XP:n vaihto windows 8.1 Pro:hon

opoppop

Microsoftin sivulla sanotaan: "Windows 8.1 Pro ei ole tarkoitettu asennettavaksi Windows XP- tai Windows Vista -laitteisiin."

Miksei ole tarkoitettu? Koneeni täyttää laitevaatimukset ja ajattelin asentaa tuon täysin tyhjälle kovalevylle. En siis mitään mukautettua asennusta.

Ja eikös tuo opiskelijatarjous koske myös lukiolaisia? Mitkä kriteerit tuohon tarjoukseen on? Tämän ajattelin tilata:
http://www.microsoftstore.com/store/mseea/fi_FI/pdp/productID.288573500

11

301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siis voi asentaa mutta se ei välttämättä toimi sujuvasti jos kone ei ole riittävän tehokas.

      Tuolla sivulle lukee näin:

      "Tämä opiskelija-alennus edellyttää opinto-oikeuden vahvistamista ennen ostosta. Rajoitus: viisi (5) kopiota tästä tuotteesta 12 kuukauden aikana.*
      "

    • saassaasas

      Kyllähän mä tuon tekstin tuolta itsekin osasin lukea, mutta koskeeko lukiolaisia?

    • edullinen ostos

      ## Microsoftin sivulla sanotaan: "Windows 8.1 Pro ei ole tarkoitettu asennettavaksi Windows XP- tai Windows Vista -laitteisiin. ##

      Mikä tarkoittaa, että rauta ei ole riittävä uudemmalle käyttöjärjestelmälle, eikä tarkoita XP tai Vistan käyttistä !

      Siis kyllä voi asentaa ja saada sen kasi ykkösen sillä opiskelia hinnalla, edellyttäen, että nykyinen kone täyttää vähintään minimi vaatimuksen, mutta parempi jos on huomattavasti korkeammat, sillä Vistan kanssa kävi niin että ei minimi raudalla Vista toiminutkaa ja siksi se Vista jäi raadoksi jo "syntyessään".

    • 6546465

      Netissä surffailuun ja nettipeleihin tätä konetta käytän, tässä specsit

      Operating System
      Windows XP Home Edition 32-bit SP3
      CPU
      Intel Core 2 Duo E6550 @ 2.33GHz
      Conroe 65nm Technology
      RAM
      2.00Gt Dual-Channel DDR2 @ 400MHz (5-5-5-18)
      Motherboard
      ASUSTeK Computer INC. P5K SE (LGA775)
      Graphics
      Acer AL1917 (1280x1024@75Hz)
      1024MB ATI AMD Radeon HD 6450 (ASUStek Computer Inc)
      Hard Drives
      233GB Seagate ST3250410AS (SATA)
      Optical Drives
      TSSTcorp CDDVDW SH-S203P
      Audio
      AMD High Definition Audio Device

      Ja siis 32-bittinen varmaan kannattaa asentaa?

    • 465456554

      Joo taidan pistää tilaukseen, muutamasta päivityksestä vaan huomautti ja vanha tulostin ei ilmeisesti ole yhteensopiva. Mites sitten asennus kun haluan pyyhkiä koko kovalevyni täysin tyhjäksi ja kaikki osiot pois. Nyt on linux-, windows, ja kuvaosiot levyllä, joten voinko kasin asennuksessa valita niin, että se tyhjentää levyn kokonaan? Ja voinko asentaessa valita windows-osioksi vaikka 100gb ja sitten toisen osion muille jutuille.

      • Kokenut olen

        Parasta jättää entisen Windowsin tehdasasennus paikoilleen. Windows 8.1 ei toimi läheskään kaikissa uusissakaan koneissa ja voi olla, että entiset ajurisikaan eivät sovi yhteen 8.1:n kanssa (katsele netistä valmiiksi koneesi uusimmat ajurit). Ja siitäkin huolimatta voi upouudellakin koneella käydä niin, että viimeistään kahden päivän kuluttua kone ei enää käynnisty ja edessä on paluu vanhaan tehdasasennukseen.


      • Voi valita niin ja samoin tuo osiointi. ( Sen voi tehdä myös jälkeenpäin suoraan Windowsin omalla levytyökalulla)


      • Tapauskohtaista
        Kokenut olen kirjoitti:

        Parasta jättää entisen Windowsin tehdasasennus paikoilleen. Windows 8.1 ei toimi läheskään kaikissa uusissakaan koneissa ja voi olla, että entiset ajurisikaan eivät sovi yhteen 8.1:n kanssa (katsele netistä valmiiksi koneesi uusimmat ajurit). Ja siitäkin huolimatta voi upouudellakin koneella käydä niin, että viimeistään kahden päivän kuluttua kone ei enää käynnisty ja edessä on paluu vanhaan tehdasasennukseen.

        Olen asentanut 32-bittisen 8.1:n kuuteen koneeseen (kannettaviin ja pöytäkoneisiin) vm. 2006 - 2009. Yhdessä on AMD:n 64-prossu ja muissa Intelin tuplaydin. Vain yhdessä kannettavassa tuli ongelma, kun WLAN-yhteys lakkasi toimimasta 8.1-päivityksen yhteydessä.

        Vanhimpia ja hitaimpia koneita vaivaa toki jonkinasteinen hitaus, mutta eivätpä ne toisaalta raskaasti paikatun XP:nkään kanssa pelanneet enää kovin vauhdikkaasti. Joka tapauksessa päivitys kannatti - tuota yhtä kannettavaa lukuun ottamatta.


      • kura käyttis
        Tapauskohtaista kirjoitti:

        Olen asentanut 32-bittisen 8.1:n kuuteen koneeseen (kannettaviin ja pöytäkoneisiin) vm. 2006 - 2009. Yhdessä on AMD:n 64-prossu ja muissa Intelin tuplaydin. Vain yhdessä kannettavassa tuli ongelma, kun WLAN-yhteys lakkasi toimimasta 8.1-päivityksen yhteydessä.

        Vanhimpia ja hitaimpia koneita vaivaa toki jonkinasteinen hitaus, mutta eivätpä ne toisaalta raskaasti paikatun XP:nkään kanssa pelanneet enää kovin vauhdikkaasti. Joka tapauksessa päivitys kannatti - tuota yhtä kannettavaa lukuun ottamatta.

        mulla myös heikkeni wlan vastaanotto, ei toiminu 8.1:sellä kuin samassa kerroksessa modeemin kans, seiska toimi jopa kellarissa betoni lattian alla. Mutta ei haittaa kun oli niin oksettava käyttis, ongelmaan kyllä varmaan olisi ratkaisu löytynyt. Täytyy todeta, että uusi VISTA on syntynyt, toki täytyy näyttäisi, että käyttiksellä pohjustetaan jotain uutta kinect tyyppistä käyttöliittymää, missä riittää kun huitoo käsillä sohvalta, sitä odotellessa seiskalla ja lubuntulla.


    • vista ja kasi

      Microsoftin sivulla sanotaan: "Windows 8.1 Pro ei ole tarkoitettu asennettavaksi Windows XP- tai Windows Vista -laitteisiin."

      Tuo ilmoitus tarkoittaa sitä että päivitys ei onnistu, puhdas asennus onnistuu. Eli XP/Vistaa ei voi päivittää kasiin niin että ohjelmat (Office, Spotify jne) säilyisivät.

      Itse asensin alkuviikosta 8.1 Pron 6 vuotta vanhaan läppäriin ja tuli suunnilleen tuollainen ilmoitus kun pistin dvd:n asemaan ja käytössä oli Vista. Sitten käynnistin koneen sillä dvd:llä ja tein puhtaan asennuksen. Asensin 8.1 eri osiolle missä Vista on ja nyt koneella on molemmat ja 8.1 teki automaattisesti valikon josta käyttöjärjestelmän voi valita joka kerta kun koneen käynnistää. Oletuksena on että 8.1 käynnistyy 30 sekunnin jälkeen. Ihan sama tilanne kuin koneella olisi vaikkapa 98 ja sen lisäksi asentaisi XP:n.

      8.1 voi asentaa myös sille osiolle jossa XP tai Vista on, silloin asennusohjelma siirtää vanhan käyttöjärjestelmän kansioon windows.old josta sitä ei voi käyttää mutta sen voi palauttaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4623
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1308
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe