Millaista on selenofobia, eli kuun pelko?

selenofobi

Näistä eri fobioista on jäänyt mietityttämään tämä selenofobia, eli kuun pelko. Lähinnä siitä kiinnostaa se, että millaisena se käytännössä ilmenee? Onko se ihan sellaistakaan, ettei uskaltaisi katsoa kuuta, tai liikkua ulkona kuun paistaessa. Olen joskus kuullut sellaistakin, että selenofobiasta kärsivä pelkää kuun aiheuttavan vaarallisia muutoksia itsessä tai muissa ihmisissä. Tarkoittaisiko tämä siis käytännössä sitä, kun täydenkuun on väitetty vaikuttavan joihinkin ihmisiin, niin selenofobiasta kärsivä pelkää että hän itse sekoaa täydenkuun aikaan, tai joku muu sekoaa ja tekee hänelle pahaa. Millaisena selenofobia siis ilmenee käytännössä?

1

253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • selenofobia26v

      Minulla tuo on ja varsinkin täydenkuun aika se on niin paha ettei saa edes unta vaikka on vahvat lääkkeet. Ja kun joskus katsonut kuuta tullee tosi ahdistava olotila . Tuntuisi kun kaikki ympäriltään katoaa ja rupesi mieli riehua. Sen takia en liiku kuun noustessa enään ulkona. Jos pakko niin mulla on monta kerrosta vaateita päällä. Mut mieluiten vältän kuuta ja mulla aina verhot kiinni. ( (selenofobia
      Kuun sairaalloinen kammo, kuukammo. )

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1679
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1568
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1169
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1124
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1102
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      6
      1012
    7. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      974
    8. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      4
      971
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      965
    10. 6
      960
    Aihe