Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

kissa yön ulkona

bbb1

Tarkoituksenani on ottaa joka ilta kissat yöksi sisälle. Joskus on käynyt niin, että en ole onnistunut, ja sitten aamulla kissa on odotellut oven edessä. Eilen illalla toinen kissoista ei tullut sisälle, kävin monta kertaa yössä huutelemassa, ja tein varmuuden vuoksi sille suojaisan pesän terassille. Kissaa ei näy missään. Olen ihan kauhuissani, olen yrittänyt kierrellä kylillä ja etsiskellä ojien pohjista (auton alle jäänyttä raatoa). Kuinkahan suuret mahdollisuudet on, että kissa palaa? Jos ei palaa, niin mistä tietää kuinka paljon se saa kärsiä ennen kuolemaansa? Kuinka kauan teidän kissat on ollut pois, ja sitten kuitenkin palannut?

58

5695

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Naapurin kissa karkasi, ilmestyi 3viikon kuluttua maisemiin, hyväkuntoisena.
      On taas kotona.
      Eräs ystäväni, joka asui metsän keskellä, pari kilometriä lähimpään naapuriin. Hänen kissallaan oli tapana tehdä parin päivän reissuja, silloin tällöin.

    • valjaat kunniaan

      Niin siinä voi käydä kun päästää kissan valvomatta ulos.

      • lenkille hops

        Jos joutuu pelkäämään kissansa puolesta onko järkeä päästää valvomatta ulos? Ulkoilla voi valjaissakin, valvottuna ja turvallisesti.


      • KISSAN OMISTAJA
        lenkille hops kirjoitti:

        Jos joutuu pelkäämään kissansa puolesta onko järkeä päästää valvomatta ulos? Ulkoilla voi valjaissakin, valvottuna ja turvallisesti.

        NOH!!!!
        Kerroppas minulle ONKO järkevää mennä kissan kanssa keskellä yötä ulos, HÄH? Mitä kissalle voi, jos se näkee ikkunasta lintuja ja alkaa miukua ulos, ja ei vaikka ole valjaita? Joten kerros, en tahtoisi, että minulla on mustat silmänaluset koulussa. JOO TOTA MENNÄÄNPÄ VAAN KAHELTATOISTA KESKIYÖLLÄ KISSAN KANSSA RETKEILEMÄÄN SINNE TAKAPIHALLE, HÄH?!


      • p34witgjpw3eojgt
        KISSAN OMISTAJA kirjoitti:

        NOH!!!!
        Kerroppas minulle ONKO järkevää mennä kissan kanssa keskellä yötä ulos, HÄH? Mitä kissalle voi, jos se näkee ikkunasta lintuja ja alkaa miukua ulos, ja ei vaikka ole valjaita? Joten kerros, en tahtoisi, että minulla on mustat silmänaluset koulussa. JOO TOTA MENNÄÄNPÄ VAAN KAHELTATOISTA KESKIYÖLLÄ KISSAN KANSSA RETKEILEMÄÄN SINNE TAKAPIHALLE, HÄH?!

        Kuuluuko omistajan huolehtia ja kasvattaa kissaansa vai päinvastoin?

        Sinulla on asiat todella huonosti, jos komento on kissalla, eikä omistajalla.

        Siitä huolimatta HEITTEILLEJÄTTÄMINEN ei ole mikään ratkaisu.

        Kun kissa on HEITTEILLÄ, sille voi tapahtua ihan mitä tahansa, koska ei ole ihmistä valvomassa sen tekemisiä.


      • gyttyj
        KISSAN OMISTAJA kirjoitti:

        NOH!!!!
        Kerroppas minulle ONKO järkevää mennä kissan kanssa keskellä yötä ulos, HÄH? Mitä kissalle voi, jos se näkee ikkunasta lintuja ja alkaa miukua ulos, ja ei vaikka ole valjaita? Joten kerros, en tahtoisi, että minulla on mustat silmänaluset koulussa. JOO TOTA MENNÄÄNPÄ VAAN KAHELTATOISTA KESKIYÖLLÄ KISSAN KANSSA RETKEILEMÄÄN SINNE TAKAPIHALLE, HÄH?!

        Eihän se järkevää ole. Kissat pärjäävät mainiosti ulkona omillaan. Näin meillä jo vuosikymmeniä hyvällä menestyksellä.


      • Anonyymi
        KISSAN OMISTAJA kirjoitti:

        NOH!!!!
        Kerroppas minulle ONKO järkevää mennä kissan kanssa keskellä yötä ulos, HÄH? Mitä kissalle voi, jos se näkee ikkunasta lintuja ja alkaa miukua ulos, ja ei vaikka ole valjaita? Joten kerros, en tahtoisi, että minulla on mustat silmänaluset koulussa. JOO TOTA MENNÄÄNPÄ VAAN KAHELTATOISTA KESKIYÖLLÄ KISSAN KANSSA RETKEILEMÄÄN SINNE TAKAPIHALLE, HÄH?!

        Kissan kanssa käydään ulkoilemassa silloin kun se sopii omiin aikatauluihin. Moliskoon, muutaman kerran jos ei siihen totu justiinsa. Ajastaan tottuu. Minulla on nyt jo toinen valjaskissa, edellinen eli vajaat 15 v.
        Nyksäkin on tottunut, pyytäähän se aina kun itse oon ulos menossa, mutta vain kertapäivään se pääsee paitsi pakkasilla.


    • 8+6

      Kevät saa kissat intoihinsa ja yöeläimenä ulkona seikkailu houkuttaa joskus niin paljon, etteivät kissat malta tulla sisälle yöksi. Meillä kissat ovat keväästä syksyyn vähän väliä yöt ulkona. Aamulla ne kuitenkin ovat joko sisällä tai kuistilla lepäämässä yön nautinnoista.

    • nolottaa muakin ;/

      Syyllinen kissan kohtaloon löytyy peilistä.Lue ensin netistä miten kissaa kuuluu pitää, ja mieti sitten miten itse toimit.Häpeä....

    • voi sentään...

      Keväällä supit ovat tosi nälkäisiä talvihorroksen jälkeen, myös kettu tarvitsee ravintoa nyt paljon, kun kohta on niillä lisääntymis aika.Jos olisi myöhemmin hävinnyt, olisin veikannut ravustajia.
      Tuollalailla on voinut käydä, tai sitten vaan löysin paremman kodin, tai ohikulkija näki sen eksyneen näköisenä, ja otti omakseen.

      Tiedän kissoja jotka ei ole vielläkään palanneet, ja katoamisesta vuosikymmeniä.Ei ole ketään kertonut missään nähneensä, kadonneet olemattomiin.
      Tiedän myös kissoja jotka ovat ilmestyneet vieraaseen pihaan, ja siellä otettu omaksi, tai annettu jollekkin sukulaiselle.Ei kaikki viitsi niistä mihinkään ilmoitella, jos kissa miellyttää itseä.

      • trollille tietoa

        http://yle.fi/uutiset/kissa_tai_koira_ei_kelpaa_ketun_ruokalistalle/5411008


        Riista-asiantuntija Matti Sundelin ei ole kuullut, että kettu olisi syönyt suihinsa kissan tai koiran. Jos kettu on yrittänyt lähestyä lemmikkiä, kyse voi olla aivan muusta.

        - Kettu saattaa yrittää ystävystyä, sillä se ottaisi kauhean mielellään kissan kaverikseen, tuumaa Sundelin.

        Hänen mukaansa on erittäin harvinaista, että kettu havittelisi lemmikkikissaa tai -koiraa ruoakseen.


      • 4567+9765rfghn
        trollille tietoa kirjoitti:

        http://yle.fi/uutiset/kissa_tai_koira_ei_kelpaa_ketun_ruokalistalle/5411008


        Riista-asiantuntija Matti Sundelin ei ole kuullut, että kettu olisi syönyt suihinsa kissan tai koiran. Jos kettu on yrittänyt lähestyä lemmikkiä, kyse voi olla aivan muusta.

        - Kettu saattaa yrittää ystävystyä, sillä se ottaisi kauhean mielellään kissan kaverikseen, tuumaa Sundelin.

        Hänen mukaansa on erittäin harvinaista, että kettu havittelisi lemmikkikissaa tai -koiraa ruoakseen.

        Ei varmaan sitten huuhkaja, kanahaukka, supikoira tai ilveskään kissaa syödä halua.
        Haluaa leikkiä vaan sillä, ainakin luulisin.Kissat varmaan siiten turvassa yksin ulkona, ja häviksissä.


      • rgrgtg
        4567+9765rfghn kirjoitti:

        Ei varmaan sitten huuhkaja, kanahaukka, supikoira tai ilveskään kissaa syödä halua.
        Haluaa leikkiä vaan sillä, ainakin luulisin.Kissat varmaan siiten turvassa yksin ulkona, ja häviksissä.

        Eivät ole ainakaan meidän kissoja syöneet. Vanhin täyttää pian 17 vuotta. Olisi siinä ollut pedoilla aikaa popsia katti, mutta hyvinvoivana ja virkeänä porskuttaa.


    • ulkokissat häviksiss

      Oottele muutama päivä, ja ota sitten vaikka uusi kissa.Niitä on paljon tarjolla.Jos vanha palaa, toivot että tulevat juttuun.Eikä ne paljoa toisiaan kuitenkaan näe, kun aina joku on kadoksissa.Sellasta se ulkokissoilla on.Vaihtuvuus on suurta, ja elävät lyhyemmän elämän.Oma valintasihan tuo on, kun jätit kissasi ulos vaaroihin.Ei kukaan voi ennustaa miten on käynyt.Voi olla kuollut jo, tai elossa jossain lähistöllä, tai kauempanakin.Jos ei kissaa löydy , et voi tietää miten kärsi.Jos löytyy niin voit siitä jotain päätellä.Mutta et voi enää asialle mitään tehdä, tietysti voit miettiä millaisen elämän tarjoat seuraavalle kissalle.Lyhyen vai pitkän ja ulkona vai sisällä valjaissa ulkoilut, jos siis uuden kokelaan otat.

      • Hevosmies ja kissa

        Kummalla on valjaat, hevosella vai kissalla?


      • 435hggggv 4
        Hevosmies ja kissa kirjoitti:

        Kummalla on valjaat, hevosella vai kissalla?

        Molemmilla jos omistaja huolehtivainen:)


      • iowoidwnlwnmd
        Hevosmies ja kissa kirjoitti:

        Kummalla on valjaat, hevosella vai kissalla?

        Etkö tiennyt, kaikille lemmikeille on valjaita myytävänä.Silloin ei lemmikki katoa jäljettömiin.Ja omistajan ei tarvitse sitä etsiä, kun se on valjaineen taluttimen toisessa päässä.Aitaus suuri katettu sellainen, on mielestäni kyllä valjaitakin turvallisempi ja parempi vaihtoehto.

        Ihan kamalaa, jos kissa yksin jossain kituu, kun on mennyt vaarallisiin paikkoihin .

        Olen ollut tarkka ja huolehtiva, kertaakaan ei ole kissat karanneet tai ollet jossain vaaroissa.


      • tjyjy
        iowoidwnlwnmd kirjoitti:

        Etkö tiennyt, kaikille lemmikeille on valjaita myytävänä.Silloin ei lemmikki katoa jäljettömiin.Ja omistajan ei tarvitse sitä etsiä, kun se on valjaineen taluttimen toisessa päässä.Aitaus suuri katettu sellainen, on mielestäni kyllä valjaitakin turvallisempi ja parempi vaihtoehto.

        Ihan kamalaa, jos kissa yksin jossain kituu, kun on mennyt vaarallisiin paikkoihin .

        Olen ollut tarkka ja huolehtiva, kertaakaan ei ole kissat karanneet tai ollet jossain vaaroissa.

        Eikä kertaakaan ole kissaparkasi päässeet nauttimaan elämästään.


      • katkeralle
        tjyjy kirjoitti:

        Eikä kertaakaan ole kissaparkasi päässeet nauttimaan elämästään.

        Kyllä kateus on kauhea tauti, vai mitä XD


      • omistajan armoilla
        katkeralle kirjoitti:

        Kyllä kateus on kauhea tauti, vai mitä XD

        Sisäkissat ne enemmän vaarassa ovatkin. Tylsyyden, masennuksen, ylipainon aiheuttamien sairauksien riskit uhkaavat.


      • noloa
        omistajan armoilla kirjoitti:

        Sisäkissat ne enemmän vaarassa ovatkin. Tylsyyden, masennuksen, ylipainon aiheuttamien sairauksien riskit uhkaavat.

        Kaikki tapaamani ulkokissat ovat olleet lihavia. Yksi niistä makasi kuolleena autotiellä. Vaihda jo tuo sama virsi, jos et halua joutua naurunalaiseksi.


      • vapaa ja onnellinen
        omistajan armoilla kirjoitti:

        Sisäkissat ne enemmän vaarassa ovatkin. Tylsyyden, masennuksen, ylipainon aiheuttamien sairauksien riskit uhkaavat.

        Juuri niin. Tosin sisäkissojen omistajilla on yleensä itsellään samat vaivat riesanaan. Molemmille tekisi vapaa ulkoilu hyvää.


      • ei parempaa luvassa
        vapaa ja onnellinen kirjoitti:

        Juuri niin. Tosin sisäkissojen omistajilla on yleensä itsellään samat vaivat riesanaan. Molemmille tekisi vapaa ulkoilu hyvää.

        Sulla ei oo kaikki...kohillaan...ei lähellekkään .
        Tiedän kyllä yhden ent.masentuneen ihmisen, hän hoki aina samaa asiaa, ei päässyt siitä yli.....ei ilman lääkitystä, jotenkin se tulee mieleen kun lukee kirjoituksiasi.


      • sporttis 58kg
        vapaa ja onnellinen kirjoitti:

        Juuri niin. Tosin sisäkissojen omistajilla on yleensä itsellään samat vaivat riesanaan. Molemmille tekisi vapaa ulkoilu hyvää.

        Minä lenkkeilen 5-10kmX4/viikko, entä sinä?

        Kun liikkuu ja syö terveellisesti, energiaa riittää, jaksaa hoitaa työn. Ja eläimetkin ihan lain puitteissa :)


      • cat,olet koukussa XD
        vapaa ja onnellinen kirjoitti:

        Juuri niin. Tosin sisäkissojen omistajilla on yleensä itsellään samat vaivat riesanaan. Molemmille tekisi vapaa ulkoilu hyvää.

        Sä mitään vapaa ja onnellinen ole.Sä olet suoli24 koukussa, et voi olla kirjottamatta tänne tota samaa tuubaa jatkuvasti.
        Ja kirjoituksista huokuu kateus, epätoivo ja katkeruus, ei onnellisuus...


      • vapaa kisu
        ei parempaa luvassa kirjoitti:

        Sulla ei oo kaikki...kohillaan...ei lähellekkään .
        Tiedän kyllä yhden ent.masentuneen ihmisen, hän hoki aina samaa asiaa, ei päässyt siitä yli.....ei ilman lääkitystä, jotenkin se tulee mieleen kun lukee kirjoituksiasi.

        Hyvä että edes yhdelle sisäkissuttelijalle on saatu lääkitys kuntoon. Ottakaa te muutkin oppia, niin pääsette katkeruudestanne eroon.


      • rutiineja
        vapaa kisu kirjoitti:

        Hyvä että edes yhdelle sisäkissuttelijalle on saatu lääkitys kuntoon. Ottakaa te muutkin oppia, niin pääsette katkeruudestanne eroon.

        Sillä masentuneella oli muuten ulkokissa, joka katosi.
        Ukko sai lääkkeet, ja nyt terve lainmukaan hoidettu katti silläkin on, molemmat voi nyt paremmin , ukko sekä katti :)


      • 7+7
        rutiineja kirjoitti:

        Sillä masentuneella oli muuten ulkokissa, joka katosi.
        Ukko sai lääkkeet, ja nyt terve lainmukaan hoidettu katti silläkin on, molemmat voi nyt paremmin , ukko sekä katti :)

        Jo oli lapsellinen kirjoitus.

        Mikä se sellainen ulkokissa on? Meillä on ainakin vapaasti ulkoilevia lemmikkikissoja. Itse saavat päättää ovatko sisällä vai ulkona seikkailemassa. Erittäin hyvin toimiva ratkaisu.


      • .....
        Hevosmies ja kissa kirjoitti:

        Kummalla on valjaat, hevosella vai kissalla?

        NO SHERLOCK!


    • sisällä pysyy

      Voi herran duudelis. Kissa katosi kun päästit ulos.

      Kissa on lainsuojaton heti oman pihansa ulkopuolella.
      Sen voi maalla raadella villieläin (onneksi tappaa kyllä), sen voi maalla ja kaupungissa kissavihaaja ottaa kiinni ja ... ja ***
      Se voi jäädä auton alle. Koirat voi repiä sitä (ei välttämättä tapa). Toiset kissat voi tappaa sen.
      Jos hankkii tällaisen pihakissan, niin kannattaa myös henkisesti varautua tähän asiaan.
      Jos ei pysty varautumaan, niin ei kannata päästää kissaa ulos ilman valjaita ja taluttajaa.
      Oletko yrittänyt kysyä löytöeläintalosta?

      Kissan ulospäästäjä mielestäni osallistuu itse kissan tappamiseen.

      • 84930+3okjemf

        Omistaja valitsee, onko kissansa vaaroissa vai turvassa?
        Minä valitsin turvallisuuden pitkät ulkoilut ja vapauden.Omalla maalla itse saavat ulkoilla aitauksessaan vapaasti halujensa mukaan :)


      • 137
        84930+3okjemf kirjoitti:

        Omistaja valitsee, onko kissansa vaaroissa vai turvassa?
        Minä valitsin turvallisuuden pitkät ulkoilut ja vapauden.Omalla maalla itse saavat ulkoilla aitauksessaan vapaasti halujensa mukaan :)

        Aitaus on fiksu ratkaisu! Kissan pitää pysyä omalla pihallaan. Jos kissa on vapaana niin miten omistaja tietää, missä se kulkee? Laki kieltää kissan vapaana pidon muualla, kuin omien rajojen sisällä! Täällä vaan eräs trolli ei halua sisäistää sitä.


    • 6121996

      Meidän kissa oli kerran reilu viikon omilla teillään, ilmestyi sitten kuin ei mitään takaisin pihaan ja valitti että nälkä olisi.
      Onko kissasi naaras vai kolli? Onko leikattu? Kollikissat etenkin näin keväisin tykkäävät lähteä omilleen. Ilmoita eläinsuojeluviranomaisille kadonneesta kissasta ja odottele. Toivottavasti kisusi löytyy!

    • Päästit sen karkuun

      Et siis tiedä missä kissasi on?
      Mikä taas tarkoittaa sitä että, tietosi siitä eivät ole edes vajavaiset vaan olemattomat.
      Itsehän olet päästänyt sen karkaamaan?
      Mitä sitten valitat?

    • uskomaton

      Tiesitkös että kissaa sen enempää kuin mitään muutakaan lemmikkieläintä ei edes saa päästää vapaana kulkemaan taaja-alueella? Sen kieltää Suomen järjestyslaki ihan selväsanaisesti. Järjestyslailla pidetään yllä järjestystä, kuten jo nimikin sanoo.

      Jos et ole ryhtynyt riittäviin toimenpiteisiin eläimen karkaamisen estämiseksi syyllistyt vielä eläinsuojeluasetuksen rikkomukseen.
      Eläinsuojeluasetuksen mukaan lemmikkieläimen katsotaan olevan heitteillejätetty, jos se tavataan omistajansa pihapiirin ulkopuolella.

      Paitsi että aiheutat väärällä toiminnalla itsellesi huolia, aiheutat ehkä kissalle karmea kohtalon, puhumattakaan jos joku tiellä ajautuu ojaan väistäessään kissaasi tai että naapurit joutuvat siivoamaan kissasi ulosteita säännöllisesti omalta pihaltaan.
      Uskomatonta tuo ihmisten tyhmyys ettei välitetä selvittää mitä määräyksiä ja lakeja asioista on.

    • pedoille evästä

      Jos kissan päästää ulos, sama kuin tarjoaa itse kissaa kuolemaan auton alle, eläimen tapettavaksi tai myrkkyyn.

      Ei oikea elämä ole kaunista. Se on suolet pihalla ajotiellä pyörivä kissanraato, tai ehkä jänis, ei saa ihan selvää.

      • vahtikaa kissoja

        Ihan totta.Olen valitettavasti nähnyt miten kissa kierii tuskissaan tiellä, kun auto sen yli ajoi.Ei sitä enää pystytty pelastamaan, joku sattumalta paikalle osunut metsämies lopetti sen onneksi, mutta siis ihan järkyttävän näköistä.
        Kissat on nopeita, autoilija ei edes huomannut kissaa, ennen kun se jo auton alla kolahti.
        Tuollaiset kissan kärsimykset ovat omistajan aiheuttamia, omistaja on laiminlyönyt kissan valvonnan, ja kissa saa maksaa sitä hengellään...surullista;(

        Taas on hienot ilmat, ja taas useat omistajat jättävät kissat ulos lainvastaisesti.
        Karkureista osan niistä näkee, ja sen miten tiet koituvat kissojen kohtaloiksi, ja miten kissoja katoaa, kun omistajat ei ole tarpeeksi valppaita.

        Kissa saisi nauttia elämästä, jos omistaja vain tekisi sille turvalliset puitteet siihen.Kissaa voi ulkoiluttaa valjaissa, parvekkeella joka on lasitettu tai aitauksessa.Vain niin kissa on turvassa karmealta kohtalolta.


      • joopa2
        vahtikaa kissoja kirjoitti:

        Ihan totta.Olen valitettavasti nähnyt miten kissa kierii tuskissaan tiellä, kun auto sen yli ajoi.Ei sitä enää pystytty pelastamaan, joku sattumalta paikalle osunut metsämies lopetti sen onneksi, mutta siis ihan järkyttävän näköistä.
        Kissat on nopeita, autoilija ei edes huomannut kissaa, ennen kun se jo auton alla kolahti.
        Tuollaiset kissan kärsimykset ovat omistajan aiheuttamia, omistaja on laiminlyönyt kissan valvonnan, ja kissa saa maksaa sitä hengellään...surullista;(

        Taas on hienot ilmat, ja taas useat omistajat jättävät kissat ulos lainvastaisesti.
        Karkureista osan niistä näkee, ja sen miten tiet koituvat kissojen kohtaloiksi, ja miten kissoja katoaa, kun omistajat ei ole tarpeeksi valppaita.

        Kissa saisi nauttia elämästä, jos omistaja vain tekisi sille turvalliset puitteet siihen.Kissaa voi ulkoiluttaa valjaissa, parvekkeella joka on lasitettu tai aitauksessa.Vain niin kissa on turvassa karmealta kohtalolta.

        Sama juttu ihmisten kanssa, turvassa liikenteeltä on vain lasitetulla parvekkeella.


      • ertybnvr
        joopa2 kirjoitti:

        Sama juttu ihmisten kanssa, turvassa liikenteeltä on vain lasitetulla parvekkeella.

        Jos ei osaa varoa, eikä tunne liikennesääntöjä, tuo on ehkä paras tapa.
        Minä noudattaisin kuitenkin lakia, se on kissalle parhaaksi.Ei jää autojen alle, mutta saa silti ulkoilla mielin määrin.Turvallisesti , itsenäisesti, omassa suuressa aitauksessa.Ja sislälle lämpöiseen pääsee, jos haluaa.


      • jatka vain
        joopa2 kirjoitti:

        Sama juttu ihmisten kanssa, turvassa liikenteeltä on vain lasitetulla parvekkeella.

        Voihan se lentokone sinnekkin tulla.Mutta pysy toki siellä, jos se turvalliselta tuntuu.


      • 6+78
        vahtikaa kissoja kirjoitti:

        Ihan totta.Olen valitettavasti nähnyt miten kissa kierii tuskissaan tiellä, kun auto sen yli ajoi.Ei sitä enää pystytty pelastamaan, joku sattumalta paikalle osunut metsämies lopetti sen onneksi, mutta siis ihan järkyttävän näköistä.
        Kissat on nopeita, autoilija ei edes huomannut kissaa, ennen kun se jo auton alla kolahti.
        Tuollaiset kissan kärsimykset ovat omistajan aiheuttamia, omistaja on laiminlyönyt kissan valvonnan, ja kissa saa maksaa sitä hengellään...surullista;(

        Taas on hienot ilmat, ja taas useat omistajat jättävät kissat ulos lainvastaisesti.
        Karkureista osan niistä näkee, ja sen miten tiet koituvat kissojen kohtaloiksi, ja miten kissoja katoaa, kun omistajat ei ole tarpeeksi valppaita.

        Kissa saisi nauttia elämästä, jos omistaja vain tekisi sille turvalliset puitteet siihen.Kissaa voi ulkoiluttaa valjaissa, parvekkeella joka on lasitettu tai aitauksessa.Vain niin kissa on turvassa karmealta kohtalolta.

        Se nyt vain on niin, ettei kissa pysty nauttimaan elämästään ilman vapautta. Valjaissa ulkoilu on yhtä tyhjän kanssa ja melko vaarallista kissalle. Lasitetusta parvekkeesta nyt ei ole yhtään mitään iloa kissalle, ei myöskään aitauksesta. Vapaus on kissalle parasta.


      • vaarat vaanivat ;(
        6+78 kirjoitti:

        Se nyt vain on niin, ettei kissa pysty nauttimaan elämästään ilman vapautta. Valjaissa ulkoilu on yhtä tyhjän kanssa ja melko vaarallista kissalle. Lasitetusta parvekkeesta nyt ei ole yhtään mitään iloa kissalle, ei myöskään aitauksesta. Vapaus on kissalle parasta.

        Hanki elämä, ja anna kissoillekkin turvallinen uusi koti. Jonkun muun luona, joka oikeasti välittää, ja huolehtii niistä.


      • outo olet
        6+78 kirjoitti:

        Se nyt vain on niin, ettei kissa pysty nauttimaan elämästään ilman vapautta. Valjaissa ulkoilu on yhtä tyhjän kanssa ja melko vaarallista kissalle. Lasitetusta parvekkeesta nyt ei ole yhtään mitään iloa kissalle, ei myöskään aitauksesta. Vapaus on kissalle parasta.

        Todella monet kissat kuolee autotielle, ja katoavat omistajiltaan iäksi.Vain jäänteitä on löydetty metsästä.
        Sekö mielestäsi on hyvä asia kissojen kannalta?


      • 8+8
        outo olet kirjoitti:

        Todella monet kissat kuolee autotielle, ja katoavat omistajiltaan iäksi.Vain jäänteitä on löydetty metsästä.
        Sekö mielestäsi on hyvä asia kissojen kannalta?

        Ai, sullapa oli lyhyt koulupäivä. No nyt on aikaa provoilla netissä. Muista kuitenkin läksyt.


      • laiskako? pthyi
        8+8 kirjoitti:

        Ai, sullapa oli lyhyt koulupäivä. No nyt on aikaa provoilla netissä. Muista kuitenkin läksyt.

        Toiset ne käy sentään töissä.Ja huolehtii elikoistaankin, niin kuin suomen eläinsuojelulaki velvoittaa.Suosittelen muillekkin, ei se nyt niin vaikeaa voi olla...eihän ;)


    • wpi4gjpw3orkgfpo

      Mietitäänpä hieman tapaasi "HUOLEHTIA" kissoistasi.

      Kerrot, että sinulla ON TARKOITUS ottaa kissat yöksi sisälle.

      Toisaalta Suomen Laki edellyttää, että lemmikin omistaja pitää hyvää huolta lemmikeistään, mm. ryhtyy toimenpiteisiin niiden karkaamisen estämiseksi sekä estää lemmikkejä menemästä laissa erikseen mainittuihin paikkoihin.

      Jos on mahdollista, että kissasi eivät suostu tulemaan yöksi sisälle, niin eikö ne yhtä lailla voi päättää mennä laissa erikseen kissoilta kiellettyihin paikkoihin?? Miten sinä voit niitä estää?

      Vai ONKO SINULLA PELKKÄ TARKOITUS ESTÄÄ kissojasi menemästä laissa kiellettyihin paikkoihin??

      Hei HALOO!!

    • näin on

      Kissanvihaajien aivottomat hörinät voi jättää omaan arvottomuuteensa. Kissalle parasta on vapaus ja jokainen vastuullinen kissanomistaja tarjoaa kissalleen mahdollisuuden vapauteen. Vain äärimmäisen itsekäs ja typerä ihminen ottaa kissan sellaisiin oloihin, joissa kissan vapaanapito ei ole mahdollista. Kissanvihaajista julmimpia ovat sisäkissojen pitäjät, sillä he toteuttavat vihaansa käytännössä tuhoten kissaparoiltaan nautinnon elämästä.

      • jotain häikkää kyllä

        hyr...hyr...hyr....samanauha vaan pyörii, ja kissan huono hoito pahasti jumittanut paikoilleen jo vuosiksi.Opiskelu aiheesta ei olisi pahitteeksi, laki on ajoistasi muuttunut.Kannattaisi myös hankkia muuta sisältöä elämään , ei voi olla tommonen kelleen hyväks.


      • 6+78
        jotain häikkää kyllä kirjoitti:

        hyr...hyr...hyr....samanauha vaan pyörii, ja kissan huono hoito pahasti jumittanut paikoilleen jo vuosiksi.Opiskelu aiheesta ei olisi pahitteeksi, laki on ajoistasi muuttunut.Kannattaisi myös hankkia muuta sisältöä elämään , ei voi olla tommonen kelleen hyväks.

        Meillä ovat kissat olleet vapaana aina ja niin tulee olemaan myös jatkossa. Samoin on laita naapureilla. Järjestely on osoittautunut toimivaksi ja mainioksi. Siksi sitä ei ole syytä muuttaa, vaikka joku sekopäinen kissitytteli asiasta netissä kuinka vaahtoaa. :)


      • ewifjpw32ifp2w3o
        6+78 kirjoitti:

        Meillä ovat kissat olleet vapaana aina ja niin tulee olemaan myös jatkossa. Samoin on laita naapureilla. Järjestely on osoittautunut toimivaksi ja mainioksi. Siksi sitä ei ole syytä muuttaa, vaikka joku sekopäinen kissitytteli asiasta netissä kuinka vaahtoaa. :)

        Sekopäistä on PÄÄSTÄÄ LEMMIKKINSÄ HEITTEILLE.

        Ei suinkaan se, että huolehtii lemmikistään ja valvoo sen ulkoilua asiallisesti.

        Omituista, ettei noin yksinkertainen asia millään mahdu sinun kalloosi.

        Mutta kun on lusikalla annettu, niin eipä sitä voi kauhalla vaatia.


      • .......
        ewifjpw32ifp2w3o kirjoitti:

        Sekopäistä on PÄÄSTÄÄ LEMMIKKINSÄ HEITTEILLE.

        Ei suinkaan se, että huolehtii lemmikistään ja valvoo sen ulkoilua asiallisesti.

        Omituista, ettei noin yksinkertainen asia millään mahdu sinun kalloosi.

        Mutta kun on lusikalla annettu, niin eipä sitä voi kauhalla vaatia.

        joka palstalla on joku raivoaja.
        Minun kissani ovat ulkona halutessaan, harvoin ulos haluavat. Ikinä ei yksikään kissa ole hävinnyt. Yksi oli pari päivää kateissa mutta palasi sitten, oliskohan kiivennyt puuhun ei tullut alas ennenkuin nälkä ajoi. ei kyllä vaikuttanut nälkiintyneeltä.
        Ei ole auton alle jäämisen vaaraan kun asun kaukan yleisistä teistä.
        Kissoilla on luukku josta tulevat liukkaasti sisään jos vähänkkän outoa pihapiirissä tapahtuu.


      • Winkkinä vaan
        6+78 kirjoitti:

        Meillä ovat kissat olleet vapaana aina ja niin tulee olemaan myös jatkossa. Samoin on laita naapureilla. Järjestely on osoittautunut toimivaksi ja mainioksi. Siksi sitä ei ole syytä muuttaa, vaikka joku sekopäinen kissitytteli asiasta netissä kuinka vaahtoaa. :)

        Vaihda jo nauhaa.....laittomuuksilla kehuskelu ei ole terveenmerkki.Winks...Winks.


      • 8+76

        Ei nyt niinkään raivoaja. Olet vain tyypillinen nettisekopää, joita mahtuu kolmetoista tusinaan. Kohtuullisen yksinkertainenkin vielä, koska veisaat samaa laulua vuodesta toiseen.


      • ei heitteille
        8+76 kirjoitti:

        Ei nyt niinkään raivoaja. Olet vain tyypillinen nettisekopää, joita mahtuu kolmetoista tusinaan. Kohtuullisen yksinkertainenkin vielä, koska veisaat samaa laulua vuodesta toiseen.

        Mitä höpäjät, tuo kirjoittelijahan vain kirjoittaa että kissoja ei heitteille saa jättää.Etkö tiennyt, että se kissan heitteillejättö on lainvastaista?

        Kirjoitus on täyttä asiaa, toivottavasti siitä edes joku ottaa opikseen.Ja alkaa hoitaa kissoja niin kuin kuuluu, lain mukaan siis :)


    • vahtikaa kissojanne

      Kissat ottaa linnunpoikaset yöllä pesästä, silloin ei kukaan ole sitä pois hätistelemässä.Seuraavana aamuna näkyy vain surullisena ja hermostuneena lentelevät lintuemot.Jotka ovat järkyttyneitä poikastensa karmeasta kohtalosta.
      Kaiken tuon mahdollistaa laittomasti vapaana kissaansa ulkoiluttanut omistaja.Kissa menee poikasten tappamisen ja syömisen jälkeen takaisin kotiinsa, omistaja ei edes tajua mitä kauheaa kissa on yöllä tehnyt.Sama jatkuu koko pesintä kauden.
      Surullista ja niin turhaa työtä lintujen kannalta ;(

      http://www.sll.fi/keski-suomi/luonto/lajit/muut-lajit/koirat-kissat507

    • Anonyymi

      Tulevatko kissat aina takaisin

    • Anonyymi

      Kysymys on vuosia vanha, mutta kerron tämän kokemuksen kuitenkin. Minun kissani oli kerran yhdeksän päivää jossain ja olin hermoromahduksen partaalla. Laitoimme kaikkialle lappuja ja kuvan niiden kera. Ei mennyt kuin vuorokausi, niin rakas kissamme ilmestyi puolenpäivän aikaan takapihalle nälkäisenä ja yksitoista punkkia pään alueella. Poistin punkit ja hän söi ja nukkui monta vuorokautta. Jäi epäselväksi missä hän oli ollut.

    • Anonyymi

      Kaikille uus-vajakeille vaan tiedoksi että kissa on yöpeto, joka metsästelee öisin. Keväisin kuluu yöt kiimajuoksussa ja myöhemmin voi mennä parikin viikkoa makoisilla linnunpojilla. Poikkeuksellisesti, jos kissa tekee mieli välillä esim.maitoa ja silittelyä, niin kissa saattaa jopa vierailla sinisilmäisen omistajansa tykönä!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2057
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1644
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1450
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1384
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      19
      1321
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1298
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1241
    Aihe