Bisnesidea ja sen eteenpäin vienti

I'lldoit

Minua turhauttaa ajatus siitä jos/kun keksin jonkun tuotteen mistä kehittää bisneksen niin en tiedä yhtään miten vien sen eteenpäin.

Kuvitellaan että olisin keksinyt potkulaudan. Päässäni on selkeä kuva siitä: on kaksi pyörää, alumiininen runko ja stonga. Pling! Ja lamppu syttyy päässäni. Yhtänopeasti myös sammuu koska ajaudun aina tähän samaan kysymysmerkkiin. "Miten luon sen tyhjästä?" Sijoittajaan voin ottaa yhteyttä, mutta siinä vaiheessa kun menen sinne ja aloitan: "minulla olisi tämmöinen idea..." Niin vastaus on todennäköisesti missä prototyyppi, missä patentit. Se kaatuu siihen jo. Hyvin vaikeaa myydä pelkkää ajatusta.

Eli alkuun pitäisi olla esim prototyyppi ja patentti. Taas se tapahtuu. Umpikuja. Keneen otan yhteyttä, kuka sen minulle rakentaa/suunnittelee. Tässä vaiheessa joku sanoisi "tervetuloa yrittäjän maailmaan" ?.. Esimerkkinä toimistotyöntekijä keksii tuotteen, olkoot vaikka viivotin. Ei se tunne muovimateriaaleja ja ei se pysty mitään laitteita kotiin rakentaa. Tuskin auttaa lasten vanhojen lelujen sulatus kattilassa ja kaataminen muottiin.

Lisäksi tulee kysymys että voinko luottaa kehenkään? Marssin yritykseen x, kerron idean x jotta yritys x valmistaisi tämän idea x.Yrittäjäjenkinen yrityksenjohtaja huomaa potentiaalisen idean ja hyödyntää paremmilla resursseilla ideaa eteenpäin kohti päivänvaloa ja polkee minut takaisin todellisuuteen.

Se on siis hyvin vaikeeta viedä mitään ideaa eteenpäin mm. Edellämainituista ongelmista. Tai niin ainakin luulen?

Kuulisin enemmän kuin mieluusti omat näkökulmanne. Ja jos joku käynyt käytännössä läpi tämän ihan loppuun asti niin kuulisin tarinasi mielelläni!

Kiitos!

2

279

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rimputi

      No jos olet yhtään ollut työelämäsä, niin olet varmaan huomannut, miten asioita hoidellaan ja viedään eteenpäin. Jos olet taas makoillut kotona äidin helmoissa, niin eipä siinä ole kai sitten muuta oppinut kuin räkimään kattoon ja väistelemään putoavia räkiä.
      Aloita vaikka yrittäjäkurssilla. Kaikki ovat alkaneet jostakin.
      Avuttomuus ei oikein mee yhteen menestyneen yrittäjyyden kanssa.

    • yks yrittäjä

      Aika moni yrittäjä todellakin tekee prototyypit itse esim. omassa autotallissa. Ei niiden tarvitse olla täydellisiä ja taidot kasvavat tehdessä. Tarkemmin materiaaleista ja muista voi usein päättää vasta tuotantoa tilattaessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1249
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1046
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      661
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      638
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe