kykeneeko johtamaan seurakunta

saarn kännipoika

kun helluntaisaarnaajan poika kännää ja on irstas meno, ja saarnaaja ei kykene asiaan puuttumaan niin kuinka saarnaaja voi johtaa helluntaiseurakuntakaan

5

89

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pöllöt pölisee

      Totuuden nimissä on sanottava että hyvä olisi lopettaa sellsen saanajan virkansa.

      vaikka tää onkin trollialoitus, niin siitä huolimatta asia on näin.

      toisaalta aloittajan täytyy olla melko lailla tuulimyllyn lämmitäjä jos ei arkieloa senvertaa tunne, että ei täysikäiselle mitään pakkopaitaa voi laittaa.

      varsinkaan se saarnaaja, sehän olisi heti putkassa vaikka millä syyllä!

      • ent helari

        kyseinen saarnaaja on nyt entinen helluntaisaarnaaja . eronut tai erotettu seurakunnasta, sitä ei kerrota


      • Herra tahtoo totuutt
        ent helari kirjoitti:

        kyseinen saarnaaja on nyt entinen helluntaisaarnaaja . eronut tai erotettu seurakunnasta, sitä ei kerrota

        ""eronut tai erotettu seurakunnasta, sitä ei kerrota""

        Salailua, peittelyä, vaikenemisia, rahanhimoa. Juuri noiden tähden päätin olla käymättä enää helluntailaisten kokouksissa. Olen siitä onnekas -Jumalan armosta- että heräsin näkemään monien helluntailaisten teeskentelyn ja rahan ja vallan himon.

        Siitä olen surullinen, jos äidin, joka nyt on saattohoidossa, johdatettiin tekemään testamentti seurakunnalle hänen sairautensa aikana, ennen lopullista halvaantumista, kun hän vielä pystyi kirjoittamaan omakätisesti nimensä. Äidin luona kävi uskovaisia ennen viimeistä halvaantumiskohtausta syksyllä 2013. Nyt heitä ei ole näkynyt, kun äiti makaa avuttomassa tilassa vuoteessa, kykenemättä puhumaan. Eivät ole tulleet pitämään kädestä, silittämään äidin hiuksia, rohkaisemaan evankeliumin toivolla.

        Olenko vihainen? En ole! Säälin uskovia, jotka ovat rahan ahneita..


      • se siitä
        Herra tahtoo totuutt kirjoitti:

        ""eronut tai erotettu seurakunnasta, sitä ei kerrota""

        Salailua, peittelyä, vaikenemisia, rahanhimoa. Juuri noiden tähden päätin olla käymättä enää helluntailaisten kokouksissa. Olen siitä onnekas -Jumalan armosta- että heräsin näkemään monien helluntailaisten teeskentelyn ja rahan ja vallan himon.

        Siitä olen surullinen, jos äidin, joka nyt on saattohoidossa, johdatettiin tekemään testamentti seurakunnalle hänen sairautensa aikana, ennen lopullista halvaantumista, kun hän vielä pystyi kirjoittamaan omakätisesti nimensä. Äidin luona kävi uskovaisia ennen viimeistä halvaantumiskohtausta syksyllä 2013. Nyt heitä ei ole näkynyt, kun äiti makaa avuttomassa tilassa vuoteessa, kykenemättä puhumaan. Eivät ole tulleet pitämään kädestä, silittämään äidin hiuksia, rohkaisemaan evankeliumin toivolla.

        Olenko vihainen? En ole! Säälin uskovia, jotka ovat rahan ahneita..

        Laita nimet niin katsotaan mitä provoa syötät tänne !

        En nimittäin usko sanaakaan tarustasi.


    • Synnyinpaikkani helluntaiseurakunnassa toimi 1970-luvulla juoppo helluntaisaarnaaja useita vuosia. Lopulta hänet erotettiin tai painostettiin eroamaan seurakunnan saarnaajan paikalta. Tämä saarnaaja vielä käytti alkoholia melko avoimesti. Saarnaajalla oli keskiolutkori auton takakontissa aina meillä puutalkoissa käydesään muiden vanhimmistoveljien kanssa ja aika monta pulloa sitä kului muutaman talkootunnin aikana.

      Tämän saarnaajan pojasta ei tiettävästi tullut juoppoa, mutta tuli kuitenkin helluntaisaarnaaja eräälle toiselle pienelle paikkakunnalle. Myöhemmin lhän lienee riitautunut helluntaiseurakunnassa, koskapa näkyy toimivan pienen Helluntailiikkeen pääuoman ulkopuolisen helluntaiseurakunnan pastorina samalla paikkakunnalla, jossa toimi helluntaisaarnaajana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      187
      1868
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      112
      1026
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      99
      947
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      717
    5. 52
      684
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      544
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      199
      473
    Aihe