Näistä eri fobioista on jäänyt mietityttämään tämä selenofobia, eli kuun pelko. Lähinnä siitä kiinnostaa se, että millaisena se käytännössä ilmenee? Onko se ihan sellaistakaan, ettei uskaltaisi katsoa kuuta, tai liikkua ulkona kuun paistaessa. Olen joskus kuullut sellaistakin, että selenofobiasta kärsivä pelkää kuun aiheuttavan vaarallisia muutoksia itsessä tai muissa ihmisissä. Tarkoittaisiko tämä siis käytännössä sitä, kun täydenkuun on väitetty vaikuttavan joihinkin ihmisiin, niin selenofobiasta kärsivä pelkää että hän itse sekoaa täydenkuun aikaan, tai joku muu sekoaa ja tekee hänelle pahaa. Millaisena selenofobia siis ilmenee käytännössä?
Millaista on selenofobia, eli kuun pelko?
selenofobi
1
461
Vastaukset
- selenofobia26v
Minulla tuo on ja varsinkin täydenkuun aika se on niin paha ettei saa edes unta vaikka on vahvat lääkkeet. Ja kun joskus katsonut kuuta tullee tosi ahdistava olotila . Tuntuisi kun kaikki ympäriltään katoaa ja rupesi mieli riehua. Sen takia en liiku kuun noustessa enään ulkona. Jos pakko niin mulla on monta kerrosta vaateita päällä. Mut mieluiten vältän kuuta ja mulla aina verhot kiinni. ( (selenofobia
Kuun sairaalloinen kammo, kuukammo. )
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17711198
- 545328
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html462565- 372256
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131781Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,431675Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311320Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v361265Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s61086Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo1121014