturva asiaa on jo käsitelty faxien lähettämisen jälkeen LähiTapiolassa.
      LähiTapiola on myös lain vastaisesti irtisanonut vakuutukseni ja tähän lain vastaiseen irtosanomiseen ( ilman perusteluita) on saatu 2014 kuluttajariitalautakunnalta päätös , että Lähitapiolan irtisanomiset ovat olleet lain vastaisia ja nämä irtosanomiset tulee mitätöidä .
      13.8.2014 LähiTapiolan Vellamon liiketoiminna johtajan kanssa tapaamisessa minulle luvattu, että saan puuttuvat korvaus päätökset (oikeuturva päätökset ,jota haettu jo 2012 )
      myös nauhoitin 13.8.2014 tapaamisen keskustelut todistus aineistoksi.
      Lähi tapiola liike toiminna johtaja valehteli antaessaan kateettoman lupauksen, että minulle toimitetaan lähiaikana korvaus päätös tähän 2009 kotivakuutuksesta haettuun oikeusturva korvaus hakemukseeni .
      Näin ei kuitenkaa ole tapahtunut vaikka vakuutus sopimuslaki 70 § edellyttää päätöksen saaminen 1 kk kuluessa, kun vakuutusyhtiöllä on tarvittava asiakirjat käytössä.

      • ijadhdahda

        Hei!

        Treenatko vähän noiden yhdyssanojen kanssa, eivät nyt ole kovin järkevästi hoidettu


      • 13.17
        ijadhdahda kirjoitti:

        Hei!

        Treenatko vähän noiden yhdyssanojen kanssa, eivät nyt ole kovin järkevästi hoidettu

        Hyvä että kommentoit. Tällä tavoin annat oman arvokkaan panoksesi keskusteluun ja erityisesti sen sisältöön. Hienon viestisi ansiosta LähiTapiolan korvauskäsittelyn aikatalujen kummallisuudetkin selviävät. On hyvä, että kaltaisiasi viisaita on olemassa.


    • Ei_koskaan_Lähitapiolaa

      20 vuotta Tapiolaa ja nyt vaihtuu ensi tilassa toiseen yhtiöön. Ennen niin joustava palvelu on mennyt pilalle, suorastaan kusetuksen puolelle.

    • Ei_Lähitapiolaan

      Lähitapiola tekee kaikkensa pitääkseen asiakkaansa tyytymättömänä. Olemme olleet ko. yhtiön asiakkaina vuodesta 2003 ja valitettavasti joudumme vieläkin olemaan lasten vakuutusten vuoksi. Jos siirtäisimme ne, niin muissa yhtiöissä tulisi luonnollisesti rajoituksia lasten vakuutuksiin.

      Tapiolalla, nykyisellä Lähitapiolalla vakuutuspäätösten käsittely on venynyt muutaman kerran useisiin viikoihin. Sielä on kuulemma tullut lisäselvityspyynnöt postitse, mutta tähän päivään mennessä niitä ei ole tullut. Osoitetiedot ovat olleet oikein. Asioita on selvitetty puhelimitse muutamien ihmisten kanssa ja he ovat lukeneet järjestelmästään, että koska mitäkin on meille päin lähetty, mutta päivämäärät ovat vaihdelleen sen mukaan kenen kanssa olen keskustellut. Eiköhän he kuitenkin samasta asiakashistoriasta ole tietoja lukeneet. Kauhealla väännöllä olemme saaneet korvausasiat hoidettua. Mutta jos korvaussumma on yli 1000 €, niin ongelmia on ollut joka kerta.

      Tänään piti mennä tekemään pieniä korvauksia, mutta yllätyksekseni minulle ei ollutkaan oikeutta enää alaikäisten lasteni vakuutuksiin. Pankkitoiminnan irtautumisen jälkeen tämä on muuttunut ja ei muuta kuin taas kyselemään, että mistä nyt kiikastaa. Laskut on maksettu ja jos he lähettävät minulle lastenkin vakuutuksista laskut, niin on se kumma jos minulla ei ole enää oikeutta hoitaa niitä.

      Kiertäkää Lähitapiola kaukaa. Siellä menee vain hermot. Aikaisemmin olemme olleet Iffin asiakkaita ja siellä hommat hoituivat erittäin hienosti.

    • eriicca

      Sunnuntaina hajosi astianpesukone josta tein maanantaina vahinkoilmoituksen...tiistaina asia oli jo käsitelty ja korvaus laitettu maksuun. Ei voisi nopeampaa palvelu olla!

    • asiakkaaneduksi

      Oman kokemuksen kautta voin kertoa että Lähitapiolan korvausten käsittely voi kestää pitkään, selkeissäkin tapauksissa.
      Kyseisen firman kanssa asioidessa pitäisi AINA vaatia kaikki kirjallisena, tai tallentaa jokaikinen käyty keskustelu. Kimuranteista kompakielellä kirjoitetuista vakuutusehdoista tarkennuksia (vakuutusta tehdessä) kysyessä vakutusmyyjä vastaa yleensä niin että asiakas ymmärtää ehtojen tulkinnan edukseen. Vahingon käydessä tilanne onkin toinen ja korvaus jää saamatta.

    • Mom75

      Olen kyllä tosi pettynyt LähiTapiolaan. Jouduin peräänajetuksi työajossa. Auto korvattiin nopeasti, mutta nyt tappelen hoitokorvauksista. Olen ollut 3 kk sairaslomalla ja hirveällä lääkityksellä. Ja LähiTapiola väittää kipujeni johtuvan iäntuomista ongelmista! Olen 40-vuotias ja ikinä en ole selkäkivuista kärsinyt. Nyt nämä oireeni kuulema ovat iän tuomia kulumia ja iskiasta....kiva tapella rahatonna sekä lääketokkurassa vakutuusyhtiötä vastaan. Minusta tämä on aivan järkyttävää, ettei saa mitään hoitoa. Kunnalliseen en pääse, kun kukaan ei halua maksaa hoitoani.. Ja lääkettä vaan lisää....pakko kai ottaa lainaa ja palkata lakimies...

    • TahkoPihkatappila

      LähiTapiola lähestyis minua phelimitse vokotellakseen asiakkaaksi. Nykyinen kotivakuutukseni on If:llä. Kannattaako sinne mennä kuuntelemaan myyntipuheita? Tämän ketjun perusteella vastaus on aika selkeä... Ikinä minun ei ole tarvinnut kotivakuutuksesta korvausta hakea (kop kop!), mutta toivoisin homman toimivan kun tilanne sattuu päälle.

    • LähiTapiolaHuono

      LähiTapiola liikkuu mielestäni lähellä rikollista toimintaa kuten monista kommenteista voi ymmärtää. Samoin kävi itselleni kun LähiTapiolan asiakas ajoi päälleni ja jouduin väistämään niin että minun autolleni tuli vaurioita.
      Auton tarkastus kesti kaksi minuuttia ulkosalla ja sitä ei edes ajettu vaikka siihen tuli
      vian tuoma ääni. Käsittely kesti kuitenkin n. 1,5kk. Eivät korvaa mitään ja minua pidettiin lähes huijarina.
      Maksan mielummin vakuutusyhtiölle joka korvaa vahingon sattuessa, en sellaiselle joka on halpa ja ei kuitenkaan korvaa mitään vaan keplottelee vastuusta.
      Älkää missään tapauksessa ostako vakuutusta LähiTapiolasta ellette halua harmeja!

      • MinäEnYmmärrä

        Minulle kävi niin, että eräs vanha herra ajoi eteeni jolloin väistin ja osuin hänen autoonsa silti. Poliisit kävivät paikalla ja totesivat vanhan herran syylliseksi tähän. Autoni oli lommoilla ja molemmilla vakuutukset Lähi-Tapiolassa. Minun ei tarvinut tehdä muuta kuin viedä autoni korjaamolle arvioitavaksi ja se laitettiin kuntoon. Itselläni ei siis ollut siitä mitään huonoa kokemusta, vaan asia hoitui nopeasti ja hyvin!


    • lähitapiolakusettaa

      Perseestä nykyään koko putiikki.
      Korvauspäätöksen saaminen voi kestää vuodenkin.
      Vahinkokäsittekijän nimi tulee vahinkoilmoituksen mukana, henkilöä et kyllä ikinä
      puhelimella kiinni saa.
      Ö-luokan yhtiö, en paskalaitoksesta ota mitään vakuutusta.

    • Sikamaista

      Erittäin huonoa palvelua ja laskutus on röyhkeää ,ei mitään välihuomautuksia jos on lasku myöhässä tai puhumattakaan että laitettaisiin sähköpostiin muistutus tai soitettaisiin ,ei vaan heti karhu niin että lukee perintäyhtiö ja viiden euron myöhästymislisä ,vaikka lasku olisi kolme kymppiä ,eli raivokkaat on korot firmassa ja mikä pahinta olet vuosikausia asiakas ja maksat ikään kuin tyhjästä ilmasta ,ja sitten kun vähänkin on saumaa niin laskutetaan lisää ja lyödää lapin lisää laskuun ,onkohan edes laillista vetää hatusta tuonkaltaisia lisiä ?Nyt keittää sen verran että alan välittömäsrti etsiä parempaa palvelua onhan tätä ainakin viisitoista vuotta kestänytkin !

    • Keljukookojotti

      Soon kyllä ikävää, jos ei saa heti korvausta. Varsinkin jos elää niillä.😀

    • väsynytodottamaan

      Mulla sattui liikenne vanhinko syyskuussa viime vuonna, auto tuli kolmion takaa eteeni, olin siis m-pyörällä liikkeellä. Ensimmäinen asiaani hoitanut jätti asian kesken, syyskuu vaihtui lokakuuhun, lokakuu marraskuuhun, rupesin hoitamaan asiaani itse ottamalla Lähitapiolaan yhteyttä että mikä maksaa. Siellä vain ihmeteltiin asiaa miksi on jäänyt hoitamatta, ensimmäiset korvaukset tulivatkin sitten marraskuussa. Vakuutusyhtiön tarkastaja kävi katsomassa pyörän viikkoa ennen Joulukuuta, kertoi että noin viikko menee kun päätös tulee lunastushinnasta, samalla reissulla on tarkastaja vieläkin, noin kahdeksatta viikkoa. Suosittelen kiertämään yhtiön todella kaukaa, vaikka en ole asiakaskaan, pelkkä vastaosapuoli niin sieppaa tuollainen yhtiön käytös todella kovin.

      • Käsittämätöntä

        Minulla sattui syyskuussa työtapaturma. Jos murtui veneluu. melein loppu vuoden kotona. Halusin itse käydä kokeilemassa työntekoa. Mikä onnistui kaksi viikkoa. Nyt tuli lausunto, minulla on sairaudesta johtunut veneluunmurtuma??? ? mikä sairaus? Aiempi työtapaturma kyllä on mitä ei koskaan kuvattu. Silloinkin vakuutusyhtiönä oli LähiTapiola. Heidän lääkäri on tätä mieltä. Mutta ei käsikirurgi jolla olen käynyt!!!


      • Anonyymi

        Lähitapiola vetäytyy kaikesta korvausvastuusta, jos toisen osapuolen aiheuttamasta liikenneturmasta jää pysyviä haittoja.

        Vakuutusyhtiöt nillittävät julkisuudessa, että kansalaiset huijaavat niiltä korvauksia. Niin varmaankin jotkut tekevätkin. Suuri osa asiakkaista ei kuitenkaan huijaa. Lähitapiola on sen sijaan niitä vakuutusyhtiöitä, jotka huijaavat vahinkotilanteissa sumeilematta asiakkaitaan. Pilkkomalla myös kunkin vakuutuksen omalle lukuisia kertoja vuodessa laskutettavaksi Lähitapiola lisää voittojaan korkeilla muistutuslaskumaksuilla, kun ihmiset eivät ehdi maksaa koko ajan kertyviä vakuutuslaskupinojaan.

        Paljon vakuutuksiaan mainostamaan joutuva vakuutusyhtiö on todennäköisesti epäluotettava vakuutuskorvaaja ja yrittää haalia epätoivoisesti uusia huijattavia pettyneiden lähtijöiden tilalle myymällä näillekin kalliilla ilmaa, mikä ilmenee ikävästi vasta vahingon ja korvaushaun yhteydessä.

        Uusinta uutta on se, että vakuutusyhtiöitä kilpailutettaessa nousee mielenkiintoisia tilanteita esiin eikä tarjouksia mielellään anneta, jos kuullaan että asiakas kilpailuttaa jo aiemmin vakuuttamaansa omaisuutta. Ettei nyt vaan olisi sovittu tiettyjen vakuutusyhtiöiden kesken, että vakuutusten hintakilpailua rajoitetaan Suomessa voittojen maksimoimiseksi?

        Media ei käsittele vakuutusyhtiöiden toiminnassa ja käytännöissä ilmenneitä ongelmia, koska vakuutusyhtiöt ovat tuottoisia mainostulojen antajia mediayhtiöille. Ruokkivaa kättä ei luonnollisesti purra. Se siitä Suomen väitetystä korruptiovapaudesta näiltäkin osin.


    • FENNIASSA_ISOT_HUIJARIT

      Fennia antoi hylkäävän päätöksen vetoan sellaiseen asiaan, jonka en ole edes mainninut eikä tapahtunut ja eivät suostuneet maksaaa minulle mitään korvausta vaikka minulla oli täyskasko

      • EX.fennia

        Fennia on kiristänyt kaikessa jopa itsensä ulos hyvästä yhtiöstä.VAIHTAKAA IHMISET TOISEEN YHTIÖÖN.


    • Tampiola

      Tapiola on ihan perseestä. Vaihdan...

      • Anonyymi

        Lähitapiola laittaa kyllä laskut, mutta, kun vahinko sattuu, niin korvaukset on mitättömät, tai et saa mitään. Vaihda vakuutuksesi, ennen kun vahinko sattuu, tai tulet pettymään. Saat valittaa, mutta tarkastaja löytää aina syyn korvauksen epäämiseen. Pohjantähti paras yhtiö. TOIMII....


    • Eityytyväinen

      Lähi-Tapiolan myyjätär kärtti kotikäyntiä kuukausikaupalla. Viimein annoin hänen tulla käymään ja siinä sitten siirrettiinkin vakuutukset heille, mistä alkoivat vaikeudet.

      Laskuja tulee miten sattuu. Niissä on virheitä. Korjauslaskuja tulee miten sattuu. Mitenkään et pysy kartalla mitä on maksettu mihinkin, liekö pysyvät hekään.

      Oli solmittu vakuutussopimuksia, mistä ei ollut mitään puhetta. Hinnat olivat mitä sattuu. Kaikki piti käytännössä hoitaa ulkomuistista siinä pöydässä ja näin hoiti myyjätärkin. Kirjoitteli ruutupaperille asioita.

      Sehän se vasta riemastuttikin että mitään ei voi edes irtisanoa ilman papereiden allekirjoittamista. Viimein sain hoidettua viimeiset irtisanomiset puhelimessa ja samalla netissä istuen. Minkäänlaista online-palvelua ei ollut. Tarvitset irtisanoaksesi käytännössä paikalle sen "henkilökohtaisen neuvojan" kenen kanssa olet alkuperäiset sopimukset solminut.

      Hirveä vaiva ja ärsytys vielä siirtää kaikki takaisin niinkuin olikin. En voi suositella.

      • HelpostiJaSujuvasti

        Hei,

        Valitettavaa kuulla, että palvelu on ollut noin huonoa. Voin taata, että Op:lla palvelu on varmasti parempaa.
        Jos haluat päivittää vakuutukset sekä saada oikeanlaisen vakuutusturvan, ole minuun ihmeessä yhteydessä.
        Minun kautta onnistuu saada vakuutus ehdotus helposti ja sujuvasti.
        Voin luvata, että yhteydenotto on hyödyllinen!

        Olkaa yhteydessä minun sähköpostiosoitteeni, niin katsotaan kuntoon nämä. Olen teihin tämän jälkeen yhteydessä.
        [email protected]

        Terveisin,

        Vesa Mäkäläinen


      • Anonyymi

        Niin tutulta kuulostavaa Lähitapiolan toimintaa. Lähitapiola on osoittautunut yhtiöksi, joka huijaa ja vedättää asiakkaittaan aina kun mahdollista.

        Myös yhtiön laskuissa on jatkuvasti virheitä ja kumma kyllä: ei koskaan asiakkaan eduksi.

        Lähitapiolasta ei vastata yhteydenottopyyntöihin eikä vakuutuksia ole todellakaan helppo saada edes pois sieltä. Milloin on mikäkin vahinko tapahtunut, kun vakuutusmaksulaskuja tipahtelee vielä valovuosi sen jälkeenkin, kun vakuutus on lopetettu.

        Ahneus maan perii, niinkö Lähitapiola?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tutulta kuulostavaa Lähitapiolan toimintaa. Lähitapiola on osoittautunut yhtiöksi, joka huijaa ja vedättää asiakkaittaan aina kun mahdollista.

        Myös yhtiön laskuissa on jatkuvasti virheitä ja kumma kyllä: ei koskaan asiakkaan eduksi.

        Lähitapiolasta ei vastata yhteydenottopyyntöihin eikä vakuutuksia ole todellakaan helppo saada edes pois sieltä. Milloin on mikäkin vahinko tapahtunut, kun vakuutusmaksulaskuja tipahtelee vielä valovuosi sen jälkeenkin, kun vakuutus on lopetettu.

        Ahneus maan perii, niinkö Lähitapiola?

        Puhut täyttä faktaa. Tuo yhtiö oli susi jo syntyessään!!


    • RobbingHood

      Omat kokomukseni täsä vakuutusyhtiöstä vuosien aikana.

      2 polkupyörää varastettu, poliisille rikosilmoitukset ja ilmoitukset vakuutusyhtiöön.
      Korvaukset tulivat täydestä hinnasta omavastuulla vähennettynä.
      Noin 2 viikkoa kesti homma.

      Vapaa-aikana sattunut haaveri.Juostessani astuin johonkin monttuun.
      Nivelsiteet nilkasta paskana.Lääkäriin ensin,siellä totesivat vamman sitten lääkärinlausunto tapiolaan.
      Koko ruljanssi kesti sairaslomineen 2 kuukautta.Kaikki lääkärinkäynnit / lääkkeet ( Mehiläinen ) korvasivat täysimääräisinä ja päivärahat päälle.

      Viimeisin homma.Vähän yli vuoden vanha kannettava tietokone putosi portaikossa.
      No paskaksi meni.Kävin tapiolan konttorissa näyttämässä konetta.
      Mukana oli korjausarvio huoltoliikkeestä.Ei kannata korjata,tulee kalliiksi.
      Meni kotivakuutukseen,sielä tuli viikonkuluttua ilmoituksesta korvaukset tilille,
      omavastuulla vähennettynä.

      Että näin nämä tapaukset.

      • Anonyymi

        Ihmeitä tapahtuu tuossakin yhtiössä. Mutta todellisuudessa koko pulju pelkkä paska. Viimeksi oli korvaus neuvoja ilmeisesti venäläistä syntyperää, kun oli Suomi hivenen huonoa. Joka asiasta helvetillinen vääntö, mutta onneksi vakuutusoikeus puuttuu heidän toimintaansa. Siihen he paljon pyrkivät kun moni ei jaksa etujaan ajaa. Pitäisi lailla kieltää koko yhtiö!


    • samb

      Yksi lähitapiolan asiakas. Kaikkien pyydettyjen liitteiden jälkeen olen odotellut päälle 3vkoa käsittelyä pari kertaa kysellyt ja ilmoitettu että laittaa käsittelijälle kiirehtimis pyynnön jnejne. Ei ole mitään nopeaa toimintaa mutta voiko johtua sitten siitä kun korvaus on vähän suurempi kuin normaalisti. Omaisuus vahingosta kyse.. Odotellaan.. Muuten kaikki sujunut tapiolan kanssa ok.

    • EveliinaLT

      Käsittelyaika on hyvin tapauskohtaista ja se riippuu tietysti siitäkin, että kuinka paljon kyseisellä hetkellä on tullut hakemuksia. Mikäli käsittelyssä tarvitaan jotain lisätietoja, voi aika venähtää riippuen toimituksesta. Monessa tapauksessa liitteitä saatetaan joutua pyytämään muutamasta eri paikasta, joka tuo taas oman hetken prosessiin.

      Käsittelyaika pyritään tietenkin aina pitämään maltillisena, jotta korvauksia ei joudu odottamaan kauaa :) Jos käsittelyssä on kestänyt jo mahdottoman kauan, kannattaa ehdottomasti olla meihin yhteydessä! /Eveliina, LähiTapiola

      • Anonyymi

        Ette te siellä Kaukotapiolassanne ole vastanneet mihinkään yhteydenottopyyntöihin, vaikka asiakkaat pyytäisivät lukuisia kertoja ottamaan yhteyttä vakuutusasioissa.

        Testatkaapa hyvät ihmiset esimerkiksi Kaukotapiolan puhelinpalvelua, josta ei pääse koskaan hoitamaan asiaansa alle puolen tunnin odottelun. Jos ei jaksa odottaa tuollaisia aikoja ja jättää soittopyynnön, niin Kaukotapiola ei vastaa koskaan soittopyyntöihinne.

        Ehkä vakuutusyhtiössä tienataan tuolla tumpelotason asiakas"palvelulla" jonkin aikaa, mutta ilman asiakkaita tai pettyneillä entisillä asiakkaillaan ei pärjänne edes Kaukotapiola.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ette te siellä Kaukotapiolassanne ole vastanneet mihinkään yhteydenottopyyntöihin, vaikka asiakkaat pyytäisivät lukuisia kertoja ottamaan yhteyttä vakuutusasioissa.

        Testatkaapa hyvät ihmiset esimerkiksi Kaukotapiolan puhelinpalvelua, josta ei pääse koskaan hoitamaan asiaansa alle puolen tunnin odottelun. Jos ei jaksa odottaa tuollaisia aikoja ja jättää soittopyynnön, niin Kaukotapiola ei vastaa koskaan soittopyyntöihinne.

        Ehkä vakuutusyhtiössä tienataan tuolla tumpelotason asiakas"palvelulla" jonkin aikaa, mutta ilman asiakkaita tai pettyneillä entisillä asiakkaillaan ei pärjänne edes Kaukotapiola.

        Tähän asti ei ole ollut moitteita Lähitapiolan kanssa ja korvaukset tullut nopeasti, mutta nyt venevahingon kanssa on saanut odottaa jo kolmatta viikkoa päätöstä. Kuulemma on normaali käsittelyaika tällä hetkellä. Hieman kypsyttää, kun vakuutuksista kuitenkin maksaa itsensä kipeäksi. Täytyy kyllä itsekin vakavasti harkita tämän jälkeen vakuutusten siirtoa toiseen yhtiöön.


      • Anonyymi

        Kun keskustelin Lähitapiolan työntekijän kanssa ja kysyin häneltä että kuka on tämä Eveliina joka aktiivisesti kirjoittelee tämmösillä palstoilla, niin ihmetteli vain että "kuka ihmeen Eveliina". Ei ollut koskaan kuullutkaan. Jos joku esiintyy vain etunimellä ja jonkun tahon edustajana niin pitää olla kriittinen eikä uskoa kaikkea mitä täällä lukee.


    • Anonyymi

      Itse siirryin POP vakuutuksen asiakkaaksi.

      POP vakuutuksesta 25 e alennus koodilla SIHVAA

      Suosittelen, toimii ja halvempi :)

    • Anonyymi

      tyttäreni on odottanut sairaskulu korvauksia nyt noin 3 kk
      soittaessani sinne asiakaspalveluun ja korvauksen käsittelijälle , kerrotaan että on vielä kesken. Opiskelijalla ei olis kivaa odotella sairaskulujen maksuja montaa kuukautta, vaan ne pitäisi maksaa heti jo seuraavana päivänä.
      Tarja

    • Anonyymi

      soitetaessa saat jonottaa kauan, kauan, ruuhkaako lienee, vai.
      päätöksiä saat odottaa kuukausitolkulla.
      ja ne vanhat vaivat.

    • Anonyymi

      Olen sama mieltä. Huonosti hoitavat asiat!

    • Anonyymi

      Laitoin vahinkoilmoituksen Lähitapiolaan marraskuun alussa. Ei kuulunut mitään. Joulukuun puolen välin tienoilla soitin. Sanottiin jotakin on tullut. Kysyttiin haluanko jättää soittopyynnön. Sanoin kyllä. Ei ole kukaan vaivautunut soittamaan. Pari viikkoa sitten laitoin kyselyn samaan osoitteeseen kuin vahinkoilmoituksen. Ei kukaan vaivautunut vastaamaan. Taitaa olla tapakoulutuksen puute. Otti pattiin maksaa vakuutusmaksuja ja kohtelu tätä luokkaa. Täytyy vaihtaa muualle luotettavampaan yhtiöön

    • Anonyymi

      Meille tuli kirjeitse tieto siitä, että LähiTapiola uudistaa Kotivakuutusta ja yleisten ehtojen mukaisesti irtisanoo siinä yhteydessä olemassa olevan Kotivakuutuksen. Toki uusi vakuutuskirja netissä laskuineen. Maksamalla hyväksyt!

      Soitin ja kysyin, mikähän on pääasiallinen muutos, sillä nehän aina piilotetaan ehtoihin. Kuulemma se, että kiintokalustekorvaus on maksimissaan 15 000 eur riippumatta siitä, onko kyseessä yksiö, perhekolmio tai vielä isompi asunto.

      Korvaushan tulee toki kyseeseen lähinnä vuotovahingon tai tulipalon yhteydessä, mutta EI OLE ENÄÄ mikään täysarvovakuutus. Mistähän luulevat perheasuntoon saatavan keittiön, kylpyhuoneen, saunan yms. kiintokalusteet tuohon summaan, mikäli kyseessä olisi tulipalo! Summa on siis vahinko-, ei kalustekohtainen.

      No huh huh ... pääseepä vaihtamaan vakuutusyhtiötä. Toivon, ettei kenellekään se tule tietoon, vasta pahemman vahingon sattuessa. <3

    • Anonyymi

      Hyvä tietää, että on muillakin vaikuksia LähiTapiolan kanssa korvauksista.

      5 vuotta käsitelty, matkavakuutuksena, tapaturmavakuutuksena viimeisenä liikennevahinkona.
      Korvauksia ei ole tullut, voiko asian saattaa liikennevakuutuslautakunnalle selvitettäväksi.
      Hammashoito keskeytetty, samoin oikean jalan pallolaajennukset syynä korvausten puuttuminen.
      Hoidot ovat maksullisia, tämä tulee Tapiolan tietää jatkossa.

    • Anonyymi

      Suomen hitain korvauspalvelu ja byrokraattisin. En suosittele!

    • Anonyymi

      Huonosti hoidettu yhtiö. Karmeita juoppoja johtajia talossa, mitä ei kannata tukea.

    • Anonyymi

      Nyt on jo 9 viikkoa odoteltu, että vakuutusyhtiössä (Tapiola) saataisiin jotain aikaiseksi. Työntekijä ei koskaan vastaa puhelimeen (menee vastaajaan) ja kun vihdoinkin saa kiinni,ei soita sovitusti. Saa kuulla satoja koottuja selityksiä siitä, kuinka on perehdyttämässä muita. Ei asiakasta kiinnosta, se että mitä muuta hän tekee kun ei hoida töitään =korvauksia asiakkaalle ajallaan. Mitään sijaista ei ole ollut 9 viikkoon! Miten ihmeessä voi olla saman talon sisällä niin erilaatuista palvelua? Toisesta yksiköstä hoidetaan saman tein rahat tilille ja saa lähettää puhelimella otetun kuvan kuiteista. Mutta ei tässä yksikössä. Sekä aivan käsittämättömiä vaatimuksia esitetään asiakkaalle, pitäisi antaa ns. täysin avoin valtakirja millä saisivat mitä tahansa tietoja asiakkaasta liittyi se asiaan tai ei. Jopa ammattikirurgin lääkärintodistuskin on kyseenalaistettu käsittelijän toimesta. Olen ollut vuosikausia tyytyväinen Lähitapiolan asiakas, mutta tämä suurvahinkojen yksikön toiminta on ollut niin ala-arvoista. Selviäkään kuitteja ei ole saatu maksuun. Veikkaanpa, että menee yli vuosi ennen kuin penniäkään rahaa on tullut, ja sitten vedotaankin siihen että ne olisi pitänyt maksaa vuoden sisään...

    • Anonyymi

      Joo samaa täällä.

    • Anonyymi

      Itsellä on AINA toiminut Tapiolan kanssa hommat. Nyt meni kodinkone rikki. Pikainen puhelu tapiolaan ja rahat tilillä 2pv päästä. Ei se 2pv maailmaa kaada niinkuin täällä monella tuntuu olevan sitä vikaa teksteissään. Jos on hätä niin soittakaa ja käskekää kiirehtiä ja siinäkin tapauksessa päätös tulee samana päivänä. En tajua mistä porukka nillittää.

      • Anonyymi

        puol vuotta tässä odoteltu rahoja


    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mies kateissa Lapualla

      Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      114
      5925
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

      Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4037
    3. Olenko joka hetki

      Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3342
    4. Jos me voitais puhua

      Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2976
    5. Jenna meni seksilakkoon

      "Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2034
    6. Joo nyt mä sen tajuan

      Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      1994
    7. Mikä sinua ja

      kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1775
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

      Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      42
      1763
    9. Olipa ihana rakas

      ❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1686
    10. Vain yksi elämä

      Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1559
    Aihe