Onko mahdollisesti Tähtien sota episodi 1-elokuvaa tehtäessä hankittu idea yhteen kohtaukseen eräästä James Bond-elokuvasta? Tarkoitan elokuvaa "Rakastettuni", jossa on pääosassa Roger Moore. James Bond-elokuvassa rahtilaivan ohjaamo eristetään panssariseinillä, ja Tähtien sota-elokuvassa Kauppaliiton avaruusaluksen ohjaamo eristetään niin ikään panssariovilla, jotta kaksi jediritaria eivät pääsisi ohjaamoon.
Episodi 1 ja James Bond-elokuva?
4
168
Vastaukset
- Elsa-Pekka
Molemmissa kohtauksissa käydään taistelua eristettyjen ohjaamoiden ulkopuolella. James Bond -elokuvassa sukellusvenemiehet vastaan punaunivormuiset vartijat, ja Tähtien sota -elokuvassa jedit vastaan robotit.
- Veteranfan
Joitakin yhtäläisyyksiä Star Wars elokuvista James Bondeihin löytyy,jos oikein alkaa niitä kaivelemaan.
George Lucas on kertonut tekevänsä Star Warsista James Bond elokuvien tyylisen toiminnallisen "Cliffhangerin".
Esim. Roger Mooren bondelokuva Kuuraketissa on kohtaus,missä Bond putoaa avaruusasemalla altaaseen,jossa uiskentelee kuristajakäärme.
Jedin Paluussa on lähes samankaltainen kohtaus Jabban palatsin kohtauksessa,jossa Luke putoaa Rancor hirviön luolaan. - Runqwistholm
En nyt muista, mikä se niistä oli, mutta aavikolla olivat siinä kohtauksessa. Nämä sankarit oltiin syöttämässä sille oliolle, mikä eli siellä hiekkamontussa.
Sitten kun säpinä alkoi, niin prinsessa Leia hyppäsi köyden avulla turvaan. Kohtauksessa hänen peppu vilahti hameen alta, ja se on yks söpöintä noissa Star Warseissa.
Mä oon kattonu kohtauksen vhs:ltä ja laittanu pauselle, jotta voin tutkailla paremmin tuota Carrie Fisherin intiimialuetta. - Elsa-Pekka
Kyseisen James Bond-Elokuvan laivan nimi oli siis Liparus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 503834
- 1053415
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342791Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262438- 201869
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51799- 1851756
- 271477
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3861459Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91238