Uskonnosa totuus on se, että joku henkilö puhuu totta tai valehtelee:
"MInä olen Tie(öö Valhe, ihminen se ei ole ainakaan maantie ), Totuus(se on totta, että voi puhua totta, ja tehdä rakentavia asioita)
ja Elämä(noudatan niitä)" ja Kuolema sitten kun enää noudata kumpaakaan, ja jokin asia on hetken levossa tai rikkinäisenä.
Tieteessä on totta se, tavallisesti, että jokin asia on mitattu. Onko huoneessani noin 24 celsiusta lämmintä? On, totta, onko tarkasti, sadasosan tarkkudella öö, en tiedä, tuskin on. virhemarginaali noin 10%
Tämän vuoksi esim. evoluutio ei paljoa eroa uskonnosta, koska ei kovin monia asioita evoluution sisällä lasketa tarkasti, tai edes yritetä sitä...Eikä kukaan voi olla varma mistään suurista aikamääristä, pohjimmiltaan jo historian tunnin, tai Raamatun historiikin totena pitäminen tai edes omien vanhempien kertomuksen isovanhemmistaan, on aina uskon asia, onko kaikki tarinansa totta, koska äidit satuilevat ja taruilevat niin paljon, mutta jos vielä suht'koht helposti oikean historiikin hylkää, jokin sellaisen tieteellsien asian takia, jota ei oikeasti voi nykyajasta eikä maapallolata käsin mitenkään tarkasti mitata, niin ei se ole enä viisasta tiedettä. Saahan sitä oletuksia ja aproksimaatioita esittää, mutta niiden oikeaan osumisen suhteen ei ole mitään varmuutta, eikä esim. ole mahdollista mitata maapallon vuodella oikein sellaista aikaa, jonka väitetään ollen ennen koko tähtijärjestelmämme syntyä ja vakioitettuja kiertoliikkeitä....
Mikä on tieteen ja uskonnon totuuden ero?
14
93
Vastaukset
- Krevo
En tiedä, miten Jehova,(Joka Jesurun Jeesus siis Moosekselle sanoi olevansa, kun se Jumala tuli ihmiskeksi, ja siis Mooses-Ihmis-Jumala oli ihmisenä ehkä ennen häntä), saattoi tietää, jo nyky eovluution laskelman 3,844 mrd vuotta, Aadamin aikaan asti lasketun ajan pituudeksi(3,844*10^9 vuotta /(200*10^9 mrd) = 7 päivää(koska kerrottan vuoden päivien määrällä).
Se, että sen väitetään nyt olevan jo 4 mrd vuotta, kaiken alusta maapallomme alkuhämäristä, niin ilmeisesti muiden galaksien ajasta olisi sitten lipsahtanut omallemme, muutamia satoja miljoonia vuosia, tai sitten tuota galaksiemme tähtienkään määrää ei tiedetä kovin tarkasti, mikä on totta. Tämän vuoksi vaikkei suhteellisesti ajatellen tieteenkään ajat ole suuresti virheellisiä, niin silti siinä on kauhean suuria epätarkuuksia aina, kun laksetaan pitkiä aikoja, noin itse ykkösen kannalta....
Eihän sitä ole vaikea silti uskoa, miksi se oli juuri noin on se, että ei matemattikkaa ole mahdoton keksiä, ja senkin oli jokin Jumala-kansa, mahdollisesti joku Jumal-olentokansa, on jo jossakin läheisessä 12 tähdistössäkin, joka oli noita asioita laskeskellut ennen meitä, ja siis jatkoi siittämällä ja hedelmöittämällä oman planeettamme asukit... Ja syy miksi vedenpaisumus tuli oli se, että ei Jumala-Jahve, tunnistanut muutakin Nooan perheen enää omaksi luommistyökseen, ja tietysti tavalliset eläimet tunnisti, mutta ei hän niiden takia ehkä planeettamme niinkään luonut, vaan ihmisen, koska Ihminen on Jumalan kuva, vaikka ihminen enimmäkseen luopui siitä osasta, ja rupesi kuolevaiseksi mieluummin...- Pakstori
"Teidän Isänne on Saatana, minun Isäni on Jumala"? (Jeesus 32 vuotiaana)
Jumala ei ole vissiin edes nimi, mikä se on, onko se henkilö, onkos JAMMED-ala vai mitä se on, elllei se ollut sitten juurikin se ulkoavaruudessa meitä edeltänyt luojalaji? Mutta loiko se sama oliortu Saattanankin, josakin Alieneiestaan, siitä ei ole siitä täyttä varmuutta...
"Teidän Isänne on Maailman Biologia minun Isäni on ?????" ÖÖ, uskonto? Astrofyymi, atomi, aurinko, Kreationismi? Matemattiikka, fysiikka, ihan what ever, mistä voit oleva edes luulla olevasi peräisin.... Jos vanehmaan veljensä luulee olevansa Isämsä, on niin onhan se niin söppä.... - Krevo.
Pakstori kirjoitti:
"Teidän Isänne on Saatana, minun Isäni on Jumala"? (Jeesus 32 vuotiaana)
Jumala ei ole vissiin edes nimi, mikä se on, onko se henkilö, onkos JAMMED-ala vai mitä se on, elllei se ollut sitten juurikin se ulkoavaruudessa meitä edeltänyt luojalaji? Mutta loiko se sama oliortu Saattanankin, josakin Alieneiestaan, siitä ei ole siitä täyttä varmuutta...
"Teidän Isänne on Maailman Biologia minun Isäni on ?????" ÖÖ, uskonto? Astrofyymi, atomi, aurinko, Kreationismi? Matemattiikka, fysiikka, ihan what ever, mistä voit oleva edes luulla olevasi peräisin.... Jos vanehmaan veljensä luulee olevansa Isämsä, on niin onhan se niin söppä....Todennäköisesti teidän parinsadan isin jälkeen, pitäsi mennä Gorillalle kohta mennä sanomaan Isi, jos luulettte, että isyys on joku sukupuu ja eipä aikakaan niin niin kohta sinne tulee Saattanakin ja kohta sammakoja hyppelee jokapaikoissa, ja sitten kalat polkskivat lopulta enää iloisesti viimeisenä, jonka vielä tunnistetta jotenkin kaltaiseksenne.... Muitta nekö teidät loi? Ei.
- Krevo
Krevo. kirjoitti:
Todennäköisesti teidän parinsadan isin jälkeen, pitäsi mennä Gorillalle kohta mennä sanomaan Isi, jos luulettte, että isyys on joku sukupuu ja eipä aikakaan niin niin kohta sinne tulee Saattanakin ja kohta sammakoja hyppelee jokapaikoissa, ja sitten kalat polkskivat lopulta enää iloisesti viimeisenä, jonka vielä tunnistetta jotenkin kaltaiseksenne.... Muitta nekö teidät loi? Ei.
Ei Äiti maa ollut vielä kirotttu, ennen syntiinlankeemusta. Siksi siitä pystyi luomaan eläviä olentoja, samaa ei voi sanoa nykyisestä äitimaasta, vaikka se synnytitkin vielä kirotun kovia koneita ihmisenkin jälkeen....
- Krevo
Krevo kirjoitti:
Ei Äiti maa ollut vielä kirotttu, ennen syntiinlankeemusta. Siksi siitä pystyi luomaan eläviä olentoja, samaa ei voi sanoa nykyisestä äitimaasta, vaikka se synnytitkin vielä kirotun kovia koneita ihmisenkin jälkeen....
Amerikkalaisten unvelma tosin aika usein on, että ihmisistä tulee vielä jotain saamarin mutantteja, ja supersankareita, en tiedä, onko se totta, elokuviin sellaisia voi pistää, mutta ei taida ihan Telluksen massa riittää semmosta supervoimaa tehdä mahdolliseksi ihan arkipäiväiselle amerikkalaiselle näyttelijälle ainakaan, kokopäiväiseksi iloksi, tai sen saa vain compuutteri CAD-ohjelmiston, naamareiden, nukkien shakkinappuiloiden tai muun illuusioden välituksellä.... Tai sitten sekin on mahdollista, että se Jumalarotu avaruudesta tulee kohta tälle planeetallemme kylään....Sota on poissuljettu vaihtoehto niitä vastaan, koska ei niitä ole mahdollista murhata.
- Tarkennus.
Krevo kirjoitti:
Amerikkalaisten unvelma tosin aika usein on, että ihmisistä tulee vielä jotain saamarin mutantteja, ja supersankareita, en tiedä, onko se totta, elokuviin sellaisia voi pistää, mutta ei taida ihan Telluksen massa riittää semmosta supervoimaa tehdä mahdolliseksi ihan arkipäiväiselle amerikkalaiselle näyttelijälle ainakaan, kokopäiväiseksi iloksi, tai sen saa vain compuutteri CAD-ohjelmiston, naamareiden, nukkien shakkinappuiloiden tai muun illuusioden välituksellä.... Tai sitten sekin on mahdollista, että se Jumalarotu avaruudesta tulee kohta tälle planeetallemme kylään....Sota on poissuljettu vaihtoehto niitä vastaan, koska ei niitä ole mahdollista murhata.
Tai jos siellä on joku ylpeäkin olio, niin semmonen saattaa käväistä kaupungissakin....
- Krevo
Tarkennus. kirjoitti:
Tai jos siellä on joku ylpeäkin olio, niin semmonen saattaa käväistä kaupungissakin....
Saattana käväisisi veteraanien tykönä, ja Luciifer tsekkaamassa yliiopistoa ja internettiä, ja ja pyhimmät niistä raiskaisivat kaikki naisemme, ei siitä varsinaisesti muuta iloa olisi....Mutta jos muka joku hyvä tänne tulisi, niin silloin olisi maailmanloppu jo tapahtunut....
- Viissin sanoi?
Krevo kirjoitti:
Saattana käväisisi veteraanien tykönä, ja Luciifer tsekkaamassa yliiopistoa ja internettiä, ja ja pyhimmät niistä raiskaisivat kaikki naisemme, ei siitä varsinaisesti muuta iloa olisi....Mutta jos muka joku hyvä tänne tulisi, niin silloin olisi maailmanloppu jo tapahtunut....
Jumala naurahtaisi vain Suomen presidentille: Nej.
- Salomon opissa.
Viissin sanoi? kirjoitti:
Jumala naurahtaisi vain Suomen presidentille: Nej.
Ei Kuolema kestä Julmaa kohtelua, eikä Julmuus koroita kipuaan.
Ajaton elämä on minun äitinini,joka on pitänyt yllä fyysistä elämääni yllä, esiasteelta asti ja tuossa fyysisten elämien ketjussa olen kehittynyt tälle asteelle
Olen vain yksi lenkki tuossa elämien ketjussa joka on kehittymässä täydellisyyttä kohti
Syyn ja seurauksen laki ohjaa kaikkea kehitystä, ja ihminen on kehittynyt sille asteelle, että hän voi itse valinnoillaan vaikuttaa omaan kehitykseensä, ja sitä se totisesti on tehnytkin
Sen tuloksena on syntynyt tämä kaaosmainen yhteiskunta
Näin tietämättään tosiasioista ihminen on saattanut itsenä tuhon tielle, omilla valinnoillaan joilla se on saattanut itsensä henkiseen umpikujaan, joka on pysäyttänyt sen kehityksen.
Uskonnot ja aatteet ovat olemassa vain sitä varten, tämä tilanne ikuistetaan,, tälle tasolle, jotta uskontojen ja aatteiden valta ihmis
mieleen säilyisi ikuisesti- Krevo
Valinnat ovat illuusio, jossa voit itse jotain päättää, jos saat sen henkisen vamman että luulet, että kukaan voi mitään sanottua henkeä, olematonta henkeä, tai fysikaalisten raamien toimintaa muuttaa...
Valitettavasti olemme kaikki toinen toisiemme sätkynykkuja, ei siitä ominaisuudesta ole kukaan vapaa, ei Jumalat eikä Paholaisetkaan, mutta jos on jotain olematonta, ei sellaista ole koskaan ollut vain se on vapaa olemaan iankakkisesti olematonta, ennenkun ihminen uskaltaa nähdä kaaosta ja jotain aluksi pienelle silmälle rumaa....
Tavallaan aika erikoinen ominaisuus oli syyttäminen, koska se juuri yritti pistää ihmiset heti muuttumaan, mutta siitäkin on tullut täysin lainalaista toimintaa, koska jos siksi syyttää lain toimimttamaksi, niin ruumishan vaan siinä delaa.... - Accsator.
Krevo kirjoitti:
Valinnat ovat illuusio, jossa voit itse jotain päättää, jos saat sen henkisen vamman että luulet, että kukaan voi mitään sanottua henkeä, olematonta henkeä, tai fysikaalisten raamien toimintaa muuttaa...
Valitettavasti olemme kaikki toinen toisiemme sätkynykkuja, ei siitä ominaisuudesta ole kukaan vapaa, ei Jumalat eikä Paholaisetkaan, mutta jos on jotain olematonta, ei sellaista ole koskaan ollut vain se on vapaa olemaan iankakkisesti olematonta, ennenkun ihminen uskaltaa nähdä kaaosta ja jotain aluksi pienelle silmälle rumaa....
Tavallaan aika erikoinen ominaisuus oli syyttäminen, koska se juuri yritti pistää ihmiset heti muuttumaan, mutta siitäkin on tullut täysin lainalaista toimintaa, koska jos siksi syyttää lain toimimttamaksi, niin ruumishan vaan siinä delaa....Ei Esim. Jeesus mitään lakia ruvennut tekemään toimimaatomaksi, vaikka ei lakeja ja meitä edeltäinen pienien galakseja, joitakin uusien pelien kaltaisia, lisää saa, jos niitä aiempia pelejään vastaan ei riko, ja rupeea pelaamaan jotain uutta peliä, mutta siksi Raamattu sanoo, että rikkoneelle pitää aintaa anteeksi, vaikka samanarvoisen pilkkaamisen suhteen Jeesuskaan ei sanonut, että sitä saa anteeksi, vaan silloin on ikuinen syytös, synti ja syyttely vain osansa.... En minä tiedä, miksi sitä ei voi saada anteeksi, en minä ole sitä syytöstä tehnyt, miksi syytöstä ei saa anteeksi....
- Krevo
Accsator. kirjoitti:
Ei Esim. Jeesus mitään lakia ruvennut tekemään toimimaatomaksi, vaikka ei lakeja ja meitä edeltäinen pienien galakseja, joitakin uusien pelien kaltaisia, lisää saa, jos niitä aiempia pelejään vastaan ei riko, ja rupeea pelaamaan jotain uutta peliä, mutta siksi Raamattu sanoo, että rikkoneelle pitää aintaa anteeksi, vaikka samanarvoisen pilkkaamisen suhteen Jeesuskaan ei sanonut, että sitä saa anteeksi, vaan silloin on ikuinen syytös, synti ja syyttely vain osansa.... En minä tiedä, miksi sitä ei voi saada anteeksi, en minä ole sitä syytöstä tehnyt, miksi syytöstä ei saa anteeksi....
Jeesuskaan ei syyttänt pahaa (BAD) silti koko elämänsä miksikään pojaksi. Hän sanoi ristillään lopulta, ABBA ISÄ, kun huomasi miten helppoa meidän maailmassa on kaikki hyvä tappaa.....
- helppo sanoa
Tieteen ja uskonnon ero on miljardeja vuosia vastaan 6000 - 10000 vuotta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?1466354Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell1964002PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w4852807- 312761
- 2012375
- 1862089
Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale1471512- 581334
Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.371304Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?891074