Minua turhauttaa ajatus siitä jos/kun keksin jonkun tuotteen mistä kehittää bisneksen niin en tiedä yhtään miten vien sen eteenpäin.
Kuvitellaan että olisin keksinyt potkulaudan. Päässäni on selkeä kuva siitä: on kaksi pyörää, alumiininen runko ja stonga. Pling! Ja lamppu syttyy päässäni. Yhtänopeasti myös sammuu koska ajaudun aina tähän samaan kysymysmerkkiin. "Miten luon sen tyhjästä?" Sijoittajaan voin ottaa yhteyttä, mutta siinä vaiheessa kun menen sinne ja aloitan: "minulla olisi tämmöinen idea..." Niin vastaus on todennäköisesti missä prototyyppi, missä patentit. Se kaatuu siihen jo. Hyvin vaikeaa myydä pelkkää ajatusta.
Eli alkuun pitäisi olla esim prototyyppi ja patentti. Taas se tapahtuu. Umpikuja. Keneen otan yhteyttä, kuka sen minulle rakentaa/suunnittelee. Tässä vaiheessa joku sanoisi "tervetuloa yrittäjän maailmaan" ?.. Esimerkkinä toimistotyöntekijä keksii tuotteen, olkoot vaikka viivotin. Ei se tunne muovimateriaaleja ja ei se pysty mitään laitteita kotiin rakentaa. Tuskin auttaa lasten vanhojen lelujen sulatus kattilassa ja kaataminen muottiin.
Lisäksi tulee kysymys että voinko luottaa kehenkään? Marssin yritykseen x, kerron idean x jotta yritys x valmistaisi tämän idea x.Yrittäjäjenkinen yrityksenjohtaja huomaa potentiaalisen idean ja hyödyntää paremmilla resursseilla ideaa eteenpäin kohti päivänvaloa ja polkee minut takaisin todellisuuteen.
Se on siis hyvin vaikeeta viedä mitään ideaa eteenpäin mm. Edellämainituista ongelmista. Tai niin ainakin luulen?
Kuulisin enemmän kuin mieluusti omat näkökulmanne. Ja jos joku käynyt käytännössä läpi tämän ihan loppuun asti niin kuulisin tarinasi mielelläni!
Kiitos!
Bisnesidea ja sen eteenpäin vienti
2
411
Vastaukset
- rimputi
No jos olet yhtään ollut työelämäsä, niin olet varmaan huomannut, miten asioita hoidellaan ja viedään eteenpäin. Jos olet taas makoillut kotona äidin helmoissa, niin eipä siinä ole kai sitten muuta oppinut kuin räkimään kattoon ja väistelemään putoavia räkiä.
Aloita vaikka yrittäjäkurssilla. Kaikki ovat alkaneet jostakin.
Avuttomuus ei oikein mee yhteen menestyneen yrittäjyyden kanssa. - yks yrittäjä
Aika moni yrittäjä todellakin tekee prototyypit itse esim. omassa autotallissa. Ei niiden tarvitse olla täydellisiä ja taidot kasvavat tehdessä. Tarkemmin materiaaleista ja muista voi usein päättää vasta tuotantoa tilattaessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135253
- 675054
- 904114
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753600Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603198- 432791
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521914- 401780
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371628