Olen nelikymppinen nainen ja olen ollut vastikään lonkantekonivelleikkauksessa. Osaako kukaan kertoa milloin voisi seksin aloittaa ja mitkä asennot on turvallisia - ei jaksa kahta kuukautta odottaa?
Haluttaa
4
2834
Vastaukset
- Nimi erkki
Asia alkoi niin paljon kiinnostamaan, niin etsi tietoa netistä. Tässä yksi linkki:
http://www.carea.fi/fi/Sairaalat ja palvelut/Keskussairaala/Tekonivelkeskus/Potilasopas lonkan tekonivelleikkauspotilaille/Kuntoutuminen/
Ohjeet kertovat, että seksiä voi harrastaa, kunhan muistaa kuntoutumisajan liikerajoitukset:
"Lonkan tekonivelleikkauksen jälkeen yhdyntäasennoissa on tärkeää noudattaa annettuja liikerajoituksia kahdeksan viikon ajan. Kahden kuukauden kuluttua voitte nauttia sukupuolisesta kanssakäymisestä vapaasti."
Tämä oli hauska ohje, joka suorastaan kielsi laittamasta jalkoja ristiin:
"...välttää leikatun raajan viemistä ristiin toisen raajan yli 8 viikon ajan."
Sivustolta löytyy pdf-tiedosto, jossa on tarkempia ohjeita seksielämän aloittamiseksi havainnollistavien kuvien kanssa. Lusikka-asento tuntuu näin äkkiseltään vähiten kuormittavalta.- Haluttaa
Kiitos vinkistä. Täytynee kokeilla lusikkaa ym.
- Kiihotti
Haluttaa kirjoitti:
Kiitos vinkistä. Täytynee kokeilla lusikkaa ym.
Voisin tulla panemaan sua
- m60.
Olisit kysynyt leikanneelta ortopediltä koska, mikä asento. Olin myös vastaavassa leikkauksessa aikaa kulunut riittävästi mutta sopiva kumppani puuttuu. Kun on ne kriteerit olemasssa.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1703349Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3732151Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii492068- 411971
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321471Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931241- 541203
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul3851075Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1141003- 46879