Totta se on ............

W-8.1 toinen Vista ?

Että Win-8.1 työkentelee yksinään, vaikka et tee mitään !

Jätin läppärin pöydälle ja menin hetken tauolle, mutta kone pyöri täydellä vauhdilla !? Redmondin "isoveli" keräsi tietoja koneesta, jota mina jo aijemmin arvelin, mutta nyt se tuli toteen !
Taidan lopettaa koko W-8.1 ajelun, sillä näyttää siltä, että se monen jo mainitsema "nuuskiminen" on totta !

Win-8 Pro käyttiksen poistin jo kuukausia sitten ja heitin asennuslevyt roskikseen, sillä kasihan oli seiskan päälle liisteröity pino tiiliä ja poistettu monta asiallista ohjemaa mitkä on seiskassa !

Alkaa näyttää siltä, että Ballmerin Vista kakkonen on vielä pahempi kun se ykkönen !?

Siltä näyttää tällä hetkellä, että SEISKALLA mennään 2020 , ellei se Win-9 ole seiskaa vastaava, mutta tuskin on, sillä siinäkin on sama kujeilu sen pilvi servyn kanssa ! Ja sama ISONveljen holhoaminen ! Kyllä alkaa käyttäjien jonot harvenemaan jos ei Redmond vaihda tyyliä !

Katsotaan nyt hetkinen, tuleeko muutosta holhoiluun ?

14

159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaihtelee

      Mulla on 7 ja 8.1 samalla koneella ja 8.1:llä käy viileämpänä.

      8.1:n saa onneksi myös käynnistymään suoraan desktop-tilaan, joten nykyään tulee käyteltyä enemmän sitä. Kone tuntuu toimivan muutenkin nopeammin mitä 7:lla.

      Holhoamisesta en ole huolissani. Olen käyttänyt kohta 20 vuotta samaa hotmail-sähköpostia, joten lienevät ulkomailla hyvin tietoisia viestieni sisällöstä. Foliotakin löytyy, mutta en ole vielä hattua tehnyt.

      • Ketjun aloittaja....

        Win-8.1 Starttaa nopeammin ja toiminta senkin jälkeen ja ei ole minulta mitään tietoa kerättävänä, sillä olen ollut Windows 95 lähtien mukana Redmondin asiakas ja niillä pitäisi olla minun "elämänkerta" melko tarkalleen kirjoissa ! Siis siltä osaa ei ole moittimista, mutta kasi-ykkösessä on Redmond valvomassa mitä ohjelmia asennat ja muutamaa ei antanut asentaa vaikka oli ainoastaan Logitech hiiren ajuri viimeiseksi ! Sotkee kait joitakin mikkiksen ajureita ?

        Katson tiistaina mitä uutta se "korjaus sarja" sisältää, sillä ei kyllä viitsi "satasta" roskikseen laittaa, vaikka sen avauspäivän Win-8 Pro käyttiksen laitoin roskiin, sillä se oli se verryttely käyttis ja se oli liisteröity suoraan seiskan päälle ja minulla on jo 4 seiskaa (kolme pöytäkonetta ja tämä Lenovo läppäri, missä on Pro ja Home seiska).

        Kyllä kasi-ykkönen on toimiva ja nopeakin toiminnoissa, sillä siitä on poistettu "silmä-karkit", siis ne plussat mitä seiskassa on !

        Tämähän on minun henkilökohtainen kokemus ja ei ole moitteita suuremmin, mutta haluan itse päättää mitä koneeseeni asennan ilman Redmondin "valvomista" !

        Hyvää kevään alkua ja Good luck !


    • dirdosdasvboot

      Kyllä tämä windows 8.1 koluu kaikki kovalevyt, esim. Ulkonen ollu kiinni, niin kyllä indeksoi ja raksuttaa....

      • Ketjun aloittaja

        Kyllä se on jossain mielessä hyväkin, erityisesti vähemmän koneen huoltoon perehtyneelle käyttäjälle, sillä jokaisesta kasi-ykkösestä on kopio Redmondin pää servussa ja jos menee jotakin "solmuun", niin sieltä se perus asennus kyllä löytyy, mutta nyt näin aluksi mikkis tutkiin myös käyttäjän käyttötapaa !
        Kasi-ykkönen on koitettu tehdä helpoksi päivitysten ja huollon osalta, joten se tiedon keräys on osa huoltoa !?

        Tiistaina se XP saa "pinklipsin" ja siihen loppuu virallisesti XP,n huolto ! XP.n käyttäjälle tulee vastaan uuden käyttiksen valikointi ja moni XP.n käyttäjä koittaa Linux jakelua ensialkuun, sillä useimmilla on ollut Linux apupyöränä XP.n rinnalla ja ei ole täysin tuntematon "arena", ja siitä mikkiksellä on huoli, kun kasi ei ole mennyt kaupaksi ja seiskan käyttäjien määrä on noussut viimeisen muutaman kuukauden aikana huomattavasti !
        No kohta se nähdään mihin suuntaa ollaan menossa ?


    • Win 8.1.

      Sellaista sekoilua että ei mitään järkeä, olisikohan nyt kuitenkin taas omista tietoteknisten taitojen puutteesta kyse, ota levyneheytys pois päältä niin ei jauha kone yksinään kun on käyttämättä.

    • searching not found

      Mikäli massamuistien aktiivisuus huolettaa, niin kannattaa käydä lopettamassa Windowsin hakupalvelu. Indeksointi loppuu siihen. Poistolistalla on toki luonnollisesti myös ajastetut levynsiivoustoiminnot.

    • väsynyt-siivooja

      Totta se on, Windowsit omaan tuttuun tapaan ovat aikamoisia roskaimureita, kyllä ne osaavat hakea niitä roskia myös Windowsin "lepotauolla". Itsekin joudun joka käyttökerta poistamaan ainakin 20-30 megatavua roskia CCleaner ohjelmalla. Tämä aamuna niitä Windowsin keräämiä väliaikaisia tiedostoja oli n. 150 megatavua koska jouduin suoirittamaan muutaman päivityksen.
      Windowsien perusominaisuus onkin tietokoneen nopea täyttö kaikenlaisella krääsällä joten ei ole ihme, että kone hidastuu jo muutaman viikon jälkeen. Windowsia on vaikea pitää roskista puhtaana.

    • Ketjun aloittaja

      Nyt ei pitäisi pelailla omin nimin !

      Uudelleen asensin kasi-ykkösen toiseen SSD levyyn ja ruksasin kaikki mikkiksen tervetuloa koneelle tunkeilut ja toistaiseksi kaikki on okey dokey !

      Kysyi asennuksen jälkeen automaatti asennuksia ja nekin kielsin, joten katsotaan nyt vieläkö kone ahertaa yksinään !

      • Ei sen kummempaa.

        Sieltä ohjauspaneelistahan ne ruksuttelut, eli levyneheytykset yms. otetaan pois.


      • Ketjun aloittaja
        Ei sen kummempaa. kirjoitti:

        Sieltä ohjauspaneelistahan ne ruksuttelut, eli levyneheytykset yms. otetaan pois.

        Kyllä sen tiedän, mutta halusin tehdä koko ASENNUKSEN uudelleen ja muutin toiminnan jo asennusvaiheessa, mutta aikaa siinä kyllä "palaa", sillä ne päivitykset on vielä mikkiksellä "etanan" asteella !

        ps. Parsiminen ei ole yhtä hyvä kun uusi asennus, joten..............?


      • Ei sen kummempaa.
        Ketjun aloittaja kirjoitti:

        Kyllä sen tiedän, mutta halusin tehdä koko ASENNUKSEN uudelleen ja muutin toiminnan jo asennusvaiheessa, mutta aikaa siinä kyllä "palaa", sillä ne päivitykset on vielä mikkiksellä "etanan" asteella !

        ps. Parsiminen ei ole yhtä hyvä kun uusi asennus, joten..............?

        Eipä ne ole valittavissa asennuksen alkuvaiheessa pois, ne on jopa samoin päällä Windows 7 versiossa.


      • Ketjun aloittaja
        Ei sen kummempaa. kirjoitti:

        Eipä ne ole valittavissa asennuksen alkuvaiheessa pois, ne on jopa samoin päällä Windows 7 versiossa.

        Kyllä vaan ne on , mutta jos et asentanut käyttistä itse niin et niinollen ole tietoinen ja minä asennan kaikki custom asennuksina, siis se pidempi asennus , joten ?


      • Ei sen kummempaa.
        Ketjun aloittaja kirjoitti:

        Kyllä vaan ne on , mutta jos et asentanut käyttistä itse niin et niinollen ole tietoinen ja minä asennan kaikki custom asennuksina, siis se pidempi asennus , joten ?

        No kun ne nyt vaan ei ole, kyllä minä tiedän.
        Ethän tuota edes tiennyt että siitä on kyse mistä sinulle sanoin, ja olen asentanut jo Windows 95 asti kaikki puhtaana asennuksena.

        Miksi kyselet jos "tiedät" itsekin?


      • MD. Jack M Off
        Ei sen kummempaa. kirjoitti:

        No kun ne nyt vaan ei ole, kyllä minä tiedän.
        Ethän tuota edes tiennyt että siitä on kyse mistä sinulle sanoin, ja olen asentanut jo Windows 95 asti kaikki puhtaana asennuksena.

        Miksi kyselet jos "tiedät" itsekin?

        Kuka on "kysynyt" mitä ?

        Jäikö päivän rauhoituslääkitys ottamatta ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4623
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1308
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe