Paavo Järvinen puhui Uudessa Toivossa (ent Nokia Missiossa)

Samaa mössöö ovat

12

219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nokiamission jakaantui kahteen osaan, Missiomaailmaan ja Uusi Toivo -seurakuntiin. Missiomaailmalaiset liittyivät jo ajat sitten Tampereen helluntaikirkkoon johtajansa Markus Korhosen johdolla ja ovat helluntaikirkkolaisia.

      Uusi Toivo -seurakunnissa Järvinen on vieraillut ennenkin. Uusi Toivo -seurakunnan nettisivuilla on ollut silloin tällöin mainintoja helluntaiseurakuntien vierailusta Uusi Toivo -seurakunnissa ja päinvastoin. En tiedä, mikä tällä hetkellä on kastekäytäntö Uusi Toivo -seurakunnissa, mutta muuten heidän oppinsa on helluntailais-karismaattista, jota Helluntailiikkeen pääuomassa edustaa Helluntaikirkkoseurakunnat.

      • tosi1

        Luulen, että Paavo Järvinen menee julistamaan evankeliumia sinne, mihin vain kutsutaan. Ei se sen kummempaa merkitse. Ja Nokia-missiolaisille kuuluu evankeliumi.Paavo pauhaa parannusta kaikille!


    • naatti

      Onpa vaikean oloista/ selkoista, vain jo näin luettuna. En kuulu seurakuntiin, onneksi en enää. Paljosta olen vapaa. Muistissa on vielä asiattomat asiakokoukset silloisessa seurakunnassani ja likeltä seurasin sen kahtiajakoa. Mitä jäi käteen monista vuosista seurakunnassa muuta kuin pahaa mieltä? Sentään kyse on uskovaisista. Ja sama kehitys näyttää olevan tuttua monissa muissakin seurakunnissa.

      • tosi1

        Tie on ollut sama kuin sinulla. Mutta lisäisin, ettäJeesus Kristus jäi. Ei sille mitään voi, jos on hajaannusta. Täytyy vain riippua Jumalassa.Jeesus on kanssamme joka päivä.


      • @:(
        tosi1 kirjoitti:

        Tie on ollut sama kuin sinulla. Mutta lisäisin, ettäJeesus Kristus jäi. Ei sille mitään voi, jos on hajaannusta. Täytyy vain riippua Jumalassa.Jeesus on kanssamme joka päivä.

        En ole huomannu


      • naatti
        tosi1 kirjoitti:

        Tie on ollut sama kuin sinulla. Mutta lisäisin, ettäJeesus Kristus jäi. Ei sille mitään voi, jos on hajaannusta. Täytyy vain riippua Jumalassa.Jeesus on kanssamme joka päivä.

        tosi1 9.4.2014 18:08

        Jeesus jäi minunkin elämääni. Hän on uskollinen. Oi rakas Jeesus!

        Toisinaan tekee mieli kuulua johonkin seurakuntaan, mutta jos lähestynkin asiaa, vierailen seurakunnassa ja teen pieniä palvelustehtäviä, huomaan, vastassa on aina vain sama itseään parempana pitämisen epäkohta. Ilmassa on kinaa ja toraa, väittelyä ja loukkaantumista. En tahdo semmoista. Sain sitä aimo annoksen jo lapsuudenkodissani. Onneksi Jumala ymmärtää. Nostan vain käteni ilmaan ja poistun paikalta, oli paikalla sitten kuinka uskovia tahansa. En jaksa riidellä, selitellä, väitellä. En jaksa varmistua monien sanomisien jälkeen että kantani siinä ja siinä asiassa tuli aivan varmasti oikein ymmärretyksi. En jaksa puolustaa oikeuksiani. En jaksa enää. Katson vain Jeesukseen ja luotan Häneen.

        "Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä hän on seisova multien päällä." Job. 19:25


      • naatti kirjoitti:

        tosi1 9.4.2014 18:08

        Jeesus jäi minunkin elämääni. Hän on uskollinen. Oi rakas Jeesus!

        Toisinaan tekee mieli kuulua johonkin seurakuntaan, mutta jos lähestynkin asiaa, vierailen seurakunnassa ja teen pieniä palvelustehtäviä, huomaan, vastassa on aina vain sama itseään parempana pitämisen epäkohta. Ilmassa on kinaa ja toraa, väittelyä ja loukkaantumista. En tahdo semmoista. Sain sitä aimo annoksen jo lapsuudenkodissani. Onneksi Jumala ymmärtää. Nostan vain käteni ilmaan ja poistun paikalta, oli paikalla sitten kuinka uskovia tahansa. En jaksa riidellä, selitellä, väitellä. En jaksa varmistua monien sanomisien jälkeen että kantani siinä ja siinä asiassa tuli aivan varmasti oikein ymmärretyksi. En jaksa puolustaa oikeuksiani. En jaksa enää. Katson vain Jeesukseen ja luotan Häneen.

        "Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä hän on seisova multien päällä." Job. 19:25

        Helluntailais-karismaattisissa yhteisöissä keskinäisellä riitelemisellä on pitkät perinteet. Jos ennen kyseisiin yhteisöihin liittymistä ei ole osannut juurikaan riidellä, sen oppii viimeistään noissa yhteisöissä. Keskinäisten riitojen tuloksena Suomen Helluntailiike on täysin hajalla, kansainvälisestä Helluntailiikkeestä puhumattakaan.


      • tosi1
        naatti kirjoitti:

        tosi1 9.4.2014 18:08

        Jeesus jäi minunkin elämääni. Hän on uskollinen. Oi rakas Jeesus!

        Toisinaan tekee mieli kuulua johonkin seurakuntaan, mutta jos lähestynkin asiaa, vierailen seurakunnassa ja teen pieniä palvelustehtäviä, huomaan, vastassa on aina vain sama itseään parempana pitämisen epäkohta. Ilmassa on kinaa ja toraa, väittelyä ja loukkaantumista. En tahdo semmoista. Sain sitä aimo annoksen jo lapsuudenkodissani. Onneksi Jumala ymmärtää. Nostan vain käteni ilmaan ja poistun paikalta, oli paikalla sitten kuinka uskovia tahansa. En jaksa riidellä, selitellä, väitellä. En jaksa varmistua monien sanomisien jälkeen että kantani siinä ja siinä asiassa tuli aivan varmasti oikein ymmärretyksi. En jaksa puolustaa oikeuksiani. En jaksa enää. Katson vain Jeesukseen ja luotan Häneen.

        "Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä hän on seisova multien päällä." Job. 19:25

        Paikallistasoisesti Helluntaiherätys on kriisissä. Ei tarvi olla profeetta, jos sanoo, että kaikki seurakunnat tulevat kriisiin. Kirkkoseurakunnat pässien johdolla pökkivät omat uomansa. Näyttää siltä, että Herra on minut henkilökohtaisesti varjellut kielten riidalta. käyn omaa pikku prosessiani Porin helluntaiseurakunnan kautta. Sehän on edelläkulkija, me muut seuraamme perässä.Luulin tämän ajan tulevan jo vuosia sitten.
        kun rukoillen kulkee, Herra on sanonut kulkevansa muassa. Tähän asti niin on ollut. Pyrin jokapäiväisessä parannuksenteossa ja rukouksessa pitämään itseni Jeesuksessa. Mutta asioita on, joille ei voi mitään. Sana sanoo:"Ei kuolema ,ei elämä......voi meitä erottaa Kristuksen rakkaudesta. siis tämä vaikea aikakaan ei voi erottaa.


      • armasrannikko
        tosi1 kirjoitti:

        Paikallistasoisesti Helluntaiherätys on kriisissä. Ei tarvi olla profeetta, jos sanoo, että kaikki seurakunnat tulevat kriisiin. Kirkkoseurakunnat pässien johdolla pökkivät omat uomansa. Näyttää siltä, että Herra on minut henkilökohtaisesti varjellut kielten riidalta. käyn omaa pikku prosessiani Porin helluntaiseurakunnan kautta. Sehän on edelläkulkija, me muut seuraamme perässä.Luulin tämän ajan tulevan jo vuosia sitten.
        kun rukoillen kulkee, Herra on sanonut kulkevansa muassa. Tähän asti niin on ollut. Pyrin jokapäiväisessä parannuksenteossa ja rukouksessa pitämään itseni Jeesuksessa. Mutta asioita on, joille ei voi mitään. Sana sanoo:"Ei kuolema ,ei elämä......voi meitä erottaa Kristuksen rakkaudesta. siis tämä vaikea aikakaan ei voi erottaa.

        Helluntailiike ei voi muussa ollakaan kuin kriisissä, koska "rakennuspaikka" on valittu väärin. Helluntailiikkeen juuret ovat Amerikassa, jossa Branham ja Seymour jatkoivat Wesleyn jalanjäljissä : herätys-pyhitys-synnittömyys(?)-linja tuottaa superuskovaisia, joita löytyy käytännössä helluntailaisuuden kahdelta päälinjalta: Assembly of GOD ( Branham ) , vastaa meikäläistä konservatiivisiipeä, ja sitten toisaalla Weymourin AZUSA- kadun ihme, "hengen uudistus", "karismaattisuus", ihan millä nimellä sitä haluaakin kutsua. Olitpa siis " vanhoillinen" tai " uudistusmielinen", lopputulos on sama, BUUTSIT irtovat asfaltista ja lähimmäinen näyttää n. vähintään 30 CM ( 300 mm) lyhyemmältä. Seuraus: joutuu katsomaan alaviistoon, tulee niskat kipeäksi. Kannattaa siis katsella niitä rakennuspaikkoja, etsiä muinaisia polkuja ja tukittuja Jaacobin kaiwoja.


      • tosi1
        armasrannikko kirjoitti:

        Helluntailiike ei voi muussa ollakaan kuin kriisissä, koska "rakennuspaikka" on valittu väärin. Helluntailiikkeen juuret ovat Amerikassa, jossa Branham ja Seymour jatkoivat Wesleyn jalanjäljissä : herätys-pyhitys-synnittömyys(?)-linja tuottaa superuskovaisia, joita löytyy käytännössä helluntailaisuuden kahdelta päälinjalta: Assembly of GOD ( Branham ) , vastaa meikäläistä konservatiivisiipeä, ja sitten toisaalla Weymourin AZUSA- kadun ihme, "hengen uudistus", "karismaattisuus", ihan millä nimellä sitä haluaakin kutsua. Olitpa siis " vanhoillinen" tai " uudistusmielinen", lopputulos on sama, BUUTSIT irtovat asfaltista ja lähimmäinen näyttää n. vähintään 30 CM ( 300 mm) lyhyemmältä. Seuraus: joutuu katsomaan alaviistoon, tulee niskat kipeäksi. Kannattaa siis katsella niitä rakennuspaikkoja, etsiä muinaisia polkuja ja tukittuja Jaacobin kaiwoja.

        Kauan se Helluntaiherätyksen yhteys kestikin. Kun tulin siihen, kaikki oli 20 vuotta hyvin. sitten alkoi ydin rapautua.


      • armasrannikko
        tosi1 kirjoitti:

        Kauan se Helluntaiherätyksen yhteys kestikin. Kun tulin siihen, kaikki oli 20 vuotta hyvin. sitten alkoi ydin rapautua.

        Kyllä se yhteys kestääkin, mutta sydämeltä sydämelle. Ja yhteys vapahtajaan, se voi olla vain henk.koht. Täytyy muistaa, että JOEL's ARMY on Jumalan lähettämä koetus ( valhe apostolit sun muut, jotka kuppaavat laumaa, eivät ruoki ). Alcusrk.n aikana tarjottiin kiertäville yöpuu ja apetta. Jos rahaa pyysi, piti tielle näyttämän. Arwossa siis pidettiin, ja maan pinnalla ( siellä missä muutkin) Ei ollut cijaa circustempuille.


      • naatti
        armasrannikko kirjoitti:

        Kyllä se yhteys kestääkin, mutta sydämeltä sydämelle. Ja yhteys vapahtajaan, se voi olla vain henk.koht. Täytyy muistaa, että JOEL's ARMY on Jumalan lähettämä koetus ( valhe apostolit sun muut, jotka kuppaavat laumaa, eivät ruoki ). Alcusrk.n aikana tarjottiin kiertäville yöpuu ja apetta. Jos rahaa pyysi, piti tielle näyttämän. Arwossa siis pidettiin, ja maan pinnalla ( siellä missä muutkin) Ei ollut cijaa circustempuille.

        On Jumalan armoa nähdä tänään kirkkaammin kuin uskoontulon alkuvuosina. Herra on sallinut matkan varrelle monia "ilmiöitä", joista olen saanut osani väliin hyvin kipeittenkin vaiheitten kautta ja tällä perspektiivillä katsottuna säälin niitä matkatovereitani, jotka yhä vuosienkin jälkeen menevät mukaan yhteen jos toiseenkin rieputukseen. Aikanaan tuli käännekohta, jolloin silmäni avautuivat näkemään, kuinka uskontie on altis kaikenlaisille saatanallisille juonille.

        Jumalan leirissä tarvitaan niitä joiden silmät ovat auenneet, mutta antakoon Herra myös neuvokkuutta, jotta tulla kuulluksi. Ei ole helppoa kun koko seurakunta on innokas kutsumaan tiloihinsa jonkun nimekkään profeetan maailmalta, ja samaan aikaan Pyhä Henki sisimmässä puhuu tuota intoa ja tuota kutsumista vastaan, mutta kukaan ei näytä loksauttavan korvaansa yhdelle pienelle vastaäänelle.

        Ymmärrän niin että Jumala sallii eksytykset ja hajaannuksen uppiniskaisessa seurakunnassa koska seurakunta halajaa ilmiöitä itsensä Kristuksen Jeesuksen sijaan. Kun Jeesus ei riitä seurakunnalle, on seurakunnan tila vakava. Isä tahtoo Pojallensa Puhtaan Morsiamen, ei kyltymätöntä huorintekijää, joka kulkee sinne tänne etsien rakkautta ja vastauksia ongelmiinsa vääristä lähteistä.

        Näen että Isästä tuntuu pahalta, kun Poika ei saa seurakunnassa Hänelle kuuluvaa kunniaa. Ja jos minä näen ja koen näin, mitä tästä kaikesta ajatteleekaan Pyhä Henki, Totuuden Henki!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      149
      1461
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      563
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      37
      453
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe