Olen nelikymppinen nainen ja olen ollut vastikään lonkantekonivelleikkauksessa. Osaako kukaan kertoa milloin voisi seksin aloittaa ja mitkä asennot on turvallisia - ei jaksa kahta kuukautta odottaa?
Haluttaa
4
2927
Vastaukset
- Nimi erkki
Asia alkoi niin paljon kiinnostamaan, niin etsi tietoa netistä. Tässä yksi linkki:
http://www.carea.fi/fi/Sairaalat ja palvelut/Keskussairaala/Tekonivelkeskus/Potilasopas lonkan tekonivelleikkauspotilaille/Kuntoutuminen/
Ohjeet kertovat, että seksiä voi harrastaa, kunhan muistaa kuntoutumisajan liikerajoitukset:
"Lonkan tekonivelleikkauksen jälkeen yhdyntäasennoissa on tärkeää noudattaa annettuja liikerajoituksia kahdeksan viikon ajan. Kahden kuukauden kuluttua voitte nauttia sukupuolisesta kanssakäymisestä vapaasti."
Tämä oli hauska ohje, joka suorastaan kielsi laittamasta jalkoja ristiin:
"...välttää leikatun raajan viemistä ristiin toisen raajan yli 8 viikon ajan."
Sivustolta löytyy pdf-tiedosto, jossa on tarkempia ohjeita seksielämän aloittamiseksi havainnollistavien kuvien kanssa. Lusikka-asento tuntuu näin äkkiseltään vähiten kuormittavalta.- Haluttaa
Kiitos vinkistä. Täytynee kokeilla lusikkaa ym.
- Kiihotti
Haluttaa kirjoitti:
Kiitos vinkistä. Täytynee kokeilla lusikkaa ym.
Voisin tulla panemaan sua
- m60.
Olisit kysynyt leikanneelta ortopediltä koska, mikä asento. Olin myös vastaavassa leikkauksessa aikaa kulunut riittävästi mutta sopiva kumppani puuttuu. Kun on ne kriteerit olemasssa.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀784290BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön
Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että1933528- 1992895
Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome682756Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main462652- 571186
- 781130
Aitolehti Capital
HehkuB on myynnissä, kovalla työllä saavutettu unelma joka sekin lässähti kuten kaikki mihin ryhtyy! Nyt Sewen asialle2381022- 57909
MOT: Työmarkkinatori on olemattomien työpaikkojen hakupaikka
Työpaikkojen tietoja ei tarkisteta, ja ainakin noin noin 10% on olemattomia työpaikkoja ja sen lisäksi eri rekryfirmat t114899